معرفی و دانلود کتاب پیروزی بر خشم: هشت راه برای کنترل و مهار خشم

عکس جلد کتاب پیروزی بر خشم: هشت راه برای کنترل و مهار خشم
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیروزی بر خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیروزی بر خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیروزی بر خشم: هشت راه برای کنترل و مهار خشم

کتاب پیروزی بر خشم نوشته‌ی مایک فیشر دربرگیرنده‌ی هشت راهکار برای کنترل خشم است. خشم مانند ناامیدی و تنبلی دشمن ما نیست؛ بلکه اگرچه وجود آن ضروری‌ست، مهم است که بروز آن صحیح و کنترل‌شده باشد. در این کتاب یاد می‌گیریم چطور با خشم خود کنار بیاییم و بر آن پیروز شویم، بدون اینکه سرکوبش کنیم.

درباره‌ی کتاب پیروزی بر خشم

اگر نومیدی، یأس و یا تنبلی احساساتی هستند که شما را به زمین می‌زنند، باید بدانید که خشم از آن دسته احساسات نیست. خشم مثل ترس دوست شماست و بودنش به‌مراتب مفیدتر از فقدان آن است. شما باید خشمگین شوید وگرنه با مشکلاتی روبرو می‌شوید که فکرشان هم نمی‌کنید. این احساس هشداری برای شماست تا نشان دهد کجا مورد ظلم قرار گرفته‌اید؛ حس خشم را نباید از خود دور کنید فقط باید بدانید چطور با آن مواجه شوید.

کتاب پیروزی بر خشم (Beating Anger) نوشته‌ی مایک فیشر (Mike Fisher) به ما یاد می‌دهد تا با این دوست باوفای خود کنار بیاییم، آن را بشناسیم و بدون اینکه تلاش کنیم آن را از بین ببریم، بر آن چیره شویم. احتمالاً همگی خشم را تجربه کرده‌ایم و یا در کنارمان افرادی هستند که دچار خشم می‌شوند؛ ما باید بدانیم که چطور رفتار آن‌ها را درک کنیم. در این کتاب سعی شده است شما نوع خشم خود و یا نزدیکان‌تان را بشناسید و بفهمید که چطور می‌شود آن را مهار کرد.

کتاب پیروزی بر خشم کتابی نظری و عملی است؛ چرا که ابتدا بنیان‌های احساس خشم را به شما می‌شناساند و شما را برای مواجه شدن با خشم خود در عمل نیز راهنمایی می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که خشم پدیده‌ای است که برای همه اتفاق می‌افتد و در زندگی روزمره بسیار رخ می‌دهد؛ بنابراین فقط مختص آدم‌های خطرناکی که در روزنامه می‌خوانیم و یا در تلویزیون مشاهده می‌کنیم، نیست. در این کتاب تمرین‌هایی قرار دارد که تفکر و عقاید شما را به چالش می‌کشد، شما را نسبت به رفتارها و عکس‌العمل‌هایتان دقیق‌تر می‌کند و دیدی روشن‌تر از خودتان به شما می‌دهد. این تمرینات سبب تحول شما در برخوردهای تعارض‌آمیز آینده می‌شوند.

کتاب پیروزی برخشم از دو بخش تشکیل ‌شده است؛ بخش اول مربوط به شناخت خشم است و بخش دوم به روش‌های مهار آن اختصاص دارد. بسیاری خشم را به‌عنوان یک خصیصه‌ی انسانی مهم تلقی نمی‌کنند و معتقدند درک خشم نیاز به عمیق شدن ندارد؛ درحالی‌که خشم گاهی به‌شدت پیچیده می‌شود و از پنهان‌ترین لایه‌های حسی و ادراکی سرچشمه می‌گیرد. پس شناخت خشم و شکل‌های بروز آن می‌تواند به ما شناختی عمیق از خودمان و دیگر رفتارهای‌مان بدهد.

