معرفی و دانلود کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید: راهکارهای حفظ آرامش در برابر فرزندان

عکس جلد کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید: راهکارهای حفظ آرامش در برابر فرزندان
قیمت:
۴۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید: راهکارهای حفظ آرامش در برابر فرزندان

کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید، نوشته‌ی کارلا نامبرگ، راهنمایی عملی و ساده برای والدینی است که می خواهند با استرس و فشارهای والدگری بهتر کنار بیایند. این روان‌شناس و نویسنده، با تأکید بر این نکته که هیچ والدی کامل نیست و همه‌ی والدین گاهی با کودکان‌شان دچار مشکل می‌شوند، به شما کمک می‌کند برخورد سالم‌تری با کودکان خود داشته باشید.

درباره‌ی کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید

به‌سختی می‌توان پدر یا مادری را پیدا کرد که استرس و فشار والدگری را تجربه نکرده باشد. مسئولیت‌های فراوانی که تربیت یک کودک در پی دارد، یکی از اصلی‌ترین منابع نگرانی برای والدین است و بارِ روانی بسیار زیادی برای بسیاری از پدران و مادران، به‌ خصوص پدران و مادرانِ جوان‌تر ایجاد می‌کند. همین نگرانی‌ها و فشار والدگری است که باعث شده روان‌شناس و نویسنده‌ی آمریکایی، کارلا نامبرگ (Carla Naumburg) کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید (How to Stop Losing Your Sh*t with Your Kids) را بنویسد و در آن راه‌کارهایی را برای کنار آمدن با استرس و فشارهای والدگری توصیه کند. با پیروی از این راه‌کارها شما به یک والد آرام‌تر و خوشحال‌تر تبدیل خواهید شد.

کارلا نامبرگ در کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید، دلایل اصلی انفجارها و عصبانیت‌های بی‌دلیل والدین را شرح می‌دهد و با بهره‌گیری از تحقیقات صورت‌گرفته در روان‌شناسی، راهکارهای مناسب برای حل این مشکل را بررسی می‌کند. این نویسنده و روان‌درمانگر آمریکایی، با تأکید بر این نکته که کاملاً طبیعی‌ست که ما در زمان‌هایی احساس کنیم کنترلی بر احساسات‌مان نداریم، تکنیک‌های متعددی برای مقابله را ارائه می‌دهد که از آن بین می‌توان به تکنیک کنترل احساسات منفی، افزایش هوش هیجانی و تقویت مهارت مقابله با استرس اشاره کرد.

معرفی و دانلود کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید

یکی از ویژگی‌هایی که کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید را بسیار خواندنی و جذاب می‌کند، رویکرد و لحن همدلانه‌ایست که کارلا نامبرگ در آن به‌کار برده است. این نویسنده، بخش‌های آغازین کتاب را به بازگو کردن حقایق و واقعیت‌هایی در مورد عصبانیت والدین اختصاص داده است که خواندن آن باعث می‌شود پدر و مادرها، احساس گناه و شرم کمتری نسبت به خود داشته باشند و بتوانند رابطه‌ی بهتری با کودکان‌شان برقرار سازند. از طرف دیگر، اشارات نویسنده به تجارب خویش در زمینه‌ی تربیت کودکان، این کتاب را برای بسیاری از خوانندگان باورپذیر‌تر و صمیمی‌تر کرده است.

کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید توسط وجیهه فرشی و نجمه فرشی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید

  • با استفاده از ترکیب قدرتمندی از شوخی و بررسی واقعیت، کارلا نامبرگ به والدین کمک می‌کند تا استرس‌های منحصربه‌فردشان (همه‌ی ما این استرس‌ها را داریم) را بیابند و بتوانند در سخت‌ترین لحظات نیز آرامش خود را حفظ کنند. (کتی هرلی، نویسنده‌ی کتاب «راهنمای افسردگی جوانان»)
  • در پایان این کتاب، نه تنها شما با صدای بسیار بلندی می‌خندید، بلکه یک احساس خودداری و برنامه‌ای عملی و ملموس برای کنترل خشم و عصبانیت‌تان را نیز به دست آورده‌اید. (ربکا شرگ هرشبرگ، نویسنده)
  • لحن کارلا نامبرگ در این کتاب بسیار همدردانه و واقعی است؛ او مثال‌ها و پیشنهادات مفید فراوانی ارائه می‌دهد و سپس همه‌ی آن‌ها را در انتهای کتاب و در فهرست‌هایی سازنده، خلاصه می‌کند. (BookPage)
  • کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید، کتابی‌ست که وقتی بچه‌هایم کوچک بودند، به آن نیاز داشتم. (کی‌جی دِل‌آنتونیا، نویسنده)
  • خواندن کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید، مانند رفتن به بهترین کلاس فرزندپروری است... نکات و توصیه‌های عملی، صادقانه و برانگیزاننده‌ی کارلا نامبرگ به شما الهام می‌دهد و شما را توانمند می‌سازد. (کاترین پِرلمَن، نویسنده)

کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید به والدینی توصیه می‌شود که به‌دنبال راهکارهای عملی برای مدیریت احساسات منفی و افزایش مهارت مقابله با استرس هستند. به‌طور کلی، والدینی که به‌ دنبال راه‌هایی برای ایجاد تغییرات مثبت در رفتار خود در برابر فرزندان‌شان هستند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید: راهکارهای حفظ آرامش در برابر فرزندان می‌خوانیم

بحث را از دکمه‌های اعصاب و علت‌های تحریک‌پذیری آنها آغاز می‌کنیم. از دیدگاه این کتاب، «دکمه‌های اعصاب» همان سیستم اعصاب و «محرک‌های عصبی» همان عللی هستند که سبب فعال‌سازی سیستم‌ اعصاب شما می‌شوند، دکمه‌های اعصابتان را بزرگ‌تر، روشن‌تر و حساس‌تر می‌کنند و کودکان به‌راحتی آنها را فشار می‌دهند. نوع سیم‌کشی فطری کودکان از هر لحاظ (ژنتیکی، تکاملی، فیزیولوژیکی، رشدی، عقلانی، روانی و احساسی) به‌نحوی تعبیه شده است که هرگاه فرصت می‌یابند، دکمه‌های اعصاب شما را فشار می‌دهند. برخی کودکان محکم‌تر و سریع‌تر از سایر کودکان این دکمه‌ها را می‌فشارند، اما همۀ کودکان بدون استثنا دست به چنین کاری می‌زنند. معنای کار آنها تنفر از شما نیست، معنای کار آنها این است که کودک هستند.

بسیاری از کتاب‌های تربیت فرزند بر این نکته تمرکز می‌کنند که چگونه می‌توان کاری کرد که کودکان دست از فشار دکمه‌های اعصاب بردارند. وظیفۀ پدر و مادری شما ایجاب می‌کند که به کودکانتان آموزش دهید دستشان را از دکمه‌های اعصابتان کوتاه کنند، ولی این کار چه به معنای تحت‌اللفظی و چه استعاری، روش مؤثری برای کنترل عصبانیتتان نیست. آیا واقعاً می‌توانید در برابر رفتار کودکی که دیوارهای خانه را لیس می‌زند و به خاطر شکل یک تکه نان گریه‌وزاری راه می‌اندازد، عقلانی و آگاهانه برخورد کنید؟! فکر نمی‌کنم.

خوشبختانه روش بهتری برای این کار وجود دارد: شناخت دکمه‌های اعصاب و علل روشن شدن (تحریک‌پذیری) و روش خاموش کردن مجدد آنها. خبر خوش آن است که این کار بسیار آسان و سرراست است و در همۀ ارکان زندگی (نه‌فقط تربیت کودکان) مؤثر است. خبر بد نیز آن است که این کار همیشه آسان نیست؛ به‌خصوص درمورد پدرومادرهای پرمشغله که بیشتر اوقات تحریک‌پذیری بالایی دارند. خبر خوب دیگر آن است که شما پدرومادر هستید و بالطبع، از پس کارهای دشوار برمی‌آیید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلف: وقت آن رسیده است که دست از عصبانیت برداریم
فصل اول: چرا عصبانی می‌شوید؟
فصل دوم: چگونه خشم خود را مهار کردم؟
فصل سوم: نوع عصبانیت‌تان را بشناسید: شناخت دکمه‌های اعصاب و علل تحریک‌پذیری
فصل چهارم: کمتر کار کنید تا کمتر عصبانی شوید
فصل پنجم: اگر می‌خواهید عصبانی نشوید، این اقدامات را انجام دهید (بخش اول)
فصل ششم: اگر می‌خواهید عصبانی نشوید، این کارها را انجام دهید (بخش دوم)
فصل هفتم: کمی از کودکانتان فاصله بگیرید تا از دستشان عصبانی نشوید
فصل هشتم: آنچه انتظارش را می‌کشیدید: دقیقاً چگونه عصبانی نشویم؟
فصل نهم: پس از توفان عصبانیت
خلاصۀ همۀ مطالب کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید: راهکارهای حفظ آرامش در برابر فرزندان
نویسنده
مترجموجیهه فرشی، نجمه فرشی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-461-493-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید

برای دریافت کتاب چطور از دست کودکانتان سر به بیابان نگذارید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.