معرفی و دانلود کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش

عکس جلد کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش

راهنمایی کاربردی برای ایجاد تغییراتِ سازنده در زندگی؛ مهتاب علیمرادی در کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش به مطرح ساختن آموزه‌هایی تأمل‌برانگیز پرداخته که مخاطب را در مسیر ساختن زندگی‌ای پرثمر و درخشان یاری می‌کنند.

درباره کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش

زندگی به جاده‌ای پرپیچ‌وخم شبیه است که برای به سلامت طی نمودن آن، باید توأمان از جسارت، مهارت، و البته، اندکی بختِ خوش برخوردار بود. ناگفته پیداست که دستیابی یا عدم دستیابی به بختِ خوش، خارج از حیطه‌ی اختیار آدمی است. اما جسارت و مهارت را می‌توان با اندکی ممارست به کف آورد. ولی چگونه؟ آنچه در کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش گرد آمده، مطالبی آموزنده است که در راستای پاسخ گفتن به این «چگونه»ی حیاتی ارائه گشته.

مؤلف کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش مهتاب علیمرادی نام دارد؛ روانشناس و مشاور خانواده که اغلب عمر خود را صرف تحقیق در مسائل مربوط به سعادت آدمی نموده و نتایج این تحقیقات را در قالب کتاب‌ها و مقالات متعدد، با جویندگانِ راز خوشبختی و آرامش، به اشتراک گذاشته است.

آموزه‌های گردآمده در کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش، در نگاه نخست، ساده و بدیهی به نظر می‌رسند. با این حال، به زعم مؤلف کتاب، فراموشیِ همین نکات ساده و بدیهی، عاملِ اصلی عدم کامیابیِ اغلب افراد در مسیر نیل به موفقیت و بهروزی به شمار می‌رود. با مطالعه‌ی کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش سه نکته‌ی اساسی را فرا خواهید گرفت:

یک: موفقیت یا عدم موفقیت در حیطه‌های گوناگون زندگی، وابسته به تصمیماتی است که آدمی در جریان رویدادهای هرروزه اتخاد می‌کند. آنچه در این باره شایان توجه است، در نظر داشتنِ این اصل بنیادین است که تصمیمات ما، در صورتِ توجه به نکاتی ساده (که جملگی در کتاب حاضر مورد بحث قرار گرفته‌اند)، می‌توانند به بهترین شکل ممکن اتخاذ گردند.

دو: برخورداری از اعتماد به نفس بالا، شرط اساسیِ دست زدن به هر نوع کنشِ سازنده و مفید است. مهم است به خاطر داشته باشیم که سطح اعتماد به نفس را می‌توان با انجام تمریناتی ساده، به مرور افزایش داد.

سه: مسیر زندگی هرگز به یک منوال طی نخواهد شد. شکست‌ها و ناکامی‌ها جزئی لاینفک از حیات آدمی‌اند. برجسته‌ترین ویژگی انسانِ موفق این است که در مواجهه با ناکامی‌ها، به هیچ وجه روحیه‌ی خویش را نمی‌بازد؛ بلکه به دقت در عوامل رقم خوردنِ شکست‌های خویش تأمل می‌نماید و این‌چنین، از ظهور مجدد این عوامل در آینده، اجتناب می‌کند.

کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش ذیل پنج فصل تنظیم و تهیه گشته است. در فصل واپسین کتاب، مؤلف به آموزش ده مهارت بنیادین پرداخته که به گمانش، تسلط بر آن‌ها، پیشرفت و ترقی را برای هر فردی، تضمین می‌کنند. برخی از این مهارت‌ها عبارتند از: خودآگاهی، توانایی برقراری ارتباط مؤثر، مدیریت خشم، مدیریت استرس، به کار بستن تفکر انتقادی، حل مسائل به بهترین شیوه‌ی ممکن و ...

کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی خودسازی و موفقیت مخاطبین اصلی مهتاب علیمرادی در کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش بوده‌اند.

با مهتاب علیمرادی بیشتر آشنا شویم

مهتاب علیمرادی روانشناس، مشاور خانواده و مؤلف و مترجم آثاری چند در حیطه‌ی ادبیاتِ موفقیت است. از میان کتاب‌های این نویسنده می‌توان به عناوینی چون «پیشرفت فردی: بهترین خودت باش»، «خودآگاهی و مهارت‌های زندگی»، «راز تولید ثروت»، «فرمول موفقیت: چگونه به اوج موفقیت برسید» و «خودسازی: چگونه بهترین خودتان باشید»، اشاره نمود.

در بخشی از کتاب پیشرفت فردی می‌خوانید

یکی دیگر از مناطق ممنوعه، عادات مخربی است که مانع دستیابی شما به خواسته‌تان می‌شود. این عادات، به‌تدریج، انرژی درونی شما را تخلیه کرده و شما را از اهدافتان منحرف می‌کند.

