معرفی و دانلود کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

عکس جلد کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟
قیمت:
۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ اثری از زوج استرالیایی، باربارا پیز و آلن پیز است. موضوع مورد بحث در این اثر، «تفاوت‌های زن و مرد» است. بنابراین اگر به‌دنبال کتابی هستید که به شما در رفع مشکلات زناشویی‌تان کمک کند، اثر نامبرده همه‌ی چیزی‌ست که به آن نیاز دارید.

درباره‌ی کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ (Why Men Don't Listen and Women Can't Read Maps) اثر باربارا پیز (Barbara Pease) و آلن پیز (Allan Pease) بر محوریت موضوع «خانواده و روابط» است. در این کتاب علمی که بسیار دقیق نوشته شده و از توصیفات جذاب برای درگیر کردن مخاطب بهره برده، در باب نکات مهمی می‌خوانیم که در رفتارها و کنش‌های جنس مخالف وجود دارد. این اثر که سعی کرده از جدیدترین داده‌های علمی برای پرورش موضوعات خود بهره ببرد، به شما مخاطبان هرآنچه که در یک رابطه نیاز است در باب جنس مخالف خود بدانید را ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ به طور مشترک توسط زوج استرالیایی باربارا پیز و آلن پیز برای زوجین نوشته شده است. این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی خانواده و در باب رفتارهای زنانه و مردانه است، بر آن است تا پیچیدگی‌ها و چالش‌هایی که هر مرد و زنی ممکن است چه در روابط کاری و چه در روابط شخصی تجربه‌ کند را برطرف سازد و با شفاف‌سازی‌های خود به زبان علم و تحقیقاتی که به عمل آمده راهکارهای مناسب را در اختیار افراد قرار دهد.

می‌توان گفت باربارا پیز و آلن پیز در کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ سعی دارند تا به ما بگویند افراد باید به جای آنکه خود را در باب تفاوت‌ها مستأصل و حتی خشمگین بیابند، باید از این تفاوت‌ها لذت ببرند و با تلاش در راستای شناخت این تفاوت‌ها روابط زیبا، سالم و مقاوم ایجاد کنند. در واقع این کتاب تفاوت‌ها را آموزش می‌دهد و با اطلاعات دقیق آنان را تشریح می‌کند.

کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ توسط یلدا قبادی به زبان فارسی ترجمه شده است و او با نثر روان خود در ترجمه باعث شده تا این کتاب را با زبانی آسان و ساده بخوانیم و از نکات ظریف آن آگاه شویم. این کتاب که در سال 1998 نوشته شد و در زمان انتشارش توانست توجه زیادی به خود جلب کند، توسط انتشارات اندیشه عالم به زبان فارسی منتشر شده است.

این کتاب که در زمان خود کتابی مناقشه‌برانگیز بود و برای گردآوری مطالب آن باربارا پیز و آلن پیز به مدت سه سال به کشورهای گوناگون سفر کردند تا تحقیقات خود را کامل کنند، سعی دارد به تمام سؤالات، جدل‌ها و حتی نبردهایی که میان دو جنسیت وجود دارد بپردازد. کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ به ما می‌گوید که مردان و زنان در روابط اجتماعی و خصوصی از زبان متمایزی برای ارتباط بهره می‌برند. پس اگر برای فردی این پرسش مطرح شود که چرا رفتار به‌خصوصی از جنس مخالف خود را نتوانسته درک کند، این کتاب پاسخ‌های دقیقی پیش روی شما قرار می‌دهد.

