معرفی و دانلود کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس

برای دانلود قانونی کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس

هانتر کلارک فیلدز در کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم می‌گوید که دنیای بهتر با تربیت فرزندان مهربان و دلسوز به وجود می‌آید. در کتاب راهنمای پیش رو استراتژی‌هایی را برای تربیت انسان‌های خوب، درست مطابق با همین نظریه خواهید یافت؛ استراتژی‌هایی قدرتمند و کاربردی برای رهایی از عادت‌های بد در زمینه‌ی والدگری و ایجاد حس دلسوزی و اعتمادبه‌نفس در کودکان.

درباره‌ی کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم

شاید شما هم از آن دسته والدینی باشید که دلشان می‌خواهد فرزند خود را به بهترین شکل ممکن تربیت کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. جزو آن گروه از پدر و مادرانی که هر چه در توان دارند انجام می‌دهند و به اصطلاح رایج، بهترینِ خود را به نمایش می‌گذارند. اما آیا این رویکرد صحیح است؟ آیا فکر می‌کنید به این حجم از تلاش نیاز دارید؟ یا شاید بتوانید با نیمی از تلاش کنونی‌تان و اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه‌تر، در این راه موفق‌تر عمل کنید؟ هانتر کلارک فیلدز (Hunter Clarke-Fields) نویسنده‌ی کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم (Raising Good Humans) قصد دارد شما را در مسیر والدگری هدایت کند و به پرسش‌هایی که پیش‌تر مطرح شد، پاسخ دهد.

معرفی و دانلود کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم

در کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم می‌خوانید که فرقی ندارد اگر مشکلات بزرگ یا کوچک با فرزندانتان داشته باشید، در هر صورت پدر و مادر بودن کار سختی است. ممکن است فرزندانتان برای رفتن به مدرسه و صبح زود از خواب بیدار شدن کاهل باشند، یا غذای مقوی و سالم نخورند، و حتی برای هر نوع برخورد کوچک و بزرگی در زمینه‌ی تحصیلی یا تربیتی با آن‌ها دچار مشکل باشید. شاید هر کدام از این چالش‌ها یا موارد جزئی دیگر، به تنهایی ساده و حتی بی‌اهمیت به نظر برسند اما درگیری هر روزه با تمام این مسائل قطعاً میزان صبر و شکیبایی بالایی را طلب می‌کند. بسیاری از شما به عنوان والد، در موقعیت‌های حساس و استرس‌زا بدون فکر واکنش نشان می‌دهید. اغلب با فریاد زدن و شاید بدتر، با پرخاشگری و تنبیه بدنی؛ اما چه می‌شود اگر به جای اینکه همیشه عکس‌العمل‌های تند و آنی از خود نشان دهید، بتوانید در آن لحظات خونسردی خود را حفظ کنید، واکنش خود را بسنجید و به اصطلاحِ کلارک از موقعیت A به B برسید.

هانتر کلارک فیلدز در کتاب راهنمای پیش رو به شما می‌آموزد که مهارت‌های ذهن‌آگاهی قدرتمندی را برای غلبه بر استرس در هنگام بروز احساسات دشوار در خود پرورش دهید. همچنین به کمک او راهبردهایی را برای ایجاد ارتباطات احترام‌آمیز، حل مؤثر مشکلات و گوش دادن تعاملی پیدا می‌کنید که شاید تابه‌حال به آن‌ها فکر نکرده باشید. با مطالعه‌ی این کتاب، شما یاد خواهید گرفت که الگوهای ناکارآمد خود را از نو بررسی و ریشه‌یابی کنید. حقیقت این است که واکنش‌های شما در اکثر موارد نشان‌دهنده‌ی عادات بدی هستند که از نسل‌های پیشین خود و والدینتان، به شما منتقل شده‌اند. اگرچه بسیاری از این عادات به شکل ناخودآگاه به شما منتقل شده،‌ اما بهتر است این چرخه‌ی فرسوده و آسیب‌زننده را بشکنید و با مهارت و توجه بیشتر، فرزندان سالم‌تری پرورش دهید.

در کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم می‌خوانید هنگامی‌که کودک شما واکنش‌های صبورانه و محبت‌آمیز والدین را مشاهده و تجربه می‌کند، خود نیز یاد می‌گیرد که با مهربانی رفتار کند و به این طریق شما الگوهای نسلی را برای آینده‌ای مهربان‌تر و دلسوزتر تغییر می‌دهید. کلارک فیلدز که مربی ذهن‌آگاهی و مجری فعال پادکست «مادر اندیشمند» است، به والدین کمک می‌کند تا آرامش بیشتری را به زندگی روزمره خود وارد کرده و همکاری همه‌جانبه‌ای را بین اعضای خانواده‌ی خود تجربه کنند. او کتاب راهنمای چطور انسان شایسته تربیت کنیم را در هشت فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که در ادامه برخی از عناوین آن را می‌خوانید؛ «خون‌سردی خود را حفظ کنید»، «خلع سلاح محرک‌ها»، «تمرین ملاطفت»، «کنترل احساسات بغرنج»، «گوش دادن به قصد کمک و تسلی خاطر»، «استفاده از کلمات درست»، «حل مسائل با ذهن‌آگاهی» و «حفاظت از خانه‌ی آرامتان».

