معرفی و دانلود کتاب پیک پرنده کی‌ کی

عکس جلد کتاب پیک پرنده کی‌ کی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیک پرنده کی‌ کی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیک پرنده کی‌ کی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیک پرنده کی‌ کی

کتاب پیک پرنده کی‌ کی به‌قلم ایکو کادونو داستان دختر نوجوانی به‌نام کی‌کی را روایت می‌کند که از مادری جادوگر و پدری معمولی زاده شده. او در آستانه‌ی ده‌سالگی باید مشخص کند که می‌خواهد یک جادوگر باشد یا زندگی‌اش را به‌عنوان انسانی معمولی ادامه دهد! کی‌کی راه اول را انتخاب می‌کند و حالا که سیزده‌ساله و بالغ شده، باید با ترک خانه، قدم در راه آموختن فنون جادوگری بگذارد؛ شهری را پیدا کند که به مدت یک سال در آنجا ساکن شود و در آخر با توجه به توانایی‌هایش کاری برای خود دست‌وپا کند.

درباره‌ی کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی

داستان‌های تخیلی و فانتزی همیشه طرفداران زیادی در میان کودکان و نوجوانان دارند. روایت‌هایی از قدرت‌های خارق‌العاده و تسلط بر علوم و فنون جادوگری، ملاقات با دیوها، پریان و موجودات افسانه‌ای، قدم گذاشتن در راه‌های عجیب‌وغریب، سفرهای ترسناک و مرموز و... همه‌ی این‌ها نشأت‌گرفته از قدرت تخیل نویسندگانی‌ست که خود نیز به این نوع از داستان‌ها علاقه‌مند هستند. یا شاید در روزگار کودکی و نوجوانی آرزو داشته‌اند که آن دنیاهای دست‌نیافتنی را تجربه کنند. ایکو کادونو (Eiko Kadono) نویسنده‌ی توانمند ژاپنی نیز در کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی (Kiki's Delivery Service) یکی از همین داستان‌ها را خلق کرده است.

معرفی و دانلود کتاب پیک پرنده کی‌ کی

نویسنده در کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی داستان دختر نوجوانی را برایتان تعریف می‌کند که مادری با توانایی‌های خارق‌العاده‌ی جادوگری و پدری معمولی دارد. او تنها فرزند خانواده‌شان است و در ده سالگی باید مسیر زندگی‌اش را انتخاب کند. اینکه آیا می‌خواهد مثل مادرش یک ساحره شود یا مانند پدر خود، زندگی‌اش را به‌عنوان یک انسان کاملاً معمولی با توانایی‌های عادی ادامه دهد. او راه مادر ساحره‌اش را انتخاب می‌کند و حالا که در آستانه‌ی سیزده‌سالگی‌ست، باید شبی را که هلال ماه کامل می‌شود، به‌عنوان روز بلوغ خود برگزیند و بعد از آن نیز خانه را ترک کرده و به‌دنبال محل جدیدی برای سکونت خود بگردد. کی‌کی باید بتواند شهر یا روستایی را پیدا کند که نیازمند جادوست؛ چراکه با گذر زمان عده‌ی جادوگرها و قدرت‌شان بسیار کم شده و چنین سنت‌های مهمی به بقای جامعه‌ی کوچک آن‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانند مردم دیگر شهر و روستاها را تا حد امکان از وجود جادوگران بهره‌مند کنند.

ایکو کادونو در ادامه‌ی داستان روایت می‌کند که بالاخره کی‌کی آماده‌ی ترک خانه می‌شود. او می‌داند که باید فقط برای گذران زندگی از قدرت‌هایش استفاده کند؛ اما مشکل اینجاست که کی‌کی در معجون‌سازی یا طلسم کردن مهارت کافی ندارد... به این ترتیب کی‌کی با توانایی پرواز کردن و همراه با گربه‌ی سیاه محبوبش جی‌جی راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شود و در این مسیر دوستان جدیدی پیدا می‌کند.

کادونو کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی را در یازده بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که «روز موعود کی‌کی»، «ورود کی‌کی‌ به یک کَلان شهر»، «افتتاح مغازه»، «مواجهه با دشواری‌ها» و ... از عناوین آن هستند. شاید بتوان درونمایه‌ی داستان کی‌کی را راجع به استقلال و قدرت تصمیم‌گیری در نوجوانان دانست، اینکه در موقعیت‌های دشوار چگونه باید عمل کنند و اگر والدین همراهشان نباشند چطور باید با دنیا کنار بیایند؛ مسائلی که بسیاری از والدین امروزی نیز در مسیر تربیت فرزند با آن‌ها روبه‌رو هستند. خط داستانی کتاب پیش رو بسیار جذاب است و نویسنده در قالب داستانی شیرین، نکات آموزنده و خوبی را به نوجوانان انتقال می‌دهد.