پس‌ از اینکه از چیستی خشم و دلایل شکل‌گیری آن مطلع شدید، نویسنده در ادامه‌ی کتاب به پنج نوع خشم و شیوه‌های بروز آن‌ها می‌پردازد. همچنین تفاوت‌های افراد درون‌ریز (کسانی که خشم خود را فرو می‌خورند) و افراد برون‌ریز (کسانی که خشم خود را انفجاری بروز می‌دهند) را نشان می‌دهد و شیوه‌های صحیح و آسیب‌زای بروز را نمایان می‌کند. نویسنده‌ی کتاب پیروزی بر خشم بخش دوم را به ارائه‌ی راهکارهایی برای کنترل و مهار خشم اختصاص داده است؛ این بخش متشکل از هشت قانون طلایی است که در آن شما هرآنچه را که برای درک و کنترل خشم نیاز دارید، به دست می‌آورید و این امر سبب تحول زندگی شما خواهد شد. با مطالعه‌ی این کتاب روابط‌تان رنگ‌وبویی تازه خواهد گرفت و بسیاری از مشکلاتتان با دیگران برطرف خواهد شد؛ چراکه نه‌تنها به شناخت عمیقی از خودتان رسیده‌اید بلکه شناخت‌تان از نزدیکان‌تان نیز بیشتر شده است. کتاب پیروزی بر خشم حاصل تجربیات مایک فیشر است و او در ابتدای کتاب نیز بخشی را به سرگذشت خود اختصاص داده است.

این کتاب به ترجمه‌ی بابک سراسکانی به همت نشر کتاب هرمس منتشر گردیده و در اختیار شماست.

نکوداشت‌های کتاب پیروزی بر خشم

  • کتابی عالی برای کنترل خشم و غلبه بر آن. (مجله‌ی راکوتن)

  • کتابی برگزیده‌ و راهنمایی عالی برای همه تا از خشم روزافزون دوری کنند. (رندوم هاوس)

  • برای مهار خشم نیاز است که از متخصصی بهره بگیرید که در این کار تجربه داشته باشد؛ کتاب پیروزی برخشم و مؤسسه‌ی BAAM شما را کمک خواهد کرد. (گاردین)

کتاب پیروزی بر خشم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و ارتقای شخصیت این کتاب را به‌عنوان پیشنهادی ویژه در نظر بگیرند.

با مایک فیشر بیشتر آشنا شویم

مایک فیشر یک مشاور آموزش‌دیده، تسهیلگر و مشاور مدیریت خشم و بنیان‌گذار انجمن مدیریت خشم بریتانیا (BAAM) است که از افراد مبتلابه خشم در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. او در کار خود بر این تمرکز دارد که چگونه استرس خشم را تحریک می‌کند و راه‌حل‌هایی برای کاهش آن ارائه می‌دهد. مایک پس از سی سال که از خشمی کنترل‌نشده آسیب دید عزم خود را برای تغییری بنیادین جزم کرد و برای کمک کردن به تمام کسانی که مانند او بودند نیروی خود را به کاربست. او در طول هفده سال گذشته به هزاران نفر کمک کرده است تا به خودباوری دست یابند.

فیشر باتجربه درزمینه‌ی رسانه، کارگاه‌هایی را در بریتانیا، ایرلند، آفریقای جنوبی و ایالات‌متحده راه‌اندازی می‌کند. مجموعه‌ی مدیریت خشم بریتانیا که اساس کار خود را بر اساس کتاب پیروزی بر خشم گذاشته است بسیاری را به‌عنوان مربی پرورش داده و به‌صورت شبکه‌ای منظم که از دستورات نظام پزشکی بریتانیا تبعیت می‌کند و در حال کمک‌رسانی به کسانی است که از خشم خود و یا دیگران در امان نیستند.

در بخشی از کتاب پیروزی بر خشم: هشت راه برای کنترل و مهار خشم می‌خوانیم

نابرده رنج گنج میسر نمى‌شود. خشم و ابراز درست آن نظیر هر احساس دیگرى جزئى از خصوصیات آدمى است. در سالهاى اولیه عمر، ما با کشمکش همچون بخشى طبیعى از وجودمان روبه‌رو مى‌شویم، و والدین یا اشخاصى که از ما مراقبت مى‌کنند هم ممکن است آمادگى برخورد با خشم ما را داشته باشند یا نداشته باشند. اگر کسانى که از ما مراقبت مى‌کنند خودشان در برخورد با کشمکش‌ها آمادگى نداشته باشند آن را در ما سرکوب یا ما را تنبیه مى‌کنند. برخورد آن‌ها هر چه باشد نتیجه این است که ما در بحبوحه مشاجره‌ها، اختلافها، جر و بحث‌ها و به طور کلى در کشمکش‌ها دچار کژرفتارى مى‌شویم. به همین دلیل است که بسیارى از ما خشم و کشمکش را با درد و ناراحتى یکسان مى‌دانیم.

