معرفی و دانلود کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی: رقابت جهانی در ایجاد یک زیست‌بوم موفق

عکس جلد کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی: رقابت جهانی در ایجاد یک زیست‌بوم موفق
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی: رقابت جهانی در ایجاد یک زیست‌بوم موفق

کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی با هدف برقراری ارتباط میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف با هوش مصنوعی، توسط گروهی از نویسندگانِ مؤسسه‌ی سیاست‌گذاری و راهبرد نوآوری، موسوم به کلاریوت، نوشته شده است. جعفر مهراد، استاد دانشگاه شیراز و چهره‌ی ماندگار علمی کشور این کتاب را ترجمه کرده است.

درباره کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از داغ‌ترین اصطلاحات روز دنیا در فناوری به شمار می‌آید و منظور از آن استفاده از کامپیوتر برای انجام کارهایی است که به هوش انسانی نیاز دارند. در حال حاضر هوش مصنوعی در اکثر جنبه‌های زندگی انسان به کار گرفته می‌شود و طبق شواهد موجود نیاز به هوش مصنوعی و نوآوری‌های فنی در صنایع و خدمات، روزبه‌روز در حال افزیش است. بنابراین افراد، شرکت‌ها و در نهایت کشورها می‌بایست آگاهی دقیق‌تری از هوش مصنوعی و نوآوری‌های فنی آن داشته باشند.

جوامع مختلف برای عقب نماندن در فضای رقابت جهانی، نیاز دارند که در انواع داده‌ها و اطلاعات درباره‌ی سیاست‌ها، تحلیل‌ها، روندها، راهبردها و تجربه‌های مرتبط با حوزه‌های گوناگون ملی و جهانی آگاهی‌های لازم را کسب کنند. این امر به تولید انواع پایگاه‌های اطلاعاتی ملی و جهانی و مطالعه‌ی داده‌های آن‌ها با انواع ابزار و فنون و ترکیب آنها نیاز دارد. همین موضوع است که سبب نگارش کتاب‌هایی نظیر کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی شده است.

دیگر زمان آن رسیده که در تحلیل اختراعات، مقالات و کتب مرتبط با هوش مصنوعی به اهمیت و جایگاه علم‌سنجی توجه کنیم تا هم‌تراز با مؤسسات علمی جهانی همچون کلاریویت پیش برویم.

هدف پروفسور جعفر مهراد از ترجمه‌ی کتاب حاضر ایجاد ارتباط میان مدیران، سیاست‌گذاران، محققان، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و سایر نهادها با هوش مصنوعی بوده است. یکی از مضمون‌های اصلی و بسیار مهم کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی تربیت و آموزش نخبگان هوش مصنوعی است.

کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به کسب آگاهی در مورد هوش مصنوعی و شیوه‌ی تأثیرگذاری آن بر زندگی انسان علاقه‌مند هستند.

در بخشی از کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی: رقابت جهانی در ایجاد یک زیست‌بوم موفق می‌خوانیم

هوش مصنوعی، بدون کمترین دخالت انسان در تصمیم‌گیری و عملکرد، به حد کافی هوشمند است. کشورها و شرکت‌ها برای برتری در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. اکنون، هوش مصنوعی به عنوان فناوری برترِ سال‌های آتی شناخته می‌شود. با این حال، جنبه‌های منفی خاص خود را نیز دارد. پژوهشگران، مخاطرات احتمالیِ سیستم‌های هوش مصنوعی را یادآوری کرده‌اند که گاهی می‌تواند موجب تصمیم‌گیری‌های نامعلوم و نامعین شود. رفتار سیستم‌های هوش مصنوعی تحت تاثیر منطق الگوریتمی یا مجموعه داده‌هایی است که برای آموزش استفاده می‌شود. برای مثال سیستمی با مجموعه‌ای از داده‌های خاص می‌تواند خطر مرسوم تبعیض نژادی، جنسیتی و قومی در سیستم‌های کاربردی و مالی را دامن بزند. در صنعت مراقبت‌های بهداشتی بسیاری از نخبگان هوش مصنوعی دربارۀ سوء استفاده از داده‌های شخصی و خصوصی ابراز نگرانی می‌کنند. خطر دیگر سناریوی فرضیۀ مسئله ترولی 6 است. طراحان، در تولید الگوریتم‌های هوش مصنوعی با چالش‌های بزرگی مواجه‌اند؛ مثل کنترل رفتار یا واکنش یک وسیلۀ خودران به هنگام مواجهۀ با احتمال مرگ یک فرد و جلوگیری از برخورد با افراد بیشتر.

