معرفی و دانلود کتاب در باب اعتماد به‌ نفس

عکس جلد کتاب در باب اعتماد به‌ نفس
قیمت:
۲۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در باب اعتماد به‌ نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در باب اعتماد به‌ نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در باب اعتماد به‌ نفس

آیا اعتماد به نفس یک ویژگی ذاتی‌ست که فقط بعضی از افراد از آن بهره‌مند هستند؟ و یا مهارتی‌ست که هر کس می‌تواند با کمی کوشش آن را کسب کند؟ آلن دوباتن، متفکر مشهور معاصر در کتاب در باب اعتماد به‌ نفس، سعی در ارائه‌ی پاسخی دقیق به اینگونه سوالات درباره‌‌ی ماهیت اعتماد به نفس دارد.

درباره کتاب در باب اعتماد به نفس:

صرف نظر از اینکه چه دیدگاهی درباره‌ی چیستی اعتماد به نفس داشته باشیم، نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که برخورداری و یا عدم برخورداری از آن، اهمیتی اساسی در زندگی فردی و اجتماعی‌مان دارد. چه بسیار انسان‌هایی که به دلیل کمبود اعتماد به نفس، در زندگی متحمل ناراحتی‌های فراوانی شده‌ و می‌شوند؛ برای مثال، ممکن است فردی به دلیل اعتماد به نفس اندک، فرصت شغلی مناسبی را از دست بدهد؛ و یا خود را از ابراز علاقه به انسانی دیگر ناتوان ببیند. بیشتر انسان‌ها احتمالاً در مقاطعی از زندگی خود با چالش اعتماد به نفس مواجه بوده‌اند.

در کتاب در باب اعتماد به نفس (On Confidence)، این ایده مطرح شده که آنچه اعتماد به نفس نامیده می‌شود، استعدادی ذاتی و یا موهبتی الهی نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از مهارت‌های آموختنی‌ست. در این کتاب ابتدا شرحی جالب توجه از اهمیت برخورداری از اعتماد به نفس در زندگی داده می‌شود. سپس درباره‌ی تعاریف آن، و رابطه‌اش با نهادهای اجتماعی‌ای نظیر سیاست و تاریخ و خانواده، و نسبتش با واقعیت‌هایی نظیر مرگ و ناکامی سخنانی گفته می‌شود. و سرانجام، پس از توضیح درباره‌ی موانعِ دستیابی به خودباوری، از ما خواسته می‌شود تا به اعتماد به نفس، اعتماد داشته باشیم، و با استفاده از راهنمایی‌های نویسنده، در به دست آوردن آن بکوشیم.

از ویژگی‌های جالب کتابِ آلن دوباتن، اشارات فراوان و خواندنی به آثار نویسندگان دیگر است. برای مثال، شما ضمن مطالعه‌ی کتاب، با بسیاری از عقاید فیلسوفانی چون نیچه، مونتنی و... نیز آشنا می‌شوید.

در نکوداشت کتاب در باب اعتماد به نفس:

- رساله‌ای قابل تأمل که به ما می‌آموزد اعتماد به نفس، عطیه‌ی خدایان نیست، بلکه یک مهارت قابل آموختن است. (amazon)

درباره مدرسه زندگی:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه‌گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و... است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه‌اندازی مدرسه زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

کتاب در باب اعتماد به نفس مناسب چه کسانی‌ است؟

افرادی که با مشکلات ناشی از کمبود اعتماد به نفس مواجهند، از مطالب کتاب در باب اعتماد به نفس نکات مفیدی خواهند آموخت. همچنین، علاقه‌مندان به فلسفه، روانشناسی و جامعه‌شناسی نیز می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا بشویم:

کمتر فیلسوفی را می‌شناسیم که بتوان فلسفه را به زندگی روزمره مردم پیوند بدهد و با زبانی ساده و باکیفیت، مفاهیم مهم انسانی همچون عشق، کار، هنر، سفر، دوستی و... را بیان کند. آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه کننده تلویزیون و فیلسوفی سوئیسی است که با 50 سال سن در لندن زندگی می‌کند.

