معرفی و دانلود کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم: راهنمایی برای انتقال دشوارترین پیام‌ها در زندگی

عکس جلد کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم: راهنمایی برای انتقال دشوارترین پیام‌ها در زندگی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم: راهنمایی برای انتقال دشوارترین پیام‌ها در زندگی

ارتباط صادقانه و محترمانه با تمام انسان‌ها، یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای همه‌ی ماست. با کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم متوجه می‌شوید که در مواقع خاص و حساس، باید چه واکنشی نشان دهید، چگونه رفتار کنید و چه حرف‌هایی بزنید. آلن دوباتن در این کتاب از مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی، بُعد دیگری از روابط اجتماعی را به شما نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم

آیا شما هم جزء افرادی هستید که بعد از دعوا کردن یا صحبت کردن با شخصی، مکالمه را در ذهنتان ادامه می‌دهید؟ آیا از آن کسانی هستید که بلد نیستند تعارف کنند یا پاسخ تعارف دیگران را بدهند؟ آیا وقتی با موقعیت خاصی روبه‌رو می‌شوید، نمی‌دانید چه واکنشی از خودتان نشان دهید؟ آیا قبل از قرار گرفتن در موقعیت‌های دشوار، همه‌ی جملات را در ذهنتان آماده می‌کنید؛ اما درست در همان لحظه همه چیز از ذهنتان می‌پرد؟ اگر با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنید، چاره‌ای ندارید جز اینکه از یک متخصص کمک بگیرید. و چه متخصصی بهتر از مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) و آلن دوباتن (Alain De BottonAlain De Botton)؟ در کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم (How to Find the Right Words)، بیست موقعیت سخت و دشوار توصیف شده‌اند که هر کسی ممکن است یک‌ بار در زندگی‌اش درگیر آن‌ها شود. سپس به شما آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانید با استفاده از کلمات و جملات مناسب، از این رویدادهای دشوار، سربلند بیرون بیایید.

آلن دوباتن در همان مقدمه توضیح می‌دهد که کتابش در حوزه‌ی دیپلماسی یا به قول معروف «سیاست به خرج دادن» است. مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم که در موقعیت‌های مختلف به کارتان می‌آید و شما را از ساعت‌ها وقت صرف کردن برای کاری نجات می‌دهد. بعضی از افراد هستند که مادرزاد در چنین کاری مهارت دارند و بدون هیچ مشکلی و با کمی دیپلماسی، مسائل را حل می‌کنند. در مقدمه‌ی کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم به شما گفته می‌شود که چگونه باید به همه احترام بگذارید، وقت‌شناس باشید، اشتباهاتتان را قبول کنید، رفتارهای نامناسب را نادیده بگیرید، حقیقت را تا جایی که به دیگران آسیب نزند تغییر دهید (همان عبارت معروف «دروغ مصحلت‌آمیز بِه از راست فتنه‌انگیز» در کتاب گلستان سعدی)، بدبین باشید و صداقت پیشه کنید. با چنین ترفندهایی، احتمالاً تا حدی می‌توانید به نسخه‌ی ایدئال جامعه تبدیل شوید و روابطی حسنه با دیگر افراد داشته باشید.

کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم در پنج بخش، توصیه‌های مقدمه‌ی کتاب را تکمیل می‌کند: روابط، دوستی‌ها، کار، خانواده و غریبه‌ها. آلن دوباتن در بخش اول از موقعیت‌هایی می‌گوید که اغلب در رابطه‌ها پیش می‌آیند: خیانت در رابطه،‌ روابط جنسی، پایان دادن به رابطه، پایداری عشق و... بیشتر مردم در چنین شرایطی خودشان را گم می‌کنند و نمی‌دانند چه چیزی باید بگویند. برای همین یا به تجربه‌های قبلی‌شان مراجعه می‌کنند یا از کسانی که تجربه‌ی چنین موقعیت‌هایی را داشته‌اند، مشورت می‌گیرند. شاید راهکارهای کتاب برای پیشبرد چنین گفت‌وگوهایی راهگشا باشد.

معرفی و دانلود کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم

در روابط دوستانه، شرایطی به وجود می‌آیند که صحبت درباره‌ی آن‌ها کمی دشوار است. برای مثال وقتی دوستتان از شما موفق‌تر است، نمی‌دانید چگونه بگویید که به او حسادت می‌کنید. در بخش دوم کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم، با پیشنهادهایی برای عبور از چنین موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید. محل کار، یکی دیگر از آن مکان‌هایی است که روزانه وقت زیادی را در آن می‌گذرانید و هر تنشی در آن، ممکن است بر زندگی شخصی‌تان اثر بگذارد. برای اینکه این تنش‌ها را مدیریت کنید، بهتر است توصیه‌های آلن دوباتن را در بخش سوم کتاب جدی بگیرید.

