معرفی و دانلود کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر

عکس جلد کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم اثر متفکر و نویسنده‌ی مطرح آلن دوباتن است که راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر را در اختیارتان می‌گذارد و با راهکارهای خود به شما کمک می‌کند تا افکار ناکارآمد و پراکنده‌تان را قبل از اینکه شما را تحت‌تأثیر قرار دهند، به دام بیاندازید. این اثر فوق‌العاده به شما می‌آموزد که چگونه از غرایزتان به بهترین نحو بهره بگیرید، چطور افکار پریشان و ترس‌هایتان را در مقابل مشکلات تحمل کنید و چه زمانی از روز را برای فعالیت انتخاب کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

درباره کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

از جنبه‌های جالب ذهن انسان می‌توان به بازدهی متغیر و متفاوت آن اشاره کرد؛ احتمالاً برای هر یک از شما پیش آمده باشد که در لحظاتی خاص بینش و خلاقیتی فوق‌العاده به سراغتان بیاید اما این موضوع کنش‌های متناقضی در اطرافیان‌تان ایجاد کند. گرچه پیشرفت در زندگی هر فرد تا حدودی به عملکرد ذهنی او بستگی دارد اما به طور کلی کنترل یا تأثیرگذاری در کیفیت افکار کاری مشکل است. زمانی که در دوران سکون و خسته‌کننده‌ای به سر می‌بریم امیدواریم گذشت زمان بتواند مسائل را حل کند. ما چنین تصور می‌کنیم که افکار خوب ماحصل نیروهای خارجی‌ست و هدایت یا تنظیم آن‌ها از کنترل ما خارج است.

با وجود تمام این‌ها باید بدبینی را کنار بگذاریم. ما می‌توانیم بیاموزیم که به عملکرد ذهن خود بیشتر توجه کنیم و با تمریناتی ذهنی، بهترین افکار را در زندگی داشته باشیم. ما می‌توانیم آنچه را که در مسیر پیشرفت پیش می‌آید را با دقت بیشتری ببینیم و از طریق تمریناتی کارآمد اراده و تخیل خود را به کار بگیریم تا به سوی هدفمان حرکت کنیم.

بدون شک در این زمینه بسیار بی‌تجربه هستیم. امروزه همه جا از نتایج تفکر موثر صحبت می‌شود. اما نسبت به چگونگی دست‌یابی به آن بی‌توجه هستند. سیستم‌های آموزشی ما بر مبنای درکی بسیار اندک از تفکرِ بارور عمل می‌کنند. تمرکز آن‌ها بر حقایق و فرمول‌ها و بر ظرفیت استفاده‌ی مجدد از نقل‌قول‌ها و خلاصه‌کردن نظرات مخالف است.

تفکری که در مدرسه می‌آموزیم ما را برای زندگی اصلاح می‌کند و در قبال غفلت از ادراکات فردیِ خود به نفع برآورده‌کردن انتظارات ازپیش‌موجود، تعصبی مداوم به ما قرض می‌دهد. اما دستاورد اصیل یک فرد بالغ به ظرفیت اصالت و درستی فکر او متّکی است. تفکر مؤثر به معنای «سخت‌کوشی» در معنای خشن یا تکراری آن نیست، بلکه به معنای یادگیری در لحظه، محافظت از خویش، پرورش و رشد دوره‌های زودگذر و ناپایای بینش و درک است.

آلن دوباتن در کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم (How to Think More Effectively) مجموعه‌ای از اطلاعات را به ما ارائه می‌دهد که با به کار بردن آن‌ها یاد می‌گیریم چگونه قسمت‌هایی بهتر از ذهنمان را آزاد کنیم و چطور تراوشات ذهنی اولیه‌مان را شناسایی و حفظ کنیم. نخستین و مهم‌ترین پیشنهادی که در این زمینه ارائه می‌شود این است که می‌توانیم یاد بگیریم به جای متفرق کردن بهترین و ضروری‌ترین افکار خود، به بهترین شکل از آن‌ها بهره بگیریم.

احتمالاً همه‌ی ما می‌دانیم که ذهنمان تا چه حد قدرتمند است و می‌تواند کارهای بسیار بزرگی انجام دهد؛ شاید برایتان پیش آمده باشد که گاه و بیگاه ایده‌هایی بکر به ذهنتان خطور کند. از طرفی دیگر این را هم می‌دانیم که ذهن ما قابل پیش‌بینی نیست و مدت زیادی را بیهوده و با آشفته خیالی می‌گذراند. کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم به ما یاد می‌دهد این سرگردانی‌ها را کنترل کنیم و افکار خود را به طور منظم به سوی اهداف زندگیمان تبدیل کنیم.

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم راهنمایی برای شناسایی، پرورش و رشد خلاقیت و بینش ماست تا با تفکری موثرتر ایده‌های خود را به کار بگیریم و از حداکثر پتانسیل خود بهره ببریم. آنچه که این کتاب وجه همت خود قرار داده این است که روش‌های سودمند تفکر در هر عصر و زمانه یا هر صنف و طبقه را بیرون می‌کشد و در مقابل چشمان کم‌طاقت، مستبد، حواس‌پرت و ازخودراضی انسان قرن بیست‌ویکم می‌نشاند.

آلن دوباتن (Alain de Botton) کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم را برای بهره‌گیری از شگفت‌انگیزترین، متناوب‌ترین و گیج‌کننده‌ترین عضو بدن انسان یعنی ذهن تنظیم کرده است. این اثر شبیه ماشین‌حساب مهندسی یا جعبه‌ابزار کاملی است که شاید تمامی راهبردهای آن همواره برای آدم‌های معمولی کارآمد نباشد، اما کسانی که می‌خواهند هنرمند و نویسنده شوند یا، به هر دلیل شخصی و جمعی، به اندیشیدن خطر کنند، حتماً به پیشنهادهای آن نیاز پیدا خواهند کرد.

