معرفی و دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب)

عکس جلد کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب)
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب)

دو اثر پرفروش و محبوب که تاکنون بر زندگی میلیون‌ها نفر تاثیر گذاشته‌اند! کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب) نوشته‌ی اسپنسر جانسون، روشی شگف‍ت انگیز برای کنار آمدن با تغییر در کار و زندگی ارائه می‌دهد و به شما می‌آموزد که افکار کهنه را کنار گذاشته و باورهایتان را تغییر دهید. کتاب بیرون از هزارتو ادامه‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب):

تابه‌حال، به این سؤال فکر کرده‌اید: «اگر نمی‌ترسیدم، چه می‌کردم؟»

با پرسیدن چنین سؤالی به جواب‌های جالبی درباره خود می‌رسید و به ترس هایی دست می‌یابید که در اعماق وجود شما ریشه دوانده‌اند و گاهی حتی از آن‌ها بی‌خبرید. در همین لحظه از خود بپرسید: «اگر نمی‌ترسیدی، چه می‌کردی؟» و لبخندی که روی صورتتان نقش می‌بندد را حس کنید. برای لحظه‌ای ترس را کوچک و خود را بزرگ خواهید دید.

ترس از کجا می‌آید؟ ما از چه چیزی بیشتر می‌ترسیم؟ به نظر من همه ترس های ما به یک نقطه می‌رسند: ترسِ از دست دادن! ترس از دست دادن شغل، ترس از تنهایی، ترس از مرگ، ترس از بیماری، ترس از فقر... و انواع مختلفی از ترس هایی که هم‌اکنون در مقابل چشمان شما صف بسته‌اند و می‌خواهید انکارشان کنید.

گاهی اوقات ترس خوب است، شما را قانونمند می‌کند و در امنیت و سلامت نگه می‌دارد، اما ترس‌هایی که شما را زمین‌گیر کرده و قدرت تغییر وضعیت را از شما می‌گیرند، خوب نیستند. همه ما برای فرار از انواع ترس هایی که تجربه می‌کنیم، به وضعیت ثابتی می‌چسبیم و می‌خواهیم برای ابد در همان حال بمانیم، درحالی‌که زندگی، چه بخواهیم چه نخواهیم، مدام در جریان و در حال تغییر است. برای آن‌که بتوانیم زندگی کنیم باید بیاموزیم که چگونه با تغییر سازگار شویم، رها کنیم و با جریان زندگی حرکت کنیم.

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) قصد دارد عمق حقیقت تغییر را به ما نشان دهد؛ کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ (Who Moved My Cheese)، داستان سرگرم کننده و در عین حال تاثیرگذار از چهار شخصیت را روایت می‌کند که در یک «هزارتو» زندگی می‌کنند و به دنبال پنیر هستند تا خودشان را سیر کنند و خوشحال باشند. شخصیت‌های کتاب اِسنیف، اِسکاری، هِم و هاو هستند. نویسنده «هزارتو» را به مکانی تشبیه کرده است که شما به دنبال خواسته‌هایتان هستید، این هزارتو می‌تواند جامعه، خانواده، سازمان محل کار و یا هر جایی باشد.

در این داستان تغییرات غیرمنتظره‌ای برای شخصیت‌ها پیش می‌آید و در نهایت یکی از آن‌ها با تغییرات پیش آمده با موفقیت کنار می‌آید و آنچه که را تجربه کرده و آموخته است روی دیوارهای هزارتو یادداشت می‌کند. با این تجربیات شما می‌توانید نحوه برخورد با تغییر برای خود را دریابید تا استرس کمتر و موفقیت بیشتری را در زندگی تجربه کنید.

این کتاب برای همه رده‌های سنی نوشته شده است، خواندن این داستان وقت زیادی نمی‌گیرد، اما بینشی را به شما هدیه می‌دهد که برای تمام عمر با شما می‌ماند. در وجود هر یک از ما سادگی و پیچیدگی‌هایی وجود دارد که چهار شخصیت کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ هر کدام نماد قسمت‌های ساده و پیچیده‌ی وجود ما بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، نژاد یا ملیت هستند و همه‌ی ما باید راه خود را در هزارتو پیدا کنیم و زمانی که با تغییرات روبه‌رو می‌شویم، سربلند از آن بیرون بیاییم. در بیرون از هزارتو (Out of the maze) با هِم همراه می‌شوید، به دل هزارتو می‌زنید، امید را می‌یابید و ناگهان از قدرت باورهایتان شگفت‌زده می‌شوید، از هزارتوهای زندگی که در آن گیر افتاده‌اید، خارج می‌شوید.

افتخارات کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

- قرار گرفتن در فهرستِ مشهور «کتاب‌هایی که زندگیتان را دگرگون خواهد کرد»
- حضور در میان پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های آمازون

نکوداشت‌های کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

- اسپنسر جانسون در کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، پاسخ‌هایی ساده به معضلاتی دشوار داده است. (آمازون)
- این کتاب از واقعیاتی عمیق پرده برمی‌دارد. (Book Depository)
- داستانی با پیامی فوق العاده مهم. (Book Browse)
- روشنگرانه و سرگرم‌کننده. (گودریدز)

نکوداشت‌های کتاب بیرون از هزارتو:

- خارج از هزارتو یک کتاب کوتاه و شیرین است؛ اما یک کتاب خواندنی، آرام و سریع نیز هست و یک روش خوش‌بینانه و قابل دسترس برای فکر کردن درباره تغییر به شمار می‌رود. (The Financial Times)

- این داستان برای همه کسانی است که با یک وضعیت دشوار در زندگی روبه‌رو هستند و هر کسی نیز زمانی آن را تجربه می‌کند. آیا چیزی در زندگی شما ناپدید شده است؟ دقیقاً مانند دو شخصیت اصلی، هِم و هاو پنیر خود را از دست داده‌اید؟ پس این اثر واقعاً می‌تواند به شما کمک کند با انتخاب یک باور جدید، موارد غیرممکن را کشف کنید. (Florida Times-Union)

کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب) مناسب چه کسانی است؟

اگر تاکنون برای بهتر زیستن، سعی در آموختن و به کار بستن روش‌های متفاوتی کرده‌اید، اکنون گام دیگری برداشته‌اید، چراکه این کتاب به شما خواهد آموخت که چگونه ترس را پشت سر بگذارید و با جریان تغییر، سازگار و هماهنگ شوید.