فرقی نمی‌کند که خودتان خانواده‌ای تشکیل داده‌اید یا هنوز با والدینتان زندگی می‌کنید. توصیه‌های بخش چهارم کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم، در بحران‌های خانوادگی به کمک شما می‌آید و چراغ راهتان می‌شود. برای مثال فرض کنید که از والدینتان عصبانی هستید یا کینه‌ای از آن‌ها به دل دارید. آلن دوباتن عقیده دارد که چنین احساسی کاملاً طبیعی است و با حرف زدن، می‌توانید بخش بزرگی از مشکلات خود را حل کنید. در آخرین بخش، موضوع مهم دیگری بررسی می‌شود: ارتباط با غریبه‌ها. البته این بخش نسبت‌ به بخش‌های پیشین حرف‌های کمتری برای گفتن دارد؛ اما باز هم شما را با بینشی نو آشنا می‌کند.

کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم به همت نشر لگا و با ترجمه‌ی راضیه جلالی به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی معنای زندگی

نشر لگا با هدف پاسخ گفتن به برخی سوالات بنیادی زندگی مجموعه کتابی را از نویسندگان مختلف، با نام مجموعه‌ی معنای زندگی تدارک دیده است. این سری کتاب‌ها به مباحثی همچون شادی، معنای هستی انسان و جهان پیرامون می‌پردازند. هدف گردآوری این کتب آگاهی‌بخشی به مخاطب و رهنمون ساختن او به سمت زندگی بامعنا و شاد است. از دیگر مجلدهای این مجموعه می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «فلسفه‌ی گربه‌ای: گربه‌ها و معنای زندگی»، «درمان‌های اگزیستانسیال» و «فلسفه‌ی شادی».

در نکوداشت کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم

  • این کتاب کوچک مانند تکه‌ای جواهر است. کتاب‌های مدرسه زندگی آلن دوباتن به‌ طور خلاصه و روشن، روش‌های پیش بردن مکالمات دشوار را توضیح می‌دهد. این کتاب همه‌چیزتمام است. (آمازون)

کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم برای کسانی است که فکر می‌کنند در روابطشان به کمک نیاز دارند. مخصوصاً افراد درون‌گرا، کم‌حرف و خجالتی.

در بخشی از کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم: راهنمایی برای انتقال دشوارترین پیام‌ها در زندگی می‌خوانیم

در زندگی همواره لحظاتی پیش می‌آید که باید با کلمات از طرف مقابل تشکر کنیم: برای تعطیلات، غذا، هدیه یا مهمانی، اما اغلب اوقات تشکر ما به‌نظر خشک‌وخالی می‌آید. ما به طرف مقابل می‌گوییم نهار «خوشمزه بود» و هدیه «عالی بود» و تعطیلات «بهترین بود»، تمام این جملات حقیقت دارد؛ اما باز هم نمی‌توانیم به‌ خوبی منظور خود را برسانیم که تا چه اندازه لطف طرف مقابل برای ما اهمیت داشته است.

برای آنکه بتوانیم پیام خود را کامل منتقل کنیم، باید از منبع بداهه الهام بگیریم: تاریخ هنر. بسیاری از نقاشی‌ها و اشعار در حقیقت مجموعه‌ای از سپاسگزاری‌ها از دنیا است. سپاسگزاریم برای غروب خورشید بهاری، برای منظرۀ رودهای روان در سپیده‌دم، آخرین روزهای پاییز یا چهرۀ معشوق. آنچه یک شاهکار هنری را از اثری معمولی متمایز می‌کند، میزان جزئیاتی است که برای توصیف دنیا به‌کار رفته است. قطعاً یک هنرمند بااستعداد کسی است که با جزئیات به ما نشان دهد چرا یک اتفاق یا یک مکان، ارزشمند بوده است. هنرمند به ما نمی‌گوید که بهار «خوب است»، هنرمند با دقت تمام ویژگی‌هایی را توصیف می‌کند که باعث شده است بهار زیبا به‌نظر بیاید: برگ‌هایی به‌لطافت دست‌های کودکی تازه‌متولدشده، تضاد گرمای خورشید و باد سرد، آواز حزن‌انگیز جوجۀ توکای سیاه.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روابط
«بیا با هم فقط دوست باشیم»
«هنوز مرا دوست ‌داری؟»
«باید به این رابطه پایان دهیم»
«دربارۀ رابطۀ جنسی چیزهایی هست که باید به تو بگویم»
«بله من خیانت کردم»
دوستی‌ها
«می‌خواهی با هم دوست باشیم؟»
«دیگر نمی‌خواهم با تو دوست باشم»
«من عاشقت هستم»
«نمی‌توانم موفقیت تو را تحمل کنم»
«ممنون برای شام»
کار
«خراب‌کاری کردم»
«کار شما ایراد دارد»
«آخر هفته خوش گذشت؟»
«الان انجامش بده!»
«شما اخراج هستید»
خانواده
«متأسفم که ناامیدت کردم»
«عصبانی‌ام»
«دوستت دارم اما ما نقاط مشترک چندانی نداریم»
غریبه‌ها
«باید تکالیفت را انجام بدهی»
«در سوپ من یک مگس افتاده است»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم: راهنمایی برای انتقال دشوارترین پیام‌ها در زندگی
نویسنده
مترجمراضیه جلالی
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-7668-15-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم

برای دریافت کتاب چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.