معرفی و دانلود کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

عکس جلد کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان نوشته‌ی سینان آرال، که یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب مجله‌ی Wired بوده است، به بررسی اثر رسانه‌های اجتماعی و اینترنت بر روان جمعی انسان‌ها و زندگی در عصر جدید ارتباطات و تکنولوژی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

زندگی انسان مدرن با ظهور اینترنت و شروع عصر تکنولوژی شکلی تازه به خود گرفت. دسترسی سریع و راحت به اطلاعات باعث شد تا زندگی روند سریع‌تری پیدا کند. در این میان شبکه‌های اجتماعی، پدیده‌ی تازه‌ی این عصر جدید بودند که با وصل کردن تجربه‌ی روزانه‌ی افراد به یکدیگر، تحولی بی‌نظیر در سبک زندگی انسان‌ها رقم زدند. کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان (The Hype Machine) نوشته‌ی سینان آرال (Sinan Aral)، تأثیر روانشناختی این رسانه‌های اجتماعی را مورد مطالعه قرار داده و با ارجاع به اتفاقات واقعی، اطلاعاتی علمی و دقیق در اختیار مخاطب قرار داده است.

پروفسور سینان آرال استاد بازاریابی، آی‌تی، علم داده و مدیریت در دانشگاه ام‌آی‌تی است. او که رئیس آزمایشگاه آمار اجتماعی این دانشگاه نیز هست تحقیق و پژوهش فراوانی در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی و آثار روانی آن بر زندگی انسان‌ها انجام داده است. سینان آرال در کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان، از قدرت و تأثیرگذاری فضای مجازی می‌گوید و نشان می‌دهد که چطور ابراجتماعی‌سازی (اصطلاحی که نویسنده آن را برای توضیح مفهوم اجتماعی کردن زندگی در سطح گسترده ابداع کرده است) و به اشتراک گذاشتن تجارب روزانه زندگی ما را تغییر داده است. در خلال این پژوهش‌ها، این موضوع به اثبات رسیده که در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، اخبار جعلی بسیار سریع‌تر و گسترده‌تر از حقیقت پخش می‌شوند؛ چرایی این موضوع نیز یکی از مواردی است که در این کتاب صوتی توضیح داده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

«اینفلوئنسر» یکی از اصطلاحاتی است که با رونق گرفتن زندگی مجازی، میان مردم رایج شد. کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان به این مفهوم نیز اشاره می‌کند که اینفلوئنسر بودن به چه معناست و فاکتورهای تأثیرگذار بودن شامل چه مواردی است. کتاب به سراغ این نکته هم می‌رود که خرد جمعی در بستر شبکه‌های اجتماعی چه شکل و فرمی به خود گرفته و آیا این نظر جمعی صرفاً مجالی برای عرضه پیدا کرده و یا در حال یکسان‌سازی سلایق و سبک زندگی برای همه است؟

کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان، نگاهی هم به حیات مشاغل در این عصر جدید داشته است. با توجه به تغییر عمده‌ی روش فروش و نحوه‌ی عرضه‌ی محصولات و خدمات به مردم به واسطه‌ی ظهور شبکه‌های اجتماعی، این کتاب نکات و راهکارهایی نیز برای صاحبان کسب‌وکارها دارد تا بتوانند در این فضا رشد کنند و بیشترین بهره را از آن ببرند.

کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان اثر سینان آرال، توسط سیما حجتی به فارسی ترجمه شده است. نشر صوتی جیحون وظیفه‌ی انتشار نسخه‌ی صوتی این کتاب را به عهده داشته و کار عرضه‌ی نسخه‌ی متنی آن نیز با انتشارات بذر خرد بوده است. این کتاب صوتی را با صدای مهدی فضلی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

  • این مهم ترین کتاب سال است! دوستی‌ها، اقتصاد و جامعه‌ی ما در حال حاضر به ارتباطات رسانه‌های اجتماعی وابسته است و هیچ‌کس بهتر از سینان آرال این موضوع را درک نمی‌کند. (Erik Brynjolfsson)
  • در دریایی از کتاب‌ها در رابطه با رسانه‌های اجتماعی، این کتابی است که باید بخوانید. آرال عصر اجتماعی جدید را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسد. (Clint Watts)
  • نگاهی بسیار جالب، آموزنده و تحریک‌آمیز به بزرگ‌ترین پرسش‌های مربوط به تکنولوژی زمان و آینده‌ی دموکراسی ما. (Eli Pariser)

جوایز و افتخارات کتاب تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

  • یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب مجله‌ی Wired
  • نامزد دریافت جایزه‌ی THE PORCHLIGHT AWARD در دسته‌بندی کتاب‌های بیزینس

اقتباس تلویزیونی از کتاب تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

سینان آرال در دسامبر سال 2020، برنامه‌ی تلویزیونی The Hype Machine را بر اساس محتوای کتاب تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان روی آنتن برد که در آن درباره‌ی موضوعاتی چون الگوریتم‌های فضای مجازی و تأثیر آن‌ها بر روی سرنوشت انتخابات، سلامت جامعه و... صحبت می‌شد.

