معرفی و دانلود کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

عکس جلد کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند
قیمت:
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند حاصل تجربیات الین مازلیش و آدل فابر از کار با کودکان است. این کتاب راهکارهایی عملی برای برقراری ارتباط درست و مؤثر با کودکان، در خانه و مدرسه، پیشنهاد می‌کند و مهارت‌هایی ارائه می‌دهد که شما را برای حرف زدن با کودکان مجهز می‌کند، راه‌های تشخیص احساسات مختلف کودکان و همینطور روش‌های کمک به بروز این احساسات را به شما می‌آموزد. گفتنی‌ست این اثر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در زمینه‌ی تربیت کودکان قرار دارد.

درباره‌ی کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

شاید فکر کنید حرف زدن با بچه‌ها مثل راه رفتن در میدان مین است. پایتان را کمی آن‌طرف‌تر می‌گذارید و صدای جیغ و گریه به آسمان می‌رود. شاید باور داشته باشید که این جیغ و گریه طبیعی است، از سر لجبازی رخ می‌دهد، باید به آن بی‌توجهی کرد و از این قبیل عقایدی که از گذشته به ما رسیده است. بله، این گریه طبیعی است، اما صرفاً چون شما یاد نگرفته‌اید چطور با کودک ارتباط برقرار کنید، کودک نمی‌داند چطور با شما حرف بزند و به این ترتیب عواطف و خواسته‌هایش را از طریق جیغ کشیدن به شما نشان می‌دهد. بچه‌ها نیاز دارند یاد بگیرند چطور احساساتشان را بروز دهند، خواسته‌هایشان را بیان کنند و همدلانه از سمت شما درک شوند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند (How To Talk So Kids Can Learn) حاصل همکاری الین مازلیش (Elaine Mazlish) و ادل فابر (Adele Faber)، از پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب‌های تربیتی و ارتباطات والد و کودک، رابطه‌ی شما را با کودکان زیرورو می‌کند. این کتاب به شما می‌آموزد چطور تمامی روش‌های تربیتی کهنه را دور بریزید و در رفتار با کودک تجدیدنظر کنید. همینطور به شما کلماتی را یاد می‌دهد که اشتیاق کودک را در مسیر یادگیری شعله‌ور می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب محیط امنی برای کودکان فراهم می‌کنید، راه‌های بروز احساسات مختلف را به آن‌ها نشان می‌دهید و تشویقشان می‌کنید که با همان عواطف کودکانه، خودشان را بیشتر و بیشتر بشناسند. همچنین مسئولیت‌پذیری و خودانضباطی را به آن‌ها یاد می‌دهید و به جای ابزارهایی مثل جیغ‌زدن و گریه کردن برای بیان احساسات و خواسته‌ها، راه‌های درست‌تر را پیش پای آن‌ها می‌گذارید.

نویسندگان کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند، شخصیتی به نام لیز لندر خلق کرده‌اند و تجربیاتشان را از زبان او برای شما بازگو می‌کنند. این شخصیت؛ معلم جوانی است که آن را بر اساس مواجهات سال‌های اولیه‌ی مادر شدن و برخوردشان با کودکان ساخته‌‌اند. ساختار داستانی کتاب در کنار تصویرهای کمیکی از گفت‌وگوهای شخصیت‌های مختلف، مسائل تخصصی روانشناختی را با زبانی ساده و گیرا به شما آموزش می‌دهد و با بیان مثال‌هایی از موقعیت‌های مختلف میان کودکان و والدین یا معلم‌ها، راهکارهایی عملی و مفید پیشنهاد می‌کند.

کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند در هشت فصل نوشته شده است و در طی این فصول، مهارت‌هایی برای تقویت توانایی همکاری و مشارکت کودکان پیشنهاد می‌کند و به مسائلی از قبیل به‌کارگیری خلاقیت و تعهد، راه‌های تحسین و انتقاد درست از کودکان، مشارکت والدین و معلم‌ها و ... می‌پردازد. این کتاب پیش‌تر با عناوین مختلفی به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات نسل نواندیش این اثر را با ترجمه‌ی لادن شریعت‌زاده به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در زمینه‌ی تربیت کودکان
  • پنجمین جایزه‌ی کتاب برتر سال در زمینه‌ی آموزش و پرورش به انتخاب مجله‌ی کودکان

