معرفی و دانلود کتاب چرا فوتبال مهم است

عکس جلد کتاب چرا فوتبال مهم است
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا فوتبال مهم است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا فوتبال مهم است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا فوتبال مهم است

کتاب چرا فوتبال مهم است خواننده را با زندگی پرفرازوفرود پله، اسطوره‌‌ی برزیلی دنیای فوتبال آشنا می‌کند. برایان وینتر، نویسنده‌ی کتاب، این اثر را با تمرکز بر خاطره‌‌های شیرین و ارزشمند پله از شرکت در پنج دوره جام جهانی نگاشته است. این اسطوره‌ی دنیای فوتبال، در کنار اشاره به موفقیت‌ها، از شکست‌هایش نیز می‌گوید و تجربه‌های گوناگون خود از حضور در مستطیل سبز را با خواننده به اشتراک می‌‌گذارد.

درباره‌ی کتاب چرا فوتبال مهم است

کتاب چرا فوتبال مهم است (Why Soccer Matters)، اثری است خواندنی برای علاقه‌مندان کتاب‌های زندگی‌نامه‌‌ای و فوتبال‌دوست‌ها. پله (Edson Arantes do Nascimento)، اسطوره‌ی دنیای فوتبال، در این کتاب پرده از زندگی خود بر می‌دارد. برایان وینتر، (Braian Winter)، نویسنده‌ی کتاب، یدطولایی در نگارش کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای دارد. در نتیجه کتاب حاضر، منبعی مطمئن برای آشنایی با زندگی یکی از معروف‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال به‌حساب می‌آید. پله در ابتدای کتاب به این نکته‌ی جالب اشاره می‌کند که در دوران کودکی حتی پول برای خرید توپ فوتبال نداشته است. در آن زمان، پله چندین جوراب را به هم گره می‌زده تا با دوستانش فوتبال بازی کند. با این حال با تلاش و پشتکار، پله سکوهای پرافتخار موفقیت‌های فوتبالی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و نام خود را در تالار مشاهیر فوتبال، جاودانه می‌کند.

پله در این کتاب تلاش دارد تا خواننده را در جریان تغییرات چشمگیر و اتفاق‌هایی که در طول زندگی خود با آن‌ها روبه‌رو شده قرار دهد. پله در کنار شرح رویدادهای مهمِ زندگی خود، به مفهوم فلسفی فوتبال نیز می‌پردازد. وی توضیح می‌دهد که چگونه فوتبال به متحد کردن ملت‌ها کمک می‌کند. به گفته‌ی پله، فوتبال، به هدفی ارزشمند در زندگی وی تبدیل شده بود. نویسنده در این کتاب برای خواننده توضیح می‌دهد که چگونه به‌عنوان یک انسان و یک فوتبالیست، توانسته راه خود را در زندگی پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب چرا فوتبال مهم است

پله، کتاب چرا فوتبال مهم است را با خاطرات خود آغاز می‌‌کند و به تجربه‌هایی از حضور در جام‌های جهانی می‌پردازد. نخستین بخش کتاب به جام جهانی 1950 اختصاص دارد. پله در این بخش احساسات خود از حضور در اولین جام‌جهانی را با شوروشوق تمام به خواننده منتقل می‌کند. در بخش بعدیِ کتاب به جام‌ جهانی سوئد می‌رسیم. تجربه‌های پله از حضور در جام‌های جهانی مکزیک و آمریکا نیز به‌عنوان دیگر قسمت‌های خواندنی کتاب چرا فوتبال مهم است، جالب توجه است. در نهایت نیز اطلاعات کتاب با خاطره‌‌های پله از میزبانی جام جهانی 2014 از سوی برزیل خاتمه پیدا می‌کند.

پله در این اثر به این نکته اشاره می‌کند که در کنار فوتبال، تجربه‌های ارزشمندی در حوزه‌های سیاسی و تجاری در طول عمر خود بدست آورده. بازگویی این تجربه‌ها، قسمت‌‌‌های دیگری از کتاب چرا فوتبال مهم است به‌‌حساب می‌آیند. پله با نگارش این اثر، سعی در تقویت روحیه‌ رقابت‌طلبیِ مخاطب دارد. به همین دلیل در قسمت‌هایی از این کتاب به این واقعیت مهم اشاره دارد که در فوتبال و زندگی، هیچ‌چیز قطعی نیست و همیشه راهی برای تغییر اوضاع وجود دارد؛ مگر اینکه داور، سوت پایان بازی را زده باشد!

