معرفی و دانلود کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

برای دانلود قانونی کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به قلم متیو مک کی، مایکل جیسون گرینبرگ و پاتریک فانینگ سه تن از نویسندگان حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت نوشته شده است. تلاش نویسندگان در این کتاب آشنا کردن خواننده با طرحواره‌های ذهنی است که اساس شخصیت امروز آن‌ها را شکل داده است.

درباره‌ی کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (The ACTWorkbook for Depression and Shame) اثری است که ما را با یکی از معروف‌ترین نظریه‌های روانشناسی آشنا می‌کند. امروزه تمام خوانندگان کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی، با مفهوم طرحواره و طرحواره‌درمانی آشنا هستند. تئوریه‌پردازان این نظریه معتقدند که بیشتر طرحواره‌ها بر اثر تجربه‌های خوب یا بد هر فرد در دوران کودکی‌اش به وجود می‌آنید. آن‌ها ادعا می‌کنند که این طرحواره‌ها پس از شگل‌گیری، به صورت‌های مختلفی در ذهن، ضمیر و رفتار فرد بازتاب پیدا می‌کنند و به نوعی تکامل می‌رسند، در حدی که آن طرحواره به ستون شخصیت فرد تبدیل می‌شود. از آنجا که این طرحواره‌ها همیشه خوب نیستند، شناختن و حذف کردن موارد ناپسند آن‌ها امری ضروری به شمار می‌آید.

متیو مک کی (Matthew McKay)، مایکل جیسون گرینبرگ (Michael Jason Greenberg) و پاتریک فانینگ (Patrick Fanning) با نوشتن کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد تلاش کرده‌اند راه شناخت این طرحواره‌ها را برای مخاطب آسان نمایند. نویسندگان پس از معرفی هر طرحواره‌، پرسش‌نامه‌ای نیز تنظیم کرده‌اند که با پاسخ دادن به سوالات آن، مخاطب کتاب می‌تواند وجود آن طرحواره را درون خودش بررسی کند. کار ترجمه‌ی این کتاب را حسین هادی ترقی، ملیحه رستمی و الهه ادبیان مهر بر عهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

  • نمونه‌ای از بهترین درس‌هایی که می‌توان درباره‌ی تجربه‌ی احساس شرم آموخت. (ماری لامیو)
  • مک کی، گرینبرگ و فانینگ در یک کتاب شگفت‌انگیز کلید درک بیماری و روش باز کردن قفل آن را برای هر کسی که با افسردگی مبارزه می‌کند، نشان داده‌اند. (جفری سی وود)
  • این کتاب فوق‌العاده قدرتمند و درباره‌ی احساساتی مانند ناکافی بودن، نقص، شرم، دوست‌داشتنی نبودن است که افسردگی را به همراه دارد. (ریچل زافنس)

کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از خوانندگان کتاب‌های روانشناسی هستید و مباحث مرتبط با آن را دوست دارید، کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد افسردگی انتخاب مناسبی برای شماست.

با متیو مک کی بیشتر آشنا شویم

متیو مک کی (Matthew McKay) استاد روانشناسی موسسه‌ی رایت در برکلی است. وی نویسنده‌ی بیش از سی کتاب در حوزه‌ی روانشناسی حرفه‌ای و خودیاری به شمار می‌آید. کتاب‌های او در مجموع بیش از سه میلیون نسخه فروخته شده‌اند. مک کی بنیانگذار انتشارات New Harbinger است و به مدت 25 سال مدیر کلینیک خدمات روانشناسی هایت اشبری در سانفرانسیسکو بوده. او در حال حاضر در سمت مدیر فعلی کلینیک CBT برکلی خدمت می‌کند. از متیو مک کی کتاب‌هایی همچون «شادکامی جدید»، «درمان جیبی»، «زندگی ارزش زیستن دارد»، «رشد و افزایش عزت نفس» و... به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می‌خوانیم

سلما یک پرستار در واحد تزریق شیمی‌درمانی است. کارهای وی شامل گرفتن آزمایش، تزریق داروهای شیمی‌درمانی و نظارت بر بیماران وی در طی فرآیند تزریق است. اخیراً، یک بیمار برای اولین بار شکایت کرد بود که هیچ پرستاری به او توجه نمی‌کرده یا به او کمک نکرده تا متوجه روند درمانش شود. لحن عصبانیت بیمار مانند یک پتکی محکم برای فعال شدن طرح‌واره نقص سلما بود و سپس او بلافاصله احساس شرمندگی کرده بود. همراه با شرم احساس شکست و زنجیره‌ای طولانی از افکار بود، مثل اینکه من هرگز کاری را درست انجام نمی‌دهم. سلما سعی می‌کرد از آن احساسات دوری کند ولی آن‌ها لجوجانه‌تر به او چسبیدند و در آخر او خود را در حال اجتناب از بیمار یافت. در حقیقت، او به سختی توانست بقیه روز با کسی صحبت کند.

