معرفی و دانلود کتاب پیشگیری و درمان ایدز

عکس جلد کتاب پیشگیری و درمان ایدز
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری و درمان ایدز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری و درمان ایدز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری و درمان ایدز

کتاب پیشگیری و درمان ایدز، اثری از خشایار فخریان است که به‌صورت تخصصی، از ایدز و مسائل پیرامون آن بحث می‌کند. در این کتاب، مخاطب هر آنچه را لازم است درمورد ایدز بداند، خواهد آموخت. نویسنده در اثر پیش‌رو، اطلاعاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی ایدز و چگونگی تشخیص و درمان آن ارائه می‌دهد. افزون‌برآن، در تلاش است تا افراد را با راه‌های پیشگیری و مراقبت‌های لازم جهت مبتلا نشدن به ویروس اچ‌آی‌وی آشنا سازد.

درباره‌ی کتاب پیشگیری و درمان ایدز

چقدر از بیماری ایدز می‌دانید؟ علاوه‌بر درد جسمی‌ای که فرد مبتلا به این بیماری خطرناک و کشنده تجربه می‌کند، بار روانی و تنش‌های اجتماعی ناشی از آن، در برخی موارد، کشنده‌تر است. ایدز یا سندرم نقص اکتسابی ایمنی از طریق ویروس اچ‌آی‌وی (HIV)، با از بین بردن نوعی گلبول سفید که به بدن فرد در مبارزه با عفونت کمک می‌کند، به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند. این رخداد بدن فرد مبتلا را در معرض خطر سایر عفونت‌ها و بیماری‌ها قرار می‌دهد. ویروس اچ‌آی‌وی، از طریق مایعات بدن فرد مبتلا به این ویروس منتقل می‌شود. بدین‌ترتیب، افراد در بیشتر موارد، با داشتن رابطه‌ی جنسی واژینال یا مقعدی محافظت‌نشده با فردی که HIV دارد، به این ویروس مبتلا می‌شوند. روش‌های بعدی، عبارت‌اند از: استفاده‌ی اشتراکی از سوزن‌های دارویی از طریق تماس با خون فرد مبتلا به HIV و همچنین از طریق مادر مبتلا به این ویروس به نوزادش؛ در دوران بارداری، زایمان یا شیردهی.

آگاهی‌سازی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک است. ازهمین‌رو، دکتر خشایار فخریان تلاش داشته تا با نوشتن کتاب پیشگیری و درمان ایدز، گامی در جهت کاهش این بیماری در کشور بردارد.

حتماً این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید که پیشگیری، بهتر از درمان است. اگر آگاهی‌سازی و مراقبت‌های لازم در زمینه‌ی جلوگیری از شیوع ایدز صورت گیرد، درصد ابتلا به‌ میزان زیادی کاهش خواهد یافت. از زمان شناسایی این ویروس، چیزی نزدیک به پنجاه سال می‌گذرد و دولت‌ها تلاش داشته‌اند تا در طی این سال‌ها، به بیماران القا کنند که به دلیل شرم و خجالت، از بیان بیماری خود پرهیز نکنند؛ زیرا این امر نه‌تنها باعث آسیب به فرد مبتلا خواهد شد، بلکه امکان انتشار ویروس را نیز افزایش خواهد داد. دکتر خشایار فخریان در کتاب پیشگیری و درمان ایدز، تلاش کرده با شرح و توضیح چیستی ایدز، پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی را نیز آموزش دهد.

نویسنده در کتاب خود به نکته‌ی مهمی اشاره می‌کند و آن آسیب‌پذیر بودن افراد مبتلا به ایدز از منظر روانی است. به علت پیش‌داوری از سوی دیگران و ترس از سرایت بیماری، این بیماران درمورد انتخاب مسکن، شغل، مراقبت‌های بهداشتی و حمایت عمومی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. برخی‌ از کادر درمان، از مداوای این افراد امتناع می‌کنند، اطرافیانشان از دورشان پراکنده می‌شوند و درمجموع، دچار انزوای اجتماعی خواهند شد.

کتاب پیشگیری و درمان ایدز از سرفصل‌های مختلفی تشکیل می‌شود. در طی این بخش‌ها، نویسنده به مسائلی چون وضعیت ایدز در جهان تا سال 2002، ایدز در ایران، علائم و نشانه‌های ایدز، مراحل مختلف ایدز از تشخیص تا درمان، عوارض ایدز و عفونت‌های فرصت‌طلب، پیامدهای ایدز، تدابیر درمانی و پیش‌گیری‌ و مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازد.