پله در کتاب چرا فوتبال مهم است به جنبه‌های مختلفِ پرطرفدارترین رشته‌ی ورزشی دنیا اشاره می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت کتاب حاضر، کاربردی انگیزه‌بخش برای مخاطب خواهد داشت. پله در این کتاب زمین فوتبال را یگانه‌ مکانی می‌داند که پس از حضور در آن، تمامی غم‌های خود را فراموش می‌کرده و فقط به بازی فوتبال -به رؤیا و عشق ابدی خود- مشغول می‌شده.

کتاب چرا فوتبال مهم است را وحید نمازی به فارسی برگردانده است. انتشارات گلگشت، وظیفه‌ی چاپ و نشر این اثر را بر عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب چرا فوتبال مهم است

  • صدای پله در این کتاب از درخششی خاص برخوردار است. (Kirkus Reviews)

کتاب چرا فوتبال مهم است برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان فوتبال، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب چرا فوتبال مهم است برای طرفداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب چرا فوتبال مهم است می‌خوانیم

چیزی که من در طول این همه سال آموخته‌ام -که بعضی وقت‌ها به سخت‌ترین شکل ممکن هم بوده- این است که در اغلب موارد، آن چه در زمین فوتبال رخ می‌دهد، همیشه بیانگر تمام ماجرا نیست. این حقیقتی است که نه تنها در برزیل، بلکه در تمام کشورهای جهان وجود دارد. همیشه باید به فراتر از آن خط‌های سفید [دور زمین] چشم داشت تا آن‌چه را که در واقعیت در حال شکل‌گیری است متوجه شد؛ جاهایی مثل زندگی بازیکنان، خود تیم‌ها، و در خیلی اوقات به شرایط سیاسی کشور. آن سال و در جام‌جهانی 1950، به شکل ویژه‌ای آشکار بود که ورزش تنها یک بخش از ماجرا است. برای نخستین‌ بار، و قطعاً نه برای آخرین مرتبه، سیاستمداران برزیل به این مسابقات به چشم یک فرصت طلایی جهت افزایش اعتبار و شهرت کشورمان -و صد البته خودشان- نگاه می‌کردند. آن زمان، برزیل از دید بسیاری از مردم اروپا و ایالات متحده، ناحیه‌ی دور افتاده‌ی استوایی و متکی به تنها یک محصول بود که همواره در معرض بیماری‌هایی همچون وبا و اسهال‌خونی قرار داشت و بیشتر جمعیتش را هم سرخپوست‌ها و مردم بی‌سوادی تشکیل می‌دادند که پیش از این برده بودند. شاید این دیدگاه زننده و از نظر سیاسی نادرست باشد... ولی خب دیدگاه عمومی همین بود. ولی دیدگاه دیگری هم وجود داشت که بارها توسط بسیاری از مقامات رسمی برزیل، از جمله شهردار ریو هم تکرار می‌شد و معتقد بود که جام‌جهانی فرصتی برای برزیل است تا به جهان نشان دهد ما «وحشی» نیستیم و برزیل می‌تواند با کشورهای ثروتمند جهان رقابت کند و بر آن‌ها پیروز هم بشود.

نگاه این‌گونه به برزیل هم به شدت یک طرفه بود. در واقع کشور ما برای قرن‌های متمادی با ویژگی‌های مثبتش موجب جذب کردن بیگانه‌ها شده بود. حتی باید گفت که داستان استقلال کشور ما هم یکی از همین وسوسه‌ها بود. برزیل بر خلاف بیشتر کشورهای آمریکای لاتین، مستعمره‌ی پرتغال بود نه اسپانیا. در سال 1808، خاندان سلطنتی پرتغال از چنگ ارتش اشغالگر ناپلئون گریختند، از لیسبون فرار کردند و دربارشان را به ریو دو ژانیرو آوردند تا بر خلاف همتایان تخت‌نشین خود که به ندرت نقل مکان می‌کردند، نخستین خاندان سلطنتی اروپایی باشند که به یکی از مستعمراتشان پا می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
مقدمه
برزیل، 1950
سوئِد، 1958
مِکزیک، 1970
آمریکا، 1994
برزیل، 2014

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا فوتبال مهم است
نویسنده،
مترجموحید نمازی
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-964-5948-97-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا فوتبال مهم است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرا فوتبال مهم است

برای دریافت کتاب چرا فوتبال مهم است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.