معرفی و دانلود کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

عکس جلد کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟
قیمت:
63500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ نوشته‌ی آندرو نیوبرگ و مارک رابرت والدمن، یک راهنمای کاربردی و آسان است که فاصله‌ی موجود بین معنویت و علم اعصاب را با اطلاعات مفید پر می‌کند و مغز و زندگی شما را بهبود می‌بخشد.

دکتر هربرت بنسون درباره‌ی کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ (‌How God changes your brain: breakthrough findings from a leading neuroscientist) می‌گوید:

نیوبرگ و والدمن توصیف شگفت‌انگیزی از چگونگی اثر ایمان و سلوک معنوی بر روی بهینه‌سازی عملکرد مغز به دست می‌دهند. آن‌ها علم و دین را به هم نزدیک می‌کنند.

و جرج والانت اضافه می‌کند:

آندرو نیوبرگ (Andrew B. Newberg) و مارک رابرت والدمن (Mark Robert Waldman)‌ کتابی نوشته‌اند که منطقی، عالمانه، به روز، پخته و خلاق است و ارائه‌ی راهکاری است که به کرات می‌توان به کار برد.

در بخشی از کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد می‌خوانیم:

همان‌طور که گفته شد گاس بعد از هشت هفته انجام مراقبه به آزمایشگاه ما آمد و ابتدا یک اسکن گرفتیم و سپس او دوازده دقیقه مراقبه انجام داد و یک اسکن دیگر گرفتیم. اسکن دوم نشان داد که بعد از مراقبه، فعالیت لوب پاریتال کاهش می‌یابد (این لوب مغز مسئول ساختن حس خودیت یا احساس وجود در ماست). در مطالعات مغزنگاری از راهبه‌ها و بودیست‌ها نیز کاهش فعالیت در لوب پاریتال را مشاهده کردیم. وقتی این اتفاق می‌افتد حس فرد از خویشتن از بین می‌رود و شخص با شیء مورد مراقبه‌ی خود به وحدت می‌رسد. برای راهبه‌ها هدف از مراقبه قرب به خدا بود و برای بودیست‌ها تجربه‌ی آگاهی خالص و ناب و هشیاری بود؛ اما برای گاس، هدف بهبود حافظه‌ی از دست‌رفته بود. ما می‌دانیم که از دست دادن آگاهی نسبت به خود، تمایل فرد برای رسیدن به هدفی خاص را تشدید می‌کند، ولی علت این امر را به درستی نمی‌دانیم. از دست دادن این حس همچنین سبب بهبود انجام امور مختلف می‌شود و شخص آن‌ها را با لذت بیشتری پی می‌گیرد. در ورزش آن را "In the Zone" می‌گویند و در روانشناسی این حالت تجربه‌ی اوج را «حس شناور بودن» می‌نامند.

اسکن‌های مغز گاس نشان داد که در کمتر از دو هفته عملکرد نورون‌های مغز او تغییر کرده‌اند. این یافته بسیار شگفت‌انگیز بود، زیرا نشان می‌داد که ما می‌توانیم آگاهانه مغز خود را دگرگون سازیم و عملکرد آن را بهبود دهیم. همان‌طور که در فصل گذشته گفته شد ما می‌توانیم تغییر دائمی‌ در یک نورون «منفرد» را در عرض چند روز به وجود ‌آوریم و همان‌طور که مطالعات دیگر هم تأیید کرده‌اند می‌توان با انواع مراقبه تغییرات ظریف ولی باارزشی طی چند ماه در مغز ایجاد کرد. آیا این تغییرات دائمی ‌هستند؟ شاید در مورد بهبود شناخت هنوز زود باشد که به این نتیجه برسیم، ولی از روی بررسی‌های خودمان می‌توانیم بگوییم تفاوت عمده‌ای در مغز مراقبه‌کننده‌های پیشرفته که سال‌ها تمرین کرده‌اند با آن‌هایی که مراقبه نمی‌کنند وجود دارد. این اختلاف را حتی هنگامی ‌که مراقبه نمی‌کنند می‌توان دید؛ اما هنوز نمی‌دانیم اگر همین اشخاص مراقبه را رها کنند چه می‌شود؟ آیا مغز به حال اولیه‌ی خود برمی‌گردد؟ احتمالا مانند ورزش کردن است یعنی اگر ادامه ندهیم منافعش از بین می‌رود.