باربارا پیز و آلن پیز یک زوج استرالیایی هستند که سال‌هاست به همراه یک‌دیگر کتاب‌های گوناگون و موفقی در باب موضوعاتی چون جنسیت، روابط انسانی و همچنین زبان بدن نوشته‌اند. این زوج که از سال 1993، با یک‌دیگر ازدواج کرده‌اند تا به امروز پانزده‌ کتاب به طور مشترک نوشته‌اند و تمام آن‌ها آثاری پرفروش در جهان هستند. این آثار تابه‌امروز به زبان‌های مختلف منتشر شده‌اند و بارها دیدگاه‌هایی که این دو در کتاب‌هایشان ارائه داده‌اند به بحث گذاشته شده است. باربارا پیز و آلن پیز تا کنون در کشورهای متعددی سمینارهای علمی برگزار کرده‌اند. گفتنی است که کتاب‌های این زوج نویسنده بارها مرجعی برای اقتباس آثار هنری و فرهنگی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

  • خواندن این کتاب برای تمام مردان و زنانی که یک‌دیگر را دوست دارند، از هم متنفرند یا صرفاً در کنار هم زندگی‌ می‌کنند الزامی است. این کتاب به همان اندازه که به شما کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسید و روابط‌تان را به خوبی پیش ببرید، به شما اطلاعات مهمی در باب جنس مخالف ارائه می‌دهد. (Dennis Waitley)
  • زوج پیز این قابلیت را دارند تا مسائل والا را به عنوان حقایقی آشکار پیش روی‌مان قرار دهند. آن‌ها مردان مریخی و زنان ونوسی را به زمین باز می‌گردانند! (Dr. John Tickel)

کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ به تمام کسانی که علاقه دارند در باب رفتارهای خود و جنس مخالف بیشتر شناخت پیدا کنند و همچنین تمام کسانی که از خواندن کتاب‌های روان‌شناسی لذت می‌برند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ می‌خوانیم

زنان برای نشان دادن مشارکت و ایجاد رابطه حرف می‌زنند. اگر زنی با شما حرف بزند، یعنی شما را دوست دارد. و اگر زیاد حرف نزند، شما به دردسر افتاده‌اید.

اگر زنی بخواهد شما را تنبیه کند، حرف نمی‌زند. مردان به این می‌گویند «سکوت‌درمانی». این تهدید زن که می‌گوید: «هرگز با تو صحبت نخواهم کرد» یکی از چیزهایی است که باید جدی گرفته شود.

وقتی زنی حرف می‌زند، بارها به چیزی که درباره‌اش ساعت‌ها حرف‌زده است اشاره می‌کند. این کار «صحبت کردن بدون هدف» است و باعث ایجاد روابط دوستانه و حُسن تفاهم با دیگران بدون پرخاشگری و مقابله می‌شود.

اگر به نظر می‌رسد زنی مشکلی دارد از او بپرسید: «از من می‌خواهی مثل یک مرد به تو گوش کنم، یا مثل یک زن؟» اگر او بگوید که می‌خواهد مثل یک زن گوش کنید، فقط گوش کنید و به او دل بدهید. اگر از شما بخواهد مثل یک مرد گوش کنید، شما می‌توانید راه‌حل‌هایی پیشنهاد کنید.

وقتی او بحث می‌کند، از کلماتی استفاده خواهد کرد که واقعاً منظورش نیست. بنابراین جدی نگیرید و سعی نکنید آن‌ها را معنی کنید.

زن با صدای بلند فکر می‌کند. او با این کار احساس دوستی و همدلی می‌کند، ولی مرد فکر می‌کند که او لیستی را به او می‌دهد و انتظار دارد که او آن‌ها را حل کند. مرد احتمالاً عصبی و ناراحت می‌شود و سعی می‌کند که به او بگوید چه کار کند. فقط گوش کنید.

مردان در مقایسه با زنان که از پنج تُنِ صدا برای حرف زدن استفاده می‌کنند، تنها سه تُنِ صدا را هنگام حرف زدن به کار می‌برند. به همین دلیل است که مردان اغلب نمی‌توانند با زنان به مکالمه ادامه دهند و هنگام بحث‌ زنان می‌گویند: «با آن لحن با من حرف نزن».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
احساسات زنانه
عملکرد مغزی زنان
صحبت‌های زنانه
آگاهی فضایی
فهم زنان
رابطۀ زناشویی: دوست داشتن و عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟
نویسنده،
مترجمیلدا قبادی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عالم
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-964-8892-77-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

برای دریافت کتاب چرا زن‌ها نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.