نکوداشت‌های کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

  • اگر معلم هستید یا بچه دارید، نباید از این کتاب به سادگی عبور کنید. (واشینگتن پست)
  • هر پدر و مادری می‌تواند از روش‌های ارائه‌شده در این کتاب برای ارتقای کیفیت رابطه‌ی خود با فرزندانش بهره ببرد. (روزنامه‌ی Fort Worth Star-Telegram)
  • کاربردی، منطقی و شفاف. رویکردهایی که فابر و مازلیش در این کتاب بر آن‌ها اتکا می‌کنند، چنان عاقلانه و منطقی هستند که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. (Family Journal)

کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند برای چه کسانی مناسب است؟

توصیه می‌شود والدین، مربیان، معلمان و تمامی کسانی که با کودکان سروکار دارند، این کتاب را با دقت بخوانند تا راه‌های خلاقانه‌ای برای برقراری ارتباط با کودکان بیاموزند.

در بخشی از کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند می‌خوانیم

در اولین‌ سال‌های تدریسم، ایده‌ام درباره‌ی نحوه‌ی همکاری و مشارکت شبیه‌ این شعار نایک بود: «فقط انجامش بده!» در نهایت زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی و تقسیم کردن آن روز به یک‌سری درس‌های هدفمند کردم. موضوعات زیادی بود که باید پوشش می‌دادیم و وقت زیادی برای انجام این کار نداشتیم. پس اگر کلاس ساکت بود و «مشارکت» می‌کرد، می‌توانستیم زمان آموزش را به حداکثر برسانیم.

کلمه‌ی همکاری و مشارکت به معنای باهم کار کردن برای یک هدف مشترک است، اگرچه متوجه شدم بعضی دانش‌آموزان طوری رفتار کردند مثل اینکه هدف مشترکشان ارائه‌ی پایانی برای کارم بود! من در وسط بررسی یک تکلیف بودم، درحالی‌که کسی می‌خواست به دستشویی برود، یک هواپیمای کاغذی در اتاق سُر می‌خورد و دانش‌آموزی از روی صندلی‌اش می‌افتاد.

مشکل با این بچه‌ها چیست؟ آیا آن‌ها نمی‌دانستند به دست آوردن یک آموزش چقدر مهم است؟ آیا آن‌ها میان مدرسه و آینده‌شان ارتباطی برقرار نکرده بودند؟ چرا آن‌ها نتوانستند کمی خودکنترلی را تمرین کنند؟

بعد یک روز با یک معلم دیگر در زنگ تفریح، گروهی از دانش‌آموزان را مشاهده کردم که در نوبتشان برای توپ‌بازی، یکدیگر را هل می‌دادند، تنه می‌زدند و جیغ و داد می‌کردند. معلم با انزجار، چشم‌هایش را چرخاند و گفت: «نگاهشان کن. آن‌ها خیلی نابالغ‌اند. چه چیزی باعث می‌شود این‌قدر بچگانه رفتار کنند؟» ناله‌ای غیرمتعهدانه سر دادم اما با خودم فکر کردم، «شاید به این خاطر که آن‌ها بچه هستند و شاید به این خاطر که ما بزرگ‌ترها باید بیشتر چگونگی رفتار بچه‌های طبیعی را درک کنیم». وقتی جین را در سالن معلمان ملاقات کردم، درباره‌ی بینش بزرگی که داشتم، در ساعت تفریح برایش حرف زدم.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
این کتاب چطور پدید آمد
«من» چه کسی است؟
1. چطور به احساساتی که در یادگیری دخالت می‌کنند، رسیدگی کنیم؟
2. هفت مهارت که کودکان را به همکاری و مشارکت دعوت می‌کند
3. خطرات تنبیه: روش‌های دیگری که به خودانضباطی منتهی می‌شوند
4. حل مشکل با یکدیگر: شش مرحله‌ی به‌کارگیری خلاقیت و تعهد کودکان
5. تحسین و ستایشی که تحقیر نمی‌کند، انتقادی که مجروح نمی‌کند
6. چطور کودکی را که در نقشی گیر افتاده است، آزاد کنیم
7. مشارکت والد - معلم
8. طلسم‌شکن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند
نویسنده،
مترجملادن شریعت زاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-220173-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند

برای دریافت کتاب چگونه صحبت کنیم تا کودکان بتوانند یاد بگیرند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.