به این مثال‌ها توجه کنید:

• تصمیم می‌گیرید کاهش وزن داشته باشید و زیبا و تندرست باشید، اما عصرها به شیرینی فروشی می‌روید و نان خامه‌ای‌ها را نگاه می‌کنید!
• در ابتدا به دختر ده ساله خود می‌گوئید: "نه، آن را برایت نمی‌خرم. " بعد پشیمان می‌شوید و برایش می‌خرید!
• تصمیم می‌گیرید سیگار و قلیان نکشید، اما بعد با دوستان سیگاری خود قرار می‌گذارید!
• با خودتان قرار می‌گذارید با پسرتان دوست باشید، اما مرتب، او را سرزنش می‌کنید.
وقتی تصمیم به عملی می‌گیرید، باید خود را ملزم به انجام آن تا به‌انتها بکنید. مراقب وسوسه‌ها و بیراهه‌ها باشید.

رضا، یکی از مراجعینم که در یک دوره خودسازی شرکت کرده بود، متوجه شد که یکی از برجسته‌ترین عادات مخرب او این است که شب‌ها تا سحر با موبایل خود، مشغول چت کردن با دوستان است. همین رفتار، در کارش اخلال ایجاد کرد و چندبار تا حد اخراج پیش رفته بود. علت اصلی آن خستگی و کسلی رضا در طول روز بود.

حالا نوبت شماست که یک یا چند رفتار مخرب خود را شناسایی کنید و آن را در دفتر خودسازیتان بنویسید. جالب این است که همه‌ی ما به‌نوعی دچار این رفتارهای مخرب هستیم و بارها هم تصمیم گرفته‌ایم که خودمان را از دست آن‌ها خلاص کنیم، اما آیا به‌راستی موفق بوده‌ایم؟
در تمام دقایق زندگی، به‌خودتان یادآور شوید که: "آیا می‌خواهید از همان مسیر انحرافی قبلی با کلی دست‌انداز و موانع عبور کنید یا دوست دارید یک بار برای همیشه مسیری جدید و روشن را انتخاب کنید! " بدترین و ساده‌ترین کار این است که به افکار منفی، بهانه‌ها، عادات منفی و بدبینی‌ها اجازه دهید به‌جای شما تصمیم بگیرند!

اکنون لیستی از عادات منفی، رفتارهای مخرب، انتخاب‌های غلط خود تهیه کنید و جلوی هرکدام بنویسید، چه رفتارها و انتخاب‌هایی را می‌توانید جایگزین آن‌ها بکنید.

تا چه وقت می‌خواهید به دیگران اجازه دهید تا با نظرات جاهلانه و ناخوشایند خود، جلوی موفقیت شما را بگیرند؟ تا چه وقت می‌خواهید آرزوهایتان را به‌باد دهید؟ تا چه وقت می‌خواهید به‌خاطر حسرت‌هایتان اشک بریزید؟ تا کی می‌خواهید قول‌هایی که به خودتان داده‌اید، زیر پا بگذارید؟ ارزش شما بیشتر از این‌هاست. شما انسانی شکست خورده و ضعیف نیستید. شما فراتر از ترس‌ها و محدودیت‌هایتان می‌باشید. شما به این دنیا نیامده‌اید که فقط قسمتی از زمین را اِشغال کنید. شما اینجایید تا تغییراتی به‌وجود بیاورید. نگذارید هیچ‌کس و هیچ‌چیزی شما را تحت کنترل خود بگیرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که اعتبار و ارزش خود را دوباره به‌دست بیاورید و به قول‌هایی که زیر پا گذاشته‌اید، عمل کنید.

و در آخر یادتان باشد:

برای اینکه شرایط را تغییر دهید، ابتدا باید خودتان تغییر کنید. در اینجا اگر می‌پرسید چطور؟ بهتر است کوله بارتان را جمع کنید و در این سفر خودسازی با من همراه باشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول / نیروی اراده
تصمیم به تغییر بگیرید
مراحل تغییر رفتار
عزم‌تان را جزم کنید
اراده قوی
فصل دوم / گام‌های اولیه تغییر
به‌دنیای واقعیت وارد شوید
تأثیر احساسات درونی زندگی
سفر درونی داشته باشید
خانه تکانی ذهنی داشته باشید
خلاصی از کارهای ناتمام
شناسایی مسیر غلط
بهانه‌تراشی کردن
دید منفی
پرورش افکار مثبت
سرزنش کردن
پذیرفتن اشتباه
موضع حق به جانب گرفتن
کنار گذاشتن رفتارهای مخرب
ترک عادات بد
برنامه‌ریزی کنید
فصل سوم / تحقق هدف
تعیین هدف
چگونگی برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهدافمان
چارچوب داشتن
نظم داشتن
رهایی از به‌تعویق انداختن کارها
دست به‌کار شدن
ثابت قدم باشید
اقدامات لازم در راستای تحقق اهدافتان
فصل چهارم / خلق لحظات شیرین
احساس خوب داشتن
ثبت وقایع خوب
روزهای فراموش نشدنی خلق کنید
الگو باشید
فصل پنجم / مهارت‌های زندگی
تعریف "مهارت" و "مهارت‌های زندگی"
مهارت اول: خودآگاهی
مهارت دوم: ارتباط موثر
مهارت سوم: قاطعیت و جرأت‌ورزی
مهارت چهارم: مدیریت خشم
مهارت پنجم: مدیریت استرس
مهارت ششم: مدیریت حل مسئله
مهارت هفتم: اعتماد‌به‌نفس
مهارت هشتم: خُلق منفی
مهارت نهم: تفکر انتقادی
مهارت دهم: خلاقیت
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آوای موفقیت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-97100-4-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش

برای دریافت کتاب پیشرفت فردی: بهترین خودت باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.