معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟: ماهیت و فرایند عشق رمانتیک

عکس جلد کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟: ماهیت و فرایند عشق رمانتیک
قیمت:
۵۰۰۰۰ 35000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟: ماهیت و فرایند عشق رمانتیک

کاوشی نوین از پیچیده‌ترین و مرموزترین احساس ما یعنی عشق! هلن فیشر، انسان‌شناس برجسته، در کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟ تحقیقات و پژوهش‌هایی را با شما به اشتراک می‌گذارد که در زمینه عشق و اثرات آن بر مغز و بدن انسان انجام داده است.

درباره کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم:

سرخوشی، نوسانات خلقی، بی‌خوابی و وسواس و ... نشانه‌های فردی‌ست که در گیرودار عشق است. هلن فیشر، انسان‌شناس مشهور آمریکایی، در کتاب چرا عاشق می‌شویم (Why We Love) آشکارا توضیح می‌دهد که چرا این تجربه دارای نیرویی قوی به اندازه نیاز به غذا یا خواب است. فیشر طی آزمایش‌هایی که انجام داد، مغز افرادی را که به تازگی عاشق شده بودند، اسکن کرد. او به این نتیجه رسید که در مغز کسانی که عاشق می‌شوند، تغییرات چشمگیری به وجود می‌آید. او یافته‌های خود در این زمینه را در کتاب حاضر با شما به اشتراک گذاشته و با اشاره به نتایج دقیق علمی، فرایند عشق رمانتیک و ماهیت آن را تشریح کرده است.

کتاب حاضر به شما توضیح می‌دهد چگونه ممکن می‌شود که یک شخص برای کسی جذاب به نظر بیاید اما از نظر فرد دیگری اینطور نباشد و چگونه عشق رمانتیک بر میل جنسی و احساس دلبستگی شما به شریک زندگی تأثیر می‌گذارد. همچنین دلیل علمی این موضوع را که عشق باعث می‌شود عیب‌های طرف مقابل به چشمتان نیاید، شرح می‌دهد. نویسنده با انجام تحقیقاتی بر روی رفتارها و تغییرات جسمی که با احساس عشق در افراد به وجود می‌آیند، نتایج جالب‌توجهی به دست آورده است.

نتایج به دست آمده از تحقیقات او باعث شد تا بسیاری از حدس و گمان‌هایی که درمورد ماهیت عشق بود، کنار گذاشته شوند و یک نظریهٔ علمی درمورد عشق شکل بگیرد. موضوعاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل عشق در نگاه اول، تفاوت عشق و هوس، عشق و ازدواج، تاثیر عشق بر جسم و روان، هورمون‌های ترشح شده در بدن در زمان عاشقی و تفاوت حس عشق در بین زنان و مردان می‌شود.

کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم نکته جالبی نیز مطرح می‌کند و آن این است که زمانی که فردی عاشق می‌شود، جریان خون در بخش‌هایی از مغزش افزایش پیدا می‌کند و به نوعی انگار مغزش نورانی می‌شود. همچنین این نکتهٔ مهم مطرح می‌شود که عشق رمانتیک در طول میلیون‌ها سال از حیات انسان بوده و تکامل پیدا کرده و اکنون در مغز انسان جای گرفته است. با شنیدن این کتاب همچنین می‌توانید نکات مهم و رفتارهای صحیحی را که باعث افزایش کیفیت روابط عاشقانهٔ شما می‌شوند، فراگیرید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم:

- اگر می‌خواهید درخشش و تجربیات خاصی از عشق رمانتیک داشته باشید، رمان بخوانید. اگر می‌خواهید این ویژگی اصلی طبیعت انسان را تا ریشه‌های آن درک کنید، چرا عاشق می‌شویم را بخوانید. (ادوارد ویلسون - زیست‌شناس برجستهٔ آمریکایی)

- این کتاب به زبانی ساده و فریبنده نوشته شده است. چرا عاشق می‌شویم تحقیقات جدید فیشر را با یافته‌های علمی قبلی در هم می‌آمیزد تا پایان‌نامه‌ای با داده‌های شگفت‌انگیز بسازد. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

- نثر فیشر مانند سخنان یک عاشق بااستعداد و جذاب است. . . در دستان ماهری مانند فیشر، تحلیل علمی عشق تنها به جادوی آن می‌افزاید. (ساینتیفیک آمریکن - نشریه ماهانهٔ علمی آمریکایی)

کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دوست دارید بدانید حس عشق چگونه در بدن ما جریان می‌یابد، می‌توانید با شنیدن این کتاب اطلاعات جالب توجهی به دست آورید. همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و علمی از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

هلن فیشر را بیشتر بشناسیم:

این انسان‌شناس آمریکایی و محقق رفتار انسان جزو نخستین کسانی به شمار می‌رود که تحقیقات علمی گسترده‌ای درمورد عشق انجام داده است. به طوری که او را فردی پیشرو در این زمینه به شمار می‌آورند. هلن فیشر (Helen Fisher) پژوهشگر ارشد در موسسه کینزی آمریکا، دانشگاه ایندیانا و یکی از اعضای مرکز مطالعات تکاملی انسان در گروه انسان‌شناسی دانشگاه راتگرز است.