با اسپنسر جانسون بیشتر آشنا شویم:

وی نویسنده‌ای محبوب و خالق آثاری با شهرتی جهانی بود. جانسون همواره تلاش می‌کرد تا مفاهیم اساسی و مهم را با زبانی ساده و همه‌فهم در کتاب‌هایش شرح دهد. شاید همین دلیل اصلی محبوبیت او باشد. از کتاب‌های پرفروش این نویسنده‌ی فقید، علاوه بر چه کسی پنیر مرا برداشت؟، می‌توان به دو کتاب «مدیر یک دقیقه‌ای» و «قله‌ها و دره‌ها» اشاره کرد. اسپنسر جانسون در 24 نوامبر 1934 به دنیا آمد و در 3 جولای 2017 چشم بر دنیا فرو بست.

جملات برگزیده کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب):

- هر فکری که دارید را باور نکنید.
- هیچ محدودیتی برای آنچه شما می‌توانید باور کنید وجود ندارد.
- یا به خودت ایمان داشته باش. با اعتقاد به این باور که شما را به همین دلیل آفریده‌اند که ارزش بی‌نظیری برای ارائه به دنیا دارید.
- همه باورها ارزش بررسی دارند. نکته اصلی این است که به باورهای خود توجه کنید و آن‌ها را آزمایش کنید - لزوماً آن‌ها را کنار نگذارید.
- خوب است. وقتی به خودتان اجازه می‌دهید آن را باور کنید، جهانی کامل از امکانات جدید درهایش را به روی شما باز می‌کند؛ که واقعاً شگفت‌انگیز است.

در بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب) می‌خوانیم:

کارلوس گفت: «ازآنجاکه مردم می‌خواهند اوضاع ثابت بماند و فکر می‌کنند این تغییر برایشان بد خواهد بود. وقتی یک نفر می‌گوید تغییر، ایده بدی است، دیگران نیز حرفش را تکرار می‌کنند.»

مایکل گفت: «بله ممکن است آن‌ها واقعاً چنین احساسی نداشته باشند، اما برای ایجاد توازن با او موافقت می‌کنند. این هم نوعی فشار گروهی است که با تغییر در هر سازمانی مبارزه می‌کند.»

بکی پرسید: «پس از شنیدن داستان پنیر توسط کارمندانتان، اوضاع چگونه متفاوت شد؟» مایکل به‌سادگی گفت: «فشار گروهی تغییر کرد. هیچ‌کس نمی‌خواست شبیه هِم باشد!»

همه خندیدند.

«آن‌ها می‌خواستند زودتر از موعد تغییرات را استشمام کنند و به‌سرعت وارد عمل شوند، نه اینکه در آن غوطه‌ور شوند و عقب بمانند.» ناتان گفت: «این نکته خوبی است. هیچ‌کس در شرکت ما نمی‌خواهد شبیه هِم باشد. حتی ممکن است تغییر کنند. چرا در آخرین تجدیددیدارمان این داستان را برای ما نگفتی؟ این داستان می‌توانست مؤثر باشد.» مایکل گفت: «قطعاً مؤثر است.»

«به‌خوبی مؤثر است، البته وقتی‌که همه کارکنان سازمان شما از این ماجرا مطلع باشند - چه در یک شرکت بزرگ، چه یک تجارت کوچک یا حتی خانواده شما - ازآنجاکه یک سازمان فقط در صورتی تغییر می‌کند که افراد زیادی در آن تغییر کرده باشند.»

فهرست مطالب کتاب

چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟
سخن مترجم
دورهمی
داستان «چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟»
گفتگو؛ کمی بعد، در همان روز
بیرون از هزارتو
سخن مترجم
داستان پشت قصه خارج از هزارتو
پیش گفتار
یک سمینار در شیکاگو
داستان اصلی چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟
داستان جدید: بعد چه اتفاقی افتاد...
پایان... یا شروع دیگری است؟
این داستان را با دیگران به اشتراک بگذارید
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب)
نویسنده
مترجمسارا عزیزی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-7369-16-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب)

محب الله اختری
۱۴۰۳/۱/۱۶
دقیقا این کتاب رو ۶ سال پیش خونده بودم و خواستم دوباره بخونم خیلی عالی است این کتاب
معصومه
۱۴۰۱/۹/۵
خیلییییی عالی بود، چون باعث شد من به خودم بیام و خودمو تغییر بدم وبه سوی موفقیت گام بردارم.
محمد جعفر یوسفیان
۱۴۰۲/۱۲/۱
خوب بود، فقط در ابتدای کتاب منظورش خوب ادا نشده بود
سعید میرزائی
۱۴۰۱/۷/۲۹
شاید یکی از بهترین کتاب‌هایی که هر کس باید در زندگیش بخونه
مریم اشرفی گل
۱۴۰۲/۸/۱۹
دید جدید و جالبی از خودت بهت میده
ناظمیان
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
اینکه دو کتاب ترکیب شده خیلی خوبه
محمد حیدری
۱۴۰۱/۱۰/۴
عالی خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب)

برای دریافت کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ بیرون از هزارتو (2 اثر در یک کتاب) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.