معرفی و دانلود کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

عکس جلد کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟
قیمت:
۳۳۰۰۰ 16500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

رمانی چندلایه و رازآلود! فرانسوا گارد در کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟ با درهم آمیختن افسانه و واقعیت، داستان ملوان جوانی را به نمایش می‌گذارد که پس از ماجراهایی عجیب و باورنکردنی، هویت، نام و زبان خود را از یاد می‌برد. این اثر که برنده جایزه گنکور شده است، توانست روح تازه‌ای در ادبیات فرانسه بدمد.

درباره کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

رمان پیش رو از گم شدن و تک‌افتادگی انسانی می‌گوید. شخصیت اصلی داستان یک ملوان جوان اهل کشور فرانسه است که طی اتفاقی از کشتی خود در سواحل استرالیای میانه قرن نوزدهم جا می‌ماند و با بومیانی روبه‌رو می‌شود که برخلاف تصور رایج، به هیچ‌وجه مهربان نیستند، خشن‌، بی‌رحم و مرموزاند. او به تدریج زبان، نام و خودش را فراموش می‌کند! تا هفده سال بعد که او را پیدا می‌کنند. راز عجیبی در این میان وجود دارد که باعث شده است او چنین بیگانه و هویت‌باخته شود.

رمان چه بر سر وحشی سفید آمد؟ (What Became of the White Savage) اثری حماسی جزیره‌ای محسوب می‌شود که داستانی بر مبنای واقعیت دارد. قصه جاشوی فرانسوی 13 ساله‌ای با نام نارسیس پلتیه که در سال 1857 در ساحل شمال شرقی استرالیا طی اتفاقی از گروهی که در آن است جدا می‌افتد و ...

فرانسوا گارد این قصه را سوژه اولین رمان خود قرار می‌دهد تا در خلال آن، جوانب روانشناسانه ارتباطات انسانی و مسائل آن و دیدگاه‌های شناخته شده انسان‌شناسی و تمدن را به چالش بکشد. این کتاب تلفیقی از واقعیت و افسانه و بیشتر بازگوکننده تخیل فعال نویسنده است تا داستان واقعی نارسیس پلتیه.

در این رمان نویسنده دورنمای تازه و جدیدی از مردم‌شناسی ارائه می‌دهد و باور دارد که انسان و محیط‌زیست باید از نو تعریف شوند. به عقیده نویسنده انسان‌های متمدن امروزی چندان بویی از معنای حقیقی تمدن نبرده‌اند. او می‌گوید زندگی در جنگل‌هایی که همچنان تازه و بکر و دست‌نخورده مانده‌اند، زیباتر، آرامش‌بخش‌تر و دلچسب‌تر از زندگی در جامعه‌ صنعتی دوران امپراطوری دوم فرانسه است.

نویسنده‌ی رمان چه بر سر وحشی سفید آمد؟ قواعد دنیای مرسوم را زیر پا می‌گذارد و عقیده دارد هیچ چیز در ذات خود نقض‌ناشدنی نیست. ارتباط آدمی با دیگربودگی، تنهایی، هویت، بقا، ادغام و تمایز از مضامین دیگر این رمان به شمار می‌رود.

فرانسوا گارد می‌گوید: «با وجود آنکه رمان من را با رمان رابینسون کروزوئه مورد مقایسه قرار می‌دهند، اما من گمان می‌کنم رمانم با کتاب دانیل دوفو شباهت کمی دارد و من بیشتر تأثیرگرفته از آثار ژول ورن، کلودلوی استروس در کتاب «گرمسیریان اندوه‌بار»، مارگریت یورسنار در کتاب تاریخی «خاطرات آدرین»، وژان پوتوکی در رمان تخیلی «دست‌نوشته پیداشده در ساراگس» بوده‌ام.

سبک فرانسوا گارد را می‌توان کلاسیک و باشکوه و در عین حال روان و سیال دانست که با تحکمی هدف‌مند جدیت و سخت‌کوشی حرفه‌ای خود را به رخ می‌کشد. رمان وحشی سفید ساختاری نو و پرهیجان و ماجراجویانه دارد که این موضوع جذابیتش را دوچندان می‌کند. این رمان متأثر از نویسنده بزرگ ژان ژاک روسو و رمانی تاریخی و افسانه‌ای انسان‌مدار است.

فرانسوا گارد (François Garde) نخستین رمانش را زمانی که 53 سال داشت، به رشته تحریر درآورد. از این اثر در جوامع ادبی استقبال فراوانی شد تا جایی که توانست جایزه گنکور برترین رمان سال 2012 و هفت جایزه معتبر ادبی دیگر را به دست آورد. در سال 2013 گارد دومین رمانش را با نام «به خاطر سه کرون» نوشت که رمان اول سال لقب گرفت. این دو کتاب، رمان‌هایی حادثه‌ای هستند که جایگاه نویسنده‌اش را تا مقام استاد مسلم این سبک ادبی بالا بردند. گارد موفق شد در این ژانر ادبی خلاقیت ایجاد و به همگان اثبات کند که رمان ماجرامحور برخلاف ادعاهای موجود، همچنان در کشور فرانسه زنده است.