درباره مجموعه‌ی مدرسه زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آن‌ها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.»

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

- کتابی ساده که نقص‌های انسانی موجود در تفکر ما را نشان می‌دهد. یک کتاب خواندنی، آسان و روشنگر. (کاربران آمازون)
- شفاف، شیوا، روشن‌گرانه، درخشان و در دسترس، درست مثل هر کاری که انجام می‌دهید. (کاربران آمازون)
- مجموعه‌ای درخشان دیگر از مطالب مختصر، تفکر برانگیز (به معنای واقعی کلمه) و آموزنده. تمرین‌هایی برای تثبیت ایده‌ها در فرآیندهای فکری شما گنجانده شده است. (کاربران آمازون)

کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید از تمام پتانسیل ذهن شگفت‌انگیز خود بهره‌مند شوید و زندگی خود را متفکرانه و همراه با خلاقیت پیش ببرید، خواندن کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. ویژگی متمایز آلن دوباتن، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است.

دوباتن در سال 2008 عضو هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی شد. از مهم‌ترین کتاب‌های او می‌توان به «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیروسفر»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «هنر همچون درمان»، «خوشی‌ها و مصائب کار»، «یک هفته در فرودگاه» و «در باب مشاهده و ادراک» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

- تفاوت میان ابهام و تمرکز همان چیزی است که هنر پیش‌پاافتاده را از یک شاهکار متمایز می‌کند.

- ما باید شهامت آن را داشته باشیم که تمرکز افکار خود را از روی عمل برداریم و به راهبردها معطوف کنیم.

- یکی از متفاوت‌ترین کارهایی که در راستای یادگیری تفکر مؤثر می‌توانیم انجام دهیم این است که هر لحظه تصور کنیم ممکن است اشتباه کرده باشیم. یک متفکر خوب قبل از هر چیز باید تا میزان بسیار زیادی شکاک باشد.

- خواندن ذهن دیگران همیشه یک سد بزرگ بوده است و ما این سد را سخت‌تر و بزرگ‌تر می‌کنیم، زیرا فراموش می‌کنیم که واضح‌ترین راهنمای ما به اسرار و روان غریبه‌ها دور از انتظارترین منبعی است که در اختیار داریم: خودمان.

در بخشی از کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم می‌خوانیم

خواندن همیشه جایگاه محوری و برجسته‌ای در درک ما از چگونگی تقویت ذهنمان داشته است. به ما گفته شده است هرچه بیشتر مطالعه کنیم، باهوش‌تر می‌شویم. ما به خواندن نیاز داریم زیرا نمی‌توانیم همه‌ی خواندنی‌ها را خودمان تجربه کنیم. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته‌های خواندن این است که ایده‌های خوبی از افراد دیگر می‌گیریم.

اگرچه همه‌ی این نکات درموردِ خواندن اهمیت دارند، اما ما می‌توانیم به یکی از دیگر اهداف کمتر شناخته‌شده‌ی خواندن اشاره کنیم که به اندازه‌ی تقویت ذهن اهمیت دارد: خواندن به ما این فرصت را می‌دهد که افکار ناخودآگاهمان را کشف کنیم و موردتوجه قرار دهیم. از طریق نوشته‌های دیگران است که ما می‌توانیم به درک واضح‌تری از افکار و ایده‌های خودمان برسیم. کلام فردی دیگر می‌تواند افکار ازهم‌گسسته و تردیدهای گذشته‌ی ما را مقتدرانه بیرون بکشد و انسجام ببخشد. لمس هوش و ذکاوت فردی دیگر است که افکار ما را به افق روشن پیوند می‌زند.

حتی پیش از آنکه ما به محتوای خاص یک کتاب برسیم، فقط خواندن عنوان روی جلدی که نظر ما را به خود جلب کرده است رشته‌ای افکار ضمنی را به ذهن ما سرازیر می‌کند. در زندگی روزمره، افراد پیرامون ما اغلب نمی‌خواهند به آنچه دقیقاً در آن زمان بخصوص ذهن ما را مشغول کرده است فکر کنند؛ نسخه‌ی موضوعی که درباره‌ی آن کنجکاو یا نگرانیم ممکن است در عرض چند دقیقه پشت میز کارمان بسته شود یا آن‌قدر پیچیده باشد که با هیچ‌کس درباره آن وارد بحث نشویم.

اما وقتی کتابی پیدا می‌کنیم که درباره‌ی موضوع موردنظرمان است، می‌بینیم که تنها نیستیم و یک فرد کاملاً غریبه نیز درباره‌ی همان موضوع کنجکاو بوده است و آن‌وقت تعهد بیشتری به کشف حقیقت آن موضوع و چالش فکری پیش رویمان احساس می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش‌گفتار
1: تفکر راهبردی
2: تفکر فزاینده
3: تفکر پروانه‌وار
4: تفکر مستقل
5: تفکر متمرکز
6: تفکر فلسفی
7: تفکر دیوانه‌وار
8: تفکر با کمک دوست
9: تفکر متأثر از مطالعه
10: تفکر متأثر از حسادت
11: تفکر استنتاجی
12: تفکر همدلانه
13: تفکر مرگ‌باورانه
14: تفکر عشق‌باورانه
15: تفکر شک‌گرایانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کارآمد فکر کنیم: راهنمای خلاقیت و بازدهی بیشتر
نویسنده
مترجمالهام شریف
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-6977-37-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم

برای دریافت کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.