معرفی و دانلود کتاب کافکا و عروسک مسافر

عکس جلد کتاب کافکا و عروسک مسافر
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کافکا و عروسک مسافر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کافکا و عروسک مسافر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کافکا و عروسک مسافر

فرانتس کافکا، نویسنده‌ی مشهور آلمانی‌زبان، در نقش پستچی یک عروسک! جوردی سییرا‌ ای فابرا در کتاب کافکا و عروسک مسافر، که برای کودکان بالای 10 سال نوشته شده، ماجرای اسرارآمیز نامه‌نگاری کافکا با دختربچه‌ای غمگین را بازآفرینی می‌کند و به یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌های ادبی قرن بیستم چهره‌ای تازه می‌بخشد. این کتاب در سال 2007 برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب کودک اسپانیا شده است.

درباره‌ی کتاب کافکا و عروسک مسافر:

فرانتس کافکا یکی از برجسته‌ترین نویسندگان قرن بیستم است. شهرت این نویسنده‌ی آلمانی‌زبان بیشتر مرهون رمان مسخ، محاکمه و آمریکاست که جملگی در فضایی غریب و نامعمول می‌گذرند. اما آیا می‌دانستید که این نویسنده‌ی تأثیرگذار در سال آخر عمرش برای یک دختربچه از طرف عروسکش نامه می‌نوشته؟ کتاب کافکا و عروسک مسافر (Kafka and the Traveling Doll) بازسازی این اتفاق عجیب و بامزه است.

ماجرا از این قرار بوده که کافکا روزی در پارک اشتگلیتس برلین با دختری مواجه می‌شود که به‌شدت گریه می‌کرد، زیرا عروسکش را گم کرده بود. این نویسنده برای آرام کردن این دختر حرف عجیبی می‌زند: عروسک تو گم نشده، بلکه به سفر رفته و من پستچی‌ای هستم که قرار است نامه‌های او را به تو برسانم! و چنین می‌شود که کافکا، تا سه هفته‌ی بعد، هر روز نامه‌ای را که خود نوشته بود از طرف عروسک به دختر می‌داد تا از غم کودک بکاهد. او در این نامه‌ها از سفرها و ماجراجویی‌هایش در کشورهای دور، نامزدی و ازدواجش و... می‌گفت و درنهایت با دختر خداحافظی می‌کرد.

هویت دختر هیچ‌گاه روشن نشد و این نامه‌ها هرگز پیدا نشدند، و این ماجرا یکی از اسرارآمیزترین اتفاق‌های زندگی این نویسنده‌ی برجسته باقی ماند. حالا، جوردی سییرا‌ ای فابرا (Jordi Sierra i Fabra)، در کتاب حاضر، تمام آن نامه‌ها را با قدرت تخیل خود بازآفرینی کرده و کوشیده نتیجه‌ی جست‌وجوها و شنیده‌هایش از این واقعه را در قالب داستانی خواندنی و جذاب به روی کاغذ بیاورد.

داستان کافکا و عروسک مسافر موفق شده که در سال 2007 جایزه‌ی ملی کتاب کودک اسپانیا را دریافت کند و در ادبیات کودک اسپانیا تبدیل به اثری کلاسیک شود.

کتاب کافکا و عروسک مسافر برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب جذاب و خیال‌انگیز را به کودکان ده‌سال به بالا پیشنهاد می‌کنیم.

با جوردی سییرا‌ ای فابرا بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی اسپانیایی کتاب حاضر برای رده‌ی سنی کودکان می‌نویسد و تاکنون موفق شده افتخارات زیادی از جمله جایزه‌ی ادبی جیورنا را از آن خود کند. جوردی سییرا‌ ای فابرا همچنین به نوشتن فیلمنامه اشتغال دارد و در سال 2014 فیلم Por un puñado de besos بر اساس فیلمنامه‌ای از او ساخته شد.

از این نویسنده‌ی برجسته پیش از این کتاب‌های «پسر عزیزم، تو اخراجی»، «پسر عزیزم، ما اعتصاب کردیم»، «در مکانی به نام جنگ» و... به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب کافکا و عروسک مسافر می‌خوانیم:

همه‌جا ساکت بود و این سکوت، فقط با بازی کودکان و صدای مادرانشان که آن‌ها را گاهی با محبت و گاهی با تذکر و دعوا خطاب می‌کردند، شکسته می‌شد و البته زمزمه کلماتی پنهانی میان سایه‌هایی میان درختان.

آن سکوت...

ناگهان گریه‌ دختر‌بچه‌ای، بلند و بی‌وقفه، باعث شد فرانتس‌کافکا بایستد.

صدا در چند‌قدمی او بود و کسی هم اطراف دخترک نبود. موضوع نمی‌توانست سر دعوایی بچه‌گانه یا تنبیهی مادرانه یا حتی زمین‌خوردن باشد، چرا که دختربچه هیچ نشانه‌ای از آن‌ها نداشت.

دخترک فقط ایستاده بود و از ته دل گریه می‌کرد، آنقدر آشفته و پر‌مصیبت که انگار همه غصه‌ها و دردهای دنیا در صورتش یک جا جمع شده بود.

فرانتس‌ کافکا اطرافش را نگاه کرد.

هیچ‌کس مراقب این بچه نبود.

تنهای تنها...

کافکا درمانده شده بود که چه کند. بچه‌ها قواره دیگری داشتند، در واقع در عین کوچک ‌بودن بسیار ترسناک بودند، ترکیب عجیبی از خنده و گریه، ظریف و شیشه‌ای و پرانرژی، با سوال‌هایی تمام‌نشدنی و تا ابد خسته‌نشدنی. کسی چه می‌داند، شاید برای همین، هیچ‌وقت بچه‌ای نداشت.

اما آن همه احساس را نمی‌فهمید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسنده: سپاس
خواب اول: عروسک گمشده
خیال دوم: نامه‌های بریجیدا
رؤیای سوم: راه دور و دراز عروسک مسافر
لبخند چهارم: هدیه
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کافکا و عروسک مسافر
نویسنده
مترجمزهرا خوشنود
ناشر چاپیانتشارات تی تی پول
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-600-8296-43-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کافکا و عروسک مسافر

فرشته پرواز
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
از یک جایی به بعد حوصله‌ام سر رفت ولی در کل مفهوم قشنگی داشت این که ساده آدم نگذره حتی از غمی که به نظر ما مهم نیست ولی باعث رنج یک انسان دیگه شده
فاطمه مقدسی ثانی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب خوبی بود اینکه چگونه میتونیم به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به دیگران مهر بورزیم و با این مهر ورزیدن خودمون رشد کنیم
Mino
۱۴۰۳/۱/۶
دوست داشتم کتاب خوبی بود
میرسهیل اسلامیان
۱۴۰۲/۵/۲۰
واقعا عالی بود. لذت بردیم.
علیرضا خانجانزاده
۱۴۰۲/۱/۱۰
مثل همه‌ی آثار کافکا زیبا
Alidada
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ملموس و خوشمزه بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب کافکا و عروسک مسافر

برای دریافت کتاب کافکا و عروسک مسافر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.