معرفی و دانلود کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟

عکس جلد کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟

کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟ نوشته‌ی بابک مصطفوی، علت تنفر و دشمنی هیتلر با یهودی‌ها را از نظر تاریخی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. این اثر که به صورت پرسش و پاسخ به نگارش درآمده، جواب‌های علمی و تاریخی به بسیاری از سؤالات شما می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟

شایعات فراوانی برای پاسخ به سؤال چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت (Why did Hitler kill the jews) وجود دارد. از جمله: پزشکی که حاضر نشد بر بالین مادر هیتلر حاضر شود و او کینه یهودیان را به دل گرفت، و یا یک یهودی در کودکی او را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده بود و همین عامل سبب شد او بعد از به قدرت رسیدن تصمیم به انتقام بگیرد، و یا پدربزرگ هیتلر یک یهودی بود و پدرش حاصل تجاوز آن فرد یهودی به مادربزرگش، که به عنوان خدمه در عمارت او کار می‌کرد! و یا هنگامی که هیتلر کوچک بود، برای دریافت دارو به بیمارستانی که کارکنانش یهودی بودند مراجعه کرد، اما با خنده و تمسخر آنان مواجه شد و نتوانست دارو تهیه کند و در اثر این اتفاق مادرش را از دست داد و ده‌ها داستان و شایعۀ کودکانه و عوام‌پسند که هیچ یک صحت تاریخی ندارد.

دشمنی هیتلر با یهودیان دارای ریشه‌های عمیق اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی است که بدون دانستن آن‌ها نمی‌توان توضیح روشن و دقیقی به این پرسش داد که: «چرا هیتلر با یهودیان دشمن بود»، در کتاب پیش رو نویسنده تلاش کرده است به این سؤال با دلایل تاریخی پاسخ دهد. این اثر را می‌توان چکیده و خلاصه‌ای از کتاب اسرائیل: فرزندی ناخوانده دانست.

کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه تاریخ به ویژه تاریخ یهود و حزب نازی علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟ می‌خوانیم:

یکی از علل عمده عود روحیه ضدیت با یهود، تهمت بی‌معنی گرفتن خون مسیحیان برای نان فطیر بود، تهمتی ناروا و دروغ که از روزگاران قدیم در بین ملت‌ها شایع شده و هنوز خودنمائی می‌کرد. مسیحیان سفیه و نادان می‌گفتند یهودی‌ها برای مراسم مذهبی عید فسح به خون مسیحیان احتیاج دارند، به این جهت در شب عید مسیحیان را می‌کشند تا خون آن‌ها را در خمیرمایۀ نان فطیر مخلوط کنند، به هیچ وسیله ممکن نبود اثر این شایعه موهوم را از ذهن دهقانان ساده‌لوح و کشاورزان متعصب زدود و کاری کرد تا از یاد آن‌ها محو گردد. (یعنی یهودی‌های خون‌خوار و خون‌آشام).

تا تاریخ 1840 پانزده مرتبه یک چنین تهمت ناروائی در رومانی، لهستان، روسیه و ایتالیا و آلمان نسبت به یهود وارد آورده بودند. در فوریه 1840 یک نفر پیشوای معتبر و مهم کاتولیک مفقود شد و در همه جا تقصیر را بگردن یهودی‌ها انداختند.

در همین زمان بود که اقتصاد کشورها صنعتی و مکانیزه شده بود. طبقات متوسط هر جامعه‌ای در کارها شرکت داده شده و دارای قدرت قابل ملاحظه‌ای گردیده بودند و کم‌کم داشتند قدرت را از دست مالکین بزرگ و اشراف‌زادگان می‌گرفتند و اوضاع اقتصادی کشور را به نفع خویش تغییر جهت می‌دادند.

طبقۀ پائین جامعه که از جریان پرجوش و خروش اقتصادی برکنار بودند و اشراف‌زادگان و ثروتمندان سابق که اکنون وضعشان به خطر افتاده و رو به ضعف می‌رفتند از پیشرفت و کسب اهمیت یهودی‌ها شدیداً خشمگین و ناراضی بودند. بانکداران بزرگ که مردم ایشان را بیش از آنچه حقیقت داشت ثروتمند می‌دانستند به سرعت مدارج ترقی را پیموده و صاحب سرمایه‌های هنگفتی شده بودند بسیار منفور و مغضوب عامه مردم قرار گرفته بودند (علت عمده ثروتمند شدن این بانکداران قرضه‌هایی بود که با سود زیاد در اوقات بحرانی و جنگ به دولت‌ها می‌دادند) مردم مدعی بودند که دسترنج ما را دولت‌ها جمع‌آوری کرده و یک جا تحویل این سودجویان بی‌رحم می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آیا همۀ اروپاییان رابطۀ دوستی با یهودیان دارند و فقط هیتلر و حزب او با یهودیان دشمن بود؟
پیوستن عیسی به جمع یحیی معمدان (یحی تعمیددهنده)
نقش یهودیان در اعدام و به صلیب کشیده شدن عیسی چه بود؟
کشتار یهودیان از چه زمانی آغاز شد؟
رنسانس چه تأثیری بر زندگی یهودیان داشت؟
چگونه یهودیان در آمریکا دارای قدرت و نفوذ شدند؟
تأثیر جنگ جهانی اول بر دیدگاه هیتلر چه بود؟
معاهده ورسای چه بود؟
چه عاملی موجب شد هیتلر در انتخابات پیروز شود؟
کشتار جمعی یهودیان چرا اتفاق افتاد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-622-722419-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟

mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
درود و خدا قوت خدمت نویسنده‌ی ارجمند که با استفاده از منابع معتبر و تحقیق چنین کتابی را به رشته‌ی تحریر درآورد. این کتاب حقایقی را بر من روشن کرد. اول اینکه ادیان آسمانی دروغی بیش نبوده برای به بیگاری و استعمار انسانهای روی زمین، چطور میتوانم بپذیرم مریم سیزده ساله توسط جبرئیل باردار شده است؟ این و دروغی بیش نیست اتهامی به وحدانیت خداوند و همچنین اتهامی به کودک همسری اوامر اجرایی خداوند، دوم اینکه مشخص شد یهود کارش توطئه، تفرقه و نارو زدن است و تنفرم نسبت به هیتلر کم شد زیرا چهره‌ی واقعی یهود را شناخته بود. در آخر سپاسگزارم از کتابراهی‌های عزیز که خواندن این کتاب را برای من میسر کردند. موفق باشید.
Babak Soofiyani
۱۴۰۳/۱/۱
با‌خواندن این کتاب روند رشد در یک جامعه منفور که بواسطه تحقیر توسط اقوام دیگر چاره‌ای جز تلاش و پیدا کردن راهی نو برای ادامه حیات خویش نداشتند آشنا خواهید شد. یهود قومی که با نفوذ در تمامی اقوام جایگاه‌های مختلفی پیدا کردند و نسل به نسل آنرا انتقال داده که البته برای پیشبرد اهداف خود گاها پستی و که بلندی‌های بسیاری انجام داده کمتر در این‌کتاب به آن اشاره شده بود که شاید دلیل خاصی داشته است و نیاز به واضح سازی بیشتر میباشد.
حامد ستوده
۱۴۰۱/۵/۲
بنظر من خوندن این کتاب لازمه یه تحقیق کوچک و یک شناخت از هیتلر و سیاستمداران لازمه... تا تمامیه مطالب کامل درک بشود.... خوندنش پیشنهاد میشه، ولی اگه یکم اطلاعات خواننده‌ی کوچولو بیشتر باشه، خواندنش جذابتر میباشه
Sara Falahati
۱۴۰۱/۷/۶
با توجه به اینکه من کتاب «تا به آخر با هیتلر» از هاینتس لینگه که پیشکار هیتلر بود رو خوانده‌ام و تمام فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم رو تماشا کردم و با اصطلاحات مربوطه آشنا هستم، برام جذاب بود.
افسانه اکبری
۱۴۰۱/۲/۱۱
همیشه علت تنفر هیتلر از یهودیان و قدرت نفوذ کلام هیتلر برایم سوال برانگیز بوده. البته در این کتاب به علت اتحاد پنهان یهودیان وچگونگی تشکیل اسرائیل نیز پاسخهایی داده میشه
پارسا کیانی
۱۴۰۲/۶/۲۷
دوستان اگر به این کتاب علاقه دارید کتاب صوتی نبرد من رو بخرید یا اگر میخواهید نسخه فیزیکی بخرید انتشارات آنیسا (فرزانه طهماسی) بنظرم خوبه
ع ا
۱۴۰۱/۱۲/۷
کتاب خوبی است البته با توجه به حجم صفحات کم کتاب مطالب کلی بیان شده است.
اگر بیشتر از رفرنس‌های معتبر بین الملی استفاده می‌شد بهتر بود.
آرش جوان
۱۴۰۰/۷/۱
کتاب کوتاه و مفیدی بود. اطلاعات اجمالی در مورد موضوع ارایه داده
فاطمه موسوی
۱۴۰۳/۱/۵
همیشه این سبک کتاب‌ها برام جذاب بوده واقعا لذت بردم با این که حجم کمی داشت اما مطالب کاملی بود
Ehsan Sh
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
کتاب خوبی بود بدون تعصب و جهت گیری خاصی نوشته شده؛ متن کتاب هم ساده و کاملا قابل فهمه
اناهیتا فرجامی
۱۴۰۱/۸/۱۶
خیلی عالی بود. همیشه برام جای سوال بود که چرا هیتلر با یهودیان دشمنی داشت. ممنون از نویسنده
عبدالحمید ...
۱۴۰۲/۹/۱۶
خیلی خوب، خیلی از شایعات و دلایل دروغ رو رد کرد و راجب دلایل اصلی صحبت کرد
اسما امیری
۱۴۰۲/۳/۱۷
من این کتابو دوست داشتم و پیشنهاد میکنم. طرز فکرتون رو عوض میکنه
Saeed Sabzehzar
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خلاصه و تا حدی مفید بود
اما مواظب باشید به افکارتون جهت اشتباه نده
محمدرضا غریبی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کتاب ضعیفی بود ای کاش مطالب این کتاب تحلیلی تر بود
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟

برای دریافت کتاب چرا هیتلر یهودیان را می‌کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.