معرفی و دانلود کتاب صوتی رستوران نقاشی

عکس جلد کتاب صوتی رستوران نقاشی
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رستوران نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رستوران نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رستوران نقاشی

کتاب صوتی رستوران نقاشی نوشته مارسل امه، رمانی شنیدنی و تامل برانگیز است که به شرح داستان زندگی نقاشی جوان به نام لافلور می‌پردازد، جوان هنرمندی که نقاشی‌هایش موجب سیرابی افرادی که به آن‌ها نگاه می‌کنند، می‌شود.

مارسل امه (Marcel Ayme) نویسنده پرآوازه فرانسوی در کتاب صوتی رستوران نقاشی، روح پراحساس هنرمند و نقاشی جوان و جاه‌طلب را نمایش می‌دهد. امه دغدغه هنرمندان برای گذران زندگی و تضاد آن با روح لطیف‌شان را در این اثر شرح می‌دهد و شما را با زندگی هنرمندان و دغدغه‌های ذهنی آن‌ها برای ایجاد یک اثر هنری و عرضه آن به دوستداران هنر، آشنا می‌کند.

لافلور نقاش جوانی است که در خیابان سن و نسان زندگی می‌کند، نقاشی‌هایش او نه غذای روح بلکه غذای تن است. هر شخصی که مخاطب نقاشی‌هایش قرار بگیرد، سیر می‌شود. تاکید زیاد روی این مسئله و اشاره‌های عینی مارسل امه در سراسر داستانش این استعاره را به روایتی مستند تبدیل کرده است. خودِ نقاش به واسطه‌ی کار بسیار و تماشای نقاشی‌هایش مدت‌هاست که میلی به غذا خوردن ندارد. او اشتهایش کور شده و گمان می‌کند که بیمار شده و نمی‌تواند لب به غذا بزند.

راز عجیب سیر شدن با نقاشی زمانی افشا می‌شود که کارتن خوابی که گرسنه بود و از فرط سردرد چشم‌هایش همه چیز را تار می‌دید و سرگیجه شدید داشت در برابر یکی از نقاشی‌های لافلور قرار گرفت و معجزه‌ی کار این نقاش را پوست و استخوانش درک می‌کند. او در برابر ویترین مغازه‌ی گالری داری به نام ارمس قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود سردردش خوب شده است و میل شدید گشنگی‌اش فروکش کرده است.

ارمس، یکی دیگر از شخصیت‌های این رمان در صحنه‌ی ابتدای داستان چنین نمایان می‌شود که قصد خرید آثار لافلور را دارد اما بنا به اقتضای کارش پول زیادی نمی‌خواهد بابت آثار لافلور که جرقه‌هایی در آن می‌بیند، پرداخت کند. او چند تابلویی که از لافلور خریداری کرده را به رقیب و دشمن او با نام پوآریه، که در شهر دیگری به نقاشی مشغول است، نشان می‌دهد و پوآریه هم با همه‌ی کینه‌ای که با لافلور دارد شروع می‌کند به سرزنش او و نقاشی‌های لافلور. داستان به سرعت فضای حاکم بر جامعه‌ی نقاشان فرانسه را با توصیف شخصیت‌های نقاش و گالری‌دار به تصویر می‌کشد و بعد به سراغ ویژگی ممتاز نقاشی‌های لافلور می‌رود.

موردو، کارتن خواب و ولگردِ گرسنه‌ای که با تابلوهای لافلور سیراب شده بود زمانی که راز نقاشی‌های لافلور را به ارمسِ گالری‌دار می‌گوید داستان وارد بخش‌های جذاب و هیجان‌انگیز می‌شود. حالا ارمس می‌تواند صاحب گنجینه‌ای عظیم از شاهکارهای ارمس باشد، آن هم گنجینه‌ای که لازم نیست پول زیادی به خاطر آن بپردازد. طولی نمی‌کشد که لافلور نیز متوجه راز درون آثار خود می‌شود، و از این لحظه داستان به سمت و سویی دیگری می‌رود که بهتر است خودتان بشنوید.

