معرفی و دانلود کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثربخش به دیگران کمک کنیم

عکس جلد کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثربخش به دیگران کمک کنیم
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثربخش به دیگران کمک کنیم

ویلیام مک اسکیل در کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده راهنمایی‌هایی کاربردی پیشنهاد می‌دهد تا تاثیر کارهایی که انجام می‌دهیم افزایش یابد. اصول او زیربنای نوع‌دوستی مؤثر و رویکردی جدید برای ایجاد تفاوت مثبت در جهان به معنای واقعی آن است. این کتاب پرفروش آمازون نگاه ما به نیکوکاری و خیریه را تغییر می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده

تبدیل جهان به مکانی بهتر برای همه یکی از آرزوهایی است که فکر بسیاری را به خود مشغول کرده است. ویلیام مک اسکیل (William MacAskill) به‌عنوان آغازگر جنبش نوع‌دوستی مؤثر در کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده (Doing Good Better) به سؤالات مهمی در زمینه‌ی فقر و کارهای خیر پاسخ می‌دهد. او پنج سال از زندگی خود را صرف توسعه فلسفه نوع‌دوستی مؤثر کرده است و در این راه به نتایج قابل‌توجهی رسیده است. از نظر او بسیاری از راه‌هایی که ما برای بهتر کردن دنیا انتخاب می‌کنیم درواقع تأثیری اندک دارند اما اگر تلاش خود را معطوف عوامل مؤثر کنیم، نیرویی عظیم برای تبدیل جهان به مکانی بهتر خواهیم یافت.

نوع‌دوستی مؤثر یک جنبش فلسفی و اجتماعی با هدف رساندن سود حداکثری به دیگران است. افرادی که اهداف نوع‌دوستی مؤثر را دنبال می‌کنند، اغلب مشاغل خود را بر اساس میزان خوبی و تأثیری که می‌تواند ارائه دهد انتخاب می‌کنند. فیلسوفان برجسته‌ی تأثیرگذاری مانند پیتر سینگر (Peter Singer) و توبی اورد (Toby Ord) در کنار ویلیام مک‌اسکیل برای فراگیر شدن این رویکرد فعالیت کرده‌اند. کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده یکی از چندین کتاب مهمی است که در این زمینه منتشر شده است.

همان‌طور که ویلیام مک اسکیل در کتاب کار خوب را بهتر انجام بده نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد نفر در جهان کمتر از 1.5 دلار در روز درآمد دارند و این درآمد کم وابستگی شدیدی به جغرافیا و محل زندگی این افراد دارد. درواقع این محیط است که جلوی بهره‌وری این جمعیت زیاد را گرفته است. این حقایق باعث افزایش اهمیت جایگاه افرادی می‌شود که دسترسی بیشتری به منابع مالی داشته‌اند. اسکار شیندلر نمونه‌ی خوبی از کسانی است که نوع‌دوستی مؤثر داشته‌اند. او برای نجات جان یهودیان شاغل در کارخانه‌اش به مقامات آلمان نازی رشوه می‌داده است. یعنی با استفاده از امتیازهایی که داشته، از همان امتیازها برای کمک مؤثر به دیگران استفاده می‌کرده است.

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم بر پایه‌ی نابرابری‌های زیادی شکل گرفته است. وجود این نابرابری‌ها امکان تأثیرگذاری‌های متفاوتی برای افراد ایجاد کرده است؛ همه به یک اندازه نمی‌توانند در تغییر جهان پیرامون خود اثربخش باشند. کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده جعبه‌ابزار و راهنمایی کاربردی برای استفاده از خود این نابرابری‌ها برای از بین بردن آن‌ها است. توزیع ثروت و امتیازهایی که از طریق این نابرابری‌ها در اختیار ما قرار گرفته می‌تواند یکی از مراحل پایان دادن به این وضعیت باشد.

