معرفی و دانلود کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان: راهنمای والدین در دنیای دیجیتال

عکس جلد کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان: راهنمای والدین در دنیای دیجیتال
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان: راهنمای والدین در دنیای دیجیتال

کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان اثری از جولی بوگارت، مشاور تحصیلی و نویسنده‌ای نام‌آشنا در حوزه‌ی رشد و پرورش کودکان و تقویت مهارت‌های گوناگون آنان است. بوگارت در این کتاب راهنمایی دقیق و جامع برای افزایش مهارت تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان ارائه کرده است و با تمرین‌ها و مطالب خود والدین را راهنمایی می‌کند تا در پرورش نسلی آگاه و متفکرانی نقاد فعالانه مشارکت کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان

جولی بوگارت (Julie Bogart) در کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان: راهنمای والدین در دنیای دیجیتال (Raising Critical Thinkers: A Parent’s Guide to Growing Wise Kids in the Digital Age) تلاش کرده تا راهنمایی کامل و دقیق برای ایجاد و پرورش تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان ارائه دهد. جولی بوگارت که مشاوره‌ها و راهکارهای عملی و موشکافانه‌ی او راهنمای والدین بسیاری در سراسر جهان بوده است، در این کتاب برای رشد شیوه‌ی تفکر انتقادی در نسل دیجیتال راه و روش‌هایی کاربردی و جالب‌توجه به والدین و مربیان و معلمان معرفی می‌کند؛ راه و روش‌هایی که توسط افراد برجسته‌ی این حوزه نظیر آدام گرانت، باربارا اوکلی و ویولیام استیکسرود مورد تأیید و تحسین قرار گرفته‌اند.

جولی بوگارت به‌خوبی از حجم انبوه داده‌های فیلترنشده، متناقض و غیرقابل‌اعتماد که همگی ما امروزه در معرض آن‌ها هستیم آگاه است. او باور دارد که آموزش و پرورش تنها به ارائه و دریافت اطلاعات و مهارت منحصر نمی‌شود بلکه یک فرد پس از سال‌ها تحصیل علم و کسب مهارت باید بداند چرا به چیزی باور دارد و چطور این باور را به دست آورده است. در زمانه‌ای که رسانه‌های آنلاین و منابع مختلف اطلاعاتی از هر طرف انسان‌ها را احاطه کرده‌اند، بدیهی است که والدین و مربیان و معلمان نگران باشند اطلاعات از چه طریقی به کودکان می‌رسد و چگونه توسط آن‌ها تفسیر می‌شود و البته بسیار مهم است که کودک و نوجوان توانایی تشخیص اطلاعات درست از نادرست را داشته باشد و بدون آنکه درباره‌ی موضوعی بیندیشد و در آن تردید کند، به‌سادگی آن را نپذیرد. اما چطور باید چنین مهارتی را در آنان پرورش داد؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان

جولی بوگارت در کتاب پرورش تفکر انتقادی در کودکان به ما می‌آموزد که چگونه فرزندان و نسل بعد از خود را راهنمایی کنیم تا با کنار زدن تعصبات، بتوانند منابع متعددی که اطلاعات خود را از آن به دست می‌آورند، ارزیابی کنند و دیدگاه‌های شخصی و منحصربه‌فرد خود را درباره‌ی هر پدیده داشته باشند. او با تکیه بر بیش از بیست سال تجربه در ارائه‌ی مشاوره و تدوین برنامه‌های آموزشی برای کودکان به ابزاری دست یافته است که گام‌به‌گام به والدین کمک می‌کند تا در هر مرحله از رشد فرزند خود، توانایی‌های لازم برای کشف محیط اطراف و لذت تجربه و کنکاش در جهان را در وی پرورش دهند و به‌جای تبدیل آن‌ها به مصرف‌کنندگان اطلاعات، بینشی برای ارزیابی و تفکر نقادانه به آنان ارزانی کنند.

کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان مملو از داستان‌های ملموس و آموزش‌های متنوع برای والدین است تا فرزندانی با ذهن‌های فعال، مشتاق، مثبت و متفکر و شخصیت‌هایی همراه و مسئولیت‌پذیر را پرورش دهند؛ راهنمایی هوشمندانه و دلگرم‌کننده که دانستنِ اطلاعاتِ آن برای همه ضروری است.

کتاب پرورش تفکر انتقادی در کودکان با ترجمه‌ی سیما حجتی توسط انتشارات کتاب خوانا به چاپ رسیده است. نسخه‌ی صوتی این اثر را به همت نشر جیحون و با خوانش شهره روحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب پرورش تفکر انتقادی در کودکان

  • در دنیایی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند می‌دانند چه چیزی درست است و چه چیزی غلط، مهارت‌های بسیار کمی وجود دارد که از تفکر انتقادی مهم‌تر و حیاتی‌تر باشد. این کتاب، راهنمایی برای والدین است تا به فرزندان خود بیاموزند چطور به مصرف‌کنندگانِ متفکرِ اطلاعات تبدیل شوند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوانِ دوباره فکر کن)
  • هیچ کسی را نمی‌شناسم که به مشاوره‌های هوشمندانه و عاقلانه‌اش بیش از جولی بوگارت درباره‌ی آموزش شیوه‌ی تفکر به کودکان و نوجوانان اعتماد داشته باشم. تفکر انتقادی هیچ‌گاه به این اندازه از اهمیت برخوردار نبوده است و بوگارت درست زمانی که به او نیاز داشتیم اینجا آمده است. این کتاب راهنمایی مناسب و ضروری برای والدینی است که قصد دارند کودکانی متفکر، مهربان و مستقل تربیت کنند. (شارون مک ماهون، خالق پادکست پرمخاطب و برنده‌ی جایزه‌ی «اینجاست که داستان جالب می‌شود»)
  • سال‌هاست که هم‌فکری و کمک عاقلانه و انسانی جولی بوگارت را به والدینی که مشتاق آموزش فرزندانشان هستند، تحسین کرده‌ام. (پیتر البو، استاد پیشین دانشگاه ماساچوست)
  • جولی بوگارت با مثال‌های جالب‌توجه و مطالب جذاب و شنیدنی و مناسب کودکان و نوجوانان، والدین را راهنمایی می‌کند تا نسل بعد از خود را برای تفکری عمیق، دلسوزانه، همدلانه و انتقادی آماده سازند. (بیل شونبرون، استادیار روان‌پزشکی و رفتار انسانی در دانشگاه براون)
  • کتاب جدید جولی بوگارت برای والدینی که به تربیت فرزندانی تیزبین و مستقل اهمیت می‌دهند، راهنمایی جامع و کم‌نظیر به شمار می‌رود. (بلیک بولز، نویسنده‌ی کتاب چرا هنوز فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستید؟)

کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان برای والدین، مربیان، آموزگاران و تمامی افراد تصمیم‌گیرنده در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان مطالبی شنیدنی و جالب‌توجه در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان: راهنمای والدین در دنیای دیجیتال می‌شنویم

هر بار که اطلاعاتی را مصرف می‌کنیم (داده، نظر کارشناسی، مطالعات، تجربه‌ی شخصی) پرسش کوچکی می‌پرسیم: «کی گفته؟» هر زمینه‌ی مطالعاتی، تاریخ، ادبیات، ریاضیات، جامعه‌شناسی، نظریه‌ی سیاسی، روان‌شناسی، هنر، تجارت، علوم، آمار، مذهب، پزشکی را از منظر یک لنز مشاهده می‌کنیم. یک راوی این موضوعات را بیان می‌کند و اطلاعات را تفسیر می‌کند. گاهی اوقات راوی تصمیم می‌گیرد تا پشت نمایشی غیرشخصی از داده‌ها پنهان شود. به‌عنوان مثال، علوم سخت و علوم اجتماعی را تا حد امکان به‌صورت عینی بیان می‌کنند و یک محقق نظرات شخصی را تا حد امکان حذف می‌کند. در پاره‌ای موارد، نظر راوی مشخص است: نویسندگان سرمقاله، دانشگاهیانی که مقالات متقاعدکننده می‌نویسند یا گرگی که خوردن دو خوک کوچک را توجیه می‌کند. گاهی‌اوقات راوی مدعی هدایت الهی است، مانند کتاب مقدس ادیان که توسط خداوند از طریق منشی انسانی نوشته شده است. یکی از مهارت‌های تفکر انتقادی که ما می‌خواهیم به فرزندانمان بیاموزیم تبحر در توانایی برای نام بردن از آن راوی است.

وقتی به دانش‌آموزان گفته شود که کار یک محقق را بررسی کنند، دیدگاه یک نویسنده را به چالش بکشند، یا یافته‌های متضاد متخصصان را مقایسه و مقابله کنند، از آن‌ها انتظار می‌رود که تحلیل معقولی ارائه دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
11 دقیقه
سخن ناشر
7 دقیقه
پیشگفتار از بارابارا اوکلی
22 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
بخش یک: متفکر انتقادی کیست؟ - قسمت اول
15 دقیقه
بخش یک- قسمت دوم
22 دقیقه
بخش یک - قسمت سوم
8 دقیقه
بخش یک - قسمت چهارم
28 دقیقه
بخش یک - قسمت پنجم
29 دقیقه
بخش یک - قسمت ششم
24 دقیقه
بخش یک - قسمت هفتم
11 دقیقه
بخش یک - قسمت هشتم
28 دقیقه
بخش یک - قسمت نهم
29 دقیقه
بخش یک - قسمت دهم
30 دقیقه
بخش یک - قسمت یازدهم
29 دقیقه
بخش یک - قسمت دوازدهم
29 دقیقه
بخش یک - قسمت سیزدهم
13 دقیقه
بخش یک - قسمت چهاردهم
31 دقیقه
بخش یک - قسمت پانزدهم
24 دقیقه
بخش یک - قسمت شانزدهم
14 دقیقه
بخش دو: بخوان، تجربه کن، مواجه شو؛ یک آموزش واقعی - قسمت اول
11 دقیقه
بخش دو - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دو - قسمت سوم
13 دقیقه
بخش دو - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش دو - قسمت پنجم
20 دقیقه
بخش دو - قسمت ششم
16 دقیقه
بخش دو - قسمت هفتم
18 دقیقه
بخش دو - قسمت هشتم
29 دقیقه
بخش دو - قسمت نهم
25 دقیقه
بخش دو - قسمت دهم
16 دقیقه
بخش دو - قسمت یازدهم
18 دقیقه
بخش دو - قسمت دوازدهم
29 دقیقه
بخش دو - قسمت سیزدهم
17 دقیقه
بخش دو - قسمت چهاردهم
12 دقیقه
بخش دو - قسمت پانزدهم
17 دقیقه
بخش سه: تخیل بلاغی - قسمت اول
15 دقیقه
بخش سه - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش سه - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش سه - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش سه - قسمت پنجم
19 دقیقه
بخش سه - قسمت ششم
22 دقیقه
بخش سه - قسمت هفتم
26 دقیقه
بخش سه - قسمت هشتم
6 دقیقه
بخش سه - قسمت نهم
20 دقیقه
بخش سه - قسمت دهم
8 دقیقه
تشکر و قدردانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان: راهنمای والدین در دنیای دیجیتال
نویسنده
مترجمسیما حجتی
راویشهره روحی
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان

برای دریافت کتاب صوتی پرورش تفکر انتقادی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.