معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی

عکس جلد کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی

کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی در هشت گام، درسی را که به سختی معروف است، برای دانش‌آموزان آسان خواهد کرد! مهین دخت برازش موضوعات آموزشی را با کمک تصویر و نقاشی یاد داده، تمرین‌های متنوع و جذابی را در قالب‌های گوناگون آورده و در چند بخش، آزمون‌هایی با سؤالات تفکیک‌شده قرار داده است.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی

دانش‌آموزان پس از اینکه مبحثی را در درس ریاضی فرامی‌گیرند، قطعاً نیاز به حل تمرین‌های بسیار برای جا افتادن مطلب دارند. بیشتر کسانی که تصور دارند ریاضی‌شان ضعیف است، تنها با کمی آموزش بهتر و باکیفیت‌تر و حل تمرین‌های هدفمند، درس ریاضی را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل می‌‌کنند. در مجموعه کتاب‌های کار و تمرین انتشارات گل‌واژه، ابتدا مطالب آموزشی به صورت خلاصه تکرار می‌شود و سپس سؤالات و تمریناتی مطابق با همان آموزش‌ها در اختیار دانش‌آموز قرار خواهد گرفت. کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی از معدود آثار این حوزه است که با استفاده از داستان مصور، بازی‌های گوناگون و آزمون‌هایی با سطح دشواری متفاوت، درس ریاضی را برای دانش‌آموزان شیرین‌تر می‌کند.

مهین‌دخت برازش 8 گام در 8 فصل کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی قرار داده است. در اولین گام، موضوعات آموزشی هر فصل با کمک داستان مصور و نقاشی‌های ادامه‌دار معرفی می‌شوند. کلبه‌ی آموزش دومین گام است که یادآوری، مثال و نکته‌ی هر درس را به صورت خلاصه و سریع توضیح می‌دهد. پرسش و تمرین که هدف اصلی کتاب است، در گام سوم قرار گرفته و باعث تثبیت آموخته‌های دانش‌آموز دوم دبستان می‌شود. پس از تمرین، لازم است که چندین مرحله ارزشیابی انجام گیرد. گام چهارم که آزمون پایان فصل نام دارد، نقط ضعف و قدرت دانش‌آموز را آشکار می‌کند. سؤالات امتحانی تفکیک‌شده در این بخش قرار گرفته‌اند. آزمون غنی‌سازی که دانش‌آموز در گام پنجم به آن می‌رسد، پرسش‌های چهارگزینه‌ای با سطح دشواری بالا هستند که تمایز را مشخص می‌کنند.

برخی دانش‌آموزان از کاربردی نبودن درس ریاضی گله دارند و به یادگیری این درس علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. مهین‌دخت برازش در گام ششم که آزمون عملکردی نام دارد، تکالیف مهارتی مرتبط با موقعیت‌های زندگی واقعی را قرار داده است و دانش و مهارت را در کنار هم آموزش می‌دهد. وقتی معلمان همه‌ی درس‌های کتاب ریاضی دوم دبستان را آموزش دادند، لازم است دانش‌آموزان با نمونه‌سؤالاتی برای امتحان آماده شوند. گام هفتم مطابق با بودجه‌بندی امتحانات پایان‌نوبت مدارس، تسلط بر همه‌ی مطالب را تضمین می‌کند. در گام هشتم پاسخ‌نامه‌ی تشریحی این آزمون‌ها آمده است. همچنین پاسخنامه‌های کلیدی آزمون‌های چهارگزینه‌ای غنی‌سازی نیز در گام هشتم کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی گنجانده شده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی است و در آن یادآوری، ثبیت، تعمیق و تنوع‌بخشی آموزش‌ها اهمیتی ویژه دارد. در این بخش، محتویات مجموعه‌ی کار و تمرین دوره‌ی ابتدایی معرفی می‌شود:

- کلبه‌ی آموزش: در بخش «کلبه‌ی آموزش» موضوع هر درس به طور خلاصه توضیح داده می‌شود و با بهره‌گیری از کتاب معلم، سه سطح روند یادگیری دانش‌آموزان مطرح می‌گردد. این بخش برای اولیا طراحی شده تا با مطالب کتاب درسی آماده شوند و فرزندشان را بهتر راهنمایی کنند.

- تمرین‌ها: در هر بخش از کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، نویسندگان متناسب با هر پایه‌ی تحصیلی، تمرین‌های متفاوتی را طراحی کرده‌اند تا دانش‌آموزان با کمک والدینشان در منزل، آموخته‌های خود در مدرسه را مرور کنند.

- ارزشیابی مرحله‌ای: پس از هر سه بخش، ارزیابی کوتاهی برای سنجش یادگیری دانش‌آموز قرار داده شده است.

- جدول ارزشیابی توصیفی معلم: این جدول با محتوای توصیفی، اهداف هر بخش را مشخص می‌کند. معلمان با مطالعه‌ی این جدول نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز را تببین می‌کنند و والدین نیز با بررسی دقیق‌تر جدول، متوجه روند یادگیری فرزندشان می‌شوند.

- ارزشیابی پایانی: در بخش پایانی کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، مجموعه‌ای از سؤالات امتحانی قرار گرفته است.

- خودارزیابی دانش‌آموز: پایان کتاب حاوی جدول توصیفی اهداف آموزشی دانش‌آموز است. دانش‌آموزان با پر کردن محتویات این بخش، میزان یادگیری خود را در پایان سال می‌سنجند.

کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

والدین و دانش‌آموزان دوم ابتدایی از این کتاب بهره خواهند برد.

فهرست مطالب کتاب

ارزیابی ورودی
فصل 1: عدد و رقم
عدد و شمارش
دسته های ده تایی و یکی
حل مسئله (رسم شکل)
جمع و تفریق
شمارش چند تا چند تا
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 2: جمع و تفریق اعداد دورقمی
جمع و تفریق ده تایی
جمع و تفریق
حل مسئله (الگوسازی)
جمع و تفریق دو عدد دورقمی
جمع و تفریق دو عدد (ادامه)
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 3: اشکال هندسی
یادآوری شکل‌های هندسی
روابط بین شکل‌ها
حل مسئله (الگویابی)
تقارن دو قسمتی
تقارن چهارقسمتی
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 4: عددهای سه‌رقمی
معرفی پول
معرفی عددهای سه‌رقمی
حل مسئله (حذف حالت‌های نامطلوب)
عددهای سه رقمی تقریبی
آمادگی برای جمع و تفریق
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
آزمون نوبت اول
فصل 5: اندازه گیری
اندازه گیری طول
اندازه گیری دقیق‌تر
حل مسئله (حدس و آزمایش)
واحد سانتی متر
واحد میلی متر
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 6: جمع و تفریق اعداد سه‌رقمی
مقایسه ی اعداد
جمع و تفریق عددهای سه رقمی
حل مسئله (زیر مسئله)
جمع در جدول ارزش مکانی
تفریق در جدول ارزش مکانی
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
فصل 7: کسر و احتمال
قسمتی از یک واحد
نمایش کسرها
حل مسئله (حل مسئله‌ی ساده‌تر)
مفهوم احتمال
احتمال و کسر
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون پایانی
فصل 8: آمار و نمودار
سرشماری
نمودار ستونی
حل مسئله (روش نمادین)
نمودار تصویری
انتخاب نمودار
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
آزمون نوبت دوم
پاسخنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-337-307-5
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی

برای دریافت کتاب کار و تمرین ریاضی دوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.