معرفی و دانلود کتاب چرا او؟: چرا عاشق شخص خاصی می شویم؟

عکس جلد کتاب چرا او؟: چرا عاشق شخص خاصی می شویم؟
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا او؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا او؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا او؟: چرا عاشق شخص خاصی می شویم؟

هنگامی که عاشق می‌شویم، در مغز ما چه می‌گذرد؟ چرا از میان بی‌شمار انسان، فردی خاص امیال عاشقانه‌ی ما را برمی‌انگیزد؟ در کتاب چرا او؟، نوشته‌ی هلن فیشر، مخاطب پاسخ‌هایی علمی به دو پرسش مطرح‌شده خواهید بود. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین پرفروش روانشناختی در کشور آمریکا به شمار می‌رود.

درباره کتاب چرا او؟

ریموند کارور، داستان کوتاه‌نویس بزرگ آمریکایی، در بخشی از داستان مشهور خود با عنوان «وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟» چنین می‌نویسد: «لعنت خدا بر ما، اگر زمانی که بحث عشق در میان است، خیال کنیم که می‌دانیم راجع به چه حرف می‌زنیم...». به راستی، وقتی از عشق حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟ چیست این احساس عظیم و بی‌کرانه که مثل سیلابی ما را جاکن کرده و با خود این سو و آن سو می‌برد؟ چرا در برابر عشق چنین احساس بی‌دفاعی می‌کنیم؟ نیروی عشق از کجا مایه می‌گیرد؟ از درون ما یا از برون، از سوی معشوق؟ چرا در مواجهه با عشق، چنان احساسی داریم که گویی در مواجهه با تقدیر قرار گرفته‌ایم؟ آیا عشق، به راستی همچون تقدیر غیرقابل اجتناب و گریزناپذیر است؟ آیا می‌توان از عشق گریخت؟ و سرانجام، شاید دشوارترین پرسش: چرا از میان بی‌شمار انسان با بی‌شمار شکل و شمایل ظاهری و خصلت رفتاری، انسانی خاص نطفه‌ی عشق را در ما شکوفا می‌کند؟... در کتاب چرا او؟ (?Why Him? Why Her) تلاش شده تا پاسخ‌هایی قانع‌کننده به این قبیل از پرسش‌ها داده شود.

کتاب چرا او؟ توسط دکتر هلن فیشر، روانشناس مطرح آمریکایی - کانادایی نوشته شده، و در سال 2009 به انتشار عمومی رسیده است. این اثر، از سوی اغلب صاحب‌نظران، به عنوان یکی از درخشان‌ترین تحقیقات موردی در باب عواطف عاشقانه مورد تقدیر قرار گرفته است.

دکتر فیشر در کتاب پیش رو به کالبدشکافی عاطفه‌ی عشق پرداخته و جزوجزوِ این احساس زیبای انسانی را مورد بررسی و تأمل قرار داده است. در این راستا او از تمام گستره‌ی وسیع دانش خود در علومی چون روان‌شناسی، عصب‌شناسی و بیولوژی بهره گرفته است.

اصلی‌ترین تز مطرح‌شده در کتاب چرا او؟ از این قرار است: ماهیت احساس عاشقانه‌ی ما، و فردی که به عنوان سوژه‌ی این احساس مورد توجه ما قرار می‌گیرد، جملگی به شخصیت ما و سازوکار روانی‌مان بستگی دارد. به عبارتی، این‌که ما چه کسی هستیم، تعیین می‌کند که اولاً چگونه عاشق می‌شویم و دوماً، عاشق چه کسی می‌گردیم. از این تز چنین نتیجه‌ای برمی‌آید که شناخت دقیق خویشتن، به ما در بهبود بخشیدن به کیفیت روابط عاشقانه‌مان یاری می‌رساند. این، احتمالاً مهم‌ترین نکته‌ای است که با مطالعه‌ی کتاب دکتر فیشر می‌آموزیم.

اگر عشق را امری مرموز و مبهم می‌دانید، و یا ودیعه‌ای الهی تلقی‌اش می‌کنید، کتاب پیش رو را نخوانده به کناری نهید. اما اگر عشق را موضوعی قابل فهم می‌دانید و علم و مدعاهای علمی را عالی‌ترین مرجع برای سخن گفتن در باب آن به شمار می‌آورید، همین حالا شروع به مطالعه‌ی کتاب چرا او؟ کنید. زیرا در این صورت، کتاب حاضر را حاوی گفتنی‌های ارزنده‌ی بسیاری خواهید یافت.

