معرفی و دانلود کتاب کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثر‌بخش به دیگران کمک کنیم

عکس جلد کتاب کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثر‌بخش به دیگران کمک کنیم
قیمت:
۴۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار خوب را بهتر انجام بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار خوب را بهتر انجام بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثر‌بخش به دیگران کمک کنیم

کتاب پرفروشی که خواندن آن نگرش شما را نسبت به انجام امور خیریه تغییر خواهد داد. ویلیام مک اسکیل در کتاب کار خوب را بهتر انجام بده به سراغ ایده‌ای تحت عنوان «نوع‌دوستی مؤثر» می‌رود و می‌کوشد از خلال این ایده جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.

درباره‌ی کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

آیا به تبدیل کردن جهان به جایی بهتر فکر می‌کنید؟ پاسختان به این سؤال، چه مثبت باشد و چه منفی، شما مخاطب اصلی کتاب کار خوب را بهتر انجام بده (Doing Good Better) هستید. اگر تبدیل کردن جهان به مکانی بهتر دغدغه‌ی شما نیست، ویلیام مک اسکیل در این کتاب به شما خواهد گفت که چرا دراین‌باره اشتباه می‌کنید؛ و اگر چنین دغدغه‌ای در زندگی خود داشته باشید، مک اسکیل به شما یاد خواهد داد که چگونه می‌توانید در این مسیر حرکت کنید. مسیری که پیوندی ناگسستنی با رفتاری نیک دارد: نوع‌دوستی.

کتاب کار خوب را بهتر انجام بده اثری قابل تأمل است که خوانندگان را به چالش می‌کشد تا در مورد این که چگونه می‌توانند تأثیر مثبتی بر جهان بگذارند تعمق کنند. مک اسکیل استدلال می‌کند که ما باید در کمک‌های خیریه‌ای که انجام می‌دهیم، از استراتژی برخوردار باشیم و روی دلایلی تمرکز کنیم که می توانند بزرگترین اثرگذاری را داشته باشند. او مفهومی را تحت عنوان «نوع‌دوستی مؤثر» معرفی می‌کند که به‌شکل خلاصه می‌توان آن را این‌گونه تعریف کرد: استفاده از شواهد و دلایل به منظور یافتن مؤثرترین راه‌ها برای انجام امور خیر.

ویلیام مک اسکیل، محقق دانشگاه کمبریج و نویسنده‌ی این اثر، پنج سال از عمر خود را صرف توسعه‌ی فرهنگ نوع‌دوستی در اجتماع کرده است. او در طول تحقیقات خود به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرده است؛ از جمله این که بسیاری از راه‌های ایجاد تغییر در این راستا نتیجه‌ی چندانی ندارند، اما با متمرکز شدن روی علل مؤثر، هر یک از ما می‌توانیم از قدرتی عظیم برای تبدیل جهان به مکانی بهتر برخوردار باشیم. اما این علل مؤثر کدام‌اند؟ ویلیام مک اسکیل در کتاب کار خوب را بهتر انجام بده به سراغ مؤثرترین این روش‌ها می‌رود و آن‌ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. او ضمن مطرح کردن و شرح و بسط دادن ایده‌ی نوع‌دوستی مؤثر، اصولی را معرفی می‌کند که زیربنای این ایده را تشکیل می‌دهند. مک استیل همچنین از خلال آنچه در کتاب مطرح می‌کند، راهنمای عملی مفیدی را برای افزایش تأثیر افراد از طریق شرکت در خیریه‌ها، داوطلب شدن و… در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

در سراسر کتاب، نمونه‌های متعددی را از نوع‌دوستی مؤثر در ساحت عمل می‌خوانید. از اهدای کمک به مؤسسات خیریه‌ای که با هدف جلوگیری از شیوع مالاریا فعالیت می‌کنند، تا حمایت از تحقیقات جدید در زمینه‌ی فناوری‌های انرژی پاک. ویلیام مک اسکیل همچنین در مورد اهمیت ارزیابی کمک‌های خیریه و لزوم تغییر روش در بعضی موارد، در این کتاب صحبت می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

  • انجام کارهای خیر به شیوه‌ی بهتر یک دستاورد عالی است. کار خوب را بهتر انجام بده کتابی است که حتماً باید خوانده شود. این اثر مردم را به سمت تغییر شغل، زندگی و جهان، به سوی بهتر شدن سوق می‌دهد. (پیتر سینگر)

  • برای هر کسی که هم قلب دارد و هم مغز، خواندن این کتاب ضروری است. کار خوب را بهتر انجام بده اثری مهم و به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده است. پی بردن به این که چه چیزی واقعاً به انسان‌ها کمک می‌کند یک پازل علمی چالش‌برانگیز است و صفحات پرپیچ‌وخم این کتاب دراین‌باره روشنگر و نیروبخش‌اند. (جاشوا گرین، مدیر آزمایشگاه شناخت اخلاقی هاروارد)

  • بشریت در حال حاضر برای تبلیغات سیگار خرج بیشتری می‌کند تا این که بخواهد اطمینان حاصل کند ما به‌عنوان یک گونه‌ی جانوری در این قرن زنده می‌مانیم. ما اولویت‌هایمان را اشتباه گرفته‌ایم و برای اصلاح آن‌ها به نوع‌دوستی مؤثر نیاز داریم. اگر می‌خواهید تفاوتی واقعی در بزرگ‌ترین مسائل زمان خود ایجاد کنید، کتاب کار خوب را بهتر انجام بده را بخوانید. (ژان تالین، یکی از بنیان‌گذاران Skype)

