معرفی و دانلود کتاب امپراتوری هیتلر

عکس جلد کتاب امپراتوری هیتلر
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امپراتوری هیتلر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امپراتوری هیتلر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امپراتوری هیتلر

کتاب امپراتوری هیتلر را گیل. بی استوارت نوشته؛ شخصی که سعی‌ داشته از نگاه جانبدارانه در روایت تاریخ آلمان نازی، داستان زندگی هیتلر و رایش سوم اجتناب کند. بعضی هیتلر را یکی از منفورترین چهره‌های تاریخ می‌دانند و برخی هنوز هم معتقدند که اگر او در جنگ پیروز شده بود، اوضاع کنونی جهان بهتر می‌شد. فرقی ندارد که در کدام دسته قرار دارید. در هر صورت این کتاب چشمتان را به حقایقی توجه‌برانگیز باز خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب امپراتوری هیتلر

بسیاری از افرادی که به واقعیت‌های تاریخی شک دارند، معتقد هستند که مورخان تاریخ را مغرضانه بازگو می‌کنند. این چنین اشخاصی در نهایت به این نتیجه می‌رسند که تمام تاریخ پر از است تعصبات مورخان و هیچ چیزی در تاریخ، مطلقاً هیچ چیزی، حقیقت ندارد. در این میان بعضی عقیده دارند که باید در هنگام خواندن متون تاریخی، سره را از ناسره تشخیص داد و سوگیری‌ها را از حقایق جدا کرد. برای مثال اگر یک ایرانی علاقه‌مند به عصر هخامنشی، تاریخ جنگ‌های ایران و یونان را بنویسد، مسلماً فرمانروایان ایران را قهرمان و مردم یونان را وحشیانی قلمداد می‌کند که بویی از تمدن نبرده‌اند. حال اگر یک یونانی متعصب بخواهد درباره‌ی همین موضوع بنویسد، نتیجه 180 درجه عوض می‌شود! اما یک محقق تیزبین، با خواندن آثار ایرانیان و یونانیان، بالاخره به حقیقت تاریخی پی می‌برد. این همان کاری است که گیل بی‌. استوارت (Gail B. Stewart) در بررسی تاریخ امپراتوری رایش سوم، سعی در انجام آن داشته.

معرفی و دانلود کتاب امپراتوری هیتلر

رهبران مستبد و دیکتاتورها، به تاریخ علاقه‌ای عجیب دارند؛ زیرا می‌دانند که تغییر حقایق به نفع خودشان، مشروعیت آنان را حفظ می‌کند. بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و شکست آلمان نازی، هیتلر به چهره‌ای منفور تبدیل شد. مردی که باعث مرگ میلیون‌ها نفر شده بود، عقایدی افراطی درباره‌ی نژاد برتر داشت و یهودیان بسیاری را به کام مرگ فرستاده بود. اما تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که اگر آلمان در جنگ جهانی دوم پیروز می‌شد، روایات تاریخی چه تغییراتی می‌کردند؟ شاید در هنگام خواندن کتاب امپراتوری هیتلر (Hitler's Reich) بارها این سؤال به ذهنتان خطور کند. بهتر است از بعضی حقایق درباره‌ی جنگ جهانی دوم، آلمان نازی، زندگی هیتلر و نسل‌کشی یهودیان سر در بیاورید تا بتوانید بهتر به چنین پرسشی پاسخ دهید.

شاید برای شما سؤال باشد که دلیل شروع جنگ جهانی دوم چه بود؟ می‌توان دلایل متعددی را برای شروع جنگ پیدا کرد؛ اما بیشتر مورخان بر این باورند که بذر جنگ جهانی دوم در پایان جنگ جهانی اول و معاهده‌ی ورسای کاشته شد. مردم آلمان مطابق این معاهده موظف بودند که غرامتی جنگی در حدود صد میلیارد دلار (بیش از هزار میلیارد دلار امروزی) پرداخت کنند. اقتصاد آلمان در اواخر جنگ جهانی اول درهم‌شکسته و نفرت از متفقین در وجود مردم فقیر، بیکار و گرسنه‌ی آلمان لانه کرده بود. در فصل اول کتاب امپراتوری هیتلر، گیل بی. استوارت تبعات معاهده‌ی ورسای را برای مردم آلمان برمی‌شمارد.