پژوهشگران و سیاستگذاران برای تدوین دستورالعمل‌ها و اصول لازم برای مراقبت از جان انسان‌ها به طور جد دربارۀ اخلاق هوش مصنوعی بحث می‌کنند. بعضی از دولت‌ها می‌کوشند برای تمام جنبه‌های اخلاق هوش مصنوعی قواعد و مقررات لازم را تدوین کنند، اما شرکت‌ها غالباً مخالف این قوانین‌اند. آن‌ها بر این باورند که این قوانین از رشد و توسعۀ شرکت‌ها می‌کاهد. در مجموع، جنبه‌های اخلاقیِ هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای توجه دولت‌ها و مشتریان را به خود جلب کرده است، این نوع مباحث برای پایداری اجتماعی بسیار مهم است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
نکته‌های برجسته
موتور محرک و پیش‌ران هوش مصنوعی، افزایش تقاضا برای نوآوری فنی است.
رقابت در فناوری هوش مصنوعی همواره سخت و فشرده است.
ساخت یک اکوسیستم قوی برای هوش مصنوعی نخستین گام در بهره‌مندی از مزیت‌های رقابت‌پذیری در هوش مصنوعی است.
کیفیت نوآوری، و نه کمیت، کلید موفقیت در رقابت‌پذیری فنی است.
سرمایه‌گذاری آتی در هوش مصنوعی باید راهبردی باشد.
یادگیری میان‌صنعتی در نوآوری هوش مصنوعی مهم است.
فناوری هوش مصنوعی ممکن است شکاف بین کشورها را عمیق‌تر کند.
بسیاری از جنبه‌های اخلاقی هوش مصنوعی هنوز حل نشده است.
نگاهی به داده‌ها
موج بزرگ: نوآوری دیجیتال و هوش مصنوعی
چشم‌انداز در حال تکامل نوآوری در هوش مصنوعی
مطالعات پیرامون تاثیر هوش مصنوعی و دیدگاه‌های جدید؛ آیا به منحنی جِی نیاز داریم؟
تحقیقات جاری در هوش مصنوعی
چشم‌انداز فناوری هوش مصنوعی
رده‌بندی فناوری هوش مصنوعی
نوآوری هوش مصنوعی
کدام کشور پیشگام است؟ کدام یک در حال توسعه؟ و چه چیزی در حال ظهور و تکامل؟
سیاست‌گذاری نوآوری هوش مصنوعی در کشورهای مختلف جهان
نوآوری بر حسب بخش
روند فناوری هوش مصنوعی در کشورهای اصلی این حوزه
فناوری‌های تاثیرگذار هوش مصنوعی بر حسب بخش در کشورهای مختلف
فناوری هوش مصنوعی در صنایع عمدۀ ایالات متحده آمریکا
فناوری هوش مصنوعی در صنعت الکترونیک و سایر تجهیزات الکترونیکی
فناوری هوش مصنوعی در ساخت و تولید (ماشین‌آلات صنعتی و صنعت تجهیزات)
فناوری هوش مصنوعی در خدمات بازرگانی/ کسب و کارها
هوش مصنوعی در امور مالی
فناوری هوش مصنوعی در ارتباطات
تغییرات جهانی و مسائل عمده
نگاهی اجمالی به راهبرد آتی هوش مصنوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی: رقابت جهانی در ایجاد یک زیست‌بوم موفق
نویسنده
مترجمجعفر مهراد
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-241-261-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی

برای دریافت کتاب چشم انداز نوآوری در هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.