معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش

عکس جلد کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش
قیمت:
۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش

کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش نوشته‌ی ونسا راتن، می‌کوشد به نقش اجتماعی و غیرانتفاعی بنگاه‌های ورزشی بپردازد و تأثیرات مثبتی را که بر سلامت روحی و تعادل جامعه دارند، توضیح دهد. این اثر تحسین‌شده، با تشریح مراحل و مکانیسم‌های کارآفرینی و استراتژی‌های آن، به خواننده نشان می‌دهد که چطور با کارآفرینی در ورزش هم می‌توان الگوهای اجتماعی را اصلاح کرد و هم به سود اقتصادی رسید.

درباره‌ی کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش

کارآفرینی مفهومی به نسبت مدرن و امروزی به حساب می‌آید. گرچه خود این واژه در قرن هفدهم و هجدهم شکل گرفته ولی از اوایل قرن بیستم و در چارچوب تجارت آزاد بود که مصطلح شد. کارآفرینی را فرآیند خلق ارزش اقتصادی می‌دانند. یا خیلی ساده‌تر، به طراحی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، کارآفرینی اطلاق می‌شود. اما در قرن بیست‌ویکم، این مفهوم به همین تعریف محدود نمی‌شود. حالا کارآفرینی می‌تواند ارزش‌های غیراقتصادی هم خلق کند. اینجا صحبت از بنگاه‌های غیرانتفاعی است که در کنار سود مالی، در پی اصلاحات اجتماعی و منافع عمومی هم هستند. به این فرآیند اصطلاحاً کارآفرینی اجتماعی گفته می‌شود؛ ترکیبی از اهداف مالی و پروژه‌های اجتماعی.

کارآفرینی اجتماعی در هر حوزه‌ای می‌تواند رخ دهد و به عموم جامعه کمک کند. اما یکی از نوظهورترین زمینه‌های آن در حوزه‌ی ورزش است. به‌زعم پژوهشگران، بنگاه‌های ورزشی پتانسیل بالایی در خلق و بهبود ارزش‌های اجتماعی دارند و می‌توانند مدل‌ها و الگوهای مثبتی را در جامعه ایجاد کنند. یکی از کتاب‌های مفیدی که سعی کرده این فرآیند را تشریح کند، کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش (Social Entrepreneurship in Sport) نوشته‌ی ونسا راتن (Vanessa Ratten) است. راتن استاد دانشگاه و متخصص کارآفرینی و نوآوری است. او در این اثر کوتاه به‌خوبی توضیح می‌دهد که چطور می‌توان از پتانسیل ورزش استفاده کرد و با ایجاد بنگاه‌های غیرانتفاعی در آن، پروژه‌های اجتماعی را آغاز و پیش برد.

در سال‌های ابتدایی دهه‌ی 2000 بود که مفهوم کارآفرینی اهمیت بیشتری پیدا کرد و به شاخه‌های متعددی تقسیم شد. یکی از این شاخه‌ها، کارآفرینی اجتماعی بود که بر مشکلات اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی متمرکز بود و سعی می‌کرد برای آن‌ها راه‌حلی بیابد. برخلاف کارآفرینی تجاری که متکی به منفعت اقتصادی بود و با درآمد و سود تعریف می‌شد، کارآفرینی اجتماعی یا کاملاً غیراقتصادی بود، یا مسائل مالی در درجه‌ی دوم اهمیت قرار داشت و تابع نفع عمومی بود. به عبارت دیگر، در آن دغدغه‌های اجتماعی و رسالت‌های انسانی بر همه‌چیز اولویت داشت. بر همین اساس، این رویکرد عموماً در حوزه‌هایی مثل بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی یا محیط زیست اتفاق می‌افتد. اما یکی از زمینه‌هایی که به‌تازگی با کارآفرینی اجتماعی تلاقی پیدا کرده، ورزش است.

کارآفرینان این حوزه به قدرت و تأثیرگذاری ورزش پی برده‌اند و آن را برای اهدافشان مناسب دیده‌اند. ونسا راتن در کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش، پس‌ازاینکه مفهوم کارآفرینی اجتماعی را توضیح می‌دهد، مراحل و مکانیسم‌های آن را تشریح و استراتژی‌های مؤثر آن را مرور می‌کند. راتن در ادامه از کارآفرینی اجتماعی در ورزش می‌گوید و سعی می‌کند پیامدهای مثبت آن را توضیح دهد. همین‌طور از آینده‌ی روشن این پروژه صحبت می‌کند.

کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش را نشر حتمی با ترجمه‌ی بشرا ریحانی و فاطمه انتشاری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش

  • این کتاب اثری جذاب، به‌جا و آگاهی‌بخش است و چهره‌های آکادمیک، دانشجویان، مدیران ورزشی و هرکسی که به تلاقی کارآفرینی اجتماعی و ورزش علاقه دارد، باید آن را مطالعه کند. (جان ولتی پیچی، استاد دانشگاه ایلینوی)
  • دکتر راتن رویکردی نظری و تجربی به مسئله‌ی کارآفرینی اجتماعی در ورزش دارد. این کتاب مهم‌ترین منبعی است که هر پژوهشگر و مدرسی که خلاقیت و کارآفرینی درس می‌دهد، باید آن را مطالعه کند. (مایکل نارین، استاد مدیریت دانشگاه دیکین استرالیا)
  • کتابی ضروری و بسیار خوش‌خوان که روی بخش مهم و نوظهور مدیریت ورزش تمرکز دارد... یک منبع فوق‌العاده! (دیمین گَلَگر، دانشگاه آلستر)

کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران ورزشی، کارآفرینان و علاقه‌مندان به علوم ورزشی از مخاطبان اصلی این کتاب به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش می‌خوانیم

در مواجهه با تقاضای فزاینده بازار جهانی ورزش رقابتی، سازمان‌های ورزشی برای کار بر روی کارآفرینی به عنوان راهی برای حل مشکلات اجتماعی توجه می‌کنند. برای این کار،‌ همکاری از طریق عضویت در یک اکوسیستم کارآفرینی برای ایجاد فرهنگی فعال‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعتماد در بین اعضای تیم یک اکوسیستم، عامل تعیین‌کننده‌ای در یافتن راه‌هایی برای مشارکت در کارآفرینی اجتماعی است. مفهوم اکوسیستک‌های کارآفرینی از تحقیقات مربوط به سیستم‌‌های کارآفرینی ناشی می‌شود که مهم است اما به‌ندرت از آن استفاده می‌شود. اسپلیم سیستم‌های کارآفرینی را شامل «پیچیدگی و تنوع بازیگران، نقض‌ها و عوامل محیطی که برای تعیین عملکرد کارآفرینی یک منطقه یا محل تعامل دارند» تعریف کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کارآفرینی اجتماعی در ورزش
فصل 2: ایجاد ارزش و کارافرینی اجتماعی
فصل 3: مراحل و مکانیسم‌های کارافرینی اجتماعی
فصل 4: اکوسیستم‌های کارافرینی در ورزش
فصل 5: استراتژی‌هایی برای کارافرینی اجتماعی
فصل 6: جنسیت و کار افرینی اجتماعی در ورزش
فصل 7: آینده کارافرینی اجتماعی در ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش
نویسنده
مترجمبشرا ریحانی، فاطمه انتشاری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-355-462-7
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش

برای دریافت کتاب کارآفرینی اجتماعی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.