او تجربه نوشتن کتاب‌های داستانی و غیرداستانی زیادی دارد، اما شهرت او به خاطر جستارنویسی‌ها و مقاله‌هایی است که ترکیبی از ایده‌های هنرمندان، فیلسوفان و دانشمندان با زندگی عادی مردم است. درواقع هدف این فیلسوف، بازگرداندن تفکر در مرکز زندگی است؛ یعنی جایی که به آن تعلق دارد.

آلن دوباتن با نوشتن کتاب جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه در ایران و جهان مشهور شد. او در اولین کتاب خود یعنی جستارهایی در باب عشق، سبکی غیرمعمول را به کار گرفت و عناصر داستانی یک رمان را همراه با تاملات و تحلیل‌های غیر داستانی ترکیب کرد و باعث شد خوانندگان زیادی جذب آن بشوند.

آثار مهم و ترجمه شده این نویسنده سوئیسی شامل این موارد است: «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصایب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت (موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن»

جملات برگزیده کتاب در باب اعتماد به نفس:

- اعتماد به نفس یک مهارت است، نه یک عطیه‌ی الهی
- بلوغ یعنی نادیده گرفتن شخصیت افسانه‌ای یک فرد و درک کامل خصوصیات انسانی او.
- بخش عمده‌ای از آنچه وجود دارد اختیاری است، نه اجتناب ناپذیر است و نه درست، بلکه صرفا نتیجه‌ی آشفتگی و تصادف است.

در بخشی از کتاب در باب اعتماد به نفس می‌خوانیم:

هر روز کارهای زیادی را به بعد موکول می‌کنیم: قطع رابطه‌ای که به ضرر هر دو طرف است؛ نزدیک شدن به شخص جدیدی که رابطه با او برای ما هیجان‌انگیز خواهد بود؛ رفتن به سراغ شغل دیگری که احتمال می‌دهیم استعدادهای نهفته‌ی ما را شکوفا کند؛ یا خرید خانه‌ای با چشم‌انداز زیبای دریا. و با این حال، دست روی دست می‌گذاریم و کاری نمی‌کنیم. شاید نیمه شب‌ها از فکر و خیال فراوان چند لحظه دچار افسردگی و اضطراب شویم، اما با طلوع صبح آرزوهایمان را به باد فراموشی می‌سپاریم و باز هم سر در گریبان غفلت فرو می‌بریم. باز بی‌اختیار غرق در خیالات می‌شویم و به کارهای سرگرم کننده‌ای فکر می‌کنیم که پس از بازنشستگی انجام خواهیم داد. اجازه می‌دهیم لحظه لحظه‌های عمرمان تلف شود.

ریشه‌ی این تردید و دودلی ما ترس از خطر کردن است. هر اقدامی خطرات هراس‌انگیزی در پی دارد. شاید خانه‌ی جدید آن طور که فکر می‌کردیم نباشد؛ تغییر شغل ما را به خاک سیاه بنشاند؛ آن که خیالش را در سر می‌پروانیم دست رد به سینه‌ی ما بزند؛ و شاید پشیمان شویم که پیوند زناشویی‌مان را گسسته‌ایم. اما این دست روی دست گذاشتن به خودی خود عواقبی در پی دارد، چون فاجعه‌ای حتی به مراتب ترسناک‌تر از شکست در کمین ماست که از آن غفلت کرده‌ایم: هدر دادن عمرمان.

