معرفی و دانلود کتاب چیزی در همین حدود: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب چیزی در همین حدود: مجموعه داستان
قیمت:
۱۷۰۰۰ ۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چیزی در همین حدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چیزی در همین حدود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چیزی در همین حدود: مجموعه داستان

به روژ ئاکره یی یکی از نویسندگان مطرح اقلیم کردستان است. در کتاب چیزی در همین حدود مخاطب پنج داستان کوتاه خواندنی از این نویسنده‌ی توانا خواهید بود؛ داستان‌هایی اجتماعی، که از روایتی ساده و پیرنگی رئالیستی برخوردارند. لازم به ذکر است که این اثر، پس از انتشار اولیه نامزد دریافت جایزه‌ی گلشیری شد.

درباره کتاب چیزی در همین حدود

مردمان کرد در طول تاریخ با بلایا و فجایع بسیاری مواجه گشته‌اند؛ بلایا و فجایعی که نسل از پس نسل بر سر آحاد کردها، در اقالیم ایران و عراق و ترکیه، آوار گشته است. نویسندگانی که از میان این ملت برخاسته‌اند، اغلبْ راویان زخم‌های هم‌زبانان خویش بوده‌اند. به روژ ئاکره یی یکی از همین نویسندگان است. کتاب چیزی در همین حدود که هم‌اینک نسخه‌ی الکترونیک آن پیش روی شماست، یکی از بهترین آثار این نویسنده‌ی مطرح و سرشناس کرد به شمار می‌رود.

کتاب مذکور از پنج داستان کوتاه خواندنی تشکیل شده است. عناوین این پنج داستان به ترتیب عبارت است از: «دریچه»، «خانه‌ی نخل‌ها»، «عصر یکشنبه»، «آینه‌ی شکسته» و «مرغابی‌ها». بر هر یک از این داستان‌ها حال‌وهوایی خاص و منحصربه‌فرد حاکم است. با این حال، مضامین مشترکی نیز میان این داستان‌ها یافت می‌شود. از جمله‌ی این مضامین، مسئله‌ی هویت، یا بهتر بگوییم، بحران هویت است. آدم‌های داستان‌های مجموعه‌ی چیزی در همین حدود جملگی با پرسشِ «من کیستم؟» کلنجار می‌روند. گویی هویت ایشان در کلاف سردرگمِ هنجارهای عرفی و اجتماعی مفقود و مدفون گشته است. و حال، بر عهده‌ی ایشان است که به بازتعریفِ ماهیتِ وجودی خویش، در مقام انسان‌هایی آزاد و مختار بپردازند.

اغلب داستان‌های کتاب چیزی در همین حدود خارج از محیط ایران به وقوع می‌پیوندند. با این همه، شخصیت‌ها در این داستان‌ها پیوند خود را با ایران به طور کامل قطع نکرده‌اند. این استمرارِ پیوند گاه با یک تصویرِ نوستالژیک که در ذهن شخصیت نقش می‌بندد منتقل می‌شود، و گاه با یک جمله که از سر دلتنگی بر زبان می‌آید.

به طور کلی باید از کتاب چیزی در همین حدود به عنوان تجربه‌ای موفق در حیطه‌ی داستان‌نویسی یاد کرد. زبان پاکیزه، نثر دلنشین و شخصیت‌پردازی‌های دقیق و ماهرانه، از ویژگی‌های مثبت داستان‌های مجموعه‌ی پیش رو به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است که کتاب چیزی در همین حدود توسط انتشارات چشمه در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب چیزی در همین حدود مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات رئالیستی (واقع‌گرا) و دوست‌داران داستان‌های کوتاه، مخاطبین اصلی کتاب چیزی در همین حدود، نوشته‌ی به روژ ئاکره یی، به شمار می‌روند.

با به روژ ئاکره یی بیشتر آشنا شویم

به روژ ئاکره یی در سال 1963 دیده به جهان گشوده است. او اصالتاً اهل کردستان عراق است. ئاکره یی پس از جریاناتی که به شکست جنبش کردها در عراق منتهی شد، همراه خانواده به ایران مهاجرت کرد و مدتی پس از آن، برای ادامه‌ی زندگی عازم کشور سوئد شد. به روژ ئاکره یی هم در زمینه‌ی داستان‌نویسی فعالیت دارد، هم در حیطه‌ی سرایش شعر. او همچنین دستی بر آتش ترجمه و نقد ادبی دارد. او با ترجمه‌ی آثاری از هوشنگ گلشیری، احمد شاملو، فروغ فرخزاد و یدالله رویایی، این نویسندگان و شعرا را به مخاطبین کردزبان معرفی نموده است. از میان آثار به روژ ئاکره یی می‌توان به عناوینی چون «چیزی در همین حدود» و «ما اینجا هستیم» اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

دریچه
خانه‌ى نخل‌ها
عصر یک‌شنبه
آینه‌ى شکسته
مرغابى‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چیزی در همین حدود: مجموعه داستان
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات78
زبانفارسی
شابک978-964-362-347-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۰۰۰ ۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چیزی در همین حدود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چیزی در همین حدود

برای دریافت کتاب چیزی در همین حدود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.