چرا او؟ - هلن فیشر - سایلاو

کتاب چرا او؟ با عنوان فرعیِ «چرا عاشق شخص خاصی می شویم؟» به قلم صدیقه فرهادی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر سایلاو در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب چرا او؟

  • کتاب چرا او اثری بی‌اندازه جذاب و آموزنده است. با مطالعه‌ی این کتاب موارد و مطالب جالبی را در باب روانشناسی عشق خواهید آموخت. (The Boston Globe)
  • هلن فیشر در کتاب چرا او؟ بررسی می‌کند که چگونه فعل‌وانفعلات شیمیایی مغز، خلق و خوی ما را تعیین می‌کند، و خلق و خویمان، فردی را که عاشقش هستیم برمی‌گزیند... این کتاب حاوی دیدگاهی جالب در باب عشق است؛ دیدگاهی که ارزش فهمیدن و بررسی دارد. (Los Angeles Times)
  • در زمانه‌ی تحولات، هیچ چیز به اندازه‌ی علم آرامش خاطر نمی‌بخشد. اینجاست که هلن فیشر وارد می‌شود! تحقیقات وی در کتاب چرا او؟ مکانیسم‌های بیولوژیکی انتخاب معشوق را برای ما روشن می‌سازد. (TIME magazine)
  • میخکوب‌کننده! در کتاب چرا او، رویکردی منحصربه‌فرد برای شناخت عشق ارائه شده است؛ احساسی که برای قرن‌ها، صرفاً احساسی در میان احساس‌های دیگر به شمار می‌رفت... (The Washington Post)
  • کتاب چرا او؟ حاوی مطالبی علمی با پیامدهایی شگفت‌انگیز است. (The Ne York Times)

کتاب چرا او مناسب چه کسانی است؟

اگر مایل‌اید درباره‌ی مدعاهای علوم نوین در توضیح احساس‌ها و عواطف عاشقانه بیشتر بدانید، به هیچ عنوان فرصت مطالعه‌ی کتاب چرا او؟ از هلن فیشر را از دست ندهید.

با هلن فیشر بیشتر آشنا شویم

دکتر هلن فیشر (Helen Fisher) متولد سال 1945 و اهل کشور آمریکاست. او که از سوی مجله‌ی تایم «ملکه‌ی مادر تحقیقات در زمینه‌ی عشق» لقب گرفته، روانشناس و انسان‌شناسی برجسته با تحقیقاتی ارزنده در حوزه‌ی مطالعه‌ی رفتار انسانی است. هلن فیشر در دانشگاه ایالتی کلرادوی آمریکا تحصیل کرده است. او بیش از همه به واسطه‌ی آثار پرفروش و مطرحی که در حوزه‌ی روانشناسی عمومی به رشته‌ی تحریر درآورده است، شناخته می‌شود؛ آثاری خواندنی که تاکنون به حدود بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و از سوی محافل علمی با واکنش‌های مثبت عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

دو کتاب «چرا او؟» و «چرا عاشق می‌شویم؟» از جمله مشهورترین آثار هلن فیشر به شمار می‌روند. فیشر در این دو کتاب به بررسی ماهیت عواطف عاشقانه از دیدگاه علمی پرداخته است. دو اثر مورد بحث از سوی نشریاتی چون واشنگتن پست و نیویورک تایمز به عنوان کتاب‌هایی قابل توجه و ارزنده مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. دیگر اثر قابل ذکر دکتر فیشر کتابی است با عنوان «جنس اول». در این اثر دیدگاه‌های فمینیستی مؤلف و تأملات او در باب مبحث حساس جنسیت با خوانندگان به اشتراک گذاشته شده است.

بد نیست اشاره کنیم که دکتر فیشر یکی از محققان نامدار مؤسسه‌ی کینزی (واقع در دانشگاه ایندیانا) و از اعضای ثابت مرکز مطالعات تکاملی انسان در گروه انسان‌شناسی دانشگاه راتگرز است.

