معرفی و دانلود کتاب پیش از سقوط: روانکاوی فروپاشی روانی

عکس جلد کتاب پیش از سقوط: روانکاوی فروپاشی روانی
قیمت:
63000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیش از سقوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیش از سقوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیش از سقوط: روانکاوی فروپاشی روانی

کریستوفر بولاس در کتاب پیش از سقوط روش‌های کار با کسانی که نشانه‌های فروپاشی روانی را از خود بروز می‌دهند و تحت درمان یا روانکاوی هستند، مورد برررسی قرار می‌دهد و برای راه حل‌های رایج و قدیمی‌تری که برای اینگونه افراد به کار می‌رود، راه‌های جایگزین مفیدتر و موثرتری ارائه می‌دهد.

درباره کتاب پیش از سقوط:

کریستوفر بولاس (Christopher Bollas) کتاب پیش از سقوط را به دو دلیل اصلی نگاشته است. یکی اینکه بر اساس دیدگاه او روانکاوی، درمانی انتخابی برای بیمارانی است که در حال فروپاشی روانی هستند یا روان‌نژند به شمار می‌روند و یا مشکلات حادتری دارند.

در واقع، بسیاری از روان‌کاوان با مراجعان بسیار آشفته‌حال و روان‌پریش کار می‌کنند و تجربه به آن‌ها می‌گوید کار تفسیری روی هسته ناراحتی مزمن فرد می‌تواند تحول عمیقی ایجاد کند. در واقع، وقتی فرد بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر است، به‌ویژه در حالت فروپاشی روانی، اغلب اوقات کاملاً آماده پذیرش کمک و رشد بینش درباره «خود» است.

دلیل دوم نوشتن این کتاب دریافت‌هایی است که بولاس در طول سال‌ها، هنگام ارائه این روش تفسیری به گروهی از روان‌کاوان، داشته‌ است. وقتی آن را به یک جمع ارائه نموده است، تقریباً همه آن را رد می‌کردند. معمول‌ترین موضع این بود که این روش چهارچوب‌ها را مخدوش می‌کند و اغواگری کردن برای مراجع و دل‌خوش کردن او است؛ یا اینکه موقعیت‌هایی را در انتقال حسی و انتقال متقابل ایجاد می‌کند که تحلیل‌نشده باقی می‌مانند.

نگرانی‌هایی درباره شایستگی حرفه‌ای و اخلاقی روان‌کاوی با ساعات طولانی ابراز شده است. برخی می‌گویند شاید حرفه‌های مرتبط (روان‌پزشکی، روان‌شناسی و...) با چنین درمان‌های فشرده‌ای مخالف باشند. همچنین، درباره این موضوع نیز بحث کرده‌اند که شاید درد و رنج بیمار بدون دخالت سریع داروهای روان‌گردان یا بستری کردن او بیشتر طول بکشد. در واقع، این نظر تا حدودی درست است؛ بیمارانی که به‌مدت طولانی و اضافی روان‌کاوی شدند در آن زمان رنج بسیاری را تحمل کردند، اما وقتی با این رنج، فروپاشی روانی از سرشان گذشت، بسیار آسوده شدند.

روان‌کاوانی که الگوی پنج بار در هفته را ادامه می‌دهند و جلسات اضافی را پیشنهاد نمی‌کنند، نه‌فقط ناخواسته رنج مراجع را طولانی‌تر می‌کنند، بلکه به فروپاشی روانی هم شدت می‌بخشند. در این بیماران یک فروپاشی روانی اتفاق می‌افتد، اما به‌جای اینکه روان فرد بازسازی شود، فرصت از دست می‌رود. حتی شاید روان‌کاوی ادامه یابد اغلب سال‌ها بدون هیچ تغییر متحول‌کننده‌ای ادامه می‌یابد اما بیشتر اوقات مراجع فقط به یک «خودِ» درهم‌شکسته در میان «خود»های درهم‌شکسته دیگر تبدیل می‌شود.

موضوع کتاب پیش از سقوط (Catch Them Before They Fall) این است که یک روان درمانگر با تجربه باید بتواند آنچه را که یک فرد در حال فروپاشی روانی نیاز دارد، شناسایی کند و برای رفع آن به او کمک کند. اگر یک درمانگر بخواهد بیماری را برای روان‌کاوی آماده کند باید جوانب بسیاری را مورد سنجش قرار دهد. به همین دلیل است که این کتاب ابعاد بالینی و نظری این بحث را بررسی می‌کند.