جوایز کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

- برنده جایزه امانوئل-روبلز در سال 2012
- برنده جایزه آمریگو وسپوچی در سال 2012
- برنده جایزه گنکور در سال 2012

نکوداشت‌های کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

- کتابی سرگرم‌کننده. (Australian)
- به‌یادماندنی. (Times Literary Supplement)
- رمانی دربردارنده زندگی واقعی. (Dedalus Books)

کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات فرانسه و به ویژه رمان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید این کتاب برای شماست.

با فرانسوا گارد بیشتر آشنا شویم:

او در سال 1959 در شهری نزدیک دریای مدیترانه به نام کنه، متولد شد. پدرش در دانشگاه به تدریس زبان روسی می‌پرداخت و مادرش به خانه‌داری مشغول بود. بعد از اتمام تحصیلاتش در رشته علوم سیاسی، در سال 1984 از دانشکده علوم اداری مدال لیاقت لوییزمیشل را دریافت کرد.

بعد از آن، در جایگاه مدیر ارشد دولت فرانسه سابقه کاری فوق‌العاده‌ای را برای خود ثبت می‌کند و به سفرهای کاری بسیاری چون کالدونیای جدید، مارتینیک، جزیره رئونیون و سرزمین‌های قطب جنوب فرانسه می‌رود. او از سال 1991 تا سال 2010 در سِمَت‌های مختلف مدیریتی در دولت فرانسه خدمت کرد.

در بخشی از کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد می‌خوانیم:

اولین چمدان، صندوق ملوانی است از چرم میخ‌کوبی‌شده. که شامل یک کپه لباس است، از دستکش گرفته تا کلاه بی‌لبه، شال‌گردن‌های مخصوص سرما و باران، جامه‌هایی از پشم خام، که بیشترشان کهنه و مندرس‌اند، و در آرنج و زانو وصله‌پینه شده‌اند؛ انجیلی به زبان ایسلندی، با تقدیم‌نامچه‌ای به زبان آلمانی از کشیش پروتستانی که اوکتاو را سُکنا داد؛ چاقو، سوزن‌هایی به اندازه‌های مختلف، مهره‌های شطرنج، که تماماً از عاجِ دندان نمی‌دانم کدام جانور دریایی تراشیده شده‌اند؛ عروسکی ساخته‌شده از لته‌های کهنه؛ راکت‌های مخصوص راه رفتن روی برف؛ و یک زوبین فولادی با سرِ دوشاخ.

چمدان دوم که بزرگ‌تر است، سیاهه‌ی مختصری دارد، مشتمل بر دامن‌ها و کمربندهای بافته‌شده از برگ‌های ضخیم؛ یک گرز؛ یک نارگیل کنده‌کاری‌شده به شکل کومه؛ دوازده عدد گردن‌بند بلند با گوش‌ماهی‌های ریز سفید و زرد؛ یک ماسک زشت و بسیار ترسناک، از چوب سیاه که جا به‌ جا رنگ قرمز خورده، با دهانی کج و زبانی که تا نیمه بیرون آمده؛ سه عدد چوبدست برای حفر زمین؛ یک چنگال چوبی تیره‌رنگ با سه دندانه‌ی تاب‌دار، معروف به چنگال آدم‌های وحشی؛ پنج مجسمه‌ی کوچک چوبی که تا حدی به انسان می‌مانند؛ هشت سنگ جادوی سیاه و سبز؛ یک سکه‌ی متعلق به جزیره‌ی کالدونیای جدید، یک توبره‌ی کتانی حاوی انواع دانه‌های عجیب‌وغریب؛ و یک‌جور کلاه از پَر پرنده، که تقریباً پودر شده است.

و کلام آخر این‌که، اخیراً در بین کاغذهای اوکتاو، یادداشتی پیدا کردم که از دستم دررفته بود و عنوان انجمن شما روی آن است. کلمات ناخوانایند، نتوانستم آن‌ها را درست بخوانم تا بفهمم چه نوشته و پُرواضح است که اوکتاو نخواسته این چرک‌نویس به کسی ارایه شود. اما با توجه به این‌که مرقوم کرده که اندیشه‌هایش نظم مشخصی ندارند، به‌نظر می‌رسد شمه‌ای باشد از اندیشه‌هایش قبل از مرگ، و این‌طور فکر می‌کنم که با توجه به رابطه‌ی شما و کارتان، این چرک‌نویس شاید برای‌تان مفید باشد. رونوشتی از آن را برای‌تان می‌فرستم. ملاحظه خواهید کرد که از فردی به نام لورواً بد می‌گوید؛ من روی حساسیت شما نسبت به این مسئله حساب می‌کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟
نویسنده
مترجممریم خراسانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات295
زبانفارسی
شابک978-600-229-411-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۳۰۰۰ 16500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟

برای دریافت کتاب چه بر سر وحشی سفید آمد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.