معرفی و دانلود کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا

عکس جلد کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا

در کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا 17 اثر شنیدنی را پیرامون رازآلودترین و پیچیده‌ترین پدیده‌ی هستی به قلم فرزین جواهردشتی می‌شنوید. مسئله‌ای که بشر نخستین داستان‌های خود را از خلال مواجهه با آن خلق کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا

شیرازه‌ی داستان‌های کوتاه کتاب حاضر پدیده‌ای است که انسان هزاران هزار سال است که پیرامون آن قصه‌بافی می‌کند: مرگ. شاید حتی بتوان گفت از منظر اسطوره‌شناسانه بشر نخستین قصه‌های خود را از خلال مواجهه‌ی بهت‌زده و حیران خود با مرگ خلق کرد. تغییر فصل‌ها، حرکت زمین، نقوش فلکی آسمان؛ او در طول تاریخ و با پیشرفت علم و توسعه‌ی دانش توانست پاسخ قانع‌کننده‌ای برای همه‌ی پدیده‌های طبیعی اطراف خود پیدا کند. همه چیز الّا مرگ.

شاعران و نویسندگان بی‌شماری از ابتدای تاریخ ادبیات از مرگ سروده و نوشته‌اند. سهراب سپهری مرگ را در ذهن اقاقی جاری می‌بیند و آن را مسئول قشنگی پَر شاپرک می‌داند. فروغ فرخ‌زاد مرگ را به دهان سرد مکنده‌ای تشبیه می‌کند که تمامی این راه‌های پیچاپیچ در آن به نقطه‌ی تلاقی و پایان می‌رسند. مولانا جسم بی‌جان انسان را به دانه‌ای تشبیه می‌کند که در خاک کاشته می‌شود و روزی می‌روید. سیاهه‌ی این نمونه‌ها پایانی ندارد. چه در ادبیات منظوم و شعر، چه در ادبیات داستانی و چه در سایر هنرها، مرگ از نخستین لحظات آگاهی و التفات انسان به زنده بودن دستمایه‌ی خلق و آفرینش هنری او بوده است.

فرزین جواهر دشتی داستان‌ها و داستانک‌های خود را پیرامون این مقوله‌ی رازآلود و شگرف در این کتاب گردآوری کرده است. او با چیره‌دستی خود در خلق فضای رئالیسم جادویی، داستان‌های این مجموعه را به آثاری شنیدنی تبدیل کرده است. ترکیب رئالیسم جادویی با موضوع مرگ که خود از جادویی‌ترین رئال‌های جهان است، سبب شده که ما در کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا با آثار منحصربه‌فردی روبه‌رو شویم.

کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا شامل هفده داستان کوتاه است که از این میان می‌توان به عناوینی همچون «مسافر 67»، «ماهی، گربه، دخترک»، «عقاب گرسنه»، «تابوت طلا»، و «بازی عزرائیل، داستان شگفت‌آور آقای ب» اشاره کرد. نشر صوتی موج کتاب این اثر را در قالب کتاب گویا منتشر و عرضه کرده است.

کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مرگ می‌اندیشید، شنیدن داستان‌های کوتاه این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا می‌شنویم

روزهای اول کمی سخت بود. از دست زدن به بدن چغر و گاه پنبه‌ای مرده‌ها چندشم می‌شد. صورتشونو نگاه نمی‌کردم. اینو قنبر یادم داده بود که می‌گفت: «این‌طوری نه دلت می‌سوزه نه می‌ترسی نه چندشت می‌شه. عادت می‌کنی.» جعفر هم بهم یاد داده بود چطوری تن سنگین میت رو بچرخونم و تکون بدم. اصلاً فکرشو نمی‌کردم میت انقدر سنگین باشه. حتی پیرمردهای پیزوری گاهی وقت‌ها قد یه گونی پر از سنگ سنگین بودن. جعفر می‌خندید و می‌گفت: «اینا معلومه توی جوونی خیلی مغز استخون خورده‌اند که اینقدر استخون‌هاشون سنگینه.»

بعد از یه هفته کاملاً عادت کردم. قنبر می‌گفت خیلی راحت می‌تونه سرشو روی شکم یکی از اینا بذاره و یه خواب بعدازظهر عالی داشته باشه. بعد با جعفر زدن زیر خنده و گفتن: «نترس! تو هم تا دو سه هفته دیگه از خودمون می‌شی.» انعام خوب بود. بیشتر وزیر و وکیل می‌آوردند اینجا. معمولاً اعیان و اشراف چون لازم نبود تا قم یا امامزاده‌ها بروند، اینجا رو ترجیح می‌دادند. ما هم خیلی تروتمیز بودیم و چون اوقاف بهمون می‌رسید، اصلاً با سایر جاها قابل قیاس نبودیم. سمت زنونه جدا بود و ما اصلاً اونا رو نمی‌دیدیم. شب و روز واسه آخوند دعا می‌کردم که نجاتم داد و این لقمه رو توی سفره‌ام گذاشت. همه چیز خوب بود تا اون شب کذایی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مسافر 67
3 دقیقه
فردا
3 دقیقه
تپانچه
4 دقیقه
رنگ مرگ
2 دقیقه
ماهی، گربه، دخترک
7 دقیقه
ببر
5 دقیقه
عقاب گرسنه
10 دقیقه
یاشار
13 دقیقه
مغول
14 دقیقه
مرده‌شور
9 دقیقه
خرس‌ها و آدم‌ها
6 دقیقه
مارگیر
13 دقیقه
تابوت طلا
12 دقیقه
واکاتی
6 دقیقه
بازی عزرائیل، داستان شگفت‌آور آقای ب
6 دقیقه
خانه‌ای با لوله‌کشی گاز
7 دقیقه
هفت دقیقه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا
نویسنده
راویحسین مردانشاه
ناشر چاپینشر ورجاوند وابسته به شرکت ورجاوند
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا

Mohammad Hasani
۱۴۰۲/۴/۲۰
خالی از محتوا
من داستانی راجب مرگ یا مطلب جذابی نشنیدم
امین دشتی
۱۴۰۱/۹/۱۹
بد نبود، انتظار بیشتری میرفت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا

برای دریافت کتاب صوتی چند داستان کوتاه درباره‌ی مرگ و سایر قضایا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.