معرفی و دانلود کتاب ادبیات فرانسه

عکس جلد کتاب ادبیات فرانسه
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادبیات فرانسه

کتاب ادبیات فرانسه منبعی خواندنی برای علاقه‌مندان دنیای شگفت‌انگیز ادبیات این کشور است. جان دی لاینز، نویسنده‌ی کتاب، آینه‌ای تمام‌نما از آثار ادبی فرانسه، نویسنده‌های این دیار و سبک‌های مختلف ادبیات این منطقه پیش روی خواننده قرار داده‌ است. با مطالعه‌ی کتاب، رویکرد بهتری برای خواندن آثار ادبی فرانسه در پیش خواهید گرفت.

درباره‌ی کتاب ادبیات فرانسه

کتاب ادبیات فرانسه (French Literature)، نوشته‌ی جان دی لاینز (John D. Lyons)، با مقدمه‌ای درباره‌ی آشنایی با ادبیات فرانسه آغاز می‌شود. نویسنده در این مقدمه برای خواننده توضیح می‌دهد که ادبیات فرانسه، میراثی غنی از حیث زمان و مکان دارد. این میراث، به لطف ترجمه‌ها و اقتباس‌های سینمایی، مخاطب‌هایی جهانی پیدا کرده‌ است. به گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب، نخستین آثار ادبی فرانسه در سده‌ی یازدهم نگاشته‌ شده‌ است. از آن زمان تا کنون که در سده بیست‌و‌یکم میلادی قرار داریم، این آثار روزبه‌روز رونق بیشتری پیدا کرده‌اند. نویسنده‌ در ابتدای این کتاب،‌ پرسشی درباره‌ی اینکه ادبیات فرانسه چیست، مطرح می‌کند. با خواندن کتاب ادبیات فرانسه، از این نکته آگاه می‌شویم که زبان‌های مختلفی در بازه‌های زمانی مختلف با هم ادغام شده تا زبان فرانسوی فعلی،‌ شکل‌ بگیرد. به گفته‌ی نویسنده، این زبان اکنون شالوده‌ی اصلی ادبیات فرانسه به‌حساب می‌آید. جان دی لاینز، تعریف جالبی از ادبیات در این کتاب مطرح کرده‌است. به گفته‌ وی، ادبیات، چیزی است که وقتی اجباری وجود ندارد، به سراغ مطالعه‌ش می‌رویم.

معرفی و دانلود کتاب ادبیات فرانسه

نویسنده در ادامه‌ی کتاب ادبیات فرانسه، به خواننده برای شناخت کلی سبک‌های ادبی در ادبیات فرانسه کمک می‌کند. بر اساس اطلاعات کتاب، خواننده برای درک کامل ادبیات فرانسه، باید در آثار ادبی، شخصیت‌های محوری یا شخصیت‌های اصلی دقیق شود. نویسنده به این واقعیت اشاره می‌کند که بسیاری از آثار ادبی بر اساس نامِ شخصیت‌های قهرمانِ این داستان‌ها، نامگذاری شده‌اند. خواننده برای آشنایی بیشتر با شخصیت‌های رمان‌ها در ادبیات فرانسه، باید تمرکزی کامل بر خصوصیات، افکار و اعمال شخصیت‌های اصلی داستان داشته باشد. به گفته‌ی نویسنده، شخصیت‌های اصلی در داستان‌های ادبیات فرانسه، همگی با مشکل‌هایی روبه‌رو می‌شوند. شخصیت‌های این داستان‌ها، قهرمان‌هایی هستند که جایگاه و منزلت آن‌ها در جامعه در معرض خطر است. نویسنده در ادامه‌ی کتاب ادبیات فرانسه، ماجرای شخصیت‌های رمان‌هایی را روایت می‌کند که وقتی داستان‌ِ آن‌ها در دوره‌ی خودشان منتشر می‌شد، جنجال به راه می‌افتاد. درک این شخصیت‌ها در آن زمان، برای خواننده راحت نبود. مطالعه‌ی کتاب ادبیات فرانسه، شرایطی برای درک بهتر شخصیت‌های رمان‌های فرانسوی فراهم می‌کند.

پس از مقدمه‌‌ی کتاب ادبیات فرانسه که به آشنایی با این ادبیات اختصاص دارد، به فصل نخست می‌رسیم که «قدیسان، گرگ‌نماها، شوالیه‌ها، و شاعر نفرین‌شده: مسئولیت و شخصیت در قرون وسطی»، نام دارد. در این فصل ادبیات فرانسه در سده‌های میانی بررسی می‌شود. نویسنده‌ی کتاب، برای آشنایی خواننده با حس و‌ حال ادبیِ سده‌های میانی به نخستین اثر مهم ادبیات فرانسه، زندگی الکسیس قدیس، اشاره می‌کند. نویسنده‌ی این اثر، ماجرای تصمیم قهرمانِ داستان برای وفادار ماندن به خدا را روایت و بررسی می‌کند.

