معرفی و دانلود کتاب هر نفس را زندگی کن!

عکس جلد کتاب هر نفس را زندگی کن!
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر نفس را زندگی کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر نفس را زندگی کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر نفس را زندگی کن!

نیلوفر داودپور، نویسنده‌ی ایرانی، در کتاب هر نفس را زندگی کن! گفت‌وگوی درونی خود درباره‌ی «لذت زیستن» را با شما به اشتراک خواهد گذاشت، و از تلاش خود برای داشتن چشمانی بینا‌تر در برابر عظمت و شکوه زندگانی سخن خواهد گفت. چرا که زندگی زیباست اما فرصت‌ بهره بردن از آن همیشگی نیست. پس در این بین، سعادت از آنِ کسی‌ست که بیاموزد تا چگونه هر لحظه‌ از عمر را، به معنای واقعی زندگی کند و هر ثانیه را، چه سخت باشد و چه آسان، با عمق جان درک کند.

درباره‌‌ی کتاب هر نفس را زندگی کن!

جزئیات حیات و نشانه‌های شگفت‌انگیز زندگانی، بی‌نهایت‌اند. اگر روزی حتی هزاران نعمت و معجزه‌ را از ذهن بگذرانیم، باز هم نمی‌توانیم انتهایی برای این سفره‌ی عظیم بیابیم. اما با وجود این‌همه شکوه و زیبایی، چرا بیشتر اوقات ذهن انسان‌ها خسته و درمانده است؟ چرا برای انجام کارها انگیزه‌ی کافی پیدا نمی‌شود و چرا بسیاری از ما زندگی را «زندگی» نمی‌کنیم؟ شاید از هیاهوهای بسیار جهان امروز باشد، یا چالش‌ها و سختی‌های روزگار که به‌مرور نگاه ما را نسبت به اطراف غبارآلود کرده. اما در هر صورت، این غبار چندوقت یک‌بار نیاز به پالایش و پاکیزگی دارد، تا دوباره زندگی را با توان بیشتر ادامه دهیم و تلاش خود را دوباره آغاز کنیم. نیلوفر داودپور، در کتاب هر نفس را زندگی کن! بهانه‌ی این پاک‌سازی روحی را به دست شما خواهد داد؛ نویسنده در طول مباحث شیرین و خواندنی این کتاب، به شما کمک خواهد کرد تا بار دیگر نگاه خود را به ‌جهان تازه کنید و درست همچون روزهای کودکی با پرشور و شوق بیشتری به اطراف نگاه بیندازید.

دانه‌های یاقوتی یک انار شکفته، رگ‌های سبزرنگ یک برگ تازه و یا ابر‌های پنبه‌ای و در حرکت آسمان؛ احتمالاً همه‌ی این‌ها در ابتدا موضوعاتی کاملاً معمولی به‌نظر می‌رسند؛ اما تنها کافی‌ست چند دقیقه‌ای با خود خلوت کنید و به جزئیات آن‌ها دقیق‌تر بیندیشید. آن‌وقت ناگهان همچون کسی که از خواب بیدار شده باشد، متوجه تغییری بزرگ در اطراف خود می‌شوید. دانه‌های انار به‌یکباره رنگ و جلای ویژه‌ای پیدا می‌کنند؛ حرکت ابر‌ها در آسمان بیشتر به یک معجزه‌ی بزرگ می‌ماند و در نهایت، جهان خاکستری اطرافتان به جهانی سراسر رنگ و شگفتی و پر از نظم وهوشمندی تبدیل می‌شود. اما حال که ساختار حیات درخت و یا چینش گل‌برگ‌های یک گل کوچک از چنین پیچیدگی و نظمی برخوردار است، نمی‌توان انتظار داشت نظم و هوشمندیِ به‌مراتب شگفت‌انگیز‌تری در معنای خود زندگی نهفته باشد؟ قطعاً اگر به آن بیندیشید خواهید دانست که زندگی هریک از ما نیز همچون همان برگ‌های گل با دقت و ویژگی خاصی کنار هم قرار گرفته و نام آن را چیزی جز یک معجزه نمی‌توان گذاشت. تنها کافی‌ست تا ما نیز به کار طبیعت ایمان داشته باشیم و مثل تمامی اجزای این هستی واحد، عشق و صلح را در خود گسترش دهیم تا از آثار شگفت‌انگیز این معجزه بهره ببریم.