انتشارات نگاه آشنا کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی را با ترجمه‌ی فارسی زینب مهدوی‌پور منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی

  • داستانی جذاب با نگارشی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی. (لورا الن اندرسون، نویسنده)
  • خوانشی جادویی و شاد، که زیباترین تصاویر را برای خواننده مجسم می‌کند. (هریت مونکستر، نویسنده)
  • داستانی بسیار لطیف از استقلال جادویی یک دختر نوجوان. (وال استریت ژورنال)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی

هایائو میازاکی و استودیو گیبلی در سال 1989 انیمیشنی براساس کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی ساختند که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. همچنین کمپانی والت دیزنی پیکچرز در سال 2005 لایو اکشنی را براساس این کتاب ساخت که فیلمنامه‌ی آن را جف استاکول و سوزان مونتفورد نوشته بودند. دان مورفی و مارک گوردون نیز تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده داشتند.

کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌های فانتزی و تخیلی با موضوعات جادوگری و قدرت‌های ماوراءالطبیعه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب پیک پرنده‌ی کی‌کی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب پیک پرنده کی‌ کی می‌خوانیم

صدای زنی آمد که با حالتی سرزنش‌آمیز می‌گفت: «کی‌کی، بالأخره کِی قراره بری؟ فکر کنم دیگه وقتشه بهمون بگی برنامه‌ت چیه. نمی‌شه این‌جوری کارت ر‌و عقب بندازی».

اکنون صدای دختری می‌آمد که تا حدی با دلخوری جواب داد: «باز شروع شد؟ نگران نباش مامان. بالأخره من دختر خودتم. منم یه جادوگرم. دارم بهش فکر می‌کنم».

مردی به‌آرامی میان حرفشان پرید و گفت: «عزیزم، حالا چی می‌شه این کار رو بسپاری به خود کی‌کی. به هر حال تا وقتی خودش نتونه برای زندگی‌ش تصمیمی بگیره، نمی‌تونی به انجام کاری مجبورش کنی. به هر حال فرقی به حالش نمی‌کنه».

صدای زن کمی بالا رفت و گفت: «آره، شاید حق با تو باشه. فقط نگرانم. خب، احساس مسئولیت می‌کنم».

خانواده‌ی یک جادوگر در این خانه زندگی می‌کردند. البته مادر خانواده، کوکری از صف طویل جادوگران به این‌جا پا گذاشته و پدر خانواده، اوکینو از رده‌ی انسان‌های معمولی بود. او به‌عنوان یک پژوهشگر، فرهنگ بومی و اجدادی، افسانه و داستان‌های مربوط به ارواح و جادو را مطالعه کرده‌بود. تک فرزندشان، کی‌کی به‌زودی سیزده‌ساله می‌شد.

درحالی ‌که سه نفری مشغول صرف چای بودند، راجع‌به فرا رسیدن روز موعود کی‌کی حرف می‌زدند.

وقتی دختر یک جادوگر و انسانی معمولی‌ پا به سن ده‌سالگی می‌گذارد، خودش تصمیم می‌گیرد که طبق رسوم و سنت‌های خانوادگی‌اش پیش برود و به‌عنوان یک جادوگر زندگی کند یا نه. اگر دختری این راه را انتخاب می‌کرد، خیلی سریع جادوی مادرش را یاد می‌گرفت و می‌توانست در سیزده‌سالگی‌اش، شبی را که هلال ماه کامل می‌شود، به‌عنوان روز بلوغ خود انتخاب کند. این روز برای جادوگران جوان به معنای ترک خانه و والدینشان است تا خودشان تنهایی به شهر یا روستایی که نیازمند جادو است، نقل‌مکان کنند. البته پیداکردن شهر بدون جادوگر برای یک‌ دختربچه آن هم به‌تنهایی کار بسیار دشواری‌ است، ولی در گذر زمان، قدرت جادوگران ضعیف‌تر و تعدادشان نیز کمتر شده‌ است.

فهرست مطالب کتاب

آغاز داستان
روز موعود کی‌کی
ورود کی‌کی‌ به یک کَلان شهر
افتتاح مغازه
مواجهه با دشواری‌ها
کی‌کی کمی خشمگین می‌شود
پی‌بردن به اسرار دیگران
حل‌کردن مشکل کاپیتان
تحویل سال نو
تحویل آوای بهار
دیدار با خانواده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیک پرنده کی‌ کی
نویسنده
مترجمزینب مهدوی پور
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-5260-03-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیک پرنده کی‌ کی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیک پرنده کی‌ کی

برای دریافت کتاب پیک پرنده کی‌ کی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.