معرفی و دانلود کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟

کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ نوشته‌ی رابین مک کنزی، گرانت واتسون و رابرت لیندسی است که ذیل مجموعه‌های «چگونه خود را درمان کنیم؟» و «آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی» منتشر شده. این کتاب برای اولین بار در سال 1980 روانه‌ی بازار شده و بیش از چهار میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. اثر پیش رو معرف روش درمانی ارائه‌شده توسط دکتر مک‌کنزی است که به‌منظور جلوگیری از تشدید کمردرد و ریشه‌کن کردن آن ابداع و توسط متخصصان بسیاری در سراسر دنیا آزمایش شده است.

درباره‌ی کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟

دکتر رابین مک‌کنزی (Robin McKenzie) در کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ (Treat Your Own Back) به بررسی و معرفی روش درمانی مخصوص خود برای کمردردهای مزمن پرداخته است. وی مدعی‌ست که هیچ سیستم تشخیصی و درمانی دیگری قادر به طبقه‌بندی و ارائه‌ی برنامه‌ی مدیریتی لازم برای درمان دردهای مزمن نمی‌باشد و تحقیقات نشان داده است که پزشکانی که دارای گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی مک‌کنزی هستند، بهترین شرایط در ارائه‌ی ایمن و مؤثر این روش‌ها به بیماران را دارند. در مورد کمردرد به صورت خاص می‌دانیم که وقتی درد به سمت مرکز ستون فقرات حرکت می‌کند، احتمال بهبودی با روش‌های بیان‌شده در این کتاب بسیار مؤثر است.

معرفی و دانلود کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟

کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی مراقبت از کمر نوشته شده، اما کتاب پیش روی شما متفاوت است. دلیلش شاید این باشد که این کتاب یک حقیقت ارزشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد: چگونه کمر خود را برای کار قوی کنید. اگر از مشکلاتی مثل دردهای مکرر، بیرون زدن دیسک، فیبروز، آرتریت در پشت، روماتیسم و سیاتیک رنج می‌برید نیز، به شما راه درمان قطعی را نشان می‌دهد. با خواندن کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ به جراحی ستون فقرات یا استفاده از داروهایی که فقط علائم کمردرد شما را برطرف می‌کنند و نه علت آن را، مجبور نخواهید شد. تنها کافی‌ست توصیه‌ی بیمارانی که با خواندن «پرفروش‌ترین کتاب مربوط به کمردرد جهان در تمام دوران‌ها» درمان شده‌اند را جدی بگیرید. نتایج تحقیقات بسیاری از متخصصین نشان داده است که انجام تمرینات موسوم به روش مک‌کنزی مطابق با برنامه، میزان درد کمر بیمار را در عرض یک هفته کاهش داده و در برخی موارد نیز کاملاً از بروز آن جلوگیری کرده است. نتایج طولانی‌مدت نیز شامل کاهش دوره‌های درد و کاهش شدت درد است.

کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم توسط دکتر مهدی قیطاسی، حافظ بهزادی‌نژاد و محسن بهبودی به فارسی ترجمه شده و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

رابین مک‌کنزی، فیزیوتراپیست نامدار، چهل سال از عمر خود را صرف تکمیل روشی موسوم به مک‌کنزی کرده است. گرانت واتسون (Grant Watson) و رابرت لیندسی (Robert Lindsay) نیز دو متخصص فیزیوتراپی پرکار هستند. این سه با همکاری یکدیگر دست به تألیف مجموعه‌ی ارزشمندی به نام «چگونه خود را درمان کنیم؟» (Treat Your Own) زده‌اند. کتاب‌های این مجموعه به معرفی شیوه‌‌ای از خوددرمانی برای دردهای نواحی مختلف بدن تحت عنوان شیوه‌ی مک‌کنزی می‌پردازند.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی چگونه خود را درمان کنیم؟

  • ترجمه به 18 زبان زنده‌ی دنیا
  • فروش بیش از 6 میلیون نسخه در سراسر جهان
  • برنده‌ی جایزه‌ی طلایی کتاب پرفروش نیوزلند برای دو کتاب «چگونه گردن خود را درمان کنیم؟» و «چگونه کمر خود را درمان کنیم؟»

کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌ی فیزیوتراپی و پزشکی ورزشی پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

کمردرد مکانیکی

اگر مهندسی بخواهد بررسی کند که کدام قسمت از کمر بیشتر تحت فشار مکانیکی قرار دارد، نتیجه می‌گیرد که بیشترین کشش و فشار باید روی قسمتی از ستون فقرات باشد که درست بالای محل اتصال آن با لگن قرار دارد. این نتیجه‌گیری صحیح است، زیرا آمار نشان می‌دهد که بیشتر مشکلات کمر در ناحیه پایین کمر به وجود می‌آید. زمانی درد ایجاد می‌شود، که اجازه دهیم وضعیت بدنمان خمیده شود، و تقصیر خود ماست. از این نوع کشش به‌ راحتی و به‌ محض آموزش صحیح می‌توان جلوگیری کرد، اجتناب از دردی که به این روش تولید شده به عهده ماست. به درد ناشی از کشش طولانی‌مدت سندرم وضعیتی گفته می‌شود. با این‌ حال، درد مکانیکی نیز ممکن است به دلیل کشش بیش‌ از حد، شدت یابد که در واقع در این حالت برخی از بافت‌ها آسیب‌ دیده‌اند. آسیب ناشی از کشش بیش‌ از حد ممکن است هنگامی رخ دهد که نیروهای بیرونی، کشش زیادی را به پایین کمر وارد کند. به‌ عنوان‌ مثال، این نوع فشار می‌تواند به دلیل زمین خوردن یا در اثر برخورد با بازیکنان در ورزش‌های برخوردی مانند فوتبال رخ دهد. بالا بردن وزنه‌های سنگین نیز احتمالاً باعث کشش بیش‌ از حد و آسیب به لیگامنت‌های حمایت‌کننده مفاصل نخاعی می‌شوند. از این نوع آسیب‌ها به‌ راحتی نمی‌توان جلوگیری کرد زیرا به‌طور غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کمر یا ستون فقرات کمری
فصل 2: آشنایی با ستون فقرات
فصل 3: علت‌های شایع درد کمر
فصل 4: شناخت روش درمانی مک‌کنزی
فصل 5: برنامه تمرین
فصل 6: هنگام درد حاد کمر
فصل 7: موقعیت‌های خاص
فصل 8: درمان‌های شایع کمردرد
فصل 9: بروز درد ناگهانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟
نویسنده، ،
مترجممهدی قیطاسی، حافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-355-489-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه کمر خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.