معرفی و دانلود کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده

عکس جلد کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده
قیمت:
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارلز داروین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارلز داروین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده

کتاب چارلز داروین نوشته‌ی تیم م. برا، زندگی این دانشمند بزرگ را مرور می‌کند و می‌کوشد انقلاب علمی او و تأثیر آن بر علوم مدرن و تفکر غربی را بررسی نماید. این کتاب زندگی‌نامه‌ای مصور و مختصر، تلاش دارد در زندگی داروین عمیق‌تر شود، چهره‌ی واقعی او را ترسیم کند و نشان دهد که نظریه‌ی تکامل او چگونه مسیر تاریخ را تغییر داد.

درباره‌ی کتاب چارلز داروین

در سال 1809 کسی در انگلستان زاده شد که تصور می‌شود یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین افراد تاریخ بشر است: چارلز داروین. داروین زمین‌شناس و زیست‌شناس بود و در تحقیقاتش به نظریه‌ای رسید که زیست‌شناسی را متحول کرد. ایده‌ی او مبنی بر اینکه همه‌ی گونه‌های طبیعت تبار مشترکی دارند و از یکجا ریشه می‌گیرند با آنچه مردم پیش‌تر تصور می‌کردند و با مفاهیم دینی مغایرت داشت. او معتقد بود همه‌ی موجودات برای بقا دست به انتخاب طبیعی زده‌ و در نتیجه‌ی آن فرگشت یا تکامل پیدا کرده‌اند و این‌گونه تنوع زیستی به وجود آمده است. داروین توانست بسیاری از ابهام‌های زیستی طبیعت را توضیح دهد و همین باعث شد نظریه‌ی او توسط محققین پذیرفته شود.

نظریه‌ی تکامل نه‌فقط در زیست‌شناسی که در دیگر علوم هم وارد شد و آن‌ها را هم متحول کرد: در شاخه‌هایی همچون پزشکی، کشاورزی، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و حتی مهندسی و ریاضیات. بااین‌وجود، متعصبان مذهبی داروین را تکفیر کردند و گفته‌های او را مغایر کتاب مقدس و عقاید دینی دانستند. دویست سال بعد از تولد او، تیم م. برا (Tim M. Berra) از زیست‌شناسان معاصر، کتابی را به مناسبت تولد او منتشر کرده و سعی نموده چهره‌ی واقعی او را ترسیم کند. کتاب چارلز داروین (Charles Darwin: The Concise Story of an Extraordinary Man) می‌کوشد در کنار زندگی او، در مورد نظریه‌ی فرگشت و تأثیر آن هم صحبت کند.

تیم م. برا، از محققین زندگی داروین است و سال‌ها در مورد او در همایش‌های مختلف سخنرانی کرده است. به اعتقاد او، تکامل بزرگ‌ترین ایده‌ای است که به ذهن بشر رسیده و انقلابی در علوم و حتی تفکر غربی بوده است. داروین تأثیر انکارناپذیری بر شیوه‌ی نگرش انسان داشته و باعث شده ما جایگاهمان را در طبیعت درست‌تر درک کنیم. نویسنده‌ی کتاب چارلز داروین می‌کوشد نگاه عمیق و دقیق‌تری به زندگی این دانشمند بیندازد و فارغ از تعصب، نقش او را در زیست‌شناسی و اندیشه‌ی مدرن تصویر کند.

چارلز داروین

کتاب چارلز داروین اثری مصور است و تصاویر زیادی از داروین و لوازم و تجهیزات او در آن وجود دارد. این زندگینامه‌ی تحسین‌شده و کوتاه را محمدرضا توکلی صابری برای انتشارات مازیار ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چارلز داروین

  • خوانندگانی که به دنبال کتابی کوتاه، بدون حاشیه، اما معتبر درباره‌ی زندگی چارلز داروین هستند، بهتر از این منبع کتابی نخواهند یافت. (لایبرری ژورنال)

  • کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده با ترکیب کردن متن و تصاویر، برای آن‌هایی که می‌خواهند داروین و نظریه‌ی تکامل را بشناسند تصویری ماندگار از داروین خلق می‌کند. (بوک لیست)

  • کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده برای دانشجویان و عموم مردم منبع مفیدی خواهد بود. توصیه‌اش می‌کنم. (نشریه‌ی چویس)

  • شکی وجود ندارد که مشتاقان داروین به‌گَرمی از این کتاب استقبال می‌کنند، برای اینکه مقدمه‌ای پرهیجان، سرگرم‌کننده، پر از اطلاعات و احساسی درباره‌ی زندگی و دستاوردهای اوست. (European Review of History)

کتاب چارلز داروین برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب چارلز داروین به علاقه‌مندان به آشنایی با زندگی‌نامه‌ی داروین و زیست‌شناسی توصیه می‌شود.