اثربخشی کلیدواژه‌ی اصلی کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده است. ازنظر ویلیام مک‌اسکیل نوع‌دوستی به‌اندازه‌ی کافی برای بهبود شرایط کافی نیست و ما باید نوع‌دوستی مؤثر را یاد بگیریم. او نشان می‌دهد که چقدر فرضیات ما در مورد انجام کارهای خوب نادرست است. به‌عنوان‌مثال او استدلال می‌کند در بسیاری از موارد یک جراح پلاستیک جان افراد بیشتری را نسبت به یک جراح قلب نجات می‌دهد یا بسیاری از اعمال خیر غیر نظام‌مند تنها در خدمت راضی کردن مسئولیت‌های روانی ما است و هیچ اثربخشی خاصی در بهبود شرایط ندارد.

نسخه‌ی چاپی کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده توسط سیما حجتی به فارسی ترجمه شده است. نسخه‌ی چاپی این کتاب را انتشارات بذر خرد و نسخه‌ی صوتی آن با صدای محمد ولیان و تلاش نشر صوتی جیحون منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب کار خوب را بهتر انجام بده

  • کتابی زیبا و هوشمندانه برای هرکسی که قصد بهتر کردن دنیا را دارد. (استیون دی. لویت – نویسنده‌ی کتاب اقتصاد ناهنجاری‌های پنهان اجتماعی)

  • کتاب کار خوب را بهتر انجام بده باارزش‌ترین راهنمای کمک‌های خیریه است که تاکنون منتشر شده است. حتی خوانندگانی که با نتیجه‌گیری مک‌اسکیل در مورد ارزش کمک‌های خیریه مخالف هستند با استفاده از تحلیل‌های او تصمیمات هوشمندانه‌تری می‌گیرند. (پل برست – مدیر مرکز بشردوستی و جامعه‌ی مدنی استنفورد)

  • راهنمایی ساده برای کمک به هرکسی که قصد دارد بزرگ‌ترین تغییر ممکن را در زندگی دیگران ایجاد کند. (سو دزموند هلمن – مدیرعامل بنیاد گیتس)

  • در این کتاب قدرتمند و متقاعدکننده ویلیام مک‌اسکیل به ما نشان می‌دهد که چقدر می‌توان هوشمندانه‌تر مؤثر بود. (دن هیث – نویسنده‌ی کتاب یک گام جلوتر)

  • نوع‌دوستی مؤثر یکی از ایده‌های جدید و بزرگ قرن بیست‌ویک است. کار خوب را بهتر انجام بده راهنمای اصلی این رویکرد هیجان‌انگیز است. (استیون پینکر – نویسنده‌ی کتاب لوح سپید)

  • ویلیام مک اسکیل به یک سؤال مهم پاسخ می‌دهد؛ چگونه می‌توانیم بیشترین تفاوت را برای بیشترین تعداد افراد ایجاد کنیم؟ پاسخ او یک چشم‌انداز بزرگ برای ارزش بخشیدن به دادن، داوطلب‌شدن، هزینه‌کردن و کارکردن است. (آدام گرانت – نویسنده کتاب ببخش و بگیر)

کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی با علایق نوع‌دوستی توصیه می‌شود. اگر قصد دارید برای بهتر شدن دنیا تلاش کنید یا می‌خواهید اعمال مؤثرتری داشته باشید از شنیدن این کتاب نکات مفیدی خواهید آموخت.

با ویلیام مک اسکیل بیشتر آشنا شویم

ویلیام دیوید مک‌اسکیل (William David MacAskill) فیلسوف و نویسنده‌ی اسکاتلندی و یکی از مبتکران نوع‌دوستی مؤثر است. او که در سال 1987 به دنیا آمده به‌عنوان دانشیار فلسفه و همکار پژوهشی در موسسه اولویت‌های جهانی در دانشگاه آکسفورد فعالیت می‌کند. او یکی از بنیان‌گذاران مرکز نوع‌دوستی مؤثر است. کتاب «آنچه به آینده بدهکاریم (What We Owe the Future)» از دیگر نوشته‌های ویلیام مک‌اسکیل است که موردتوجه خوانندگان و شنوندگان او قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده می‌شنویم

