معرفی و دانلود کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی

عکس جلد کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی

دانیل لویتین در کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول، تغییرات ذهنی و بدنی را که به‌مرور و با افزایش سن رخ می‌دهد مرور می‌کند تا با درک بهتری خود را آماده‌ی ورود به این مرحله از زندگی کنیم. این کتاب موفق با ارائه‌ی راهکارهای مؤثر و علمی کمک می‌کند طول دوره‌ی سلامتی‌مان افزایش یافته و دوران سالمندی را با نشاط بیشتری پشت سر بگذاریم. این اثر در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی پیری موفقیت آمیز - جلد اول

پیری برای عده‌ی بسیاری دوره‌ای هولناک و رنج‌آور است. دورانی که با بیماری، فراموشی، درد و تنهایی همراه خواهد بود. تجربه‌ای که بسیاری از پدران و مادران یا نسل‌های پیشین از دوران سالمند دارند، باعث شکل‌گیری این تصور ناخوشایند از دوره‌ی سالمندی و پیری شده است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که به‌طور طبیعی با کهولت سن، بدن و ذهن نیز فرسوده‌تر می‌شوند و مستعد انواع بیماری‌ها خواهند بود. اما این بدان معنا نیست که قرار است در ابتدای پیری همه‌چیز به پایان برسد. بلکه راهکارهایی وجود دارند که می‌توان با عمل به آن‌ها و دوری از اضطراب و استرس و ورزش، میزان سلامت جسمی و روحی را در دوران پیری افزایش داد.

دانیل لویتین (Daniel Levitin) عصب‌شناس و روان‌شناس مشهور آمریکایی-کانادایی روی همین مسأله تمرکز کرده و تلاش می‌کند تصور تلخ از پیری را تعدیل کند. او در کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول (Successful aging: a neuroscientist explores the power and potential of our lives) کهن‌سالی را از منظر فیزیولوژی عصبی بررسی کرده و تغییرات ذهنی و بدنی‌ای که در انسان رخ می‌دهد را تشریح می‌کند. لویتین در تلاش است که با نشان دادن این مسائل، مخاطبان خود را برای پذیرش واقعیت پیری و چالش‌های آن آماده کند. دانیل لویتین در کتاب پیری موفقیت‌آمیز (جلد اول) از مفهومی به نام طول مدت سلامت صحبت می‌کند، یعنی مدت‌زمان سال‌هایی که انسان دچار بیماری نیست و در صحت و سلامتی زندگی می‌کند. به‌این‌صورت اگر کسی صد سال عمر کنند، و تا 75 سالگی در سلامت زندگی کرده باشد و بعد بیمار شود، طول مدت سلامتی‌اش 75 سال بوده. طبیعتاً این سال‌ها، سال‌های باکیفیت زندگی او تلقی می‌شوند. او اعتقاد دارد با روش‌هایی نه‌چندان پیچیده، مثل ورزش و مراقبت بهداشتی می‌توان طول مدت سلامت یا در حقیقت بخش باکیفیت زندگی را افزایش داد.

از جمله مباحثی که در کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول مطرح می‌شود موضوع مهم حافظه است. خیلی‌ها نگران ابتلا به آلزایمز در دوران پیری هستند. نویسنده در این کتاب با توجه به وجود این نگرانی در افراد، درباره‌ی آلزایمر و راه‌های کنترل آن توضیح می‌دهد. همین‌طور مباحثی همچون هوش، ادراک و احساسات در دوران پیری را هم تشریح می‌کند. دانیل لویتین در این کتاب سه هدف دارد: 1. تشریح شرایط کهنسالی برای ایجاد آمادگی ذهنی در برخورد با چالش‌ها. 2. تلاش برای قانع کردن مخاطب جهت تغییر شیوه‌ی زندگی برای دستیابی به سلامتی بیشتر در سنین پیری. 3. تلاش برای تغییر دید اجتماعی و فرهنگی نسبت به کهن‌سالی. به این معنا که کهنسالان به‌عنوان افرادی تمام‌شده و ناکارآمد دیده نشوند. بلکه در متن زندگی حضور داشته باشند و بتوان از تجربیاتشان آن‌ها استفاده کرد.

کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول کمک می‌کند دوران پیری را بسیار شاد و سرزنده طی کنیم. این کتاب را سروش پولادمست طهرانی نژاد ترجمه کرده‌ و انتشارات نظری آن را به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب USAToday
  • پرفروش‌ترین کتاب Washington Post
  • پرفروش‌ترین کتاب LA Times

نکوداشت‌های کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول

  • پیری موفقیت‌آمیز کتابی ضروری برای بقیه‌ی عمرتان است. (دنیل پینک، نویسنده)

  • کتابی زیبا، هوشمندانه و خردمندانه در مورد اینکه چطور با زمان کنار بیاییم. برای خوانندگان در هر سنی مفید است. (دنیل گیلبرت، استاد روان‌شناسی)

  • راهنمایی فوق‌العاده برای ذهن‌ها و بدن‌هایی که دارند پیر می‌شوند. کتاب بحث‌های متقن و قابل‌اعتنایی در مورد شخصیت، حافظه، هوش و احساسات مطرح می‌کند. (PsychologyToday.com)

  • اگر دارید پیر می‌شوید این کتاب را بخوانید. لویتین به شکلی آموزنده، با حساسیت و خردمندانه ابزارهایی در اختیارتان می‌گذارد تا این فرآیند را تسهیل کنید. (دیوید ایگلمن، عصب‌شناس)

کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در مورد فرآیند پیر شدن ذهن و بدن کنجکاوید، این کتاب اطلاعات زیادی به شما می‌دهد. مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان عصب‌شناسی توصیه می‌شود.

با دانیل لویتین بیشتر آشنا شویم

دانیل جوزف لویتین، عصب‌شناس، روان‌شناس، نوازنده و نویسنده‌ی آمریکایی-کانادایی در سال 1957 متولد شده است. او استاد بازنشسته‌ی دانشگاه مک‌گیل است و سال‌ها عصب‌شناسی شناختی و موسیقی تدریس می‌کرده. لویتین در کنار علم، به‌طور جدی به هنر هم می‌پردازد و به‌عنوان نوازنده و تهیه‌کننده در زمینه‌ی موسیقی فعالیت دارد. تا کنون آلبوم‌های زیادی از او منتشر شده و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است؛ ازجمله مدال طلای جشنواره‌ی فیلم ونیز. نام دانیل لویتین در تالار مشاهیر راک اند رول هم ثبت شده. او تا کنون 8 کتاب منتشر کرده که همگی آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال بوده‌اند. «بنیادهای روان‌شناسی شناختی»، «دروغ‌های مسلح» و «ذهن نظام‌مند» عنوان برخی از کتاب‌های او هستند. لویتین جایزه‌ی کتاب تجاری ملی کانادا را به‌دست آورده است.

در بخشی از کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول می‌خوانیم

سال‌ها پزشکان تصور می‌کردند که مغز ما از تعداد محدودی سلول ساخته شده است که هرکدام کار خاصی جهت انجام دارند و پس از این‌که مغز به بلوغ می‌رسد ما سلول‌هایمان را یکی به یکی از دست می‌دهیم تا به دوران دوم نوزادی می‌رسیم. گرچه این را به صورت کلی قبول کرده بودیم ولی می‌دانستیم که باور درستی نیست. عصب‌شناس کارل لاشلی هشتاد سال پیش چنین استدلال کرد: اگر قسمتی از مغز آسیب ببیند، نواحی دیگر مغز شروع به رشد می‌کنند. ولی نظریه غیرقابل تغییر بودن مغز همچنان معلق باقی ماند. پزشک ابیگیل زوگر اینگونه توضیح می‌دهد که هر قسمت کار مخصوصی در دست دارد و نمی‌توان آن‌ها را جابه‌جا یا ترمیم کرد. حال تکنیک‌های تجربی پیشرفته اظهار دارند که مغز شبیه به یک موجود دریایی در انیمیشن‌های والت دیزنی است. به صورت پیوسته مایعاتی از اطراف آن در حال شره کردن هستند. با سازماندهی مجدد به آسیب پاسخ می‌دهد و در زمان لزوم قادر است پیکربندی خود را تغییر دهد.

