معرفی و دانلود کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان: به سوی زندگی معنادار

عکس جلد کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان: به سوی زندگی معنادار
قیمت:
۴۴,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان: به سوی زندگی معنادار

کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان، اثری در حوزه‌ی روان‌شناسی از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، دونالد میلر است. میلر در این کتاب به شما کمک می‌کند خودِ واقعی‌تان را با تمام توانایی‌ها و قابلیت‌ها شناسایی کنید و به معنای زندگی از دریچه‌ای متفاوت و نوین بنگرید.

درباره‌ی کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان

آیا زمانِ زیادی را در اندیشه‌ی ماهیت زندگی و آینده‌ی خود می‌گذرانید و دوست دارید قهرمانِ خود باشید اما در عمل، دست به اقدام مؤثری نمی‌زنید؟ آیا می‌خواهید اَبَرقهرمانِ زندگی خود باشید و آن را متحول کنید اما نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، نگران نباشید. از میان افراد بسیاری که چنین پرسش‌ها و افکاری را در سر دارند، دونالد میلر (Donald Miller) در کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان (Hero on a Mission) تلاش کرده است پاسخی برای آن‌ها بیابد. او پاسخ را در ماهیتِ شخصیت‌های قربانی، شرور، قهرمان و راهنما یافته است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اغلب به این موضوع باور داریم که زندگی، سفری کوتاه است اما دونالد میلر نویسنده‌ی کتاب ماموریت یک قهرمان، آن را به یک داستان تشبیه کرده است؛ داستانی که شخصیت‌های خوب و بد در آن ایفای نقش می‌کنند و می‌تواند الهام‌بخش، انگیزه‌دهنده و شادی‌آور یا تیره و غمناک باشد. این که چه داستانی را روایت می‌کنید به خودِ شما بستگی دارد چون این شمایید که نویسنده‌ی داستانِ زندگی خود هستید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان

شاید تصور می‌کنید از قدرتِ کافی برای نگارشِ داستان زندگی خود بی‌بهره‌اید و کنترل امور در دستِ دیگران است. اگر این تفکر برای شما آشناست، پس در زندگیِ خود، نقش قربانی را ایفا می‌کنید؛ یعنی فردی که در زندگیِ ناعادلانه‌ای که نصیبش شده، امکان ایجاد تغییری در شرایط را ندارد و ناامیدانه منتظر قهرمانی است که به یاری‌اش آمده تا او را از درد و رنج برهاند. اگر در زندگیِ خود مدام در پیِ کوچک انگاشتنِ سایرین و آسیب‌ رساندن به دیگران هستید، اگر اغلب سرگرمی‌های شما موجب تحقیر و به حاشیه رانده شدنِ دیگران می‌انجامد، اگر زخم‌های بهبودنیافته‌ی دوران کودکی بر رفتار و گفتار فعلی شما حاکم‌اند، جنبه‌ی شرور وجودِ شما، بر شما غالب است. باید این موضوع را در نظر داشت که ویژگی شرارت، در تمام انسان‌ها به میزان‌های متفاوتی وجود دارد و نفیِ آن، برابر با عدم وجودِ آن نیست.

دونالد میلر در کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان به ما می‌گوید شخصیتی که اغلب ما دوست داریم به آن تبدیل شویم، قهرمان است؛ یعنی فردی که کودکی دشواری را پشت سر گذاشته و در مسیر زندگی، با رنج‌ها و سختی‌های زیادی در حال مبارزه است. او با چالش‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی کنار می‌آید و واکنش‌های متفاوتی به آن‌ها نشان می‌دهد: به جای تسلیم شدن یا تلاش برای تحمیلِ آن به دیگران، به عنوان درسی بزرگ، از آن‌ها برای تغییر زندگیِ خود استفاده می‌کند. قهرمان، شجاع است و در برابر ناامیدی‌ها و ناتوانی‌ها به مبارزه برمی‌خیزد و در نهایت، تحولی شگرف در وجودِ خود ایجاد می‌کند. اما قهرمان نمی‌تواند این همه را به تنهایی انجام دهد و به همین دلیل است که شخصیت آخر، یعنی راهنما وارد می‌شود. راهنما عاقل‌تر و باتجربه‌تر از قهرمان است و هادیِ او در این مسیر است.