کتاب صوتی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پیش رو به کسانی که به مطالعه‌ی آثار شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان می‌شنویم

برای بیان دیدگاهم درباره‌ی کریمه، مجبورم اول شما را از طریق داستانی در دل داستان اصلی، به یک میان‌بر ببرم تا شما را با زمینه‌ی شکل‌گیری درکم از اتفاقاتی که در اوکراین رخ دادند، آشنا کنم. در سال 2016، دو سال پس از الحاق کریمه، در آزمایشگاهم در ام‌آی‌تی در کمبریج ماساچوست بودم و با همکارانم، سروش وثوقی و دب روی، سخت روی پروژه‌ی تحقیقاتی مهمی کار می‌کردم. مدتی بود در همکاری مستقیم با توئیتر روی چیزی که آن زمان بزرگ‌ترین مطالعه‌ی بلندمدت گسترش آنلاین اخبار جعلی بود کار می‌کردیم. این مطالعه تمامی حقایق بررسی‌شده و شایعه‌هایی را که طی مدت 10 ساله بین سال‌های 2006 تا 2017 در توئیتر پخش شده بودند تجزیه‌وتحلیل می‌کرد. این مطالعه که در مارس 2018 روی جلد نشریه‌ی علوم منتشر شد، برای اولین بار شواهدی بزرگ‌مقیاس را درباره‌ی اینکه چطور اخبار جعلی به صورت آنلاین پخش می‌شوند آشکار می‌کرد. در طول پژوهش چیزی را کشف کردیم که تا امروز من آن را ترسناک‌ترین یافته‌ی علمی‌ای می‌دانم که تاکنون با آن مواجه شده‌ام. دریافتیم که در همه‌ی زمینه‌ها اخبار جعلی به طرز قابل توجهی بیشتر، سریع‌تر، عمیق‌تر و گسترده‌تر از حقیقت پخش می‌شوند، در بعضی موارد چندین برابر بزرگ‌تر. هرکسی که گفته «تا حقیقت کفش‌هایش را بپوشد، دروغ کل دنیا را پشت سر می‌گذارد» حق داشته است. ما از یک ماشین تحریف حقیقت در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی پرده‌برداری کردیم، که از طریق آن دروغ مثل نور حرکت می‌کند، اما حقیقت مثل شیر چکه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
سخن ناشر
10 دقیقه
تحسین از کتاب
25 دقیقه
پیش‌گفتار
34 دقیقه
فصل یک: عصر اجتماعی جدید
26 دقیقه
فصل یک ـ بخش دو
25 دقیقه
فصل دو: پایان واقعیت
31 دقیقه
فصل دو ـ بخش دو
21 دقیقه
فصل دو ـ بخش سه
25 دقیقه
فصل دو ـ بخش چهار
29 دقیقه
فصل سه: ماشین هجمه
28 دقیقه
فصل سه ـ بخش دو
26 دقیقه
فصل سه ـ بخش سه
21 دقیقه
فصل سه ـ بخش چهار
29 دقیقه
فصل چهار: مغز در رسانه‌های اجتماعی
21 دقیقه
فصل چهار ـ بخش دو
32 دقیقه
فصل پنج: جاذبه‌ی یک شبکه
23 دقیقه
فصل پنج ـ بخش دو
22 دقیقه
فصل شش: متقاعدسازی انبوه
26 دقیقه
فصل شش ـ بخش دو
25 دقیقه
فصل شش ـ بخش سه
20 دقیقه
فصل هفت: ابراجتماعی‌سازی
19 دقیقه
فصل هفت ـ بخش دو
29 دقیقه
فصل هشت: راهبردها
28 دقیقه
فصل هشت ـ بخش دو
29 دقیقه
فصل هشت ـ بخش سه
36 دقیقه
فصل نه: اقتصاد توجه
27 دقیقه
فصل نه ـ بخش دو
16 دقیقه
فصل نه ـ بخش سه
31 دقیقه
فصل ده: خرد و جنون جمعی
27 دقیقه
فصل ده ـ بخش دو
36 دقیقه
فصل ده ـ بخش سه
28 دقیقه
فصل یازده: بیم و امید
26 دقیقه
فصل یازده ـ بخش دو
30 دقیقه
فصل یازده ـ بخش سه
23 دقیقه
فصل دوازده: ماشین هجمه‌ی بهتر
17 دقیقه
فصل دوازده ـ بخش دو
17 دقیقه
فصل دوازده ـ بخش سه
31 دقیقه
فصل دوازده ـ بخش چهار
27 دقیقه
فصل دوازده ـ بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان
نویسنده
مترجمسیما حجتی
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان

برای دریافت کتاب صوتی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.