معرفی و دانلود کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق

عکس جلد کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق

کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق، نوشته‌ی مینوش حسینی و نسیم کردستانی شما را با تمامی اصول و قواعد دنیای بورس و سرمایه‌گذاری آشنا می‌کند تا بتوانید دنیای تجارت را پیش‌بینی کنید و با احتمال خطای کم به سرمایه‌گذاری بپردازید. نویسندگان در این کتاب مطالب را با بیانی ساده و شفاف ارائه داده‌اند تا به‌راحتی مورد استفاده‌ی مخاطبین قرار گیرد.

درباره‌ی کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق

در بازار بورس و اوراق بهادار اولین اصل و اساس سرمایه‌گذاران شناخت عوامل مؤثر در قیمت و رفتار ارزش‌ سهام است. مینوش حسینی و نسیم کردستانی در کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق با ارائه‌ی نکات اصلی و با استفاده از دو تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال مطالب خود را ارائه می‌دهند.

عوامل مؤثر بر قیمت سهام را می‌توان در سه مورد مشاهده کرد؛ اول عامل‌های محیطی یا کلان، دسته‌ی دوم عوامل مرتبط با صنعت و سومی عوامل داخلی و درونی شرکت. دسته‌ی اول به اتفاقاتی اشاره دارد که خارج از شرکت‌ها رخ می‌دهند و ربطی به سازوکار تولیدکنندگان ندارد. این عوامل خود ناشی از مؤلفه‌هایی هستند که هریک در دسته‌ی عوامل محیطی و یا کلان قرار می‌گیرند. وضعیت اقتصادی و سیاسی یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های این دسته است. بسیاری از اتفاقات سیاسی و اقتصادی کشور و یا منطقه‌ای و جهانی ممکن است تأثیر مستقیمی بر بازار بورس بگذارد. آرامش فضای سیاسی و ثبات اقتصادی باعث فعالیت مثبت سهام و بازار خواهد شد. مؤلفه‌ی دیگری که نویسندگان در کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق بیان می‌کنند سیاست‌های کلان پولی، مالی و ارزی است که تأثیر مستقیمی بر وضعیت شرکت و ارزش سهام می‌گذارد. برای مثال با افزایش نرخ ارز شرکت‌های صادراتی با سود غیرقابل‌پیش‌بینی روبرو خواهند شد و از طرفی دیگر شرکت‌هایی که مواد اولیه‌ی خود را وارد می‌کنند با کاهش سود و ارزش سهام مواجه می‌شوند. مؤلفه‌ی دیگر بودجه‌ی سالیانه‌ی کشور است؛ اگر دولت در سیاست‌گذاری برنامه‌ی بودجه به صنعت خاصی توجه بیشتر نشان دهد و بودجه‌ی بیشتری نسبت به سال گذشته به آن اختصاص دهد، صنعت مدنظر دچار رشد و فعالیت در بازار خواهد شد.

مورد دیگر در عوامل محیطی و کلان قوانین و مقررات هستند که گاهی سبب تأثیرگذاری بر بازار می‌شوند؛ برای مثال کاهش واردات خودرو سبب مشکلاتی در زمینه‌ی صنعت خودروسازی می‌شود و یا تغییر مقررات در کاهش و افزایش سبب عدم توانایی خودروسازان در برنامه‌ریزی‌ شده و ارزش سهام با مشکل روبرو می‌شود. مطابق با کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق، نرخ تورم مورد مهم بعدی است که تأثیر زیادی در بازار دارد. بسیاری از شرکت‌ها توانایی افزایش قیمت‌ها بیشتر از نرخ تورم را دارند و به سوددهی می‌رسند؛ازاین‌رو ارزش سهام آن‌ها بیشتر می‌شود؛ اما برعکس شرکت‌های دیگری که کمتر از نرخ تورم افزایش هزینه‌ را اعمال می‌کنند دچار کاهش ارزش سهام می‌شوند. بنابراین سرمایه‌گذاران باید از تمام اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور مطلع و از اخبار سیاست‌گذاری‌های دولتی نیز آگاه باشند تا بتوانند پیش‌بینی خوبی از آینده‌ی بازار داشته باشند.