همان‌طور که ذکر شد پس از انجام مراقبه، در نواحی پری فرونتال کورتکس و سینگولای قدامی‌ (یعنی بخش‌هایی از مغز که برای حفظ توجه فرد بر روی یک مطلب خاص ضرورت دارد) افزایش فعالیت دیده می‌شود. انواع دیگر مراقبه و یوگا نیز همین مناطق را تحریک می‌کنند؛ اما در مورد بیماران ما که ضعف حافظه داشتند علاوه بر بخش‌های فوق، مخچه (‌ساختاری که مسئول هماهنگ کردن حرکات ارادی بدن است) نیز افزایش فعالیت نشان می‌داد که کاملا منطقی است، زیرا برای انجام حرکات دست در مراقبه «کی. کی» باید مناطقی از مغز که حرکات را هماهنگ می‌کنند، دخالت کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نویسندگان
بخش اول: دین و مغز انسان
۱: چه کسی به خدا اهمیت می‌دهد؟
پیش‌درآمدی بر یک انقلاب عصبی و معنوی
۲: هنگام نیایش، آیا به خدا نیاز دارید؟
مراقبه، حافظه و مغز در حال پیری
۳: خدا با مغز شما چه می‌کند؟
انواع عصبی سلوک معنوی
بخش دوم: تحول (تکامل) عصبی و خدا
۴: خدا را چگونه احساس می‌کنید؟
تنوع تجربه‌ی معنوی
۵: خدا شبیه چه چیزی است؟
تصورات، خلاقیت و درک عینی معنویت
۶: آیا خدا قلب دارد؟
شفقت، معرفت و شخصیت معنوی مغز
۷: چه اتفاقی می‌افتد وقتی خدا خشمگین می‌شود؟
خشم، ترس و اصول‌گرایی در مغز ما
بخش سوم: تغییر حقایق درونی دعایی برای ایجاد آرامش همگانی
۸: تمرین‌هایی برای مغز
هشت طریقی که سلامت جسمی‌، روانی و معنوی را می‌افزایند
۹: در جست‌وجوی آرامش
مراقبه، نیت، تمدد اعصاب و هشیاری
۱۰: ارتباطات مشفقانه
گفت‌وگو، صمیمیت و تغییر تقابل
سرانجام (پایان سخن) : آیا خدا حقیقت دارد؟
یک اندیشه‌ی شخصی
پی‌نوشت مترجم
فهرست اسامی خاص
فهرست تفصیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟
نویسنده،
مترجمشهناز رفیعی
ناشر چاپیانتشارات بخشایش
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-964-182-108-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
63500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

amir soltani moghadam
۱۴۰۲/۳/۳
در این کتاب ترکیب زیبا و کاربردی از مغز و علم، دین برای رسیدن به آرزوها پیشنهاد شده و نویسنده تلاش کرده با تجربه‌های علمی به خواننده ثابت کنه که معنویت و خدا تا چه اندازه در رسیدن ما به اهداف و ارزوهامون به وسیله مغز و ذهن که یک قانون الهی ثابت شده است آشنا کند
setare khorami
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
وای از این کتاب😍فقط میتونم بگم محشره
ممنونم کتابراه عزیزم که چنین کتاب‌های با ارزشی رو در اختیارمون میذاری و ممنونم برای اینکه نسخه نمونه کاملی از کتاب هارو در اختیار خواننده قرار میدید واقعا ممنونم عاشقتونم🙏🙏🙏
ساجده شاحیدر
۱۳۹۸/۳/۵
بسیار عالی است. این به زیبایی ارتباط معنویت و تعالی فکری و ذهنی ما را نشان می‌دهد
علی رحیمزاده
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب خوبی هست چون تمام بیانی که داره با علم آمیخته هست و گفته هاشون دال بر اصول و متد یافته‌های علمی جهان هست
راحله حسین زاده
۱۳۹۹/۲/۱۰
عالیه این کتاب. لذت بردم خصوصا اواسط کتاب. فقط کاش صفحات این کتاب مثل بقیه‌ی کتاب‌های الکترونیکی باشه.
reihaneh Rajaeian
۱۳۹۸/۴/۲۰
پس از مدتها مطالعه توی حوزه ذهن به چرا میگم این کتاب کم نظیره
muhaamad badvi
۱۳۹۹/۱۰/۳
کتاب جالبیه امیدوارم باز هم از اینجور کتابا در کتابراه قابل دسترس باشه
محبوبه ملکی
۱۴۰۰/۱/۱۱
عالیه برای افرادی که نیاز به درک بیشتر خدا دارند
محمد جان آبادی
۱۳۹۹/۸/۱۸
کتابی تخصصی وفوق العاده هست ودرموردمغزاطلاعات خوبی میده
Monica Ss
۱۳۹۹/۷/۱۵
جالب بود پیشنهاد میکنم حتما یکبارو بخونید
fateme mahmoodi
۱۳۹۹/۲/۱۲
وااقعا ارامش بخش بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

برای دریافت کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.