نویسنده‌ی کتاب هر نفس را زندگی کن! بار دیگر این معجزه، یعنی زنده بودن را به شما یادآوری خواهد کرد و سعی می‌کند تا قدم‌به‌قدم شما را در بیرون آمدن از پیله‌ی تفکرات نادرست قبلی یاری کند و در نهایت، نگاهی عاشقانه و دوستانه نسبت به خود و جهان به شما ببخشد. نویسنده در کتاب هر نفس را زندگی کن! همچنین از مفاهیم پرارزشی مثل «آگاهی» و «پذیرش» خواهد گفت و اهمیت‌های ویژه‌ی «سکوت» را برخواهد شمرد. نیلوفر داودپور، نویسنده‌ی این کتاب، با لحنی گرم و دل‌نشین با مخاطب صحبت می‌کند و زبانی ساده و خودمانی را برای درک و انتقال بزرگ‌ترین حقایق و مفاهیم زندگی برمی‌گزیند. همچنین نیرو‌ی عشق و انگیزه در تک‌تک صفحات کتاب هر نفس را زندگی کن! خود را به مخاطب نشان می‌دهد و به او کمک می‌کند تا با درک بهتر هستی، غبار از نگاه خود بزداید و و مصداق این شعر معروف باشد: «چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید.»

این کتاب با تلاش نشر کتابدار به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب هر نفس را زندگی کن! برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای آشتی دوباره با خود و همچنین جهان اطرافتان هستید، و یا اگر خودشناسی و خودسازی را از موضوعات مورد علاقه‌ی خود می‌دانید، این کتاب ویژه پیشنهاد ما به شماست.

در بخشی از کتاب هر نفس را زندگی کن! می‌خوانیم

پرنده

پرواز را به خاطر بسپار پرنده مردنی‌ست.

جمله مشهور که ذهن ما را از پرواز به پرنده گره زده. نه هر پرنده می‌توا‌ند پرواز کند و نه هر پرواز تجربه یک پرنده است. این تجربه واقعاً منحصر‌به‌فرد است. می‌تواند تجربه گَرده گل باشد، آن قدر کوچک که از نظر پنهان شده، ولی در آغوش نسیمی بخشنده رهسپار مقصود است. می‌تواند پرواز کوتاه برگی سبک باشد از یک شاخه بلند یا کوتاه به سمت زمین. یا در خواب یک کودک، سوار بر اسب زرین و پرواز در اوج آسمان‌ها. تجربه یک سنجاقک در هراس افتادن در دام تار نامرئی. می‌تواند تجربه ساکن بال‌زدن شهد‌خوار باشد در حال تغذیه.

هر چه باشد، معلق‌شدن در آسمان برایمان جذاب است و مدت‌هاست که در ذهن‌مان خانه کرده. بسیار پرنده ساختیم تا در تجربه یک قاصدک یا یک عقاب سهیم شویم. رها‌شدن از جاذبه خاک چه حسی دارد که تمایل جدا‌شدن از زمین را نزد ما به ودیعه گذاشته؟ شاید دوست داریم بی‌وزنی و رهایی از بند خاک را تجربه کنیم. شاید در جست‌وجوی آن طرف آسمان آبی هستیم یا نشانه عطش بیش‌تر برای ترک‌کردن زمین است که با آن زاده شده‌ایم، اما هر چه باشد اکنون به عنوان انسان بناست که راه‌رفتن را روی زمین تجربه کنیم، نه پرواز در آسمان‌ها را. پس بیایید زمین را دوست بداریم و قدم‌هایمان را.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
روزگار هدفمند است.
فصل اول: از واژه تا معنا
انار
پذیرش
آگاهی
دیدن نیمه پر لیوان
ابر باش و ببار
سکوت
از تئوری تا عمل
چهار فصل عمر ما
درخت
دل‌زدگی
عشق
اثر انگشت
حس خوب
خطای دید
نوستالژی
نسیم
غم
خورشید
آینه
همراه
خشم
عینک
پرنده
دوستت دارم
گلبرگ
ظهور
خیانت
قضاوت
رنگ
حریم شخصی
آغوش
مادرانه
دنیای مورچه
گذر زمان
عکس
اشک
هم‌دردی
غیبت
دل‌بستگی
اعتیاد
رقابت
صوت
خنده
حسادت
کنترل ذهن
خواب
فصل دوم: از تئوری تا عمل
فصل سوم: از طریقت به حقیقت
فصل چهارم: حقیقت
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر نفس را زندگی کن!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-241-272-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر نفس را زندگی کن!

Zahra Khakbaz
۱۴۰۳/۱/۱۶
کتاب خوبی بود، با خواندن دل نوشته‌ها و ذهنیاتشون تو این کتاب، نگاه از زاویه متفاوت به مسائل رو یاد آوری کردند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هر نفس را زندگی کن!

برای دریافت کتاب هر نفس را زندگی کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.