معرفی و دانلود کتاب پیرمرد و دریا

عکس جلد کتاب پیرمرد و دریا
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیرمرد و دریا

کتاب پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی، شرح تلاش‌های یک ماهیگیر پیر کوبایی است که طی 84 روز گذشته، حتی یک ماهی هم صید نکرده‌است و در دل دریاهای دور برای به دام انداختن یک نیزه ماهی بسیار بزرگ با آن وارد مبارزهٔ مرگ و زندگی می‌شود. این کتاب در سال 1953 جایزه پولتیز و در سال 1954 جایزه ادبی نوبل را از آن خود کرده است.

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) در فاصله میان جنگ‌ها و نگارش کتاب‌هایش سفر می‌کرد و به شکار و ورزش‌ها‌ی دیگر مشغول می‌شد. ورزش گاوبازی بسیار مورد توجه او واقع شد و همین امر به داستان «مرگ در بعد از ظهر» انجامید. سفر اکتشافی او در 1934 به آفریقا، مضمون داستان‌های «برف‌های کلیمانجارو» و «تپه‌های سبز آفریقا» را فراهم ساخت. سبک ویژه‌ی او در نوشتن، او را نویسنده‌ای بی‌همتا و بسیار تأثیرگذار کرده بود. در سال ۱۹۲۵ نخستین رشته داستان‌های کوتاهش، منتشر شد که به خوبی گویای سبک خاص او بود.

پیرمرد و دریا (The Old Man and the Sea) از مهم‌ترین رمان‌های همینگوی، است که با آفرینش سانتیاگو قهرمان پیرمرد و دریا، همینگوی به مرتبه تازه‌ای از آگاهی می‌رسد. پیش از این او از ضعف و زخم‌پذیری آدم‌های سرسخت سخن می‌گفت اما اکنون از سرسختی یک پیرمرد ضعیف سخن می‌گوید.

پیرمرد و دریا اولین بار به صورت کامل در شماره یکم مجله لایف (Life) منتشر شد و باعث شد ظرف فقط ۲ روز بیش از ۵ میلیون نسخه از این مجله به فروش برود.

در بخشی از رمان پیرمرد و دریا می‌خوانیم:

پس از روشن شدن هوا با خود گفت: «من روی این طعمه‌ی چهل پایی کار می‌کنم. اونو می‌برم و به طناب‌های ذخیره‌‌ام اضافه‌اش می‌کنم. دویست متر طناب و دام و قلاب و طعمه رو از دست خواهم داد. اونو میشه جایگزین کرد اما اگه من چند تا ماهی بگیرم و ماهی بزرگ خودشو خلاص کنه کی میتونه جایگزینش کنه؟ نمی‌دونم این ماهی که همین الان قلابو گرفت چیه! میتونه یه نیزه ماهی، لاک پشت بزرگ یا کوسه باشه. تا حالا حسش نکردم. باید هر چه زودتر از شرش خلاص بشم.»

او بلند گفت: «کاش پسرک همراهم بود.»

با خود گفت: «حالا که پسرک همراهت نیست، تو کاملا تنها هستی و چه هوا تاریک باشه و چه روشن، بهتره رو آخرین طنابت کار کنی. طنابو ببر و دو حلقه‌ی ذخیره رو اضافه کن.»

پس همین کار را کرد. در تاریکی کار سختی بود. ماهی تکانی ناگهانی خورد، به پایین رفت و پیرمرد را پایین کشید که باعث شد زیر چشمش زخم شود. خون مقداری روی گونه‌اش پایین آمد اما قبل از اینکه به چانه‌اش برسد، بند آمد و خشک شد. او سر کارش برگشت و به چوب‌ها تکیه داد. گونی را در زیر طناب مرتب کرد و دوباره طناب را از قسمت جدیدی از شانه‌اش رد کرده با انگشتانش نگه داشت. او به دقت کشش ماهی و همچنین پیشروی قایق را حس می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیرمرد و دریا
نویسنده
مترجمبهزاد جنت سرای نمین
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-6041-03-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیرمرد و دریا