کتاب حاضر در سال 1384 توسط انتشارات اندیشه‌ی عالم روانه‌ی بازار کتاب شد.

کتاب پیشگیری و درمان ایدز برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به افرادی که درگیر بیماری ایدز هستند، کسانی که به دریافت اطلاعات در این زمینه علاقه دارند و دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری پیشنهاد می‌شود.

با خشایار فخریان بیشتر آشنا شویم

دکتر خشایار فخریان، در سال 1342 متولد شده. وی کارشناس حوزه‌ی سلامت بوده و بیشتر آثار خود را در زمینه‌ی پزشکی مدرن و سنتی تألیف کرده است. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «آشنایی با ویتامین‌ها»، «کتاب بزرگ بدنسازی بانوان»، «خواص غذاها»، «گیاهان دارویی» و «بیماری‌های زنان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پیشگیری و درمان ایدز می‌خوانیم

سندرم نقص اکتسابی ایمنی یا همان ایدز، تظاهر طیفی از اختلالات ناشی از اختلال عملکرد ایمنی بدن انسان است که بر اثر عفونت حاصل از ویروس نقص ایمنی انسانی ایجاد می‌شوند. از سال 1981 که ایدز به عنوان یک بیماری جدید و مجزا شناخته شد تاکنون بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس HIV آلوده شده‌اند که 90 درصد از این تعداد در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و تقریباً 90 درصد آن‌ها از طریق مقاربت با غیرهمجنس دچار این عفونت شده‌اند.

دو نوع ویروس HIV وجود دارد، HIV-1 و HIV-2.

هر دو نوع ویروس فوق سبب سندرم ایدز در انسان می‌شوند، اما عفونت‌های ناشی از HIV-2 از انتشار و شدت کم‌تری برخوردارند و اغلب در غرب آفریقا دیده می‌شوند، در حالی که HIV-1 انتشار جهانی دارد. ویروس دوم نقص ایمنی انسانی (HIV-2) در اواسط دهه 1980 در آفریقای غربی شناسایی شد. البته عفونت HIV-2 نیز منجر به بروز ایدز می‌شود، اما دوره نهفتگی بالینی آن طولانی‌تر از HIV-1 است. هر چند بسیاری از خصوصیات زیستی و ژنتیکی HIV-2 و HIV-1 مشابه‌اند، ‌هر یک از این دو ویروس ژن‌های ساختمانی و تنظیمی منحصر به فردی دارند. تا به حال منشأ عفونت‌های نادر HIV-2 در ایالات متحده از آفریقای غربی بوده است.

دولت‌ها، بودجه‌های سرسام‌آوری را به تحقیقات در مورد این ویروس، یافتن واکسن برای پیشگیری و دارو برای درمان آن اختصاص داده‌اند و هر چند که داروهایی برای کنترل و جلوگیری از پیشرفت بیماری کشف شده‌اند، اما هنوز هم نتیجه مطلبوب از این همه هزینه و تحقیق گرفته نشده و واکسن و درمان قطعی برای این بیماری در دسترس نیستند.

به این ترتیب ایدز هنوز هم یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که در همه کشورهای جهان، چه توسعه‌یافته چه توسعه‌نیافته، به عنوان یک مشکل حیاتی مطرح است.

فهرست مطالب کتاب

ایدز
تاریخچه
وضعیت ایدز در جهان تا سال 2002
ایدز در ایران
آشنایی با ویروس HIV
راه‌های انتقال
گروه‌های پرخطر
ایدز از راه‌های زیر قابل سرایت نیست
ایدز به عنوان بیماری
ترتیب تظاهرات بالینی
مرحله حاد
مرحله بدون علامت
مرحله علامتدار
نقص شدید ایمنی
تظاهرات مختص زنان
علائم و نشانه‌های ابتلا به ایدز
تشخیص
آزمایش‌های تشخیصی
عوارض ایدز و عفونت‌های فرصت طلب
اختلالات پوستی مخاطی
کاهش وزن و بی‌اشتهایی
تب غیرقابل توجیه
مشکلات گوارشی
سرطان‌های همراه با ایدز
بیماری‌های دستگاه عصبی
سایر عوارض عفونت HIV
تدابیر درمانی
زمان شروع درمان
پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری و درمان ایدز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عالم
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-7281-92-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری و درمان ایدز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری و درمان ایدز

برای دریافت کتاب پیشگیری و درمان ایدز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.