با تیم م. برا بیشتر آشنا شویم

تیم م. برا (متولد 1943) زیست‌شناس و استاد دانشگاه است. او دکترای زیست‌شناسی‌اش را از دانشگاه تولین لوئیزیانا گرفت و برای چندین سال به استرالیا رفت. برا در طول اقامت یازده‌ساله‌اش در این کشور بر روی انواع ماهی‌ها تحقیق کرد و 260 گونه از آن‌ها را جمع‌آوری نمود. او سال‌ها استاد دانشگاه اوهایو بود و دروس تکامل، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی را تدریس می‌کرد. تیم م. برا شیفته و تحت‌تأثیر چارلز داروین بود و چندین دهه بر روی آثار، نظریات و اندیشه‌های او تحقیق کرد. سال 2022 مرکز ملی آموزش علوم، جایزه‌ی «دوست داروین» را به او اهدا کرد. «داروین و کودکانش» و «تاریخ طبیعی استرالیا» ازجمله آثار تیم برا محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده می‌خوانیم

لایل در 1855 به داروین پیشنهاد کرد که مقاله‌ی یک طبیعی‌دان گمنام را با عنوان «در مورد قوانینی که ایجاد گونه‌های جدید را تنظیم کرده است» بخواند. نویسنده‌ی مقاله آلفرد راسل والاس بود. این مقاله با طرح‌های داروین در مورد تکامل و انتخاب طبیعی در 1842 و 1844 شباهت‌هایی داشت، ولی داروین نوشته‌های والاس را تهدیدی محسوب نکرد. لایل برعکس او فکر می‌کرد و اصرار کرد تا چارلز خلاصه‌ای از نظریه‌ی خویش را تهیه کند. بدین ترتیب چارلز شروع به کار بر روی «کتاب بزرگ»اش کرد که آن را «انتخاب طبیعی» می‌نامید. بخشی از این دست‌نوشته توسط هوکر، هاکسلی، و جان لاباک، دوست داروین در همسایگی و یکی از اعضای پارلمان خوانده شد.

در پنجم سپتامبر 1857، داروین خلاصه‌ای از «کتاب بزرگ» را برای اِیسا‌گرِی دوست گیاه‌شناس آمریکایی‌اش در هاروارد فرستاد. در 1858 والاس که در مجمع‌الجزایر مالی در حال بهبودی از مالاریا بود همانند داروین 18 سال پیش از آن کتاب مقاله‌ای درباره‌ی اصول جمعیت مالتوس را خوانده بود. والاس هم به همان نتیجه‌ی داروین رسیده بود، یعنی انتخاب طبیعی عامل کنترل جمعیت است. والاس مقاله‌ای نوشت به نام «در مورد تمایل گونه‌ها برای جدایی نامحدود از نوع اصلی» و آن را برای داروین فرستاد. او از داروین خواهش کرد که اگر نظریات او درست بود ترتیب انتشار آن را بدهد.

هنگامی که داروین در 18 ژوئن 1858 مقاله‌ی والاس را دریافت کرد بهت‌زده شد. او تا آن وقت ربع میلیون کلمه از «کتاب بزرگ»‌اش را که انتظار می‌رفت سه جلد شود، نوشته بود. نظریات والاس همانند همان چیزی بود که او به مدت بیست‌سال بر روی آن کار کرده بود. داروین به لایل چنین نوشت: «هیچ‌گاه چنین تصادف شگفت‌انگیزی را ندیده‌ام. اگر والاس دست‌نوشته‌های 1842 مرا داشت بهتر از این نمی‌توانست آن‌ها را خلاصه کند!»

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
فصل 1: تباری تحسین‌آمیز
فصل 2: جوانیِ ممتاز
فصل 3: سیاحت و تحقیق
فصل 4: اکتشاف
فصل 5: بلوغ
فصل 6: یک پیشنهاد
فصل 7: زندگی در خانه‌ی داون
فصل 8: مکاتبه‌ها
فصل 9: کارهای روزانه
فصل 10: آرایه‌شناسی و انتخاب
فصل 11: آلفرد راسل والاس و بنیاد انواع
فصل 12: آنچه که داروین گفت
فصل 13: سگ مراقب داروین
فصل 14: مردی با کنجکاوی زیاد
فصل 15: مرگ داروین
پس‌گفتار
پیوست 1: کتاب‌ها
پیوست 2: گاه‌شماری
پیوست 3: داروین در اینترنت
منابع
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده
نویسنده
مترجممحمدرضا توکلی صابری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-6043-08-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارلز داروین

حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۶
من توصیه میکنم اگر به دنبال اطلاعات جامعی در مورد داروین و نظریه‌اش هستید حتما این کتاب را مطالعه کنید. اما همانطور که نویسنده گفته این یک تحقیق اصیل در مورد این دانشمند نیست. اما دیدگاه‌ها و اطلاعات را حتی از سایر کتاب‌های موجود به خوبی گردآوری کرده. به طور کلی آشنایی با زندگینامه دانشمندان بزرگ و حاوی درس‌های زندگی فراوانی هست. توصیه میکنم حتما زندگی نامه افرادی مثل انیشتین نیوتن داروین تسلا را بخوانید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چارلز داروین

برای دریافت کتاب چارلز داروین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.