مهتاب غرار کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم را به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب کوله‌پشتی آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم

  • این کتاب راهنمای والدینی است که قصد دارند حس اعتماد، سلامت روانی و استقلال را در کودکان خود ارتقاء دهند و درعین‌حال رابطه‌ای پایدار با آن‌ها داشته باشند. کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم مملو از بینش‌ها، استراتژی‌ها و تمرین‌هایی است که برای تبدیل شدن به والدینی آگاه‌تر لازم دارید. یکی از بهترین کتاب‌های تربیتی که تابه‌حال خوانده‌ام. (کاترین رینولدز لوئیس، نویسنده)
  • پرورش انسان‌های خوب و فرزندپروری آگاهانه رویکردی عاقلانه است. هانتر کلارک فیلدز با تکیه بر تجربیات شخصی خود و والدینش، رشته‌ای از مهارت‌های کلیدی را که برای رهایی از دغدغه‌ها و ایجاد محبت بیشتر به فرزندان لازم است، در اختیارتان گذاشته است. (دکتر تارا براچ، نویسنده کتاب پذیرش رادیکال)
  • کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم راهنمای روشن و مستقیمی برای تغییر روابط شما با فرزندانتان است. این کتاب داستان‌های تأثیرگذار و تمرین‌های عملی‌ و کاربردی را در برمی‌گیرد. کلارک فیلدز به شما نشان می‌دهد چگونه تبدیل شدن به یک والد سالم، در درجه‌ی اول به توانایی‌تان برای خودآگاهی بستگی دارد. والدین از خرد، شوخ‌طبعی و راهنمایی‌های عملی هانتر کلارک فیلدز در مسیریابی برای تربیت فرزندان بهره خواهند برد. (اورن جی سوفر، نویسنده)
  • یکی از سخت‌ترین کارهایی که هر کسی می‌تواند انجام دهد، تربیت فرزند است. هانتر کلارک فیلدز در کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم به ما آموزش می‌دهد و یادآوری می‌کند که کودکان به چیزی بیش از غذا، پوشاک و سرپناه نیاز دارند. متشکرم، هانتر. (Iyanla Vanzant, host of Iyanla: Fix My Life)

کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی والدین مهربان و دغدغه‌مندی که به تربیت فرزندان خود اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس می‌خوانیم

عادت‌هایی که به قطع ارتباط منجر می‌شود

متأسفانه این فرهنگ در بین همه‌ی ما جا افتاده که با فرزندانمان آن‌طور که باید رفتار نمی‌کنیم و اغلب از آن‌ها انتظار رفتارهایی را داریم که خودمان انجامش نمی‌دهیم. از فرزندانمان انتظار داریم احترام بگذارند، درحالی‌که همیشه با لحن بد به آن‌ها دستور می‌دهیم. به آن‌ها دستور می‌دهیم و سپس، تعجب می‌کنیم که آن‌ها با لحن دستوری با ما حرف می‌زنند. سرشان داد می‌زنیم، تهدید و تنبیهشان می‌کنیم و به آن‌ها نشان می‌دهیم که قدرت و اجبار روش ماست.

عجیب نیست که این رفتارها باعث قطع رابطه‌ی والد و فرزندان می‌شود و بچه‌ها رفته‌رفته از پدر یا مادرشان متنفر می‌شوند. زمانی‌که به دوره‌ی نوجوانی می‌رسند، این نوع رفتار و سرکشی را به همراه دارند. همین می‌شود که ما دیگر نمی‌توانیم بر فرزندانمان تأثیر بگذاریم، آن‌هم در دوره‌ی نوجوانی، یعنی وقتی‌که بیش از هر زمان دیگری به برقراری ارتباط با ما نیاز دارند. گاهی رابطه‌ی ما به‌صورت جبران‌ناپذیری تا زمان بزرگ‌سالی فرزندمان هم آسیب‌دیده باقی می‌ماند.

پیشنهاد می‌کنم گزینه‌ی بهتری را انتخاب کنید: همان رابطه‌ی بامحبت و محترمانه‌ای را با فرزندانتان داشته باشید که می‌خواهید آن‌ها یاد بگیرند. بهتر است در لحظه واکنش نشان ندهید و اندیشمندانه‌تر به فرزندتان جواب دهید. نیازهایتان را در نظر بگیرید و حدوحدودی برای خود تعریف کنید و بدون سرزنش، خجالت و تهدید با فرزندتان رفتار کنید. همان‌قدر خوب رفتار کنید که از فرزندتان انتظار دارید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: قطع چرخه‌ی تکانشگری
فصل اول: خون‌سردی خود را حفظ کنید
فصل دوم: خلع سلاح محرک‌ها
فصل سوم: تمرین ملاطفت؛ رفتاری که از ملاطفت با خودتان شروع می‌شود
فصل چهارم: کنترل احساسات بغرنج
بخش دوم: تربیت بچه‌های مهربان و بااعتمادبه‌نفس
فصل پنجم: گوش دادن به قصد کمک و تسلی خاطر
فصل ششم: استفاده از کلمات درست
فصل هفتم: حل مسائل با ذهن‌آگاهی
فصل هشتم: حفاظت از خانه‌ی آرامتان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم: راهنمای تربیت فرزندان مهربان و با اعتماد به نفس
نویسنده
مترجممهتاب غرار
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-461-495-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم

برای دریافت کتاب چطور انسان شایسته تربیت کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.