دونالد میلر، نویسنده‌ی این کتاب، سخنرانِ انگیزشی برجسته و تاجری موفق است. کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان با تجربیاتِ شخصیِ او آغاز می‌شود، با تشریح شخصیت‌های داستان‌های زندگیِ انسان‌ها ادامه می‌یابد و به ارائه‌ی راهکارهایی برای کشف مقصد و مقصود زندگی و طراحی یک برنامه‌ی جامع برای دستیابی به یک زندگیِ معنادار و موفق به پایان می‌رسد.

کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان را امیر دانا و امیرحسین فتوحی به فارسی برگردانده‌اند. این کتاب به همت نشر اندیشه‌ آگاه به چاپ رسیده است و مؤسسه‌ی فرهنگی کتاب‌یاران فناور، نسخه‌ی صوتیِ آن را با خوانش پیمان شیخی در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار داده است.

کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌وجوی راهی برای بخشیدنِ معنایی تازه‌تر و عمیق‌تر به زندگیِ کنونی خود هستید و می‌خواهید در مسیر خودشناسی و خودیاری قدم بگذارید، شنیدنِ کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان: به سوی زندگی معنادار می‌شنویم

حقیقت این است که ما نمی‌توانیم تمام جنبه‌های زندگی خود را کنترل کنیم. من نمی‌توانم آب‌وهوا را کنترل کنم (اگرچه باید تصمیم بگیرم که زیر باران بایستم یا نه) و نمی‌توانم دیگران را کنترل کنم، حداقل تا زمانی که می‌خواهم رابطه‌ی سالمی با آن‌ها داشته باشم. من نمی‌توانم زمان و مکان تولدم، قد، صدای خوب برای آواز خواندن و غیره را کنترل کنم.

اما برخی افراد به‌اشتباه معتقدند چون نمی‌توانند برخی از جنبه‌های زندگی خود را کنترل کنند، پس نمی‌توانند کلیت زندگی خود را کنترل کنند. شرکت‌ها، سیاستمداران و حتی برخی از رهبران مذهبی اغلب از این افراد سوءاستفاده می‌کند. رهبران سعی می‌کنند شما را متقاعد کنند که مشکلات شما تقصیر شما نیست و اگر فقط به آن‌ها یا ایدئولوزی آن‌ها اعتماد کنید، دیگر مشکلی نخواهید داشت.