آدولف هیتلر نیز در میان همین مردم فقیر زندگی کرده و خود نیز از خانواده‌ای معمولی بود. او قصد داشت به مدرسه‌ی هنرهای زیبای وین برود؛ اما در آزمون ورودی رد شد و مدتی در وین، با خفت و خواری زندگی کرد. او در آن‌جا با افکار یهودستیزانه آشنا شد. وقتی وی به ارتش آلمان پیوست، این افکار در ذهن هیتلر جوان رشد کردند. او در جنگ جهانی اول شرکت کرد، مجروح شد و زمانی‌که به او خبر دادند آلمان در جنگ شکست خورده است، با خود عهد بست که روزی انتقام مردمش را از مسببان این اتفاق بگیرد. داستان زندگی هیتلر جوان تا زمان عضویت وی در حزب کارگران آلمان، در فصل دوم کتاب امپراتوری هیتلر آمده است.

در فصل سوم داستان پسری خجالتی و دستپاچه را می‌خوانید که می‌توانست با قدرت بیانش، همه را جادو کند. او حزب نازی را بنیان نهاد و نمادی را برای آن انتخاب کرد که هنوز هم با دیدن آن به یاد هیتلر می‌افتید: صلیب شکسته. ادامه‌ی فصل سوم به داستان کودتای ناموفق هیتلر برای در دست گرفتن قدرت اختصاص دارد. هیتلر به زندان افتاد و به نظر می‌رسید که همه چیز برای او تمام شده است؛ اما او در زندان کتاب معروف خودش به نام «نبرد من» را نوشت. کتابی که گیل بی. استوارت اعتقاد دارد اگر در آن زمان جدی گرفته شده بود، بسیاری از فجایع اتفاق نمی‌افتاد.

هنگامی که هیتلر از زندان آزاد شد، تصمیم گرفت به رؤیای همیشگی‌اش جامه‌ی تحقق بپوشاند. او در آن سال‌ها به اهمیت تبلیغات پی برده بود؛ پس گوبلز را رئیس تبلیغات خود قرار داد. این فرد باهوش نیز از فرصت‌های به‌وجودآمده نهایت استفاده را می‌برد. هیتلر اندک‌اندک در دل مردم جای گرفت، توانست رقبایش را از میدان به در کند و قدرت را به دست گیرد. فصل چهارم کتاب امپراتوری هیتلر به قدرت گرفتن حزب نازی اختصاص دارد. در فصل پنجم با روش‌های تبلیغاتی حزب نازی بیشتر آشنا می‌شوید. روش‌هایی که اعتقادات بسیاری از مردم آلمان را تغییر داد و به جنگ بزرگ منجر شد.

گیل بی. استوارت در فصل ششم مقدمات جنگ جهانی دوم را تشریح می‌کند و در فصل هفتم، تاریخچه‌ای مختصر و کوتاه از این جنگ ارائه می‌دهد. فصل هشتم درباره‌ی یهودیانی است که به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شده بودند. عکس‌های این بخش ممکن است خشونت‌آمیز به نظر بیاید؛ اما حقایقی را به تصویر می‌کشند که در کمتر اثری آن‌ها را مشاهده می‌کنید. و سرانجام امپراتوری رایش سوم نابود می‌شود و جنگ جهانی دوم به پایان می‌رسد. اگر برایتان سؤال است که چگونه شخص قدرتمندی مانند هیتلر در جنگ شکست خورد، فصل نهم کتاب امپراتوری هیتلر را بخوانید.

