معرفی و دانلود کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان نوشته‌ی سیده شبنم جزایری، سید حمید حاجی سیدجوادی و پروانه اصغری به معرفی انواع کاربردهای جدید اینترنت اشیا و تاثیر آن بر حوزه‌ی بهداشت و درمان می‌پردازد. موضوعاتی نظیر دستگاه‌های نظارت بر وضعیت بیماران، سیستم‌های پیش‌بینی بیماری، سیستم‌های هوشمند بیمارستان و اتاق‌های عمل و ... در این کتاب بررسی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

گسترش اینترنت اشیا و پیشرفت فناوری‌های مرتبط با آن عرصه‌های مختلف علم از جمله زمینه‌ی بهداشت و درمان را تحت تأثیر مثبت خود قرار داده و در گروه یکی از بهترین دستاوردهای بشری به‌شمار می‌رود که به بهبود کیفیت زندگی بیماران و فرآیندهای درمانی در حو‌زه‌های تخصصی پزشکی کمک کرده است.

سیده شبنم جزایری، سید حمید حاجی سیدجوادی و پروانه اصغری با تالیف این اثر تلاش کرده‌اند تا به بررسی کابردها و البته چالش‌های این حوزه بپردازند و برای رفع مشکلات احتمالی آن راهکارهایی را پیشنهاد دهند. هدف از تألیف این کتاب کشف راه‌های نوین برای بهبود شرایط بهداشتی و درمانی با استفاده از تکنولوژی‌های عصر جدید است.

فصل اول کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان به این موضوع اختصاص یافته که منشاء و سرچشمه‌ی توسعه‌ی اینترنت اشیا در حوزه‌ی مراقبت‌های بهداشتی چیست. در فصل دوم، موضوع تحول صنعت تناسب‌اندام بر اثر ورود اینترنت اشیا به این حوزه شرح داده شده است. نویسندگان فصل سوم را به کاربردهای هوش مصنوعی در بهداشت و درمان و تأثیرات مثبت و منفی آن اختصاص داده‌اند و در چهارمین فصل کتاب به معرفی مدیریت هوشمند مراقبت‌های بهداشتی از طریق فضای ابری می‌پردازند. کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان در فصل پنجم، نحوه‌ی نظارت سیار بر بیماران را با به‌کارگیری اینترنت اشیا توضیح می‌دهد و در فصل ششم علاوه بر معرفی مراقبت‌های بهداشتی هوشمند، به آموزش نجات جان افراد در موارد بحرانی نیز پرداخته می‌شود. هفتمین فصل این اثر علمی مربوط به تجزیه و تحلیل داده‌های کلینیکال با استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌شود که حسگر ضربان قلب، دما و فشار در آن معرفی می‌شوند. نویسندگان کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان در فصل هشتم کتاب حاضر، شیوه‌ی کمک به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را با به‌کارگیری اینترنت اشیا، مورد بررسی قرار می‌دهند.

سیده شبنم جزایری، سید حمید حاجی سیدجوادی و پروانه اصغری در فصل نهم کتاب به کاربرد دوربین سریال TTL با صدا در راستای کمک به خواندن افراد کم‌بینا اشاره کرده‌اند. فصل دهم و پایانی این اثر نیز مروری بر فناوری ارتباطات 6G به عنوان چشم‌انداز مراقبت بهداشتی هوشمند است. نکته‌ی مهم درباره‌ی کتاب حاضر این است که واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی در انتهای کتاب قرار گرفته است تا مخاطبان هر چه بیشتر با اصطلاحات این رشته آشنا شوند.

کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان به همت انتشارات علوم رایانه به مرحله‌ی چاپ رسیده است.

کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان به همه‌ی افرادی که در زمینه‌ی تکنولوژی و اینترنت اشیا مشغول‌اند، پیشنهاد می‌شود. همچنین فعالان حوزه‌ی بهداشت و درمان از مطالب موجود در کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان می‌خوانیم

بخش مراقبت‌های بهداشتی یکی از بخش‌هایی است که در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیرتر است. به طور همزمان، دیجیتالی شدن بخش مراقبت‌های بهداشتی رو به جلو است و راه‌حل‌های دیجیتال یا سوابق الکترونیکی به طور مداوم جایگزین فرایندهای مبتنی بر کاغذ می‌شوند. این دگرگونی بر خدمات در امتداد زنجیره کامل ارائه مراقبت‌های بهداشتی، یعنی دارو، زمان‌بندی قرار ملاقات، سوابق بیمار، مراقبت‌های بستری و سرپایی و همچنین نظارت یا خودمدیریتی از راه دور و بستری تأثیر می‌گذارد.

دیجیتالی شدن راه‌حل‌های جدیدی برای بهبود مراقبت از بیمار و کسب برتری عملیاتی در سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد. راه‌حل‌های ابری برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی فرصتی عالی برای افزایش کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌های مربوط به هزینه‌های فناوری اطلاعات، بهبود امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها را ارائه می‌دهد. این به این دلیل است که ارائه‌دهندگان خدمات ابری منابعی مانند پرسنل، دانش فناوری و ابزار مالی برای بهبود مستمر امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها را دارند. این‌ها همان عواملی هستند که گاهی ثابت شده است که مانع پیشرفت در بلوغ حفاظت از داده‌ها و امنیت سایبری در سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: منشأ و توسعه اینترنت اشیا در مراقبت‌های بهداشتی
فصل دوم: اینترنت اشیا در صنعت تناسب اندام و اینترنت بدن
فصل سوم: هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی کاربردها و تهدیدها
فصل چهارم: مدیریت هوشمند مراقبت‌های بهداشتی از طریق ابر
فصل پنجم: نظارت سیار بر بیماران
فصل ششم: مراقبت‌های بهداشتی هوشمند نجات جان افراد در موارد بحرانی
فصل هفتم: تجزیه و تحلیل داده‌های کلینیکال با استفاده از دستگاه‌های IoT
فصل هشتم: استفاده از اینترنت اشیا در حوزه بهداشت و درمان، کمک به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون
فصل نهم: کمک خواندن برای افراد کم بینا با استفاده از دوربین سریال TTL با صدا
فصل دهم: فناوری ارتباطات 6G چشم‌انداز مراقبت بهداشتی هوشمند
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-600-205-204-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان

برای دریافت کتاب کاربرد اینترنت اشیا در حوزه سلامت و درمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.