معرفی و دانلود کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی

عکس جلد کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی

دانیل لویتین در کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم، مباحث تکمیلی مربوط به تغییرات بدن و ذهن را در سن کهن‌سالی بیان کرده و نکاتی را که کمک می‌کنند به‌وسیله‌ی آن‌ها کهن‌سالی سالم‌تری داشته باشیم، یادآوری می‌کند. او در این کتاب تحسین‌شده و پرفروش نیویورک تایمز، تلاش دارد دیدگاه غالب و مخرب فرهنگی و اجتماعی را نسبت به دوران پیری تغییر دهد تا بتوانیم آن را از زاویه‌ی دید جدیدی ببینیم.

درباره‌ی کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم

برای قرن‌ها مفهوم پیری، با بیماری و درد و رنج همراه بود. هنوز هم بسیاری از افراد پس از رسیدن به سن بازنشستگی عملاً کاری برای انجام ندارند. همین باعث شده که اکثر افراد مسن افسرده، غمگین و رنجور باشند. موانع اجتماعی و فرهنگی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود خیلی‌ها تصور دردناکی از دورن پیری داشته باشند و این تلقی شکل بگیرد که همه‌چیز به پایان می‌رسد و هیچ کار مفیدی نمی‌توان انجام داد! اما این تفکر به‌وضوح اشتباه است و می‌بایست آن را تغییر داد. دانیل لویتین (Daniel Levitin)، عصب‌شناس و روان‌شناس آمریکایی-کانادایی ازجمله کسانی استکه این تفکر را به وادی نقد برده و تلاش می‌کند ذهنیت‌های حاکم و اشتباه نسبت به دوران سالمندی و کهنسالی را تغییر دهد.

کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم (Successful aging: a neuroscientist explores the power and potential of our lives) ماحصل تلاش‌های او برای تثبیت این ایده است که پیری می‌تواند زمانی برای شادی باشد. او در این کتاب ابتدا مفهوم کهن‌سالی را از نظر بدنی و ذهنی تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که باید منتظر چه چیزهایی در این دوران باشیم. کم‌شدن حافظه، درد مفاصل و ... از جمله تغییرات بدنی و ذهنی هستند که در این دوران رخ می‌دهند. اما حتماً راهی برای به کاهش یا به تعویق‌انداختن آن‌ها وجود دارد که با انجام برخی کارها می‌توان شاهد آن بود. لویتین در کتاب خود از مفهومی به نام طول دوره‌ی سلامت نام می‌برد که درواقع به سال‌هایی که یک فرد بدون بیماری زندگی می‌کند اطلاق می‌شود. هر چقدر طول سلامت بیشتر باشد، زندگی باکیفیت‌تر خواهد بود. به نظر لویتین با انجام ورزش و مراقبت‌های بهداشتی می‌توان طول عمر و طول دوره‌ی سلامتی را زیاد کرد. به این معنا ما دوران پیری سالم‌تری خواهیم داشت.

کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم ادامه جلد اول این کتاب است و دانیل لویتین مباحث خود را در مورد تغییرات فیزیولوژی عصبی با وسعت بیشتری شرح می‌دهد. در این جلد مباحث مهمی مثل درد‌های مفصلی و ... مطرح می‌شوند که احتمالاً برجسته‌ترین عارضه‌ی پیری هستند . در ادامه لویتین به موضوعاتی همچون نقش خواب و ورزش در کم کردن ریسک بیماری‌هایی مثل آلزایمر می‌پردازد. او سه هدف عمده در این کتاب دارد: اول می‌خواهد ما را با نکات مثبت و منفی پیری آشنا کند تا به‌خوبی بدانیم چه چیزی در انتظارمان است. دوم قصد دارد سبک زندگی فعلی‌مان را به نحوی تغییر دهید تا در آینده و در دوران پیری احساس بهتری در مورد گذشته‌مان داشته باشم. و سوم دید اجتماعی و فرهنگی جامعه را نسبت به کهن‌سالی عوض کند. به این معنا که رسیدن به سن کهنسالی پایان زندگی نیست و افراد می‌توانند زندگی شادی را در این دوران تجربه کنند.

کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم را انتشارات نظری با ترجمه‌ی سروش پولادمست طهرانی نژاد منتشر کرده است.

افتخارات کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب USAToday
  • پرفروش‌ترین کتاب Washington Post
  • پرفروش‌ترین کتاب LA Times

نکوداشت‌های کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم

  • مروری کلی و آموزنده در مورد «طول مدت سلامت» از دیدگاه نوروفیزیولوژی. (نِیچر)

  • دامنه‌ی این کتاب بی‌نظیر است. علمی محبوب و درخشان تلاش می‌کند مانع از پیری شود. (Kirkus Reviews)

  • آخرین اثر دن لویتین پیامی مفید، امیدوارکننده و الهام‌بخش دارد. کتاب با تشریح بهترین یافته‌های علوم و هنر به ما یاد می‌دهد که چطور با پیرترشدن، توانایی‌مان را بیشتر کنیم. (بن فولدز، هنرمند و نویسنده)

  • با توجه به اینکه تعداد سالمندان بیشتر می‌شود، کتاب پیری موفقیت‌آمیز با شرایط فعلی کاملاً هم‌خوان و مرتبط است. کتاب برای همه‌ی رده‌های سنی می‌تواند جذاب باشد و به ما انگیزه می‌دهد تا ذهن‌مان را فعال و درگیر نگه‌داریم. (بوک‌پیج)

کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به عصب‌شناسی علاقه دارید و می‌خواهید در مورد فرآیند پیری بدن انسان بیشتر بدانید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود.

با دانیل لویتین بیشتر آشنا شویم

دانیل جوزف لویتین (متولد 1957) روان‌شناس و مؤلف آمریکایی-کانادایی، استاد دانشگاه مک‌گیل، عصب‌شناس و موسیقی‌دان است. لویتین تا کنون 8 کتاب نوشته که همگی پرفروش بوده‌اند. «دروغ‌های مسلح»، «ذهن نظام‌مند» و «دنیا در شش آهنگ» ازجمله آثار محبوب او به شمار می‌روند. او نوازنده‌ای حرفه‌ای محسوب می‌شود و تعداد زیادی آلبوم منتشر کرده است. نام دانیل لویتین در تالار مشاهیر راک اند رول هم به ثبت رسیده. او چند سالی هم ار اعضای هیئت‌مدیره‌ی جایزه‌ی گرمی بوده. لویتین جایزه‌های زیادی دریافت کرده که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی کتاب تجاری ملی کانادا در سال 2017 اشاره کرد. در موسیقی هم جایزه‌ی بهترین موسیقی متن جشنواره‌ی فیلم ساندنس و مدال طلای جشنواره‌ی فیلم ونیز را از آن خود کرده است.

در بخشی از کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم می‌خوانیم

اگر بتوانیم افکارمان را طوری کنترل بکنیم که به درد فکر نکنیم، کمتر آزار می‌بینیم. پرت کردن حواسمان یکی از راه‌هایی است که باعث کاهش درد می‌شود. مغز در هر ساعت توسط سیلی از افکار بمباران می‌شود و ما فقط به بخش کوچکی از آن‌ها توجه می‌کنیم. اگر ما بتوانیم ساختاری تشکیل بدهیم که درد در خط مقدم توجهات ما نباشد ما راحت‌تر هستیم.

افرادی که در محیط‌هایی قرار دارند که چیزهای زیادی برای دیدن، گوش کردن و تجربه کردن دارند درد کمتری نسبت به افرادی که در محیطی ساده هستند تجربه می‌کنند و این حواس پرتی سیگنال‌های درد را در انسولا و کورتکس حسی اولیه کاهش می‌دهد. حواس پرتی موثر در زمان درد شامل ورزش، تفریحات، گفتمان دلنشین، تمرین یوگا، مراقبه، مراودات اجتماعی، گوش کردن به موسیقی ملایم یا فرو رفتن به طبیعت خود است. حتی زمانی که عامل حواس‌پرتی به فرد دردمند تحمیل می‌شود، باعث کاهش درد و افزایش تولید مسکن‌های مخدر طبیعی در بدن می‌شود.

