معرفی و دانلود کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟

کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ یک راهنمای درمانی مؤثر برای آسیب‌دیدگی مچ پای شماست. بن شاتو در این اثر کمکتان می‌کند مراحل توان‌یابی خود را با صرف هزینه‌ای اندک طی کنید و هرچه زودتر فعالیت‌های روزمره‌ و برنامه‌ی ورزشی خود را از سر بگیرید.

درباره‌ی کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟

این کتاب یک برنامه‌ی گام به گام برای بهبود مچ پای آسیب‌دیده‌ی شماست که آسیب‌های معمولی تا حاد را دربرمی‌گیرد و به شما کمک می‌کند در هر مرحله به بهبود وضعیت خود نزدیک شوید. ممکن است هدف شما از خواندن کتاب بازگشت به فعالیت ورزشی پس از یک دوره آسیب پا باشد یا آن‌که بخواهید مراحل درمان را از اولین گام شروع کنید. انتخاب با شماست؛ چون فصل‌بندی این کتاب به شما اجازه می‌دهد اگر فکر می‌کنید در یک مرحله به بهبود نسبی رسیده‌اید، بدون گذراندن راهکارهای آن بخش، به مرحله‌ی بعدی بروید. در کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ (Treating Ankle Sprains and Strains)، بن شاتو (Ben Shatto) به بسیاری از منابع مکتوب، محصولات ورزشی، مکمل‌ها و ... استناد کرده تا درنهایت یک درمان جامع و مستند در اختیار شما قرار دهد.

اهمیت این کتاب زمانی بر شما روشن می‌شود که با عوارض بلندمدت پیچ‌خوردگی پا و مزاحمت آن در انجام فعالیت‌های روزمره مواجه شوید. ممکن است موارد شدید این آسیب نیاز به توان‌بخشی طولانی‌مدت و حتی جراحی داشته باشد. بنابراین رعایت نکات درمانی برای پیشگیری از حادتر شدن وضعیت پایتان در این مرحله اهمیت بسیاری دارد که می‌تواند از دردسرهای احتمالی بعدی یا عود مجدد مشکل پایتان جلوگیری کند. این کتاب راهکارهای عملی را به شما آموزش می‌دهد و نیازی نیست حتماً برای درمان مچ پایتان هزینه‌های گزافی بپردازید. البته توصیه می‌شود پیش از انتخاب هر شیوه‌ی درمانی با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا از میزان آسیب پای خود باخبر شوید.

نکته‌ی دیگر آن‌که لازم است پیش از آغاز کردن کتاب بدانید توان‌بخشی مناسب بعد از آسیب اولیه‌ی شما تا زمانی که بتوانید به فعالیت ورزشی خود برگردید، اهمیت بسیاری دارد و کمک می‌کند به‌طور کامل به قدرت عضلانی، تحرک‌پذیری مفصل و تعادل بدن خود برسید. پس برای رسیدن به یک وضعیت مناسب با طرح درمانی بن شاتو در مورد چگونگی توانبخشی مچ پا همراه شوید.

کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ با ترجمه‌ی حافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی، مهسا مصلحی و فاطمه حاجیان فرهادی از سوی نشر تخصصی حتمی منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به افرادی که دچار پیچ خوردگی یا آسیب‌های بافتی در مچ پای خود شده‌اند، کمک می‌کند تا پس از یک دوره توانبخشی به فعالیت ورزشی خود برگردند.

با بن شاتو بیشتر آشنا شویم

بن شاتو یک متخصص معتبر ارتوپد در زمینه‌ی فیزیوتراپی (NSCA) است. هدف بن کمک به افراد فعال در تمام سنین برای درک خوددرمانی و مدیریت موقعیت‌های رایج اسکلتی- عضلانی، عصبی و حرکتی است تا به کمک مراقبت‌های بهداشتی، نسبت به سلامت خود توجه بیشتری نشان دهند.

در بخشی از کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

اگر راه می‌روید، می‌دوید و یا به طور کلی روی پاهای خود، فشار وارد می‌کنید، احتمالاً در برخی مواقع دچار پیچ‌خوردگی مچ پا شده‌اید. پیچ‌خوردگی مچ پا شایع‌ترین آسیب ارتوپدی است. این نوع از آسیب‌ها یک اتفاق شایع هستند و ممکن است برای هر کسی و در هر سنی اتفاق بیفتد. در بیشتر مواقع، پیچ‌خوردگی مچ پا به درمان پزشکی خاصی نیاز ندارد. با این حال، آگاهی از بهترین روش‌های خودمدیریتی در این آسیب بسیار مفید است. وقتی می‌توانید با اطمینان خودتان را درمان کنید، پس می‌توانید سطح درد را محدود کنید، سریع‌تر به فعالیت بازگردید، در هزینه‌های پزشکی و هزینه‌های توانبخشی صرفه‌جویی کنید و از عود مجدد آسیب نیز جلوگیری کنید.

مجله پزشکی ورزشی (ژانویه) 2014 یک مقاله‌ی متاآنالیز بر روی موضوع پیچ‌خوردگی مچ پا انجام داده است. یافته‌های موجود در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که خطر پیچ‌خوردگی مچ پا در زنان بیشتر است و احتمال پیچ‌خوردگی مچ پا در کودکان بیشتر از نوجوانان یا بزرگسالان است. ورزش‌های داخل سالن و زمین بیشترین خطر را داشتند. با این حال، پیچ‌خوردگی مچ پا می‌تواند به راحتی حین پایین آمدن از لبه‌ی پیاده‌رو، سر خوردن از تخت یا پا گذاشتن تصادفی روی حیوان خانگی یا اسباب‌بازی کودکتان رخ دهد. اغلب در مورد آسیب مچ پا، هم احتمال پیچ‌خوردگی و هم کشیدگی وجود دارد. پیچ‌خوردگی مچ یا استرین، صدمه به رباط است. رباط‌ها استخوان‌ها را به استخوان‌های دیگر متصل می‌کنند. کشیدگی‌ها یا استرین، آسیب‌هایی به عضلات یا تاندون‌ها هستند. در بیشتر موارد آسیب مچ پا، احتمال دارد که هم رباط و هم عضله آسیب‌دیده باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیچ‌خوردگی و کشیدگی مچ پا
درجه‌بندی پیچ‌خوردگی و کشیدگی مچ پا
فاز التیام
فاز حاد توانبخشی
فاز میانی (تحت حاد) توانبخشی
بازگشت کامل به فعالیت و ورزش
پیشگیری
نتیجه‌گیری
کتاب‌های بیشتر الکترونیکی برای خوددرمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟
نویسنده
مترجمحافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی، مهسا مصلحی، فاطمه حاجیان فرهادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-600-355-641-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
54500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟

کاربر sha
۱۴۰۲/۱/۲۵
کتاب خیلی مفید و ارزشمندی است که کمک میکنه بتونی راحت با انجام تمرینات بیان شده مشکلات درد مچ پا را بر طرف کنیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه درد مچ پای خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.