دانشمندان علوم اجتماعی از اصطلاح دیگری برای توضیح پویایی کنترل و قدرت شخصی استفاده می‎‌کنند: مسئولیت. مسئولیت، به توانایی ما در انتخاب‌ها اشاره دارد. همه‌ی ما مسئولیت داریم. مسئولیت می‌تواند به‌طور ناعادلانه‌ای توسط عواملی مانند طبقه‌ی اجتماعی، مذهبی و توانایی محدود شود، اما تقریباً هرگز به‌طور کامل محدود نمی‌شود. درواقع، افرادیکه بسیار شاد و خوشحال هستند، یک راز را می‌دانند: انسان دارای اختیارات شخصی است. واکنش یک فرد به مجموعه‌ای از شرایط به‌طور چشمگیری بر نحوه نمایش داستان آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
42 دقیقه
پرده‌ی اول: چگونه یک زندگی با معنا بسازیم - یک: قربانی، شرور، قهرمان و راهنما، چهار نقشی که در زندگی بازی می‌کنیم
34 دقیقه
پرده‌ی اول: چگونه یک زندگی با معنا بسازیم - دو: یک قهرمان مسئولیت خود را می‌پذیرد
53 دقیقه
پرده‌ی اول: چگونه یک زندگی با معنا بسازیم - سه: یک قهرمان زندگی معنی‌دار را انتخاب می‌کند
28 دقیقه
پرده‌ی اول: چگونه یک زندگی با معنا بسازیم - چهار: چه عناصری برای تغییر یک فرد ضروری است
43 دقیقه
پرده‌ی اول: چگونه یک زندگی با معنا بسازیم - پنج: قهرمان می‌داند که چه می‌خواهد
17 دقیقه
پرده‌ی اول: چگونه یک زندگی با معنا بسازیم - شش: مراسم صبحگاهی برای هدایت داستان شما
32 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - هفت: با نوشتن یادبود قبل از اینکه زندگی‌تان تمام شود، پایان آن را مشاهده کنید
34 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - هشت: یک یادبود خوب نشان می‌دهد که قهرمان کیست و چه چیزی را دوست دارد
31 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - نه: یک یادبود خوب به شما کمک می‌کند جذابیت را پیدا کنید
26 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - ده: یادبود خود را بنویسید
37 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - یازده: چشم‌اندازهای بلندمدت و کوتاه‌مدت خود را مشخص کنید
20 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - دوازده: قهرمان کار را تمام می‌کند
28 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - سیزده: ایجاد فهرست کارهای روزانه‌ی قهرمان در حال مأموریت
25 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - چهارده: نقشی که بیشترین اهمیت را دارد
13 دقیقه
پرده‌ی دوم: برنامه‌ی زندگی خود را ایجاد کنید - پانزده: داستان همچنان ادامه دارد
2 دقیقه
پرده‌ی سوم: برنامه‌ی زندگی و فهرست روزانه‌ی شما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماموریت یک قهرمان: به سوی زندگی معنادار
نویسنده
مترجمامیر دانا، امیرحسین فتوحی
راویپیمان شیخی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان

شهلا ترابی
۱۴۰۲/۸/۲۷
بجز قسمت‌هایی که از خودش تعریف می‌کنه بقیه ش عالی بود. این کتاب هاست که میکروکتابش واقعا مفیده
برای اینکه زندگی تون معنا داشته باشه و دچار خلا وجودی نشید باید دست پبش بگیرید و داستان زندگیتون را خودتون بنویسید و پس از به اتمام رسیدن هر چالش، چالش جدیدی را استارت بزنید. اگر غیر از این باشه همواره و
از خودتان می‌پرسید چرا زندگی اینقدر بیهوده است من چرا اینجا هستم؟ برای معنا دادن به زندگی: اول باید در حال حرکت باشید
حدیث طالبی زاده
۱۴۰۲/۹/۱۵
کتاب خوبیه حالمو بهتر کرد به درد اونایی می‌خوره که هی می‌نالن میگن این زندگی به چه دردی میخوره چرا زندگی میکنیم چرا به دنیا اومدیم یا حوصله زندگی کردن رو ندارن (مثل من)
مسافر تنها
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
برای افرادی که واقعا میخوان زندگیشونو از حالت سکون در بیارن و به دنبال چرایی هدف از زندگی و همیشه بازنده نبودنن و قدرت تغییر و باور زندگی جدید حتی تو شرایط سخت براشون اسونه عالیه.
علیرضا رحیمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب خوبیه. بعد به صورت راهکار زمینه‌های موفقیت ارائه میده. به نظرم قبلش بروید یک کتاب برای مدیریت زمان بخونید
کوروش
۱۴۰۲/۸/۲۱
خوب. عالی. صدای گوینده عالی. همه عالی. انگیزه شی بود. واقعا خوشم اومد و به شدت پیشنهاد میکنم.
Elahe Arabkhani
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب بسیار زیبا به توضیح معنای زندگی و قهرمان زندگی خود شدن با داستان‌های دلچسب پرداخته است
حبیب دلیری فرد
۱۴۰۲/۹/۹
سلام صدای گوینده خوب بود مطالب خوب بود در کل خوب بود ولی عالی نبود
علیرضا ابارشی
۱۴۰۳/۱/۱۲
بسیار عالی و آموزنده
فریده ملایی
۱۴۰۳/۱/۱۱
خیلی خوب و عالی و آموزنده بود
سمیه مردانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
این کتاب را خیلی دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان

برای دریافت کتاب صوتی ماموریت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.