ما خیلی ساده‌لوحانه عمیق‌ترین و در عین حال احمقانه‌ترین حقیقت مربوط به وجودمان را نادیده می‌گیریم: این که روزی خواهیم مرد. حقیقت تلخ فناپذیری و مرگ ما آن‌قدر نامعقول و نپذیرفتنی به نظر می‌رسد که عملاً همچون موجودات نامیرا زندگی می‌کنیم، انگار که همیشه فرصت خواهیم داشت بالأخره به آرزوها و امیال سرکوب شده‌ی خود دست یابیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حماقت و اعتماد به نفس
سندروم فریبکاری
اعتماد به سیستم
تاریخ یعنی همین حالا
تجربه
مرگ
دشمنان
خودویرانگری
اعتماد به اعتماد به نفس
درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در باب اعتماد به‌ نفس
نویسنده
مترجمبامداد صالحی
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-740329-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در باب اعتماد به‌ نفس

F K
۱۴۰۱/۷/۲۴
اولین کتاب از آلن دوباتن هست که میخونم، و همینطور اولین کتاب در مورد اعتماد به نفس..
کتابی کوتاه و خیلی باارزش، توصیه به خوندنشو دارم مخصوصاً برای کسایی که از نبود اعتماد به نفس رنج می‌برند..
برای هزارمین بار بهم ثابت شد که ریشه بیشتر مشکلات‌ و بدی‌ها و ضعف‌های شخصیتی، همش برمیگرده به دوران و و
کودکی تربیت والدین..
با خوندن این کتاب اعتماد به نفسم زیاد نشد ولی آگاهی دانشم کمی بیشتر از قبل شد، که داشتن آگاهی، خودش باعث احساس قدرت میشه و این احساس قدرت با خودش اعتماد به نفس میاره
تصمیم گرفتم کتابای بیشتری از این نویسنده و نویسنده‌های دیگه در باب اعتماد به نفس بخونم..
ترجمه‌ی کتاب هم خیلی خوب بود
با تشکر
Gashin Minaiy
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
واقع بینی بسیار عمیق، ریز، دقیق و لذت بخشی داشت کتاب میگه اعتماد به نفس حاصل یک سری از نگرش‌های خاص نسبت به زندگی، جهان و جایگاه خودمون هست و سعی میکنه نگرش‌های اشتباهی که از کودکی در ما شکل گرفتند رو به چالش بکشه و اصلاحشون کنه و موفق هم میشه مهم نیست اون دیدگاه و باور اشتباهی که باعث تضعیف اعتماد به نفستون شده رو چند ساله دارید این کتاب به راحتی میتونه در باورهاتون در این زمینه انقلاب برپا کنه با توجه به الگو‌های پراشکال فرزندپروری که اکثرمون داشتیم و در جامعه‌ی ما بسیار رایجند خوندن این کتاب کوتاه رو دست کم نگیرید و ساده ازش نگزرید میتونه قطعه‌ی گمشده از پازل حال خوبتون باشه.
Zahra Akbari
۱۴۰۰/۱۱/۴
بنظرم لازمه هرکسی که اعتماد بنفس پایینی داره این کتاب رو بار اول برای انسجام ذهنی و دفعه‌های بعدی برای یادآوری مرور کنه، همه چیز سرجای خودش بیان شده و در آخر احساس خوبی به خواننده میده و اصلا هم از جملات غیر واقعی و انگیزشی درش استفاده نشده که این ویژگی خیلی به واقعیت نزدیک ترش میکنه و باعث برقراری ارتباط خوبی با خواننده میشه.
محمد
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب راجع به کلیات اینکه چرا باید اعتماد به نفس داشته باشیم توضیح میده و همچنین این نظر رو نقد میکنه که یک سری‌ها و یک سری عقاید پررویی و داشتن اعتماد به نفس رو بد میدونن همینطور میگه که همه‌ی ما ادم‌ها یک سری اخلاق بد داریم و این نباید موجب کمبود اعتماد به نفسمون بشه اما در کل بنظرم کتاب زیاد خوبی نبود و میتونست خیلی کاملتر و بهتر باشه
