معرفی و دانلود کتاب سالمندی موفق: کاوش‌های یک عصب شناس از قدرت‌ها و قابلیت‌های ما

عکس جلد کتاب سالمندی موفق: کاوش‌های یک عصب شناس از قدرت‌ها و قابلیت‌های ما
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سالمندی موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سالمندی موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سالمندی موفق: کاوش‌های یک عصب شناس از قدرت‌ها و قابلیت‌های ما

نباید از پیری وحشت داشت، بلکه باید اوقاتی مملو از سلامتی و خلاقیت را در سال‌های پایانی زندگی تجربه کرد. این موضوعی است که دانیل لویتین در کتاب سالمندی موفق به صورت علمی به آن می‌پردازد. پس در هر سنی که هستید این اثر پرفروش نیویورک تایمز را از دست ندهید.

درباره کتاب سالمندی موفق:

بشر امروزه در مقایسه با پیشینیان خود بیشتر عمر می‌کند؛ اما این حقیقتی است که به دنبال خود معضلات غیرقابل انکاری را به وجود می‌آورد. به همین خاطر دانیل لویتین (Daniel J. Levitin) در کتاب سالمندی موفق (Successful aging: a neuroscientist explores the power and potential of our lives) سعی دارد تا با تکیه بر روانشناسی تیپ‌های شخصیتی و علوم اعصاب رشدی، ضمن رمزگشایی از این حقیقت که سال‌های آتی عمرتان چقدر می‌تواند پرفایده و رضایت‌بخش باشد، شما را با داستان جالب پیر شدن مغز انسان مسحور می‌کند.

در حقیقت پیر شدن را می‌توان تنها رویدادی در زندگی دانست که هم دلخواه و هم دلهره‌آور است. اما دنیل لویتین در این کتاب می‌خواهد این ترس را با توصیه‌های معقول و منطقی کم کند تا شما بتوانید زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشید. او نه تنها باید‌ها و نباید‌های زندگی را به شما گوش‌زد می‌کند بلکه با ظرافت و فصاحت، دانشی را در اختیارتان قرار می‌دهد که براساس آن بفهمید چطور ذهن و مغز خود را تغییر دهید.

توانایی دنیل در ارائه چشم‌اندازی عالی به خوب پیرشدن و تجربیات مختلف از پیری علاوه بر اینکه از پیچیدگی این موضوع می‌کاهد، خواندن این کتاب را نیز برای شما آسان خواهد کرد. او با استفاده از رشته‌های علمی گوناگون، ثابت می‌کند که پیری صرفاً یک دوره‌ زوال نیست بلکه مرحله رشدی منحصر به فرد است که مانند شیرخوارگی یا بلوغ، الزامات و مزیت‌های خودش را دارد.

پس درنگ نکنید و با مطالعه این کتاب و استفاده از تکنیک‌ها و مطالب موجود در آن تا سنین هشتاد، نود و یا حتی بیشتر، خودتان را از نظر ذهنی چابک نگه دارید؛ چرا که حتماً نباید لنگ‌لنگان و با پشتی خمیده به استقبال مرگ رفت؛ می‌توان زندگی را پرشور و حال به پایان رساند.

افتخارات کتاب سالمندی موفق:

- جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های واشنگتن پست
- جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های یو اس ای تو دی
- جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ال ای تایمز

نکوداشت‌های کتاب سالمندی موفق:

- مدت‌هاست که جامعه، ارزش افراد هفتاد، هشتاد و نودساله را دست کم گرفته است. با همکاری افراد جوان و قدرت سیاسی، اقتصادی و نیروی خلاقیت، می‌توانیم راه‌حل‌هایی را برای بزرگ‌ترین مشکلات جهانی‌مان پیدا کنیم. دنیل لویتین سالمندی جدید را در این کتاب آنچنان عالی تعریف می‌کند که طرز فکرتان را درباره پیری عوض خواهد کرد. (یسنته فوکس)

- همین طور که لویتین در واکنش به موضوع قبلی کتابش، موضوعات جدیدی را معرفی می‌کند انگار روایتی در حال تحول، مانند تغییر آکوردها در یک قطعه بزرگ موسیقی ساخته می‌شود. روایت لویتین نه فقط روایتی گیراست بلکه تخیل خواننده را به چشم‌انداز وسیع‌تری از امور راهنمایی می‌کند - و این کتاب به ما احساس چیرگی می‌دهد. (مایک لنکفرد)

- این یک کتاب از نوع «چه باید کرد» درباره جایگزین متصور همه برای مرگ یعنی پیری است. دکتر لویتین با کنار هم گذاشتن دو رشته روانشناسی رشد و نظریه شخصیت به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم با بهترین نسخه‌ خودمان، یعنی نسخه‌ی خردمند، متعهد و خلاق، از نظر عاطفی مقاوم، از نظر شناختی انعطاف‌پذیر و خوشحالِ خود، به سن پیری برسیم. (اریک کاپلان)

- دن در کتاب سالمندی موفق، نگاه جدید و جالبی به قابلیت و تأثیرات انعطاف‌پذیری عصبی ارائه می‌دهد. او مفاهیم علمی دشوار را به نحوی منتقل می‌کند که هرکسی بفهمد. به همین علت بحث‌های تحقیقاتی او، فوق‌العاده محبوب است و همه تا چند ماه بعد با هیجان درباره آن صحبت می‌کنند. (دکتر اورسولا بلوجی)

- کتاب لویتین، به معنای واقعی کلمه، خارق‌العاده است. به ندرت (آن هم اگر باشد) چنین نگاه دقیقی به موضوعی مربوط به سلامت دیده‌ام. (دیوید بی. تپلوف)

کتاب سالمندی موفق مناسب چه کسانی است؟

این کتاب جذاب برای همه به خصوص جوانان مهم است تا بتوانند تمام جنبه‌های پیری سالم را درک کنند و بدانند که می‌توانند روی نتیجه آن اثرگذار بگذارند.