علی شهابی
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب خیلی خیلی معمولی‌ای بود اگر کتاب رو نخونید این متن رو نخونید اولش معمولی دومش خوب بود ولی بخش سوم واقعا ضعیف بود به خوبی نویسنده نشون داد که حرص و طمع چه بلایی سر ما میاره ولی از طرفی بیش از حد تخیلی کرد داستان رو اگر کتاب نبود و همین‌رو فیلم می‌کردند متوجه داستان ضعیف و تخیلی می‌شدید در قسمت آخر میبینه کوسه‌ها بار‌ها و بارها حمله میکنن سعی نمیکنه بخشی از ماهی رو قطع کنه و بخشی رو بیاره تو قایق و با اون حال بدش که استراحت هم براش سخت بود مدام با کوسه میجنگه و اون که انقد باهوش و صبر و حوصله ماهی رو گرفت نتونست از هوشش برای نگه داشتن استفاده کنه که دقیقا نویسنده میخواست حرص و طمع رو نشون بده که ضعیف این کار رو کرد
جعفر فرهادی
۱۳۹۹/۱/۲۴
یکی از بهترین کتابهایی بود که تا بحال خوندم، بسیار آموزنده آرامش بخش. ولی بدلیل غلط‌های املایی و... مجبور میشدم بعضی از خطوط را چند بار بخوانم تا غلط‌های املایی را در ذهنم تصحیح کنم، متاسفانه در چند کتابی که در کتابراه خوندم چنین مشکلاتی وجود داشته، اگر امکانی بود که میشد خواتتده اقدام به تصحیح غلط‌های املایی می‌کرد خیلی بهتر بود.
Sara Falahati
۱۴۰۱/۷/۱۱
به نظرم این کتاب ارزش وقت گذاشتن نداشت، کسالت آوره. وقایع فقط در یک جای تکراری و توسط یک آدم تکراری اتفاق می‌افته. من دوست دارم کتابی که مطالعه می‌کنم بهم تجربه‌ی جدید یا اطلاعات جدید و مفیدی بده. درسته که سبکش ادبی و درام هست اما خیلی از رمان‌های احساسی آدم رو جذب می‌کنن اما این کتاب نه.
و در نهایت این کتاب تنهایی، مقاومت و امید یک انسان رو به تصویر می‌کشه.
شینا یوسفی
۱۳۹۹/۳/۱۲
تاثیر عمیق برجای میذاره معنی شکست و پرباری تجربه رو با تمام وجود حس می‌کنی که خیلی دردناکه مفهوم تلاش و صبر رو برای رسیدن به اهداف بزرگ درک می‌کنی به نظرم این زیاده خواهی نیست این یک هدف بزرگتره و در آخر داستان به زیبایی امید رو نشون میده چیزی که باعث آرامش بعد شکست میشه و برای زیستن و تلاش مجدد لازمه
Arsham 3311
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
یکی از بهترین کتاب‌هایی هست که مطالعه کردم ترجمه‌ی خوبی داشت و باهاش ارتباط برقرار کردم. این کتاب واقعا به آدم درس زندگی میده و میگه حتی تو سخت‌ترین شرایط به تلاشمون ادامه بدیم و نا امید نشیم. اگر هنوز این کتاب رو نخوندین حتما شروع کنین❤
کامیار صفایی پور
۱۳۹۸/۳/۱۴
کتاب خیلی خوبیه! جدا از خط داستان و فضاسازی خیلی خوبش میشه گفت کل داستان‌ی استعاره از زندگیه بعضی قسمتهای داستان وقتی کارکتر داره با دستاش صحبت میکنه طوری که انگار به صورت‌ی موجودیت کامل نیست خیلی جالب میشه.
کوشا محمدی
۱۴۰۰/۲/۶
این کتاب نشون میده که باید در زندگی از فرصت‌ها نهایت استفاده رو بکنی هرچند که شکست هم بخوری ولی باید شانس تو امتحان کنی در این کتاب مفهوم کلیدی زندگی یعنی صبور بودن و حریص نبودن رو میتونید به خوبی درک کنید.
درناز کریمی
۱۳۹۸/۹/۸
همیشه دوست داشتم این کتاب رو بخونم. مفهوم کلیدی زندگی رو یعنی تلاش کردن و حرص نزدن رو در قالب یک داستان ساده بیان کرده. شاید به همین دلیل یک شاهکار ادبی محسوب میشه. چون همیشه میگن ساده گویی کار بسیار سختیه.
حامد صادقی
۱۳۹۷/۸/۲۵
همینطور که با مثبت اندیشی تلاش میتونه هر چیزی رو که میخواهی بدست بیاری، جاه طلبی و زیادی خواهی هم میتونه نابودت کنه...
Manizhe Ghanbari
۱۳۹۸/۴/۲
این کتاب عالی بود من که لذت بردم. هرچه بیشتر جلو میری جذابیت داستان بیشتر میشه.. میشه گفت کلیت داستان راجب تجربه و ایستادگی و صبره،، پیرمرد جذابی بود حتما بخونیدش
سید امیر هاشم زاده
۱۳۹۹/۱/۱۳
داستان کتاب در باب غرور انسانی و لجاجت بر ان است، واینکه چنین افرادی به این صفت بد در ذهن خود خوب و توجیح اور فکر میکنن، واقعا زیبا و اموزنده ممنون از کتابراه
حیدر نظریان
۱۳۹۸/۵/۱۲
من که اصلا ارزش لذت نبردم بنظرم فقط نمایش خصلت وحشی انسان بود برای غرور و حرص چه بهانه‌هایی میارن و خودشونو توجیه میکنن چه بچه باشی چه پیر این پلیدی با زمان از دست نمیره
por por
۱۳۹۷/۱۰/۲۰
داستانی بسیار گیرا، خاص و زیبا که گریزهای زیبای فلسفی درش دیده میشه...
من از لحظه‌ای که کتاب رو شروع کردم بی‌وقفه جذبش شدم و چهار ساعته تمومش کردم
فاطمه زنونی
۱۳۹۷/۴/۲۴
این کتاب از شاهکارهای ادبیاتی هست که ارنست همینگوی نوشته. من انگلیسیش رو خوندم و خیلی جزییات عالی داره.
soroush ahmadpour
۱۴۰۱/۱/۳۰
پیرمردی قوی و پرقدرت
با انگیزه‌ای بالا که فقط به هدف فکر می‌کند، خواندن این کتاب توصیه میشود برای بالا بردن انگیزه و مبارزه با مشکلات پیش رو
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب پیرمرد و دریا

برای دریافت کتاب پیرمرد و دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.