عوامل مرتبط با صنعت دسته‌ی بسیار مهمی است که سرمایه‌گذاران باید از آن به‌خوبی مطلع باشند. کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق به‌خوبی این عوامل را توضیح می‌دهد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم؛ اولین مورد از این دسته نحوه‌ی قیمت‌گذاری‌ است. با توجه به صنعت و شرکت موردنظر باید اطلاعات جامعی از نحوه‌ی قیمت‌گذاری محصولات آن شرکت داشته باشیم؛ برای مثال برخی از شرکت‌ها دارای نرخ‌های مصوب هستند، برخی دیگر نیز نرخ مصوب ندارند اما ممکن است دولت در راستای تنظیم بازار مستقیماً در قیمت گذاری دخالت کند و خود آن را تعیین کند ازاین‌رو باید با شناخت مناسب رفتار دولت را در آن شرکت پیش‌بینی کنیم. برخی دیگر از صنایع نیز دارای نرخی جهانی هستند و بر این اساس باید قیمت‌های روزانه‌ی جهانی را زیر نظر داشته باشیم. کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق در ادامه‌ی بحث خود به مؤلفه‌های دیگر این دسته ازجمله عرضه و تقاضا، رقابتی و یا انحصاری بودن کالا و مواردی ازاین‌دست می‌پردازد. مینوش حسینی و نسیم کردستانی در عوامل درون شرکت یا داخلی مؤلفه‌هایی را معرفی می‌کنند که از مهم‌ترین آن می‌توان به میزان سودآوری شرکت و ثبات آن، نسبت قیمت به سهام، طرح‌های توسعه‌ی شرکت و مواردی دیگر می‌پردازند که هریک از اهمیت بسیار بالایی برای پیش‌بینی درست برخوردارند. گفتنی است کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق، اثر مینوش حسینی و نسیم کردستانی توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب پیش‌بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه‌گذاری موفق به چه کسانی توصیه می‌شود؟

این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های آموزش بورس و کسانی که قصد دارند در بازار اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق می‌خوانیم

ساختار انواع بازار را با بازار الیگوپولی به اتمام می‌رسانیم. کلمه الیگوپولی از ترکیب دو کلمه یونانی مشتق شده است. «الیگو» به معنی کم و پولی به معنی کنترل. پس الیگوپولی به بازاری اشاره دارد که تعداد فروشنده‌ها کم است و این فروشندگان محصولات همگن یا متمایزی می‌فروشند. در هند، هوانوردی و ارتباطات مخابراتی جزو این نوع بازارند. صنعت هوانوردی تعداد تولید کنندگان محدودی دارد و این تولیدکنندگان به شدت به یکدیگر وابسته‌اند؛ چون هر یک از فروشنده‌ها سیاست قیمت گذاری خود را با در نظر گرفتن سیاست قیمت گذاری سایر رقبای موجود در بازار اصلاح می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
مقدمه
بررسی عوامل موثر بر قیمت سهام و رفتار بازار بورس اوراق بهادار
ابزارها و روش‌های پیش‌بینی عوامل موثر بر رفتار بازار بورس
فصل دوم: تحلیل بنیادی یا فانتدامنتال
اهمیت تحلیل بنیادی
مراحل انجام یک تحلیل بنیادی
تجزیه و تحلیل اقتصاد کشورر
انواع بازارها
تجزیه و تحلیل صنعت
تجزیه و تحلیل شرکت
صورت‌های مالی و کاربرد آن در تحلیل بنیادی
نسبت‌های مالی
مجامع شرکت‌های بورسی
روش‌های ارزش‌گذاری شرکت‌ها
فصل سوم: تحلیل تکنیکال
فلسفه تحلیل تکنیکال
انواع نمودارهای قیمت در تحلیل تکنیکال
خط روند
کانال‌ها در تحلیل تکنیکال
الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کلاسیک
اندیکاتورها
فصل چهارم: نظریه‌ٔ مالی‌رفتاری
نظریه‌های مالی رفتاری - ابعاد و رویکردها
فصل پنجم: معیارهای انتخاب سهام مناسب (نکات کلیدی سرمایه‌گذاری‌های موفق)
مثال کاربردی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-622-218398-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق

برای دریافت کتاب پیش بینی وضعیت سهام در آینده و نکات کلیدی سرمایه گذاری موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.