مارسل امه در شهر کوچک ژوانی در استان یون فرانسه در سال 1902 چشم به جهان گشود. او خانواده‌ای پرجمعیت داشت و به همین دلیل سرپرستی‌اش را به پدربزرگ و مادربزرگش سپردند. وی تحصیلات ابتدایی را در شهر زادگاهش گذراند و بعد از دریافت مدرک دیپلم در رشته مهندسی به تحصیل پرداخت اما بیماری مجال اتمام این دوره را به او نداد. او به اصرار خواهرش به نویسندگی پرداخت. از جمله آثار او عبارت‌اند از: «میزی برای مردگان»، «مادیان سبز»، «قصه‌های گرگم به هوا زد» و... . از تعدادی آثار او اقتباس سینمایی هم شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی رستوران نقاشی می‌شنویم:

لافلور تابلوی دسته‌گل شقایق را از روی سه‌پایه برداشت و جای آن نقاشیِ چهرۀ زنی را گذاشت. فروشنده زمان درازی به آن نگریست و حس تحسین خود را کتمان نکرد. وقتی چشمش به تابلوی سوم افتاد، که تصویری از چراغ لامپا بود، به‌شدت هیجان‌زده شد و فریادزنان گفت لافلور مسلماً شاهکار کرده. اما زمانی که خدمتکار به دستور نقاش، آثار ماه‌های اخیرش را مقابلش به‌ردیف چید، حس کرد صورتش از هرم گرما می‌سوزد، خون در گونه‌ها و گوش‌هایش می‌جوشد و تنش در رفاه کرخ‌کننده‌ای فربه می‌شود. ابتدا گره کراواتش را شل و دگمه‌های جلیقه‌اش را باز کرد، بعد هم کمربندش را. در حالی که خمیازه می‌کشید گفت: «از دیدن تابلوهای فوق‌العاده‌تان حظ بردم. هیچ ایرادی بر آن‌ها وارد نیست. شما در حال پیشرفتید. جداً مایلم برایتان کاری بکنم. ببینید، پنج شش تا از تابلوها را برمی‌دارم. موافقید؟» «به شرط این‌که مبلغ منصفانه‌ای بپردازید...» «هشت‌هزار فرانک می‌پردازم، ریسک بزرگی می‌کنم، اما به جهنم، تصمیم گرفته‌ام تکانی به خودم بدهم.» «اصلاً حرفش را نزنید. اگر تابلویی هم پیش شما دارم، حاضرم آن را پانزده‌هزار فرانک از شما بخرم.» ارمس با سادگی خندید. در وجودش تمایلی به خوش‌بینی و خوبی احساس می‌کرد. وقتی به‌ناگاه متوجه این حالت شد، آهی کشید و با جدیت ادامه داد: «همه نقاش‌ها مثل هم‌اند. کوچک‌ترین تعریف و تمجیدی از خود بی‌خودشان می‌کند. اگر اتفاقی یا با اتکا به پشتکارشان تغییر کوچکی در روش نقاشی‌شان ایجاد کنند که وعدۀ مبهمی از مدرنیسم داشته باشد، دیگر خدا را هم بنده نیستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
بخش اول
20 دقیقه
بخش دوم
20 دقیقه
بخش سوم
27 دقیقه
بخش چهارم
29 دقیقه
بخش پنجم
31 دقیقه
بخش ششم
27 دقیقه
بخش هفتم
29 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رستوران نقاشی
نویسنده
مترجممریم خراسانی
راویژوبین دارابیان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رستوران نقاشی

سیده لیلا موسوی اطهر
۱۴۰۲/۸/۱۵
سلام، راستش این نویسنده قلمی بسیار حرفه‌ای داشته، به چند دلیل یکی اینکه درست است که در ظاهر داستان مربوط به یک نقاش است ولی در حقیقت یک کتاب روانشناسی که بعد شهرت وثروت رو به چالش کشیده وهمه‌ی نیات واخلاق انسان‌ها و در این رمان به بازی گرفته تا نقاب از چهره انسانها برداشته وانسوی شهرت وثروت واینکه از انسان چه می‌سازد واینکه ذات انسان هر چه باشد بعد از سپری کردن یک محدودیت دوباره به ذات خود برمی‌گردد وچه انسانهای خوبی هستند که حاضرند برای داشتن وحفظ کردن دوستی‌ها از همه ثروت وشهرت بگذرند ودیگر اینکه هدف این رمان این بود که من نقاش وهر هنرمند دیگر باید تلاش کنیم که هنرمان سود بخش باشد وبه نفع آدمیزاد باشد هر هنر‌ی که به سوی تعالی و سود می‌رود عالیست، این کتاب بسیار برای من عالی بود ممنون
مژگان برکوکرام
۱۴۰۰/۱۱/۹
این کتاب نشون میده که چقدر هنر اهمیت داره
ودر آخر نیز نتیجه گیری عالی بود
من که خیلی پسندیدم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رستوران نقاشی

برای دریافت کتاب صوتی رستوران نقاشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.