معرفی و دانلود کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

عکس جلد کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟، اطلاعاتی را برای پی‌بردن به چگونگیِ کمک فلسفه در فهم زندگی و دنیای پیرامون انسان‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب، نه‌تنها فرا می‌گیرید تا فلسفه را به شیوه‌‌ای رسمی‌تر دنبال کنید، بلکه می‌توانید از آن برای پیش‌نیازی جهت شرکت در دوره‌های آموزشی فلسفه کمک بگیرید. هلن بی‌بی و مایکل راش، نویسنده‌های این اثر به‌حساب می‌آیند.

درباره‌ی کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد (Philosophy: Why it Matters)، اثری مختصر برای پیوند میان خواننده‌‌های عمومی با مسائل فلسفی است. هلن بی‌بی (Helen (Beebee و مایکل راش (Michael Rush)، نویسنده‌های کتاب، با طرح پرسش چرا فلسفه اهمیت دارد، به جای تفکرات پیچیده‌ی فلسفی، برای خواننده در این کتاب از ضرورت فلسفه‌ورزی در حوزه‌های مختلف زندگی روزمره می‌گویند. با مطالعه‌ی کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، با این نکته آشنا می‌شوید که انسان‌ها همواره در مواجهه با اخلاق، سیاست، پیشرفت‌های علمی و دیگر جنبه‌های زندگی، به تصمیم‌گیری‌هایی نیاز پیدا می‌کنند. اتخاذ درست این تصمیم‌ها، نیازمند فلسفه است. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، چنین رویکردی، شناخت افراد از جهان اطراف خود را گسترش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

نویسنده‌های کتاب به پرسش چرا فلسفه اهمیت دارد، این‌گونه پاسخ می‌دهند که فلسفه مهم است، زیرا در پیِ فهم و تفکر شفاف و ترویج آن می‌گردد. در این کتاب به این نکته اشاره می‌شود که فلسفه، گذشته از اهمیتی که دارد، بدفهمی‌هایی را نیز به دنبال داشته‌است. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، فلسفه ممکن نیست آن چیزی باشد که فکرش را می‌کنید. از آنجایی که فلسفه دورتادور تمامی افراد را فرا گرفته، از آن گریزی نیست. نویسنده‌های این اثر برای اثبات ادعای خود به پرسش‌های فلسفی اشاره می‌کنند که تمامی افراد در طول زندگی از خود می‌پرسند. پاسخ به بسیاری از این پرسش‌ها، وظیفه‌ی فلسفه است.

مطالب کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، با فصل نخست با عنوان شناخت خودمان آغاز می‌شود. نویسنده‌ها در این قسمت، خواننده را با پرسش‌های مهم زندگی آشنا می‌کنند. من چه هستم، انسان بودن چیست و آیا پس از مرگ به حیات خود ادامه خواهم داد را می‌توان از پرسش‌هایی دانست که در بخش نخست کتاب مطرح شده‌است. در بخش نخست کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد به بحث جنجالی اراده و اختیار نیز اشاره‌‌ای می‌شود. نویسنده‌های کتاب در این بخش برای خواننده توضیح می‌دهند که این پرسش‌ها، بسیار خوب هستند و در گروه سوا‌ل‌های فلسفی قرار می‌گیرند. بنا بر اطلاعات کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، پاسخ‌های علمیِ این پرسش‌ها، خواننده را کاملاً‌ قانع نمی‌کند. برای نمونه پاسخِ اینکه کافی است عضوی از گونه‌ی انسان‌ هوشمند باشید، جواب کاملی برای پرسش انسان بودن چیست، به‌حساب نمی‌آید. اطلاعات کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، به خواننده کمک می‌کند تا رویکردی صحیح و فلسفی به این پرسش‌ها پیدا کند و روش استدلال و ارزیابی این پرسش‌ها را فرا بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

اطلاعات کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد در فصل دوم با شناخت مباحثات عمومی، ادامه پیدا می‌کند. در فصل سوم این کتاب به شناخت جهان می‌رسیم. نویسنده‌های این اثر در فصل چهارم به فهم اینکه چگونه رفتار کنیم، می‌پردازند. نویسنده‌ها، پس از موخره، در انتهای این کتاب منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر فلسفه‌دوست‌ها معرفی کرده‌اند.