چند روز بعد، سلما به دلیل احساسات برانگیخته‌شده در اثر شکایت بیمار، برای مواجهه درمانی مراجعه کرد. او به این امید بود که اگر بتواند با این احساس روبه‌رو شود و آن را بپذیرد، شاید دیگر این‌قدر عذاب‌آور نباشد. به علاوه او امیدوار بود با پذیرفتن موج شرمساری، بیشتر بر روی احساس شفقت خود کار کند_ و نه DCBs، مانند کناره‌گیری. سلما با تجسم صحنه کار خود را شروع کرد - بیمارش روی صندلی دراز کشیده و در حالی که سرم به بازوی او وصل است. او صدای عصبانی بیمار و کلماتش را تصور کرد. چهره خشم و نگاه پر از انزجار او را مجسم کرد. سلما این صحنه را تماشا می‌کرد تا اینکه پشت سر هم برایش حالت آشنا داشت. سلما در حال تماشای این صحنه بود که گرمای شرم و خجالت را احساس کرد. حالا او تمرکز خود را به بدن خود تغییر داد، احساسات را مشاهده کرد و سعی کرد آن‌ها را به صورت واژه بیان کند: درون سینه‌ام داغ شده است. گرما را در صورتم احساس می‌کنم، بازوهایم سنگین شده‌اند مثل لوله‌های سربی. احساس توخالی در شکمم، مثل اینکه دارم می‌افتم. حالا او احساس طرح‌واره را مشاهده کرد: غمگینی. احساس می‌کنم بد و اشتباه هستم، احساس حقارت و شکست؛ احساس تیزی مثل چاقو دارم. غم و اندوه مانند مه مرا پوشانده است، همه چیز را پوشانده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
1: طرح‌واره نقص
طرح‌واره
طرح‌واره نقص​
چگونه نقص‌گرایی/ بی‌کفایتی بر افسردگی شما تأثیر می‌گذارد؟
2: ارزیابی‌ها و پرسشنامه‌ها
پرسشنامه طرح‌واره نقص و شرم
پرسشنامه زندگی ارزشمند، بخش‌های 1 و 2
پرسشنامه زندگی ارزشمند: ارزیابی خود مراقبتی بخش 1
پرسشنامه زندگی ارزشمند: ارزیابی خود مراقبتی بخش 2
پرسشنامه پذیرش و اقدام 2
پرسشنامه پذیرش و اقدام 2 (AAQ -2)
پرسشنامه افکار خودکار
پرسشنامه افکار خودکار (ATQ)
مقیاس افسردگی CES (CES - D)
نتیجه
3: رفتارهای مقابله‌ای با نقص
ده رفتار مقابله‌ای رایج با طرح‌واره نقص و شرم
4: از اجتناب تا پذیرش
ناامیدی خلاق
چگونه پذیرفتن احساسات به جای اجتناب، می‌تواند به شما کمک کند
پاسخ به روش‌های جدید
5: توجه آگاهی
فعالیت‌های آگاهانه
تمرین توجه آگاهانه استار (نام یک شخص)
ساخت توجه آگاهی برای لحظه انتخاب: قصد صبح
نگاه کردن به آنچه که اتفاق می‌افتد
دفتر خاطرات وقایع تحریکی طرح‌واره نقص
دفتر خاطرات وقایع تحریکی دایان
6: ارزش‌ها
واضح کردن ارزش‌های خود
اهداف مبتنی بر ارزش‌ها و بازیابی
برنامه‌ریزی برای لحظه انتخاب
تعهد و تمایل
مسیر ارزش‌ها
7: گسلش
ذهن شما به عنوان مکانیسم بقاء
چگونه گسلش کمک می‌کند؟
تمرینات - یازده روش برای فاصله گرفتن (گسلش)
تمرین: نام‌گذاری ذهنتان
تشکر از ذهن
برنامه‌ریزی زمانی برای نگرانی
مرتب‌سازی افکار در طبقه‌های دسته‌بندی شده
تجربیات خودت نباش
برچسب زدن به افکار
تکرار افکار با صدایی احمقانه
قرار دادن افکار بر روی ابرها
عینیت بخشیدن به تفکرات
رها کردن از نظر جسمی
حمل کارت‌ها
نتیجه‌گیری
8: اجتناب یا در معرض قرار گرفتن
چگونه با درد عاطفی ارتباط برقرار کنید
تمرین: شیر گرسنه- احساسات و رفتار
همراه داشتن کارت
رها کردن طناب
ارتقای خود نظارت گری
نتیجه‌گیری
9: مواجهه با افسردگی، نقص و شرم و ناراحتی روانی
چرا در معرض قرار گرفتن کمک‌کننده است
چهار قسمت یک احساس
نحوه قرار گرفتن در معرض احساسات
ثبت مواقعی که مواجهه انجام دادید
10: شفقت
شفقت را عملی کنید
درصد شفقت
پیشگیری از افزایش افسردگی
پرسشنامه زندگی ارزشمند: ارزیابی مراقبت از خود قسمت 2
مقیاس افسردگی CES
عود کردن و افزایش افسردگی اتفاق می‌افتد
اقدامات مقابله‌ای با طرح‌واره نقص یا DCB با علامت خطر
پاسخ‌های ماهرانه
نتیجه‌گیری
11: پیشگیری از عود و افزایش افسردگی
پیوست الف
پیوست ب
ضمیمه 3
درباره نویسندگان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
نویسنده، ،
مترجمحسین هادی طرقی، ملیحه رستمی، الهه ادیبان مهر
ناشر چاپیانتشارات فرا انگیزش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-7875-00-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

حسین بهادی
۱۴۰۲/۵/۲۴
ترجمه مشکل داشت و بعضی جاها قواعد جملات و املای کلمات اشتباه نوشته شده بود. محتوای کتاب چیزی نبود که انتظار داشتم و راهکار‌های سطحی ارائه داده بود. بطور کلی از کتاب راضی نبودم و از وسطاش به بعد فقط عنوان‌های اصلیشو خوندم و رد کردم.
حمید روزبهی
۱۴۰۲/۴/۲
اول اینکه ترجمه بسیار بد و بعضی جاها جملات گنگ و مبهم شده دوم اینکه این کتاب هم مثل مشابهات بی شمارش در نهایت به نصیحت کردن میپردازه و تکنیک‌هایی که معرفی میکنه هم خیلی سطحی و با این بهانه که به نتیجه رسیدن زمانبر خواهد بود قصد توجیه داره
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

برای دریافت کتاب کار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.