با دانیل لویتین بیشتر آشنا شویم:

یکی از نویسندگان برجسته در زمینه‌ی علوم اعصاب و روانشناسی شناختی را می‌توان دانیل لویتین دانست که تاکنون چهار کتابش در لیست پرفروش‌‌های سایت نیویورک تایمز قرار گرفته و مقالات علمی بسیاری در زمینه عصب شناسی منتشر کرده است.

لویتین در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای منتخب انجمن علوم روانشناسی و عضو انجمن سلطنتی کانادا (FRSC) شناخته می‌شود.

جملات برگزیده کتاب سالمندی موفق:

- اگر می‌دانستم قرار است اینقدر عمر کنم، از خودم بهتر مراقبت می‌کردم.
- در سن من، خجالت‌آورترین کاری که می‌توانم انجام دهم احتمالاً همان کاری است که تا الان انجام داده‌ام.

در بخشی از کتاب سالمندی موفق می‌خوانیم:

جلوی کمد داخل راهرو ایستاده‌ام. چمدانم را در اتاق خواب بسته‌ام و آمده‌ام اینجا تا چیزی پیدا کنم. حالا یادم نمی‌آید دنبال چه بودم. به اتاق خواب برمی‌گردم تا ببینم چیزی هست که یادم بیندازد. اصلاً ذهنم کار نمی‌کند. به این امید که شاید چیزی باشد چیزی به ظاهر ساده که یادم بیندازد چرا اینجا هستم به آشپزخانه می‌روم و با خودم فکر می‌کنم شاید داشتم می‌رفتم آن جا و تصادفی جلوی کمد ایستادم. به اتاق خواب برمی‌گردم و به چمدان و کپه لباس‌هایم خیره می‌شود. اما آن جا هم هیچ سرنخی نیست.

اولین باری نیست که این اتفاق می‌افتد. در واقع چیز تازه‌ای نیست سابقاً وقتی سی ساله بودم هم این طور می‌شد اما آن موقع می‌دانستم که فقط حواسم پرت شده است. اگر عصب‌شناس نبودم، الان که شصت سال دارم نگران می‌شدم که این حتماً نشانه زوال مغز من است و چیزی نمانده که از خانه سالمندان سردرآورم و آن جا بنشینم منتظر که کسی بیاید و غذایم را که پوره نخود و هویج پخته است در دهانم بگذارد. اما پژوهش‌های گذشته خیالم را راحت می‌کند چون این نوع لغزش‌ها وقتی سن ما بالا می‌رود عادی و معمولی است و الزاماً نشانه‌ هیچ بیماری پنهان و نگران کننده‌ای نیست. توضیح بخشی از این مسئله مربوط به گردش عصب شناختی ما به سمت امور درونی است. مغز ما هر دهه بعد از چهل سالگی، بیشتر از اینکه به اطلاعاتی فکر کند که از بیرون می‌گیرد درباره اندیشه‌های خودش تأمل می‌کند. به خاطر همین است که می‌بینیم جلوی در باز کمد ایستاده‌ایم و اصلاً نمی‌دانیم برای چه آمده بودیم اینجا. این بخشی از خط سیر عادی رشد مغز در حال پیر شدن است و لزوماً نشانه بیماری نیست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش یک: مغز پیوسته در حال رشد
1: تفاوت‌های فردی و شخصیت
2: حافظه و درک از خود
2.5: میان پرده: شرح حال مختصری از مغز
3: ادراک: بدنمان دنیا را برای ما چگونه تعریف می‌کند
4: هوش: قدرت حل مسئله
5: از هیجان تا انگیزه
6: عوامل اجتماعی: زندگی با مردم
7: درد: وقتی این کار را می‌کنم دردم می‌گیرد
بخش دوم: انتخاب‌هایی که می‌کنیم
8: ساعت درونی
9: رژیم غذایی: غذای مغز، پروبیوتیک‌ها و رادیکال‌های آزاد
10: ورزش: جنب و جوش مهم است
11: خواب: تحکیم حافظه، ترمیم دی‌ان‌ای و هورمون‌های خواب‌آور
بخش سوم: عمر طولانی به روش جدید
12: عمر طولانی‌تر: تلومرها، تاردی‌گریدها، انسولین و سلول‌های زامبی
13: زندگی هوشمندانه‌تر
14: زندگی بهتر
عالی‌ترین روزهای زندگی ما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سالمندی موفق: کاوش‌های یک عصب شناس از قدرت‌ها و قابلیت‌های ما
نویسنده
مترجممینا صفری
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-622-6840-62-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سالمندی موفق

مائده حوائی
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
از اون کتاباییه که خوندنش برای هر انسانی واجبه. واقعاً دیدگاه من رو نسبت به اهمیت یه زندگی با سبک سالم تغییر داد. به خصوص که یه دانشمند اینو نوشته و میشه به آدمهایی که خیلی دنبال اثبات هر چیزی هستن، حرفهاش رو به‌طور علمی اثبات کرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سالمندی موفق

برای دریافت کتاب سالمندی موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.