معرفی و دانلود کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول

عکس جلد کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول

شاهکاری کوتاه از غول ادبیات کلاسیک فرانسه! کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول داستانی بلند از استاندال، نویسنده‌ی بزرگ قرن نوزدهم فرانسه است. او در این اثر شنیدنی و نه‌ چندان بلند و طولانی، راوی زندگی و ازدواج مردی به نام فدر است.

درباره کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول:

استاندال (Stendhal) نامی آشنا برای دنبال‌کنندگان حرفه‌ای ادبیات داستانی‌ست. این نویسنده‌ی بلندآوازه با مجموعه‌ی آثار داستانی‌ای که در قرن نوزدهم به رشته‌ی تحریر درآورد، تأثیری عظیم و غیرقابل انکار بر فضای ادبی روزگار خود، و از آن مهم‌تر، بر نویسندگانی برجسته در نسل‌های آتی نهاد. مارسل پروست، سیمون دوبوار و لویی فردینان سلین تنها سه نمونه از نویسندگان بزرگی‌اند که از آثار استاندال تأثیر گرفته‌اند.

گفتنی‌ست که اهمیت این نویسنده صرفاً در ارزش ادبی آثارش نیست، بلکه بیش از آن، در بینش نوینی‌ست که او به همراه تنی چند از نویسندگان بزرگ هم‌عصرش نظیر بالزاک و فلوبر، به عنوان نماینده‌ی شاخص آن شناخته می‌شود؛ و آن بینش به طور خلاصه این است که رسالت ادبیات، خصوصاً نوع ادبی رمان، صرفاً تلاش برای بازتاب واقعیت است؛ و نه دخل و تصرف کردن در آن. در واقع، این بینش همانی است که امروزه از به عنوان رئالیسم ادبی یاد می‌شود.

استاندال در بخشی از کتاب سرخ و سیاه، می‌گوید که رمان آینه‌ای است که آن را در دست گرفته و در طول جاده‌ای می‌گردانیم. بنابراین هیچ عجیب نیست که این آینه گاه چشم‌اندازی بکر از طبیعت، و گاه منظره‌ای از گل و لای را منعکس کند؛ زیرا آینه‌ جز اینکه انعکاس‌دهنده‌ی تصویر جهان خارج باشد، وظیفه‌ی دیگری ندارد.

برای توضیح دقیق‌تر این مطلب، کتاب فدر یا شوهر متمول (Féder ou Le mari d'argent) از خود استاندال نمونه‌ای مناسب است. در این داستان ما به سختی ردپای نویسنده یا راوی دانای کل را تشخیص می‌دهیم؛ چناچه گویی او پیشاپیش در داستانی که روایت می‌کند حل شده است. به تعبیری، تخیل استاندال در این اثر صرفاً نقش گردآوری و تنظیم‌کنندگی را بر عهده‌ دارد، و کلیت کتاب بیش از آنکه نشان‌دهنده‌ی ذهنیت نویسنده‌ باشد، آینه‌ی تمام‌نمای روزگاری‌ست که وی در آن می‌زیسته است.

در این داستان بلند بناست با یک شخصیت تیپیکال فرانسوی آشنا شوید. مردی هنرمندمسلک و البته کمی متزلزل به نام فدر، که صاحب رفتاری غریب و عاداتی عجیب است. ماجرای کتاب حول محور تصمیمات دردسرساز فدر و خصوصا مشکلات او با خانواده‌اش می‌گردد. به طور کلی، بیراه نیست اگر بگوییم که کتاب فدر یا شوهر متمول به سبب حجم اندک خود، می‌تواند بهترین گزینه برای آغاز آشناییِ بیشتر و عمیق‌تر با رئالیسم فرانسویِ قرن نوزدهم باشد.

کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات داستانی کلاسیک، بیش از سایرین از این کتاب لذت خواهند برد.

با استاندال بیشتر آشنا شویم:

وی با اسم حقیقی هنری ماری بیل در سال 1783 در گرینوبل به دنیا آمد. استاندال دوران کودکی سختی داشت و این امر تأثیری غیرقابل اجتناب در شکل‌گیری نگرش و روحیات او ایفا نمود. مشهورترین آثارش دو رمان بزرگ‌اند که عناوین‌شان از این قرار است: «سرخ و سیاه» و «صومعه‌ی پارم». خوشبختانه این دو اثر کلاسیک استاندال به زبان فارسی نیز ترجمه شده و در بازار نشر موجودند. جز این دو رمان، کتابی نیز با نام «درباره‌ی عشق» از این نویسنده به فارسی ترجمه شده، که مطالعه‌اش بی‌تردید خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول می‌شنویم:

یکایک این اتهام‌ها که در واقع صحت هم داشت، با هق هق گریه‌‌ی رزالین همراه بود. از طرفی، به محض آنکه شهرت فدر در مقام نقاش مینیاتور و عاشق دل‌خسته و تسلی‌ناپذیرِ نخستین عشق زندگی‌اش به نحو غول‌آسایی ارتقا یافت و چند اسکناس هزار فرانکی به چشم خود دید، نبوغ تجارت در او بیدار شد.

در دوران طفولیت از پدرش هنر معامله و مکتوب کردن معاملات منعقدشده را آموخته بود. فدر، زمانی وارد بازار بورس شده بود. بعد در بازار پارچه‌های نخی، شکر، نوشیدنی و ... تجربیاتی کسب کرده بود. ثروت هنگفتی نیز در این معاملات به‌هم زده بود. سپس همه مال و منالش را در بحران پنبه‌ی آمریکا از دست داده بود. در یک کلام، از این سه سال کار و تلاش، به جای سود، تنها خاطره‌ی هیجانات عمیق برد و باخت در او باقی مانده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
15 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سوم
25 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
9 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فدر یا شوهر متمول
نویسنده
مترجممریم خراسانی
راویحامد حشمتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول

سودابه کلهر
۱۴۰۱/۳/۱۶
انتخاب عجیبی بود این کتاب، ولی ازش لذت بردم، خوشحالم که به این اثر با اینکه کامل نیست بها داده شده
از ترکیب طنز و مدرنیته داستان البته در زمان خودش لذت بردم، کار گروه صدا هم عالی بود
فهیمه گل کار
۱۴۰۲/۷/۲
دوستش نداشتم اصلا با روحیه‌ام سازگارنبود وبسیار طول کشید تا تمامش کردم مرتب وسطش یه کتاب دیگه گوش میدادم
عسل
۱۴۰۱/۲/۷
صدا گذاری عالی بود اما کتاب جالبی نبود. ممنون از کتابراه عزیز
Fariba.fallahi
۱۴۰۱/۵/۱۹
تا به حال کتابی‌ به این بی محتوایی نخونده بودم جدا
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول

برای دریافت کتاب صوتی فدر یا شوهر متمول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.