معرفی و دانلود کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود

عکس جلد کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود یکی از عناوین پرفروش و کلاسیک حوزه‌ی موفقیت و خودسازی به شمار می‌رود. شارون وگشیدر کروز در این اثر آموزنده، مخاطبین خود را در مسیر پرورش احساس عزت نفس یاری نموده است.

درباره کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم

«دوست داشتن خود» که در گفتمان روانشناختی با عنوان «عزت نفس» شناخته می‌شود، به جرئت قدرنادیده‌ترین فضیلت بشری است؛ خصیصه‌ی سازنده و ارزنده‌ای که برخورداری از آن در بیشتر جوامع به افراد آموخته نمی‌شود. حتی برعکس، اغلب چنین القا می‌شود که این ویژگی نه یک فضیلت ارزشمند، بلکه یک رذیلت اخلاقی است. در عوض، تا بخواهید در باب ارزش دیگردوستی داد سخن سر داده می‌شود. غافل از آن‌که نخستین لازمه‌ی بهره‌مندی از تواناییِ ابراز عشق راستین به دیگری، بهره‌مندی از تواناییِ ابراز عشق و احترام به شخص خود می‌باشد. تحقیقات روانشناختی نیز نشان می‌دهند که اغلب افراد بزرگ و برجسته‌ی تاریخ، در هر حیطه‌ای که لحاظ کنید، اشخاصی برخوردار از احساس اعتماد به نفس و عزت نفس بوده‌اند. (البته این واقعیت که برای موفقیت در مراحل گوناگون زندگی، باید از عزت نفس برخوردار بود، چنان بدیهی است که برای اثبات آن، نیازی نیست که به تحقیقات و داده‌های علمی استناد کنیم!)

هدف از ارائه‌ی مقدمه‌ی مختصر فوق معرفی کتابی از شارون وگشیدر کروز (Sharon Wegscheider-Cruse)، با عنوان چگونه خودمان را دوست بداریم (Learning to Love Yourself)، است. در این اثر مخاطب مطالبی تأمل‌برانگیز خواهید بود که جملگی، در جهت ارتقای احساس عزت نفسِ خواننده به او پیشکش شده‌اند.

شارون وگشیدر کروز در کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم به خوبی اثبات کرده که ریشه‌ی اغلب ناکامی‌های آدمی در طول زندگی، در کمبود عزت نفس نهفته است. او نقش خانواده را در رشد یا کاهش این احساس در نهاد آدمی بسیار پررنگ قلمداد نموده. اگرچه، در تحلیل نهایی، عاملیت و اثرگذاری را به خود فرد نسبت داده است. به این معنی که در نهایت، این خود انسان است که با کنش‌هایش می‌تواند احساس عزت نفس را در خویش پدید آورده یا به کل نابود سازد.

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم به هشت فصل خواندنی تقسیم شده. ذیل هر یک از این فصول، مهم‌ترین عوامل و عناصرِ شایان ذکر در مسیر کسب خودباوری و عزت نفس، به نوبت بررسی شده‌اند.

ترجمه‌ی فارسی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم به وسیله‌ی مهدی قراچه‌داغی فراهم آمده، و انتشار آن به همت نشر ذهن‌آویز میسر گشته است.

در نکوداشت کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم

  • شارون وگشیدر کروز در کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم، ضمن دوری از شعارزدگی، به مخاطبین خود می‌آموزد که زمام زندگی‌شان را در دست گرفته و با اتخاذ دیدگاه‌هایی سالم در باب امور، شخصیت خویش را اصلاح نمایند. (آمازون)

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی، مخاطبین اصلی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم از شارون وگشیدر کروزند.

با شارون وگشیدر کروز بیشتر آشنا شویم

شارون وگشیدر کروز (متولد سال 1938) کارآفرین، مشاور خانواده و تاجر بین‌المللی است که بیش از همه، به واسطه‌ی قریب به بیست و پنج عنوان کتابی شناخته می‌شود که در زمینه‌ی های تجاری و روانشناختی به نگارش درآورده است. آثار شارون وگشیدر کروز تاکنون به سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و رکورد فروشی کم‌نظیر را از خود به جای گذاشته‌اند. هم‌آمیزی زبان ساده با محتوای کاربردی، اصلی‌ترین عاملی‌ست که کتاب‌های خانم کروز را از اقبالی این‌چنینی برخوردار ساخته است.