در فصل دوم کتاب ادبیات فرانسه به عنوان «آخرین رومی، آدم‌خواران، غول‌ها و قهرمانان زنِ زندگی مدرن: دوران باستان و تجدد» می‌رسیم. در این بخش، اطلاعات کاملی درباره‌ی نقش رنسانس در ادبیات فرانسه مطرح شده‌ است. سومین فصل کتاب ادبیات فرانسه، «جامعه و مطالباتش» نام دارد. در فصل چهارمِ کتاب به عنوانی با نام طبیعت و امکان‌هایش می‌رسیم. «پیرامون انقلاب»، نام فصل پنجم کتاب ادبیات فرانسه است. نویسنده‌، عنوان «گوژپشت، زن خانه‌دار و ولگرد» را برای ششمین فصل کتاب انتخاب کرده‌ است. از «مارسل تا رُز سِلاوی»، «آگاهی خودمدارانه» و «آیا قهرمانان فرانسه‌زبان بدون مرز» هستند، به‌ترتیب نام فصل‌های هفتم تا نهم کتاب ادبیات فرانسه است. اطلاعات این کتاب با منبعی برای مطالعه‌ی بیشتر خواننده و نمایه‌ی نام‌ها به پایان می‌رسد.

کتاب ادبیات فرانسه را نشر شوند چاپ و منتشر کرده‌است. میثم پارسا، مترجم کتاب حاضر است.

کتاب ادبیات فرانسه برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان ادبیات فرانسه، مخاطب اصلی این کتاب به‌‌ حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان رشته‌‌ی ادبیات و زبان فرانسه نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب ادبیات فرانسه می‌خوانیم

سبک نگارش مونتنی آرمانی طبیعت‌گرایانه را مطرح می‌کند، کتابی که چنان‌که بلز پاسکال بعدها می‌نویسد، در آن انتظار دارید با یک نویسنده مواجه شوید اما با دیدن یک انسان غافلگیر و شگفت‌زده می‌شوید. پاسکال در این‌جا مقاله و جستار را به‌عنوان یک ژانر جدید معرفی می‌کند. وقتی می‌گوید در متن مونتنی با یک «نویسنده» مواجه نیستید، منظورش شخصیت مقتدری است که کلمات‌اش با احترام پذیرفته شود. گرچه تتبعات به منابع کلاسیک زیادی وابسته است که با نگاه به گذشته می‌توان آن‌ها را «تتبعات» خواند (برای مثال، اخلاق پوتارک و بسیاری از متون سنکا)، قصد مونتنی از گفتن این‌که کتاب‌اش مجموعه‌ای از «جستارها» است این است که این جابجایی را در رابطه‌ی میان نویسنده و خواننده نشان دهد. تجربه‌گری تصریح‌شده‌ی نویسنده درباره‌ی نوشتارش خوانندگان را به توجه بیشتر دعوت می‌کند، تا شاید مخالفت بورزند و شاید شباهت‌هایی میان تجربیات خود و مونتنی بیابند. به تبع مونتنی، شمار زیادی از نویسندگان فرانسوی برای قرن‌ها در این قالب پیشتاز بودند. از میان متأخران‌شان می‌توان به شارل پگی، پل والری، آلبر کامو، پل نیزان، موریس بلانشو، رولان بارت، مارگاریت یورسنار و پاسکال کنیار اشاره کرد.

مونتنی خود را شخصیتی چندوجهی نشان می‌داد. البته باید به یاد داشته باشیم که در تتبعات با شخصیتی تاریخی که از کنار هم نهادن اسناد متعدد به دست آمده باشد مواجه نیستیم، بلکه مبنای آن راوی اول‌شخصی است که مونتنی در سراسر متن‌اش آن را خلق کرده است. او بر جنبه‌های مختلف شخصیت‌اش تأکید می‌کند و اغلب آن را در قالب تقابل میان درون و بیرون، میان یک رومی و یک فرانسوی، میان «مونتنی و شهردار بُردو» و میان خواننده‌ای منزوی در پستوی برج قصرش و منظره‌ای خانگی در آن سوی پنجره‌ها نشان می‌دهد. این آگاهی از پیچیدگی‌های کار خود به او اجازه‌ی گسیختگی طعنه‌آمیزی می‌دهد که به همجواری تعجب‌برانگیز موضوعات مختلف منجر می‌شود: نظرات او درباره‌ی گوارش یا سنگ کلیه‌اش در کنار گمانه‌زنی‌های بلندپروازانه‌ی فلسفی‌اش ظاهر می‌شود، و فعالیت‌های ساده‌ی مردم یک کشور به اندازه‌ی رفتار شاهزاده‌ها و پاپ‌ها برای‌مان آموزنده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: آشنایی با ادبیات فرانسه
فصل اول: قدیسان، گرگ‌نماها، شوالیه‌ها و شاعر نفرین‌شده: مسئولیت و شخصیت در قرون وسطا
فصل دوم: آخرین رومی، «آدم‌خواران»، غول‌ها و قهرمانان زنِ زندگی مدرن: دوران باستان و تجدد
فصل سوم: جامعه و مطالبات‌اش
فصل چهارم: طبیعت و امکان‌هایش
فصل پنجم: پیرامون انقلاب
فصل ششم: گوژپشت، زن خانه‌دار و ولگرد
فصل هفتم: از مارسل تا رُز سِلاوی
فصل هشتم: آگاهیِ خودمدارانه
فصل نهم: آیا قهرمانانِ فرانسه‌زبان بدون مرز هستند؟
برای مطالعه‌ی بیشتر
نمایه‌ی نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادبیات فرانسه
نویسنده
مترجممیثم پارسا
ناشر چاپینشر شوند
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-600-97857-2-8
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ادبیات فرانسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ادبیات فرانسه

برای دریافت کتاب ادبیات فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.