در طول این خطوط همسان دانشمندان فکر می‌کردند که انسان بعد از تولد قادر به ساخت حتی یک سلول عصبی نیست. بعدها مدارکی رو شد که نروجنسیس در هیپوکامپوس بزرگسالان اتفاق می‌افتد. بعضی از آمارها گویای این هستند که هفتصد سلول جدید در هر روز ساخته می‌شود. این رقم با در ذهن داشتن اینکه هیپوکامپوس حدود 47 میلیون سلول دارد رقمی بالایی نیست. این رقم رشد حدود 1.5 درصد از کل نورون‌ها در هر سال را نشان می‌دهد. سپس، در سال 2018، دو مطالعه در یک ماه با نتایج متضاد منتشر شدند. یک مطالعه که از طرف دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو منتشر شد نشان داد که ساخت مجدد سلول عصبی در هیپوکامپوس در کودکی به سطوح غیر قابل مشاهده‌ای می‌رسد. مطالعه‌ای دیگر از دانشگاه کلمبیا نشان داد که قابلیت سلول سازی مجدد در بزرگسالان نیز حفظ می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش اول: مغزی که پیاپی پیشرفت می‌کند
فصل اول: تفاوت‌های فردی و شخصیت
به دنبال عدد جادویی
دنیا چگونه با ما رفتار می‌کند
عدد جادویی چیست؟
بنابراین نتیجه؟
خلق‌و‌خوی در برابر شخصیت
تغییرات مربوط به سن
نقش الگوهای نقش
وجدان کاری
پذیرش عقاید جدید
محبت
آیا یک شخصیت خوب کافی است؟
فصل دوم: حافظه و لمس «تو» واقعی
افسانه‌ی زوال حافظه
حافظه چگونه کار می‌کند؟
سیستم‌های حافظه
همه این‌ها به چه معنی هستند؟
آیا واقعا حافظه با بالا رفتن سن فرسوده می‌شود؟
حس تو بودن چه شکلی دارد
فصل دو و نیم: فاصله
توضیح مختصری در مورد زندگی‌نامه‌ی مغز
نقش کنکاش و ورودی
دوره‌های بحرانی، نوروپلاستیسیتی کودک و بزرگسال
نوروپلاستیسیتی و تخصیص عملکرد
تاثیر خاص پیری بر روی مغز
ضعف ادراکی خفیف، بیماری آلزایمر و جنون
سکته
نوروپلاستیسیتی در طول زندگی
فصل سوم: ادراک
آن‌چه بدن ما درباره‌ی دنیا به ما می‌گوید
منطق ادراک
آزمایش‌های برلین و اینسبروک
علمکردهای بد مربوط به سن
ادراک و محیط‌های پیرامون پیچیده
فصل چهارم: ذکاوت
مغز مشکل‌گشا
ذکاوت چیست؟
انواع مختلف ذکاوت
ذکاوت‌های چندگانه
مشکلی که در استانداردسازی آزمون‌های ذکاوت وجود دارد
سرعت پردازش
تفکر انتزاعی با زمان بهتر میشود
تمرین ذکاوت روان
خرد
فصل پنجم: از احساس تا انگیزه
مارها، پل‌های شکننده، مردان دیوانه و استرس
آیا احساسات مبنای علمی دارند؟
چیزهای شگفت‌انگیزی در مورد استرس
افسردگی
مقابله
انگیزه و هورمون‌ها
انگیزه و یادگیری در سراسر طول عمر
انگیزه‌ی ایجاد تغییر
شادی
فصل ششم: عوامل اجتماعی
زندگی با مردم
توسعه‌ی اجتماعی
در مورد انزوای اجتماعی چکار می‌توان کرد
تغییر در جامعه‌پذیری در سالمندان
خود کارآمدی
کار
خود را با دیگران مشغول کن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی
نویسنده
مترجمسروش پولادمست طهرانی نژاد
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-622-209-822-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول

برای دریافت کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.