Zahra Eslami
۱۴۰۱/۵/۲۶
خیلی جذاب بود برام من هرکتابی رو تا انتها نمیخوندم هیچوقت وسط راه رهاش میکردم ولی مختصر بودن کتاب خیلی خوب بود باعث شد تا انتها مطالعه کنم خیلی‌ام مفید بود مطالبش از دیدگاه‌های مختلفی اعتماد ب نفس رو توصیف کرده و راه صحیح رو نشون میده به خاننده لذت بردم:)
کاربر BAVI
۱۴۰۰/۵/۱۸
مختصر و مفید در مورد اعتماد به نفس صحبت کرده واینکه چطور یک سری عقاید و افکار ما باعث کم شدن اعتماد به نفسمون شده..
جمله‌ای قابل تامل از کتاب: "بلوغ یعنی نادیده گرفتن شخصیت افسانه‌ای یک نفر و درک کامل خصوصیات انسانی او"
احسان خادمی
۱۴۰۱/۹/۹
این کتاب رو خوندم، کتاب جذابی بود و آدم رو وادار میکرد تا آخر مطلب به سرعت جلو بره، ولی مثل سایر کتاب‌های آن دو باتن نبود و واقعا در آخرین فصل کتاب تحت تاثیر قرار نگرفتم، و انتظاراتم برآورده نشد، نمیدونم، شاید من انتظار بیشتری از این کتاب داشتم🙃
Ghazal Yousefi
۱۴۰۱/۶/۲۸
گاهی وقتا باید دلیل و ریشه‌ی کم اعتماد به نفستو پیدا کنی و این کتاب خیلی منطقی و واقع بیینانه درمورد مسائل مختلف زندگی حرف میزنه و حقیقتا رو نشون میده
همیشه یه سری چیزا بزام سوال بود و این کتاب بالاخره جوابشونو بهم داد
مسعود ملکی
۱۴۰۱/۱۲/۶
کتابی بود که واقعا دیدگاه‌های جالبی را عنوان می‌کرد که در طول زندگی هیچ جا به آدم آموخته نمیشه، کتاب کوتاهی بود‌ای کاش کمی مطالب بیشتری برای آموختن ارائه میشد، با این حال از اون دست کتاب هاست که بنده به شخصه چند بار خواهم خواند
Kowsar Yousefi
۱۴۰۰/۱۱/۴
من با خواندن این کتاب، یه حس عجیبی دریافت کردم. نمیگم دگرگون شدم، نه!
باعث شد یکم بیشتر به خودم و جایگاهم دقت کنم، به اینکه هیچکس برتر از دیگری نیست!
نوشته‌های کوتاه اما خیلی مفیدی داشت.
شکوفه
۱۴۰۱/۳/۲۲
اعتناد بنفس یه مهارت اکتسابیه پس چی بهتر از این که از یک نویسنده سرشناس و کاربلد کمک بگیریم... و یک قدم در مسیر بهبود اعتماد بنفس مون برداریم و انگیزه کسب کنیم برای قدم‌های بیشتر....
الهه مهتدی
۱۴۰۱/۸/۳۰
خیلی متن روانی داره، از طرفی مثل اکثر کتاب‌های انگیزشی جملات تکراری و کلیشه‌ای نداره و حرف‌های جدیدی میزنه، خوندنش میتونه مفید باشه
راحله فرامرزی
۱۴۰۱/۷/۴
من خیلی خوشم اومد چون خیلی واضح بدون هیچگونه پیچیدگی وکلمات قلمبه سلمبه توضیح داده بود من خیلی خوشم اومد
فرزانه ج
۱۴۰۰/۵/۱۵
سلام چه کتاب خوبی بود, همه بازی‌های ذهن رو رو میکنه تا فریب نخوری و درست فکر کنی
ممنون
Ali Mirzaie
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
برای کسایی که مشکل اعتماد بنفس دارند این کتاب آگاهی خوبی میده و اعتماد به نفس با وجود سختی‌هایی که داره میبره بالا.
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب در باب اعتماد به‌ نفس

برای دریافت کتاب در باب اعتماد به‌ نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.