تناقض آب و الماس گویای اهمیت آن چیزی است که در اقتصاد آن را تفکر آینده‌نگر می‌یابند. ارزیابی ارزش چیز اضافه، چیزی که در اقتصاد به مطلوبیت نهایی شهرت دارد. به‌جای فکر کردن درباره‌ی متوسط ارزش آن چیز. ما همیشه به مطلوبیت نهایی فکر می‌کنیم. تصور کنید که پلیور جدیدی برای کریسمس هدیه می‌گیرید؛ چقدر خوب است. پاسخ شما به اینکه تا آن موقع چند پلیور دارید بستگی دارد. اگر زمستان باشد و شما بی‌خانمان باشید و هیچ لباس گرمی نداشته باشید آن پلیور شما را از سرمازدگی حفظ می‌کند. بنابراین یک پلیور اضافه بی‌نهایت باارزش است. اما اگر شما جایی برای زندگی دارید اما تعداد کمی پلیور داشته باشید. پلیور بافتن با طرح پیچ در یک روز سر لباس جدیدی برای پوشیدن است که هنوز می‌توان گفت ارزش زیادی دارد. اما اگر تعداد زیادی پلیور داشته باشید؛ یک پلیور بیشتر فقط چیزی دست‌وپاگیر خواهد بود. چیزی اضافی که باید آن را با خود از این‌طرف به آن‌طرف ببرید و بنابراین در کل چیز نامطلوبی است.

ارزش یک پلیور جدید موجب کاهش ارزش پلیورهای دیگری می‌شود که تابه‌حال داشته‌اید. ارزشی که اگر از قبل تعداد زیادی پلیور دارید حتی ممکن است منفی بشود. درواقع این در مورد بیشتر چیزهای خوب صادق است. البته نه همه‌چیز و نه همیشه که ارزش آن‌ها هم‌زمان با افزایش در کمیتشان کاهش می‌یابد. اولین برش از کیک خوشمزه است اما به برش سوم که می‌رسید کمی دل‌زده می‌شوید. داشتن یک نسخه از یک کتاب می‌تواند منجر به تجربه سرگرم‌کننده و جالبی برای شما بشود. اما احتمالاً نسخه‌ی دوم فقط به کار باز نگه‌داشتن در می‌آید. اقتصاددان‌ها به این پدیده قانون بازده نزولی می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
9 دقیقه
ستایش‌ها از کتاب
5 دقیقه
تشکر و قدردانی
4 دقیقه
سخن ناشر
43 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
شما آن یک درصد هستید
17 دقیقه
فصل اول: پنج سوال کلیدی
25 دقیقه
یک بده‌بستان دشوار
15 دقیقه
صدها زندگی - قسمت اول
15 دقیقه
صدها زندگی - قسمت دوم
23 دقیقه
چرا نباید کمک کنید؟ قسمت اول
14 دقیقه
چرا نباید کمک کنید؟ قسمت دوم
23 دقیقه
بهترین انسانی که پا به کره‌ی زمین گذاشت - قسمت اول
13 دقیقه
بهترین انسانی که پا به کره‌ی زمین گذاشت - قسمت دوم
16 دقیقه
چرا شرکت در انتخابات مانند بخشیدن به خیریه است؟ قسمت اول
31 دقیقه
چرا شرکت در انتخابات مانند بخشیدن به خیریه است؟ قسمت دوم
15 دقیقه
چرا شرکت در انتخابات مانند بخشیدن به خیریه است؟ قسمت سوم
20 دقیقه
فصل دوم: دیگردوستی اثربخش در عمل
22 دقیقه
این خیریه چه کاری انجام می‌دهد
17 دقیقه
هر برنامه چقدر خوب پیاده‌سازی می‌شود؟
14 دقیقه
خیریه‌های برتر
14 دقیقه
پرونده‌ی اخلاقی - قسمت اول
25 دقیقه
پرونده‌ی اخلاقی - قسمت دوم
16 دقیقه
پرونده‌ی اخلاقی - قسمت سوم
24 دقیقه
به دنبال علاقه‌تان نروید
21 دقیقه
تاثیرگذاری در شغل
26 دقیقه
شرط‌های برنده
21 دقیقه
پژوهش
19 دقیقه
فقر در برابر تغییرات اقلیمی
24 دقیقه
اصلاح سیستم عدالت کیفری ایالات متحده
10 دقیقه
نتیجه‌گیری
8 دقیقه
ضمیمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده: با نوع‌دوستی اثربخش به دیگران کمک کنیم
نویسنده
مترجمسیما حجتی
راویمحمد ولیان
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده

برای دریافت کتاب صوتی کار خوب را بهتر انجام بده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.