کتاب پیش از سقوط مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به کسانی که در حوزه روانشناسی بالینی و روانکاوی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

با کریستوفر بولاس بیشتر آشنا شویم:

روانکاو و نویسنده اهل انگلستان، کریستوفر بولاس در رشته‌های مختلفی چون روانشناسی، تاریخ و ادبیات تحصیل کرده است. او در دانشگاه‌های مهمی چون ماساچوست نیز سابقه تدریس دارد. از دیگر کار‌های بولاس می‌توان به فعالیت در مرکز مشاوره کودکان در کالیفرنیا اشاره کرد. علاوه بر این او آثار متعددی در زمینه‌ی روانشناسی نیز منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب پیش از سقوط می‌خوانیم:

مارک نقاش سرشناسی بود؛ بسیار موفق و منزوی، اما در مواقع لزوم از نظر اجتماعی بامهارت و جذاب. او در سال‌های میانیِ زندگی‌اش برای روان‌کاوی آمد، چون هرگز عاشق نشده بود و با دوستانش موافق بود که می‌گفتند کناره‌گیر و غیرقابل‌درک است. اگرچه نقاشی کردن را دوست داشت، حتی آن هم بیشتر در حال تبدیل شدن به یک تولید تجاری بود تا کاری خلاق.

او تداعی آزاد را آغاز کرد. مراجع بسیار فعالی بود و در دو سال اول روان‌کاوی بینش جدیدی به خود پیدا کرد؛ شروع کرد به قرار گذاشتن و از شکست‌هایش در مواجهه با روابطش آموخت. از نظر انتقال حسی، فاصله خنثی از من را حفظ کرد، هرچند گاهی که مسافرت می‌رفت، نامه‌هایی گرم، پر از احساس و قدردانی می‌نوشت.

بعد از این، به‌دلیل شرایط زندگی‌اش باید لندن را ترک می‌کرد و به سیاتل می‌رفت. از من پرسید آیا می‌توانیم روان‌کاوی را با تلفن ادامه دهیم؟ آن روزها من به این کار مطمئن نبودم، اما قبول کردم که امتحان کنم و ببینم آیا مؤثر است یا نه. موافقت کردیم که وقتی به لندن سفر می‌کند، ملاقات داشته باشیم و پیش می‌آمد که من هم در سیاتل سمینار آموزشی داشته باشم. آن جا آپارتمان کوچکی اجاره و در آن تدریس می‌کردم و می‌توانستم او را هم همان‌جا ببینم.

دو سال بعد از آن، مارک همچنان تغییرات مثبتی می‌کرد. مهم‌ترینشان اینکه برای اولین بار در زندگی عاشق شد و ما فهمیدیم که چرا تا آن زمان این اتفاق نیفتاده بود. مادرش تا چهارسالگیِ او افسرده بود و وقتی دوازده‌ساله شد، باید با مرگ پدرش روبه‌رو می‌شد؛ پدری که با او بیگانه بود. در آن زمان، مارک از دیگران کناره‌گیری کرد و تصمیم گرفت هرگز محبتش را به کسی ندهد. او با مادرش محترمانه برخورد می‌کرد، اما خشمی عمیق و فراموش‌نشدنی از او داشت؛ چون در سال‌های نخست زندگی‌اش او را ناامید کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش از سقوط دستش را بگیر
مقدمه
فصل اول- «خود»‌های درهم‌شکسته
فصل دوم- نشانه‌های فروپاشی روانی
فصل سوم- راهبرد‌ها
فصل چهارم- امیلی
فصل پنجم- آنا
فصل ششم- مارک
فصل هفتم- تاریخچه و گذشته‌نگری
فصل هشتم- زمان
فصل نهم- تجربهء هیجانی
فصل دهم- ژرف‌اندیشی، توضیح و موفقیت
فصل یازدهم- تغییر روانی
فصل دوازدهم- نتیجه‌گیری
فصل سیزدهم- پرسش‌ها
یادداشت‌ها
کتاب‌شناسى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیش از سقوط: روانکاوی فروپاشی روانی
نویسنده
مترجمنسترن خسروی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-6983-99-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
63000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیش از سقوط

عقیله موسوی
۱۴۰۱/۶/۲۸
بهترین کتابی که هر روانکاو باید یک بار خوانده باشد. من توی شرایط اضطراری این کتاب رو لازم داشتم و فکر نمیکردم بتونم جایی به موقع پیداش کنم. بودن کتاب توی کتابراه توی اون روز و ساعت برای من حیاتی بود. ممنونم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پیش از سقوط

برای دریافت کتاب پیش از سقوط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.