  • کتاب کار خوب را بهتر انجام بده ترکیبی نادر از ایده‌های بسیار بدیع و عملی است که به خواننده الهام می‌بخشد تا جهان را بپذیرد. بشریت در قرن بیست‌و‌یکم با چالش‌های بزرگی مواجه است. این کتاب یک مانیفست بسیار مورد نیاز برای تغییرات اجتماعی است و ویلیام مک اسکیل شخصی ایده‌آل برای نوشتن مانیفست است. (اریک درکسلر، بنیانگذار فناوری نانو و نویسنده‌ی موتورهای خلقت)

کتاب کار خوب را بهتر انجام بده برای چه کسانی مناسب است؟

چه یک نیکوکار کارکشته و باسابقه هستید و چه به تازگی به سراغ انجام امور خیریه رفته‌اید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ویلیام مک اسکیل بیشتر آشنا شویم

ویلیام مک اسکیل (William MacAskill) دانشیار رشته‌ی فلسفه در دانشگاه آکسفورد و بنیانگذار یک مؤسسه‌ی غیرانتفاعی است که تا کنون بیش از 400 میلیون دلار به امور خیریه کمک کرده است و به رواج جنبش نوع‌دوستی مؤثر شهرت دارد. او و سازمان‌هایش در نیویورک تایمز، وال‌استریت ژورنال، NPR ،TED و سایر رسانه‌های نامدار برجسته شده‌اند. مک اسکیل اکنون در آکسفورد انگلستان زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثر‌بخش به دیگران کمک کنیم می‌خوانیم

آن سال فیلد و ناپدری‌ کشاورزش به یک نمایشگاه کشاورزی در پرتوریا رفتند. آن‌جا با یک مهندس آب به نام رانی استایور ملاقات کردند که مدل پمپ آب جدیدی را به نمایش گذاشته بود. مدلِ پمپ‌ آب‌رانی خاطره‌ای قدیمی از یک سفر ماهیگیری را به یاد فیلد آورد. آن‌جا زنانِ روستاهای اطراف را دیده بود که ساعت‌ها در کنار پمپ آبی که با نیروی آسیاب بادی کار می‌کرد به انتظار نشسته بودند. آن روز هیچ بادی نمی‌وزید، اما زنانی که کیلومترها راه را به‌سختی طی کرده بودند، همچنان منتظر آب موردنیازشان بودند تا به خانه‌هایشان برگردند. آن‌ها فقط می‌نشستند و منتظر می‌ماندند تا بالاخره آب جاری شود. ناعادلانه بودن این وضعیت ذهنِ فیلد را به خود مشغول کرده بود. فکر کرد باید راه بهتری برای انجام این کار باشد. حالا شاهد یک راه‌حل بالقوه بود.

اختراع استایور به نظر فوق‌العاده بود. به‌جای پمپ‌های دستی یا پمپ‌های بادی که در بسیاری از روستاهای کشورهای فقیر دیده می‌شد، پمپ استاور هم‌زمان یک چرخ‌وفلکِ شهربازی هم بود. بچه‌ها روی چرخ‌وفلکی بازی می‌کنند که وقتی می‌چرخد آبِ پاکیزه را از اعماق زمین به مخزن ذخیره‌ی آب پمپاژ می‌کند. دیگر نیازی نیست زنان روستایی کیلومترها راه بروند تا با پمپ دستی آب بکشند یا وقتی باد نمی‌وزد در صف پمپ آسیاب بادی منتظر بمانند. پلی‌پامپ، چنان‌که از نامش پیدا است، از نیروی کودکان در حال بازی برای تأمین همیشگی آب برای جامعه بهره می‌برد. فیلد بعدها به من گفت: «کودکانِ آفریقایی تقریباً هیچ‌چیز ندارند، حتی کتاب‌های درسی، چه برسد به تجهیزات شهربازی؛ و دسترسی به آب یک مسئله‌ی بسیار جدی است. با خودم فکر کردم این بهترین ایده‌ای است که تاکنون دیده‌ام.»

فهرست مطالب کتاب

ستایش‌ها از کتاب
سخن ناشر
مقدمه: کرم‌ها و پمپ‌های آب چطور می‌توان بیشترین خیر را رساند؟
1: شما آن یک درصد هستید
فصل یک: پنج سؤال کلیدی دیگردوستیِ اثربخش
2: یک بده‌بستان دشوار
3: چطور می‌توانید صدها زندگی را نجات دهید؟
4: چرا نباید به بازسازی بعد از فاجعه کمک کنید؟
5: بهترین انسانی که پا به کره‌ی زمین گذاشت، یک مرد ناشناس اوکراینی است.
6: چرا شرکت در انتخابات مانند بخشیدن هزاران دلار به خیریه است؟
فصل دو: دیگردوستیِ اثربخش در عمل
7: هزینه‌های سربار، حقوق مدیر ارشد اجرایی و ابهامات دیگر
8: پرونده‌ی اخلاقی برای تولیدات کارگاه‌های بهره‌کشی
9: «به دنبال علاقه‌تان نروید»
10: فقر در برابر تغییرات اقلیمی در برابر ...
نتیجه‌گیری: به یک دیگردوستِ اثربخش تبدیل شدید؛
ضمیمه: فکر کردن مانند یک دیگردوستِ اثربخش
تشکر و قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثر‌بخش به دیگران کمک کنیم
نویسنده
مترجمسیما حجتی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-7758-91-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

برای دریافت کتاب کار خوب را بهتر انجام بده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.