معرفی و دانلود کتاب کامپندیوم مرکبات

برای دانلود قانونی کتاب کامپندیوم مرکبات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کامپندیوم مرکبات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کامپندیوم مرکبات

کتاب کامپندیوم مرکبات به بررسی آفات، کمبود عناصر، تغذیه و بیماری‌های فیزیولوژیک مرکبات می‌پردازد و درباره انواع آن‌ها اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد.

تلاش در جهت آموزش دانش کافی و صحیح به منظور تولید محصول با کمیت و کیفیت مناسب، اقدام مهمی است که به کشاورزان کمک می‌کند تا از طریق یادگیری اصول نوین و دانش‌محور، روش‌ها و فنون کشاورزی خود را اصلاح نمایند و در نتیجه بهره‌وری نهاده‌‏ها و سطح زندگی خود را بهبود بخشند.

کتاب کامپندیوم مرکبات مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به منظور توانمندسازی کشاورزان، کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی و همچنین انتشار دانش فنی میان تولیدکنندگان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید و نیز افزایش بهره‌وری نهاده‌‏های کشاورزی، تهیه شده است.

این کتاب حاوی اطلاعات کاملی از بیماری‏‌ها، بیماری‌‏های فیزیولوژیک، کمبود عناصر غذایی و آفات مهم، همراه با عکس‌‏های واضح و باکیفیت از مشکل مربوطه است که می‏‌توانند به صورت کاربردی و کاملاً خودکفا کشاورزان و فعالان این عرصه را در جهت شناسایی و سپس انجام اقدام‏‌های لازم به منظور پیشگیری و کنترل این عوامل زیان‌‏آور راهنمایی کند.

در بخشی از کتاب کامپندیوم مرکبات می‌خوانیم:

علائم آلودگی اندم‌های هوایی بیشتر روی قسمت‌های فوقانی تاج درخت ظاهر می‌شود. در این بخش‌ها برگ‌ها ابتدا ریز و به تدریج ضعیف و پژمرده شده و سپس می‌ریزند. سرشاخه‌ها لخت و به تدریج می‌خشکند. به طور کلی نماتد باعث ضعف عمومی، کوچکی برگ‌ها و کوچک شدن میوه و تغییر کمیت و کیفیت محصول و در نهایت ریزش میوه‌ها می‌گردد.

علائم اختصاصی آلودگی به نماتد روی ریشه‌ها اتفاق می‌افتد بدین ترتیب که ریشه‌ها کثیف هستند زیرا از رنگ زرد روشن به سمت رنگ تیره و متمایل به سیاه تغییر رنگ می‌دهند که این امر به دلیل چسبیدن خاک به ریشه‌ها بر اثر ترشح ماده ژلاتینی چسبناک توسط نماتد است. حتی اگر ریشه‌ها را زیر جریان ملایم شیر آب بگیرید، خاک از ریشه جدا نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بیماری‌های مرکبات
بیماری‌های فیزیولوژیک مرکبات
کمبود عناصر غذایی در مرکبات
آفات مرکبات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کامپندیوم مرکبات
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات67
زبانفارسی
شابک978-600-8265-82-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کامپندیوم مرکبات

Mahtab Karimi
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
به نظرم این کتاب یه راهنمای خوب برای باغداران و کارشناسان کشاورزیه و اطلاعات پایه رو در اختیارشون میزاره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کامپندیوم مرکبات

برای دریافت کتاب کامپندیوم مرکبات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.