در بخشی از کتاب چرا او؟ می‌خوانیم

همه ما می‌توانیم ناهماهنگ با منش خود عمل کنیم. اما درنهایت، کاری خسته‌کننده خواهد بود. جستجوگرهایی که تمایل به نوآوری دارند، به احتمال زیاد در حفظ یک نظام کاری کسل‌کننده و یا برنامه‌های اجتماعی سفت و سخت به مشکل برخواهند خورد. سازندگان محتاط، بیش از چند هفته یا چند ماه نمی‌توانند روی لبه تیغ زندگی کنند. هدایتگران قاطع و مصمم اگر مجبور باشند منتظر کمک فکری دیگران بمانند، احتمالاً بیشتر از سایرین بی‌قرار می‌شوند. مذاکره‌کنندگان دلسوز و حامی، احتمالاً از شغلی که در آن باید بی‌رحم باشند لذت نمی‌برند؛ کارهایی مثل شکنجه مردم برای گرفتن اطلاعات یا تصمیم‌گیری به هنگام تخلیه اضطراری مکان‌های خطرناک؛ انتخاب این‌که چه کسی باید بمیرد یا زنده بماند، جزو این مشاغل است.

خلق‌وخو به طور کامل قابل انعطاف نیست.

این نکته کمی بعد از یک سخنرانی که در واشنگتن داشتم برای من مسلم شد. خانمی از حضّار نزد من آمد و توضیح داد که سه سال با یک مرد در ارتباط بوده است، اما در طول این مدت هرگز خود واقعی‌اش نبوده است. برای خوشایند آن مرد وانمود کرده بود که به تاریخچه نظامی و ورزش‌های تلویزیونی علاقه‌مند است. وقتی کنار او بود با اشتیاقی بچه‌گانه و مضحک رفتار می‌کرد که در خودش وجود نداشت. او گفت، توانسته از پس این‌کار بربیاید، اما این نمایش او را خسته کرده است. "وقتی که او برای سفر کاری از شهر بیرون می‌رود، دوباره به شخصیت واقعی خودم برمی‌گردم".

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فال‌گوش طبیعت ایستادن: چرا او؟
فصل 2: یافتن تیپ شخصیتی: آزمون تیپ شخصیتی
فصل 3: قرعه‌ای که به اسمتان افتاده است: تاس طبیعت
فصل 4: زندگی را با تمام وجود تجربه کنید: جستجوگر
فصل 5: ستون جامعه: سازنده
فصل 6: همیشه به سوی ستارگان: هدایتگر
فصل 7: پادشاه فلسفه: مذاکره‌کننده
فصل 8: همبازی، هم‌یار، همفکر، هم‌زاد: شیمی دوست‌یابی
فصل 9: عاشق شدن: قیف
فصل 10: آن یک نفر: چگونه عشق می‌ورزیم
فصل 11: به کار گرفتن شیمی: توصیه‌ای از جانب طبیعت
یادداشت‌ها
ضمیمه: مطالعه انتخاب همسر: چه کسی را انتخاب می‌کنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا او؟: چرا عاشق شخص خاصی می شویم؟
نویسنده
مترجمصدیقه فرهادی
ناشر چاپیانتشارات سایلاو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-95915-5-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا او؟

mahsa
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
با سلام
خانم هلن فیشر با نثری روان و زیبا چهار نوع شخصیت رو در این کتاب توضیح میدن که باعث میشه هم‌ به خودشناسی و هم به دیگر شناسی برسیم. با رهنمودهایی که میدن کاملا مشخص میشه که چرا به بعضی از افراد علاقه مند میشیم و وقتی شخصیت اونها رو شناختیم از رفتار اونها تعجب نمیکنیم و زود قضاوت نمیکنیم. و
خیلی رفتارها خصیصه شخصیتیه از عمد نیست.
خوندن این کتاب رو به دوستانی که نمیدونن چرا تو مخمصه‌های احساسی گیر افتادن توصیه میکنم تا حداقل از احساسی که دارن آگاهی‌پیدا کنن.
شادی کاظمی
۱۴۰۲/۲/۱۹
برای من کتاب جالبی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب چرا او؟

برای دریافت کتاب چرا او؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.