زمینهٔ فعالیت وی تحقیق بر روی رفتارهای انسان و دلایل شکل‌گیری این رفتارها در طول تاریخ است. دکتر فیشر که توسط مجله تایم به عنوان «ملکهٔ تحقیقات عاشقانه» نام گرفته، با استفاده از تصویربرداری مغناطیسی از مغز، تحقیقات خود در این زمینه را دنبال می‌کند. نتایج تحقیقات و دیدگاه‌های این محقق برجسته در رسانه‌های خبری مشهوری ازجمله The Today Show، CNN، رادیو عمومی ملی، بی‌بی‌سی و نیویورک تایمز منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم می‌شنویم:

دانشمندان در چند دههٔ پیش، هنگامی که روانپزشکی به نام جان بولبی گفت که انسان در روند تکامل خود دارای سیستم دلبستگی ذاتی، شامل رفتارهایی خاص و واکنش‌هایی فیزیولوژیکی شده است، بررسی این سیستم مغزی یعنی دلبستگی را آغاز کرده‌اند. اما محققان تازه همین اواخر دارند به تدریج درمی‌یابند که کدام یک از مواد شیمیایی مغز موجد این احساس پیوند ماندگار و درازمدت با جفت هستند.

حال اکثرا بر این باورند که وازوپرسین و اوکسیتوسین، هورمون‌های مرتبط با هم که عمدتا در هیپوتالاموس و غدد جنسی پدید می‌آیند، موجد بسیاری از رفتارهای مرتبط با دلبستگی‌اند. اما برای درک نحوهٔ پیدایش احساس یگانگی با محبوب، باید مجددا بحث موجودات میانهٔ غربی آمریکا را برایتان مطرح کنم؛ موش‌های چمنزار.

همانطور که به یاد دارید، این جوندگان قهوه‌ای خاکستری و موش مانند، برای بزرگ کردن بچه‌هایشان، تشکیل زوج می‌دهند. حدود نود درصد از این حیوانات تا آخر عمر یک جفت را برای زندگی برمی‌گزینند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
سخنی با شنوندگان
35 دقیقه
فصل اول: چه شور افسارگسیخته‌ای عاشق بودن
36 دقیقه
فصل اول / بخش دو: آرزوی وحدت عاطفی
31 دقیقه
فصل دوم: جذبه حیوانی، عشق میان حیوانات
38 دقیقه
فصل دوم / بخش دو: پافشاری
28 دقیقه
فصل سوم: ماهیت شیمیایی عشق، اسکن مغز هنگام عاشقی
43 دقیقه
فصل سوم / بخش دو: تجربه
32 دقیقه
فصل چهارم: تور عشق، شهوت، شور عشق و دل‌بستگی
34 دقیقه
فصل چهارم / بخش دو: فرایند دلبستگی
35 دقیقه
فصل پنجم: نخستین شور خوش و سبک‌بالانه عشق، همسر منتخب ما
44 دقیقه
فصل پنجم / بخش دو: تلاش برای جفت‌یابی در مردان
43 دقیقه
فصل ششم: چرا عاشق می‌شویم؛ تکامل عشق رمانتیک
41 دقیقه
فصل ششم / بخش دو: قدرت مغز
37 دقیقه
فصل هفتم: عشق ازدست‌رفته، طرد شدن، یاس و خشم
49 دقیقه
فصل هفتم / بخش دو: هدف خشم ناشی از رها شدن
46 دقیقه
فصل هشتم: مهار کردن شور عشق، دوام بخشیدن به عشق
46 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو: تعلق جنسی
35 دقیقه
فصل نهم: جنون بتان، پیروزی عشق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟: ماهیت و فرایند عشق رمانتیک
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ 35000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟

صدیقه غفاری
۱۴۰۰/۱۰/۶
خوب بود ولی یکم اولاش خسته کننده است سخته بخوای تا آخر گوش بدی. درضمن اینو بگم اولاش خیلی مثبت ۱۸ هست حتما هندزفری بذارید وگرنه حسابی خجالت زده میشین. فصل‌های آخر بهتر هست، در کل نگاهتون رو راجع ب عشق عوض میکنه
مرجان برازجانی
۱۴۰۱/۲/۲۴
کتابی عالی و منحصربفرد در زمینه عشق.
هلن فیشر گرایش به روانشناسی تکاملی دارد و بر پایه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه کتاب را نگاشته است. مطالعه این کتاب را بطور موکد پیشنهاد میکنم.
مروا هستم ✌️
۱۴۰۲/۲/۲۱
کتاب کاملا علمی است و در مورد خوانش شک نکنید! بی صبرانه منتظر شنیدن فصل‌های بعدی میشوید
منا صالح
۱۴۰۲/۱/۶
از میون اینهمه کتابی که خونده بودم کسل کننده ترینش همین کتاب بود
امیرعلی کامیاب
۱۴۰۰/۱۲/۴
کتاب بسیار علمی و پر محتوایی هستش که تمام جملات ان مبنای علمی دارن
Zahra ahmadi
۱۴۰۲/۹/۴
اوایلش یکم سنگینه
در کل کتاب خوبیه
Dr. Anahita Akbari
۱۴۰۱/۹/۲۸
برای تازه کارها بسیار مفید است
S
۱۴۰۰/۱۲/۲
کتاب پر محتوایی بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا عاشق می‌شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.