معرفی و دانلود کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان

عکس جلد کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان

کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان نوشته‌ی مژگان حضرتیان فام، به شرح خاطرات و زندگی یکی از مردان بزرگ تاریخ دفاع مقدس می‌پردازد؛ مردی که با جسم و روحیه‌ای قوی در ده‌ها عملیات بزرگ و کوچک در سال‌های جنگ تحمیلی حضوری موثر داشت و هرگز سخن از خستگی بر لب نیاورد.

درباره‌ی کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان:

دفاع مقدس مردم ایران در برابر تجاوز همه‌جانبه‌ی دشمن، برگ زرینی در تاریخ پر از حماسه و سرافرازی مردم این مرز و بوم است. در این کتاب سرگذشت انسانی را می‌خوانید که در میان خانواده‌اش ریشه، قلب و هرم اصلی بوده و برای دفاع از ایران و مردمانش سختی‌های زیادی را متحمل شده است. بدون شک لحظات زندگی پرثمر شهید حسن آبشناسان می‌تواند درس بزرگی برای آیندگان باشد.

بیشتر افرادی که با حسن آبشناسان در ارتباط بودند و او را می‌شناختند، از شجاعت و بی‌باکی مثال زدنی وی سخن به میان می‌آورند و این بزرگ مرد را همیشه بی‌همتا می‌دانند. فرمانده، رفیق و پدری که شجاعت خاص خود را با تدبیری ویژه، قدرت خود را با احتیاط و علم را با عمل درآمیخته و از او انسانی ساخته بود که خیلی‌ها دوستش داشتند و در جستجوی آن بودند که لحظه‌ای در محضرش باشند و از وجود وی بهره ببرند.

افراد او هرگاه با سرلشگر آبشناسان کاری ضروری داشتند، ابتدا باید سراغ خط مقدم را می‌گرفتند. بیست و هفت سال از زمان شهادتش می‌گذرد؛ امّا هنوز هم هر کودکی که در این خانواده متولد می‌شود، با نظم و انضباط اوست که رشد می‌یابد، هر غذایی که در خانه طبخ و روی میز برده می‌شود، طبق اظهار نظر و عقیده‌ی اوست؛ چرا که برای اعضای خانواده‌اش زنده است و حاضر.

این شهید بزرگوار، اسوه‌ی استقامت و پایداری و الگویی در همه‌ی زمینه‌ها بود، او سربازی بود که زندگی خود را وقف اسلام و کشور اسلامی خود کرد و همواره از خود رشادت‌هایی نشان داد که قابل تحسین و تمجید است. در کتاب چریک پیر با خاطرات و فعالیت‌های بزرگ وی در میدان جنگ آشنا خواهید شد.

کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات دفاع مقدس علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با زندگی رزمندگان ایرانی در دوران جنگ بیشتر آشنا شوید، کتاب چریک پیر به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان می‌خوانیم:

سکینه قابله با قدم‌های کوتاه و آرام خود در حالی که پای چپش را بر روی زمین خاکی کوچه می‌کشید، وارد محله‌ی امام‌زاده یحیی شد و به طرف خانه که در میان کوچه بود، به راه افتاد. هوا گرم شده بود و درختان باغچه‌ی درون خانه‌ها، شکوفه‌های خود را به زمین ریخته و برگ‌های سبزشان باطراوت و تازگی خود، فصل بهار را بیشتر نشان می‌دادند. سکینه، چادر گل‌دارش را زیر بغل جمع کرد و بدون هیچ مکثی، خود را تا پشت در رساند و در حالی که نفس نفس می‌زد، خود را مرتّب کرد و کلون چوبی در را میان دستانش که از زور کار به دست مردان می‌مانست، گرفت و آن را محکم کوبید.

چند لحظه بعد، در خانه توسط دخترکی که هشت، نه سال بیشتر نداشت و دامن پرچین قرمز رنگی به همراه بلوز سفید با گل‌های قرمزی به تن کرده بود، باز شد. سکینه به دنبال دخترک به طرف اطاق پنجدری که آن طرف حیاط قرار داشت، همان جا که زائو به همراه نوزاد خوابیده بود، به راه افتاد. صدای صحبت چند زن از داخل اطاق می‌آمد. سکینه با خود زمزمه کرد: «حتماً خبری شده که این زن‌ها، این وقت روز این‌جا هستند، خدا خودش به خیر بگذرونه!»

پس با مقصّر دانستن خود به این که بند ناف نوزاد را چند روز پیش با بی‌مبالاتی بریده و حالا این خونابه و چرک از آن بیرون زده و او سعی کرده با گذاشتن چند پنبه‌ی تمیز و تنزیب و بستن به دور شکم نوزاد با پارچه‌های تمیز تب او را درمان کند، دچار دلهره شد. حالا با فکر این که شاید کودک تحمّل نیاورده و سر صبحی با آن گریه‌های گوش‌خراش جان سپرده، پایش سست شد. بالأخره با فرستادن صلواتی زیر لب به طرف اطاق به راه افتاد. دخترک در بین راه ایستاده و با تعجّب به سکینه نگاه می‌کرد و به نجوای پیرزن که گاهی می‌ایستاد و گاه حرکت می‌کرد، می‌نگریست. سکینه به محض نزدیک شدن به اطاق، خود را آماده‌ی شنیدن گریه‌ها و ناله‌های زائو کرد و منتظر شنیدن شماتت‌های همسایگان و افراد فامیل شد؛ در حالی که او بی‌خبر از عهد و پیمان عذرا با خدا بود.

سکینه چاروق‌هایش را درآورد و آن را در گوشه‌ای از ایوان بزرگ، جفت کرد. همیشه از این که کسی کفش‌هایش را بپوشد، متنفر بود. بار دیگر از ته دل از خدا خواست که این‌بار هم به خیر بگذرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سخن ناشر
سخنی با خوانندگان
شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان در یک نگاه
اسناد و تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره سبز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-600-6240-56-5
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان

مصطفی محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
من در کنار این کتاب، کتاب (او نگاهش را به ارث گذاشت) را هم خواندم، و برایم عجیب بود که چرا با وجود اینکه هر دو این کتاب‌ها درباره شهید آبشناسان بودند، اما تضاد و تفاوت‌های بسیاری با هم داشتند؟!!
علی نوروزی
۱۴۰۳/۱/۸
کتابی خوب ولی بسیار مختصر از زندگی شهید آبشناسان. کتاب برای داستان دلاوری‌ها وزندگی زمان دفاع مقدس شهید بیشتر هم جاداشت. باتشکر.
علی حسین کوثری
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
بسیار ساده و روان نوشته شده است و جذاب و خواندنی می‌باشد اگر موضوع بندی داشت بهتر بود همچنین تاریخهای حوادث در بسیاری از موارد مشخص نیست
یاسر عزیزی
۱۴۰۱/۴/۱۰
اگه صوتی بود بهتر بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان

برای دریافت کتاب چریک پیر: بر اساس زندگی شهید امیر سرلشگر حسن آبشناسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.