«شانس دوباره: امید و سلامتی برای خانواده‌ی الکلی» و «چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود» مشهورترین کتاب‌های شارون وگشیدر کروز به شمار می‌روند.

جملات برگزیده کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود

  • خودباورى یک انتخاب است، حق مادرزادى نیست.
  • براى افزایش خودباورى نباید گذشته را سرتاسر خوب یا بد بدانیم.
  • اضطراب ناشى از انباشت احساسات ابراز نشده‌اى است که طى سال‌ها، در خود جمع‌آورى کرده‌ایم.
  • قبل از این‌که به جلو حرکت کنیم و خودباورى خود را افزایش دهیم، لازم است که از واقعیت خود به‌طور کامل آگاه شویم و عواملى را که در گذشته مانع از پیشرفت ما شده‌اند شناسایى کنیم.

در بخشی از کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود می‌خوانیم

روش کنترلى دردناکى که والدین گاه از آن استفاده مى‌کنند تا با فرزندانشان ارتباط برقرار نمایند دادن احساس گناه و ترس به آنهاست تا بچه‌ها رفتار خودشان را کنترل نمایند. و در مواقعى والدین بى‌توجه و بى‌تفاوت هستند. بسیارى از بچه‌ها به حکایات دردناکى درباره زندگى خود اشاره مى‌کنند که در آن پدر و مادرشان آن‌ها را مسخره کرده‌اند. گاه والدین از فرزندانشان توقعاتى دارند که هیچ‌کس نمى‌تواند آن‌ها را برآورده سازد.

یک کودک کم‌سال اطلاعى از نیازها و خواسته‌هاى خود ندارد. بچه‌ها سردرنمى‌آورند که چرا والدینشان با آن‌ها اینگونه رفتار مى‌کنند. ممکن است این والدین خود در دوران کودکى با بدرفتارى روبه‌رو شده باشند. ممکن است در کودکى ناراحتى‌هاى زیادى را تحمل کرده باشند. ممکن است در کودکى تحقیر شده باشند. اما بچه‌ها این رمز و رازها را درباره پدر و مادرشان نمى‌دانند. آن‌ها فاقد مهارت همدلى هستند. بچه‌ها مى‌خواهند راه خود را در دنیا پیدا کنند. آن‌ها متوجه نیستند که پدر و مادرشان هم راه خود را گم کرده‌اند.

گاه احساس ترس، گناه و رنجشى که یک کودک احساس مى‌کند به‌قدرى شدید و کلافه‌کننده است که کودک براى حفظ بقاى خود احساسش را سرکوب مى‌کند. این یک مکانیسم دفاعى است. کودک براى بقا و دوام خود، از دانش درونى و از احساساتش فاصله مى‌گیرد. کودک منکر کودک درون خود مى‌شود و او را به‌طور کامل دفن مى‌کند.

این احساسات کهنه در بدن منجمد مى‌شوند و کودک به دنبال رفتارهاى حمایت‌گرانه مى‌رود (غذا، موادمخدر، سیگار...). براى درمان این تألم درونى، سیستم اضطرار (رفتار) و فرونشانى (احساسات) مورد استفاده قرار مى‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: سفرى به خودباورى
فصل دو: والدین و خودباورى
فصل سه: چشم‌اندازى جدید به روى احساسات کهنه
فصل چهار: دشمنان عزت‌نفس
فصل پنج: رسیدن به احساس خودباورى بیشتر
فصل شش: صمیمیت، تعهد و عزت‌نفس
فصل هفت: راهنماى ایجاد صمیمیت
فصل هشت: نیازهاى عاطفى و احساس خودباورى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-118-120-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود

زینب کامرانی
۱۴۰۳/۱/۷
یکی از کتابهای خوب خودشناسی بود واسه من اینک ه رفتارهای اعتیادآور مثل ولخرجی و پرخوری از چه خواستگاه و منشأیی شکل گرفتن و برای تشخیص این مسائل خوب بودتوصیه میکنم در کنار کتابهایی مثل خانواده خودشیفته و والدین سمی مطالعه بشه
Zar
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
استفاده کردم به نظرم کمک کننده است و پیشنهاد می‌کنم
Maryamsanei
۱۴۰۲/۲/۲۲
ترجمه به معنای واقعی افتضاح بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود

برای دریافت کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.