هر چقدر ما در دنیای بیرونی خود بتوانیم تجربیات جذاب‌تری داشته باشیم، زمان کمتری را بر روی دنیای درونی خودمان یعنی در مرکز درد تمرکز می‌کنیم. استیون لینتون نقش یک محیط غنی برای مادربزرگش که 80 درصد به کاهش دردهای او کمک کرد را توصیف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل هفتم: درد
انجام این کار باعث درد می‌شود
چرا ما درد داریم
فرهنگ، ژن و شناخت درد
ما در مورد آن چکار می‌توانیم انجام دهیم؟
روش‌های مقابله
مشکلات خاص در درمان درد سالمندان
بخش دو: تصمیماتی که می‌گیریم
فصل هشتم: ساعت داخلی
ساعت دو بامداده. چرا من گرسنمه؟
ساعت اصلی
چه زمانی ممکن است به اندازه‌ی چه چیزی مهم باشد
ساعت پیر شدن
سفر
بهداشت خواب
کافئین
حداکثر کارآیی
فصل نهم: تغذیه
غذای مغز، پروبیوتیک‌ها و رادیکال‌های آزاد
آنتی‌اکسیدان‌ها
کلسترول، چربی‌ها و سلامت مغز
محدودیت کالری
پروتئین
آبرسانی
یبوست
باکتری‌های روده، پروبیوتیک‌ها
ما کجا ایستاده‌ایم؟
فصل دهم: ورزش
حرکت مواد
حرکت حداقل؛ تمرینات تناوبی با شدت بالا
تغییرات کوچک، نه عضویت در سالن ورزشی
فصل یازدهم: خواب
ذخیره‌ی خاطرات به صورت دائمی، بازسازی DNA، و هورمون‌های خواب‌آور
صفر کردن چرخه‌ی خواب
خواب و پیری مغز
مشکلات خاص زن‌ها
مشکلات خاص مردان
قبل از خواب چه می‌خورید
بهداشت خواب
بخش سوم: طول عمر جدید
فصل دوازدهم: زندگی طولانی‌تر
تلومرها، تاردیگرید، انسولین و سلول‌های زامبی
حیوانات جاودانه
طول عمر انسان
مناطق آبی
ژنتیک در برابر محیط
کرم‌ها، FOXO و انسولین
حد هایفلیک و تلومرها
تلومراز – منطقه‌ی گلدیلاک؟
مشکل زباله‌ی سلولی
زندگی برای همیشه (پیری، دوباره ملاقات شده)
افق‌های پیش رو
ما کجا ایستاده‌ایم؟
فصل سیزدهم: زندگی هوشمندانه‌تر
افزایش شناختی
مسائل اخلاقی
محرک‌ها آدرال، مودافینیل، پیتولیسنت، ریتالین، نیکوتین
افزایش حافظه و دقت
هورمون‌ها، بازدید مجدد
درمان تحریک شناختی
درمان‌های دیگر
ویتامین B12
نورو شروم
باکوپا
مرور مجدد دهه‌ی 1960
بیونیکس
فصل چهاردهم: زندگی بهتر
بزرگترین روزهای زندگی ما
بهزیستی و خوشحالی
مقایسه‌های اجتماعی بر رضایت تاثیر می‌گذارد
اندازه‌گیری کیفیت زندگی و شادی
کار در مقابل بازنشستگی
تداوم مراقبت و کیفیت زندگی
مکالمات دشوار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم: کشف استعدادها و قدرت‌های درونی با کمک علم عصب‌شناسی
نویسنده
مترجمسروش پولادمست طهرانی نژاد
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات512
زبانفارسی
شابک978-622-2098-24-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم

برای دریافت کتاب پیری موفقیت آمیز - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.