با مطالعه‌ی این کتاب، از شیوه‌ی پاسخ فلسفی به پرسش‌های مهمِ زندگی آشنا می‌شوید. نویسنده‌های کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، در کنار در نظر داشتن باورهای دینیِ مهمی مانند بهشت و جهنم، رویکرد افرادی که باوری به روح و دنیای پس از مرگ ندارد را نیز در پاسخگویی به پرسش‌های مهمِ فلسفی در نظر گرفته‌اند.

نشر شوند، کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد را منتشر و روانه بازار کرده‌است. میثم پارسا مترجم این کتاب به‌حساب می‌آید.

کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی تازه‌کارهای دنیای شیرین فلسفه، مخاطب اصلی کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد، به‌حساب می‌‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که قصد شرکت در دوره‌های دانشگاهی یا تخصصیِ فلسفه دارند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟ می‌خوانیم

جهان از بسیاری جهات می‌تواند اسرارآمیز و حیرت‌انگیز به نظر برسد. دانشمندان می‌توانند سوالات بسیار زیادی را - مانند این‌که وای‌فای چگونه کار می‌کند، بهترین شکل برای ساخت پل چیست، و تا ابط‌الجوزا چقدر فاصله است - به بهترین وجه مورد بررسی قرار دهند، اما سوالات بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد که علم نمی‌تواند در موردشان کمک کند. اراده‌ی آزاد و اختیار چیست؟ بهترین شکل حکومت چیست؟ تا چه حد باید خواسته‌های خویشاوندان یک بیمار مبتلا به زوال عقل را حین مداوای او در نظر بگیریم. این‌ها پرسش‌های دشواری هستند و همگی، دست‌کم تاحدی، پرسش‌هایی فلسفی به حساب می‌آیند. بخش‌های دیگر این کتاب درباره‌ی برخی از این پرسش‌ها چیزهایی برای گفتن دارد. اما عجالتاً اجازه دهید قدمی به عقب برداریم و به این دو نوع پرسش نظر بیاندازیم و نقش‌های متفاوتی که فلسفه و علم می‌توانند در شناخت جهان به طور کلی ایفا کنند را بررسی کنیم.

تقسیمات واقعی کار فکری همواره واضح و آشکار نیست؛ پرسش‌هایی وجود دارد که برای پرداختن به آن‌ها همکاری‌های میان‌رشته‌ای لازم است. البته نباید مشکلی وجود داشته باشد: ما همه افراد عاقل و بالغی هستیم، درست است؟ اما متأسفانه موضوع با این واقعیت پیچیده می‌شود که تعدادی از دانشمندان با سوابق عمومی شناخته ‌شده با تفکری سطحی ادعا می‌کنند که فلسفه مرده یا بی‌فایده‌ است، یا الهیات موضوع مشخصی ندارد و همین ‌طور اظهارات دیگری که در پی جلب توجه‌اند، اما به‌وضوح کاذب‌اند. درک آن‌ها از تلاش مشارکتیِ چندرشته‌ای برای شناخت جهان این است که آن‌ها کل بار سنگین این شناخت را بر دوش می‌کشند و دیگرانی مانند ما غیردانشمندان تنها تماشاگریم و بیهوده پیش می‌رویم، یا حتی بدتر از این، در مسیری هستیم که دیگران را از نور فرضاً مطلق حقیقت عینیِ علم منحرف می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
مقدمه
1. شناخت خودمان
2. شناخت مباحثات عمومی
3. شناخت جهان
4. فهم این‌که چگونه رفتار کنیم
خاتمه
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟
نویسنده،
مترجممیثم پارسا
ناشر چاپینشر شوند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-6359-24-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟

برای دریافت کتاب چرا فلسفه اهمیت دارد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.