اگر چنین چیزى در مورد شما صدق مى‌کند، باید از نو تکلیف خود را با اختلافها روشن کنید. رو در رو شدن با اختلافها سبب مى‌شود با دیگران صمیمى‌تر شویم. اگر من نتوانم احساس خشم‌آلود خودم را به شما ابراز کنم و شما نیز نتوانید احساس خود را به من بگویید، در نتیجه ترس ما از اینکه ممکن است یکدیگر یا خودمان را ناراحت کنیم مانع از نزدیکى و صمیمیت مى‌شود. دکتر کارل یونگ، 13 پدر روان‌شناسى فراشخصى، 14 عقیده دارد که براى بالغ شدن و رشد یافتن نیاز داریمچیزى ما را تحت فشار قرار دهد. مهم این است که این کار به نحوى انجام گیرد که هم موجبات خودآگاهى و معرفت نفس ما را فراهم آورد و هم آن را تقویت کند. در واقع قدرت ابراز احساسات خشم‌آلود سبب رشد و بلوغ عاطفى مى‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
داستان زندگى من
چگونه از این کتاب استفاده کنیم
ابزارهاى مفید
شبکه حمایتى تشکیل بدهید یاوران خشم
گوش کردن را بیاموزید
توصیه
بخش اول: درک خشم
فصل اول: تعریف خشم
آیا جامعه ما دارد خشمگین‌تر مى‌شود؟
آیا مردها خشمگین‌تر از زن‌ها هستند؟
آیا فرزندانمان، در مقایسه با کودکىِ ما خشمگین‌ترند؟
ده مولفه اصلی مدیریت کشمکش‌ها در زندگى
خشم چیست؟
پنج چهره خشم
مغز خشمگین
فرایند ایمنى
فصل دوم: چرا خشمگین مى‌شویم
ارزش‌ها، باورهاى بنیادى و اهداف
باورهاى بنیادى منفى
چگونه رفتارهاى ما دیگران را متأثر و تحریک مى‌کند
چهار علت خشم
آگاه شدن
خود را بر اساس خشم تعریف کردن
خشم، سازوکارى دفاعى
نیازهاى اولیه
فصل سوم: نقش خشم در زندگى ما
چه چیزى در معرض خطر است عواقب خشم
چهار نوع کشمکش
خشم و سلامتى
خشم در جاده
اگر من بر دنیا حکومت مى‌کردم ...
فصل چهارم: خشم و قدرت
سه نوع قدرت
پنج نوع خشم
خشم برون‌ریز و خشم درون‌ریز
خشم درست و خشم نادرست
جایگزین‌هاى خشم
خشم، نیرویى مثبت
بخش دوم: مدیریت خشم
فصل پنجم: رویارویى با درد و رنج
آسیب‌هاى روحى گذشته و پس‌روى عاطفى
انواع آسیب‌هاى روحى و نشانه‌هاى آن‌ها
چرخه آسیب روحى
تأثیرهاى جسمىِ آسیب روحى
فرایند برگشت
صاحب سایه خود باشید
فصل ششم: ابراز درستِ خشم
چهار گام بسیار مؤثر درمهار خشم
شش مؤلفه کلیدى حل و فصل اختلاف
هوش عاطفى: کلید غلبه بر محدودیت‌هاى روان‌شناختى
فصل هفتم هشت قاعده طلایى مهار خشم
قاعده اول: درنگ کنید، بیندیشید، صورت کاملِ مسئله را ببینید
قاعده دوم: به عقاید مخالف احترام بگذاریم
قاعده سوم: گوش دادن فعّالانه
قاعده چهارم: شبکه حمایتى (یاوران خشم) خود را به کار بگیرید
قاعده پنجم: براى مهار خشم خود دفتر یادداشت روزانه فراهم کنید
قاعده ششم: مسائل را شخصى نکنید
قاعده هفتم: انتظارات خود را کنار بگذارید
قاعده هشتم: خشم فقط با هماهنگى قبلى
فصل هشتم: مدیریت خشم، با حرکتِ مداوم در مسیر درست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیروزی بر خشم: هشت راه برای کنترل و مهار خشم
نویسنده
مترجمبابک سراسکانی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات284
زبانفارسی
شابک978-964-363-617-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیروزی بر خشم

زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۸/۲۶
همه ما در زندگیمون خشم رو یاد گرفتیم اما کسی بهمون یاد نداد چطوری کنترل و مدیریت خشم انجام بدیم. کاش از بچگی یاد میگرفتیم، کمتر آسیب میدیدیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیروزی بر خشم

برای دریافت کتاب پیروزی بر خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.