معرفی و دانلود کتاب امپراتوری هیتلر

این کتاب و بسیاری از کتاب‌های دیگر مجموعه‌ی تاریخ جهان انتشارات ققنوس، قدرت تاریخ را به شما نشان می‌دهند. این اثر از گیل. بی استوارت را مهدی حقیقت‌خواه به ترجمه درآورده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب امپراتوری هیتلر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب امپراتوری هیتلر را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که درباره‌ی زندگی هیتلر، تاریخ جنگ جهانی دوم و تاریخ کشور آلمان کنجکاو هستند.

در بخشی از کتاب امپراتوری هیتلر می‌خوانیم

هر چند هیتلر علاقه‌مند نبود دنبال کار دائمى بگردد، در طول روز خود را مشغول نگه مى‌داشت. وقت زیادى را در موزه‌ها صرف مى‌کرد و هر وقت توان تهیه بلیت ارزان‌قیمتى را داشت که به او اجازه مى‌داد در عقب سالن تئاتر بایستد، به دیدن اُپراى رسمى مى‌رفت. کتابخانه‌ی عمومى نیز یکى از پاتوق‌هاى او در طول روزهایش در وین بود. از راه مطالعه طى این مدت بود که هیتلر براى نخستین بار با عقاید افراطى مربوط به اتحاد آلمانى‌ها (پان‌ژرمنیسم)، که در آن شهر رایج بود، برخورد کرد. نظریه‌ی پان ژرمنیسم از این طرفدارى مى‌کرد که همه ژرمن‌هاى اروپا باید در یک امپراتورى بزرگ و واحد متحد شوند. این نظریه بر آن بود که مردم ژرمن (آلمانى) از نظر زیبایى بدنى، هوش، و اصالت برترند. مردم ژرمن، که گاهى به عنوان نژاد آریایى از آن‌ها یاد مى‌شد، از نظر پان ژرمنیست‌ها «خالص»تر از همه‌ی مردمان روى زمین بودند.

کسانى که به پان ژرمنیسم اعتقاد داشتند فرمانروایان آن زمان اتریش را، به خاطر این که اجازه مى‌دادند غیرژرمن‌ها، نظیر ایتالیایى‌ها، اسلاوها، چک‌ها، روس‌ها، و لهستانى‌ها در آن کشور زندگى کنند، مورد انتقاد قرار مى‌دادند. و با آن که پان ژرمنیست‌ها به همه‌ی این گروه‌هاى دیگر با بدگمانى و نفرت مى‌نگریستند، اما منفورترین گروه از نظر آن‌ها یهودیان بودند.

یهودیان، به خاطر این‌که دینشان با دین اکثریت مسیحى فرق داشت، طى قرن‌ها در بیش‌تر نقاط اروپا تحت پیگرد و آزار قرار گرفته بودند. زمانى که هیتلر در وین زندگى مى‌کرد، کتاب‌هاى یهودستیزانه به وفور در معرض فروش قرار مى‌گرفت. در واقع، تاریخدانان توافق دارند که وین یهودى‌ستیزترین شهر در اروپاى غربى بود. شاید به این دلیل که بسیارى از یهودیان از بخش‌هاى شرقى اروپا وارد وین شده بودند. در ظرف پنجاه سال، جمعیت یهودى وین نزدیک شش درصد افزایش یافته بود و برخى از مردم ژرمن از این رقم احساس خطر مى‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

امپراتوری هیتلر در تاریخ
پیشگفتار: امپراتورى هزار ساله
1: «چلانده شوند... تا هسته‌ها بیرون آیند»
2: در انتظار فرصت
3: بذرهاى امپراتورى
4: رسیدن به قدرت
5: زندگى در آلمان نازى
6: محک زدن اوضاع
7: امپراتورى در جنگ
8: نزول به جهنم
9: سقوط امپراتورى هیتلر
پى‌گفتار: میراثى پریشان‌کننده
یادداشت‌ها
براى مطالعه‌ی بیش‌تر
آثار مرجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امپراتوری هیتلر
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-964-311-559-3
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امپراتوری هیتلر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب امپراتوری هیتلر

برای دریافت کتاب امپراتوری هیتلر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.