معرفی و دانلود کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟: توهم جهان بدون مرز

عکس جلد کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟: توهم جهان بدون مرز
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟: توهم جهان بدون مرز

کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ به دنیای حاکمیت اینترنت می‌پردازد. یعنی این‌که چه کسی کنترل آن را در دست دارد و این کنترل چگونه بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. جک گلداسمیت و تیم وو با استفاده از مطالعات و مثال‌های واقعی سعی می‌کنند پیچیدگی‌های حاکمیت اینترنت را بررسی کنند.

درباره‌ی کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟

کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ (?Who Controls the Internet) به این موضوع می‌پردازد که سرنوشت اینترنت در دهه‌های آینده منعکس‌کننده‌ی منافع کشورهای قدرتمند و درگیری‌های درون و بین آن‌ها خواهد بود. جک گلداسمیت (Jack Goldsmith) و تیم وو (Tim Wu) با ردیابی توسعه‌ی تاریخی اینترنت و چشم‌انداز اولیه‌ی آن، کتاب را شروع می‌کنند. آن‌ها به روزهایی می‌پردازند که اینترنت توسط کارشناسان فنی و مؤسسات دانشگاهی اداره می‌شد و کم‌کم و با افزایش اهمیت آن، به مسائل سیاسی و حاکمیتی مرتبط شد. این نویسندگان سعی می‌کنند ذی‌نفعان مختلف اینترنت را شناسایی کنند و نقش دولت‌ها، شرکت‌ها و افراد تأثیرگذار در این عرصه را شناسایی نمایند.

معرفی و دانلود کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟

گلداسمیت و وو بر این عقیده‌اند که دولت‌ها به بهانه‌ی امنیت ملی و با استفاده از قوانین و مقرراتی که خودشان وضع کرده‌اند قدرت، نظارت و کنترل خود بر اینترنت را افزایش می‌دهند. آن‌ها تأثیر شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون و فیس‌بوک و... و کنترلشان بر پلتفرم‌های آنلاین را بررسی می‌کنند و نگران آن هستند که این شرکت‌ها از اطلاعات و داده‌های شخصی سوءاستفاده و یا حتی آن‌ها را دست‌کاری کنند.

کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ در مورد رابطه‌ی میان آزادی بیان و نیاز به حفاظت از اینترنت بحث می‌کند. این‌که چه ارتباطی میان آزادی‌های فردی و محافظت در برابر جرایم سایبری و... وجود دارد و چگونه باید این چالش را بر طرف کرد. این کتاب درباره‌ی موضوع معاهدات و موافقت‌نامه‌ها در شکل‌دهی سیاست‌های جهانی اینترنت بحث می‌کند و تنش‌های بین کشورها با منافع و ارزش‌های متفاوت و همچنین چالش‌های دستیابی به اجماع در مورد مسائل حاکمیت اینترنت در مقیاس جهانی را برجسته می‌سازد.

گلداسمیت و وو با استفاده از مثال‌های واقعی و کسانی که نقش کلیدی در اینترنت دارند، بحث خود را پیش می‌برند و خواننده ضمن آگاهی از ایده‌ها و نگرانی‌های آن‌ها، از مسائل مهمی مانند سانسور آنلاین، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، حقوق مالکیت معنوی و... آگاه می‌شود.

به‌طورکلی چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ یک بررسی جامع از چشم‌انداز پیچیده و همیشه در حال تحول حاکمیت اینترنت است. این کتاب بینش‌های ارزشمندی به سیاست‌گذاران، دانشگاهیان، محققان و هر کسی که به دنبال درک عمیق‌تری از نیروهایی است که اینترنت و حاکمیت آن را کنترل می‌کند، می‌دهد. همچنین در مورد چالش‌ها و فرصت‌های حاکم بر اینترنت در دنیایی که به طور فزاینده‌ای به هم مرتبط است، بحث می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟

  • جک گلداسمیت و تیم وو، دو تن از محققان برجسته‌ی آمریکا در حوزه‌ی فضای مجازی هستند که اولین پیش‌نویس جذاب از تاریخ اینترنت را نوشته‌اند... این کتاب با نگارش زیبا و استدلال‌های پیچیده، احتمالاً به کتاب کلاسیک سیاست و سیاست اینترنتی تبدیل خواهد شد. (پتی والدمایر، لس‌آنجلس تایمز)
  • نگاهی به‌موقع به روش‌هایی که دولت‌ها در فضای مجازی به کار می‌گیرند. گلداسمیت و وو طیف وسیعی از بحث‌ها -از اختلافات نام دامنه گرفته تا پوکر آنلاین و پورن تا سانسور سیاسی- را پوشش می‌دهند. (دیوید رابینسون، وال‌استریت ژورنال)
  • جک گلداسمیت و تیم وو در این کتاب با استدلالی عالی توضیح می‌دهند که چرا مفروضات دهه‌ی نَود درباره‌ی اینترنت عمدتاً اشتباه بوده‌اند. خواندن این کتاب با نثری جذاب برای هرکسی که به رابطه بین تکنولوژی و جهانی‌ شدن و... اهمیت می‌دهد ضروری است. (سباستین مالابی، نویسنده و ستون‌نویس، روزنامه‌ی واشنگتن‌پست)
  • کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند، کتابی قابل‌فهم و در دسترس است. فرهنگ سیاسی باید استدلال‌های به‌کاررفته در این کتاب را یک دهه پیش متوجه می‌شد. (لارنس لسیگ، نویسنده کتاب کد و فرهنگ آزاد)
  • جک گلداسمیت و تیم وو کتابی آموزنده و جذاب نوشته‌اند که بدون شک پیش‌داوری‌هایِ بیشترِ مردم از اینترنت را به چالش می‌کشد. این کتاب مهم‌ترین کتاب در مورد سیاست اینترنت از زمان کد لارنس لسیگ است. (دانیل دبلیو درزنر، استاد دانشگاه شیکاگو)

کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به خبرنگاران حوزه‌ی رسانه، دانشجویان، پژوهشگران و هر کسی که به دنیای اینترنت علاقه دارد، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟: توهم جهان بدون مرز می‌خوانیم

با بالا گرفتن دعوا بر سر نام‌گذاری و شماره‌گذاری، ماگازینر تیم متخصصان خود را تشکیل داد. او یک گروه اجرایی میان‌آژانسی گرد هم آورد، به سرپرستی برایان کائین از دفتر علوم و فناوری کاخ سفید و متشکل از افرادی همچون بکی بر از دپارتمان تجارت، الیوت مکسول از کمیسیون ارتباطات فدرال و نفراتی از دپارتمان‌های دادگستری و کشور. کار این افراد فهم این بود که چه اتفاقی دارد می‌افتد و ایالات متحده باید چه کار کند. ماگازینر و گروه اجرایی احترام زیادی برای پوستل و سرف قائل بودند و اعتماد زیادی به توانایی مهندسان متخصص برای ادارۀ روزانۀ اینترنت داشتند. اما وقتی مسئله به جریان ژنو و مسئلۀ کنترل سیاست‌گذاری نهایی رسید، راه خود را جدا کردند.

گروه اجرایی در مورد سخنرانی‌های جنبش ام‌اُیو در مورد سیاست‌گذاری اینترنت با مرجعیت مستقل از ایالات متحده ابراز خشم کرد. آن‌ها اعتقاد نداشتند ثباتی که ایالات متحده فراهم می‌کرد از سوی یک آرایش مبهم و جدید حکمرانی مستقر در ژنو تکرارشدنی باشد. مهم‌تر اینکه می‌ترسیدند اگر ایالات متحده مرجعیت خود بر شبکه را تحکیم نکند، شاید شبکه دچار مقررات‌گذاری بیش از حد شود. ممکن است این امر متناقض به نظر برسد؛ فعالیت حکومت برای اجتناب از فعالیت حکومت. اما درگیری اتحادیۀ بین‌المللی ارتباطات راه دور که با سازمان ملل متحد قرابت دارد و آژانسی با عضویت گسترۀ حکومت‌هاست، منجر به این شده بود که گروه از این امر وحشت داشته باشد که جریان ژنو می‌تواند باعث شود اروپا یا دیگر کشورها از قدرت نام‌گذاری و شماره‌گذاری برای اعمال کنترل‌های جدید و تهاجمی‌تر جهانی بر اینترنت استفاده کنند. در طول سال 1997، هم‌زمان با افزایش حمایت‌ها و امضاهای جی‌تی‌ال‌دی‌مویو، مقاومت در برابر آن نیز فزونی گرفت. علاوه بر گروه اجرایی میان‌آژانسی، گروه‌های پرسروصداتری نیز که به هر دلیل از جی‌تی‌ال‌دی‌مویو بیزار بودند صدای خود را به کنگره رساندند. اندرو ال. سرنویتز یک تاجر و لابی‌گر شیک‌پوش، در کنگره دربارۀ یک «توطئۀ سوئیسی» شهادت داد که برای ربودن زیرساخت‌های ضروری آمریکا نقشه می‌کشید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول. مقدمه: یاهو!
بخش نخست. انقلاب اینترنت
فصل دوم. چشم‌انداز نظم پساسرزمینی
فصل سوم. خداوند اینترنت
بخش دوم. حملۀ متقابل حکومت
فصل چهارم. چرا جغرافیا مهم است
فصل پنجم. حکومت‌ها چگونه بر اینترنت حکمرانی می‌کنند
فصل ششم. چین
فصل هفتم. جنبش به‌اشتراک‌گذاری فایل
بخش سوم. رذالت‌ها، فضیلت‌ها، آینده
فصل هشتم. فضیلت‌ها و رذالت‌های کنترل حکومتی
فصل نهم. پیامد‌های مرزها
فصل دهم. قوانین جهانی
فصل یازدهم. مؤخره: جهانی‌سازی با قهر حکومتی مواجه می‌شود
پی‌نوشت
اختصارات
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟: توهم جهان بدون مرز
نویسنده،
مترجمسهیل رضانژاد
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-7585-61-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟

برای دریافت کتاب چه کسی اینترنت را کنترل می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.